HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 38 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1111
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    pitääkö DF240:n vapaaratas normaalisti ihan helvetillistä meteliä?
    Riipuu vhän mitä pitää "helvetillistä metelinä" mutta kyllä se pitää kovempaa ääntä kuin Virvelinavat. Samoin tekee Chris King, Campa etc....

  2. #1112
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Jos kattoo tarkemmin FFWD F9 kehään, siinä on vähän samaa ideaa haettu. Kehän muoto ei siis ole suora tai vain kaareva pullistus.

  3. #1113
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Zippin uudet "firecrestit" viimein myyntiin:
    http://www.bikeradar.com/news/articl...rst-look-26060
    http://velonews.competitor.com/2010/...heelset_115414

    Hintakin on treenikiekoille kohtuullinen $2700...
    Rule #1: Obey The Rules

  4. #1114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Zippin uudet "firecrestit" viimein myyntiin:
    http://www.bikeradar.com/news/articl...rst-look-26060
    http://velonews.competitor.com/2010/...heelset_115414

    Hintakin on treenikiekoille kohtuullinen $2700...
    Ja nuo luokitellaan treenikiekoiksi, koska...?

  5. #1115
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Eri foorumien kiekkoketjuja lukiessa on tullut se kuva, että avorenkaille tehdyt vanteet sopivat hyvin treeniajoon, mutta kisaan pitää sitten löytyä tuubit alle...
    Rule #1: Obey The Rules

  6. #1116
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Aikalailla saman kuvan saa kyllä myös kun kattoon moniko pro-talli ajaa avogummeilla. Vähemmistöä ovat.

  7. #1117
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Onkohan Farrarin Feltissä avokiekot vai onko kyseessä joku Cosmic Carbone SLR:n team-only-tuubiversio?

  8. #1118
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Zippin uudet "firecrestit" viimein myyntiin...
    WW-foorumilla aika kiinnostavaa vertailua noiden uusien kiekkojen ja Zippin 101-kiekkojen välillä:

    101 alu. clincher = 1523 gr.
    404 carb. clincher = 1557 gr.

    101 at 24.5mm have more chance to fit frames than 404 at 27.5mm

    101 alu. should give a better braking than 404 carb.

    101 alu. are lighter than 404 carb.

    101 alu. are about 1500$ less than 404 carb.

    Are the 404 carb. THAT much more aero than the 101 alu. ? - let me doubt it
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #1119
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Osaksi tuo äskein on vertailua, mutta sitten taas tuo viimeinen lause pelkkää muuta. Tuolla logiikalla miksi yleensä sitten käyttää korkealaippaisia ja omalta kohdaltani voisin kyllä lisätä, että miksi edes ostaa ainakaan noita 101 Zippejä... Mutta enpä ole kyllä nyt ostamassa kumpiakaan.

    Mutta eihän tuo $2700 ole kuin rahakysymys, jos ne joku haluaa

  10. #1120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Onkohan Farrarin Feltissä avokiekot vai onko kyseessä joku Cosmic Carbone SLR:n team-only-tuubiversio?
    Eiköhän nuo tuubit ole edelleen:

    http://www.cyclingnews.com/features/...roubaix/114378
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  11. #1121
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Sain tossa kasattua etukiekon, takapalikat odottaa vielä sopivaa vapaa-aikaa. Vaaka näytti aika sopivan oloista 439 grammaa ja noitten Zippien hintalapulle ei oikein osaa edes nauraa kun omaan projektiin vertaa.

    Samu vois vinkata mikä olis sellainen normikireys 20-pinnaselle etukiekolle pinnoihin? Ne on nyt ~110kg, pitääkö olla enemmän?
    Kaar ittelles vaa

  12. #1122
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Voi Batman, pimeiden voimien kryptinen mantra FFWD F2R 190 Corsa CX Evo II on tehonnut ja Pexistä on tullut tubulaarien palvoja.
    Eipä ollut se pimeiden voimien mantra kuitenkaan kovin vahvaa lajia. F2R:n takakiekosta pyrkii nyt vetopuolelta kaksi vastakkaista pinnaa vanteen kehästä ulos, kivat murtumat näkyvissä pinnanreikien ympärillä ja vanteessa lievä heitto. Ei noilla prkl uskalla ajaa ja lauantaina iskee kapina päälle. Pittää turvautua Neutroneihin. Voi tyrvää kuitenkin, että potuttaa.

  13. #1123
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jos asut samassa kylässä niin käyppä näyttämässä? Noissa on ollut tosi vähän sanottavaa. Jossain nettikaupoissa makasi ikivanhoja versioita joiden kehät on erilaisia...? Jos on takuunalaista juttua niin se hoituu äkkiä. Ostomaan maahantuoja hoitaa toki takuut.

    2010' F2/F4/F5 kehissä on basalttijarrupinnat. Riippumaton jarrupalavalmistaja Swisstop rankkasi noi kehät parhaiten toimiviksi hiilarijarrupinnoiksi testeissään tänävuonna. Kuulemma myös Mr Boonen oli äimistellyt niiden hyvä toimintaa. Ite olen ajellut 1,5 vuotta vanhoilla F2:lla ~kaikki lenkit kuska ne ovat minusta vaan hauskimmat ajaa ja tuntuvat kestänän vajaa 90kg alla moitteetta kisat ja hiekkatielenkitkin ja vähemmän muilla mutta täytyy mennä kokeileen jonnekin missä on isompaa mäkeä noita muita kiekkoja joissa on uusi jarrupinta.

    Eräs fillarivalmistajahan muuten käyttää basalttia mullistavana satulatolppamateriaalina mutta en nyt oikein tiä mitä kulutuskestoa satulatolpassa tarvitaan....

    Mää tiän yhen firman joka tekee pohjapanssareita rata-autoihin siitä. Kun lähtee eturiupustus irti parista sataa km/h niin sillä sit liu-utaan tovi....
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 14.05.2010 at 08.55

  14. #1124
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Sain tossa kasattua etukiekon, takapalikat odottaa vielä sopivaa vapaa-aikaa. Vaaka näytti aika sopivan oloista 439 grammaa ja noitten Zippien hintalapulle ei oikein osaa edes nauraa kun omaan projektiin vertaa....
    Aika kevyttä. Osaluettelon ja kuvia voisi laittaa esim.sinne kiekkojen-rakentelu-ketjuun.
    Rule #1: Obey The Rules

  15. #1125
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Jos asut samassa kylässä niin käyppä näyttämässä? Noissa on ollut tosi vähän sanottavaa. Jossain nettikaupoissa makasi ikivanhoja versioita joiden kehät on erilaisia...?
    Nuo kiekot on täällä Nizzan seudulla, mutta kiitos avun tarjouksesta joka tapauksessa, Samu! Pitää hoitaa homma ostopaikan eli ProBikeKitin kautta. Sieltä jo replysivätkin, pyysivät valokuvat ja lupasivat olla yhteydessä FFWD:hen asap, jotta saavat käppänän takaisin ajoon. Saas nähä miten hoituu. Kaksi kuukautta sitten nuo tilasin, tiedä sitten ovatko jotain vanhaa mallia - mutta eikös white edition ole uudehko malli . Halvallahan ne kyllä sai .

  16. #1126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Eräs fillarivalmistajahan muuten käyttää basalttia mullistavana satulatolppamateriaalina mutta en nyt oikein tiä mitä kulutuskestoa satulatolpassa tarvitaan....
    Kylläpäs ne ovatkin hölmöjä Canyonilla. Tuon kulutuskestävyyden täytyy olla ainoa mahdollinen syy basalttikuitujen käyttöön. Kulutuskestävyyden vuoksi niitä varmaan laitetaan tennismailoihinkin. Eikö olekin tosi hassua kun tennismailoja ja Canyoneja suunnittelee noin tyhmät inssit.

    Basalttikuiduthan ovat hiilikuitua elastisempia ja vaimentava värähtelyä oleellisesti paremmin. Tällähän ei voi olla mitään tekemistä mailojen tai satulatolppien kanssa. Wilsonilla ja Canyonilla ovat varmaan vahingossa valinneet väärän kuidun.

    http://www.tennis-equipment-tips.com...ckets-new.html

    http://www.racquetsportsindustry.com...fect_feel.html

  17. #1127
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    ...Eräs fillarivalmistajahan muuten käyttää basalttia mullistavana satulatolppamateriaalina mutta en nyt oikein tiä mitä kulutuskestoa satulatolpassa tarvitaan....
    Hieman offtopic: Kyseessä on siis Canyon. Basalttia käytetään tolpassa kuulema ensisijaisesti sen paremmin tärinöitä suodattavien ominaisuuksien takia.

    "Basalt fibres are more flexible, offer better damping characteristics and absorb shocks considerably better. They also offer the rider a hitherto undreamt of riding experience. That's why the newly developed Canyon VCLS-Post with its basalt fibre configuration is exclusive to the Ultimate CF SLX Evo frameset. The seat post alone guarantees noticeably greater comfort compared to conventional seat posts."

    Edit: Ai NHB ehti ensin...just näin.



  18. #1128
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Sain tossa kasattua etukiekon, takapalikat odottaa vielä sopivaa vapaa-aikaa. Vaaka näytti aika sopivan oloista 439 grammaa ja noitten Zippien hintalapulle ei oikein osaa edes nauraa kun omaan projektiin vertaa.

    Samu vois vinkata mikä olis sellainen normikireys 20-pinnaselle etukiekolle pinnoihin? Ne on nyt ~110kg, pitääkö olla enemmän?
    Onko sulla Novatecin navat tossa projektissa? Mä meinasin samoja napoja kun hinnat ovat sopivat ja saatavuus aika hyvä. Tulee ihan hyvän painoinen paketti ja halpa, eli pakko olla myös hyvä

    Taisin lueskella WW:n foorumilta jonkun rakentaneen takakiekon vetopuolen 130 kiloon ja sanoi kiekkoa jäykäksi. Mä jättäisin ton etukiekon 110 kiloon.
    6.7 WTF/kg


  19. #1129
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Novatecithan ne. Ja ennen kuin joku keksii postata jotain nerokasta netistä luettua laatujuttua, ajaa ensin kolme kesää sellaisilla ja aloittaa neljättä niinkuin mä. Etunavasta on täysin sama malli mulla toisissa kiekoissa ja uutta vastaava.
    Kehät oli 257g kumpikin, navat 79/246g ja CX-ray pinnoilla koko satsi 1067g. Etukiekko siis 439 ja taka 628g. Pari lenkkiä takana ja kuski hyrisee tyytyväisyyttään. Nuo uudenkarheat Vittoriat roikkui pari vuotta tallin seinällä, toisessa oli pieni reikä. Tuntuu tuo Tufon litku toimivan kuin junan vessa Vanteet on oivallisen malliset, renkaat lumpsahti melkein suoraan paikoilleen. Pikkusen piti parista kohtaa oikaista että musta keskirantu renkaassa kulki suoraan keskellä.


    Mun mielestä kiekot on kuin lapset. Mukulat on kivoja, mutta omat on aina omia. Ja tekeminen se vasta kivaa onkin
    Kaar ittelles vaa

  20. #1130
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Hieman offtopic: Kyseessä on siis Canyon.
    Njet. Canyon kyllä vaittää omaksi ideakseen mutta soopaa sekin. Tarkoitin Meridaa. Ilmeisesti samoilla syillä Ritchey käyttää lasikuitua osassa tolpistaa suurimpana ainesosana....

    Ja taas Pinarrello pelkkää Hi-modulusta....ominaisuudet PITÄISI olla kuin lasipullolla...

    Eiköhän todellinen syy ole että pitää TAAS jollain erottua massasta. Sellanen ~100g hiilaritolppa jossa on oikea layup on kyllä varmasti kivempi ajaa kuin 200g bam...basalttitolppa.

    Conagon EPS on hyvä esimerkki mitä lay up meinaa. Päällepäin ei todellakaan tiedä millainen sen eturungon kiertojäykkyys oikesti on.

  21. #1131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Njet. Canyon kyllä vaittää omaksi ideakseen mutta soopaa sekin. Tarkoitin Meridaa. Ilmeisesti samoilla syillä Ritchey käyttää lasikuitua osassa tolpistaa suurimpana ainesosana....

    Eiköhän todellinen syy ole että pitää TAAS jollain erottua massasta. Sellanen ~100g hiilaritolppa jossa on oikea layup on kyllä varmasti kivempi ajaa kuin 200g bam...basalttitolppa.
    Siis eikö pitäisi olla aivan selvää, että elastisemman kuidun käyttäminen lisää joustoa? Totta kai rakennekin vaikuttaa vähintään yhtä paljon kuin materiaali, mutta eikö lähtökohtaisesti joustavammasta aineesta tule joustavampi rakenne?

    Viimevuotinen Canyon sai TOurin testissä rungon joustoksi 185 n/mm ja tämänvuoden basalttitolppainen versio 168 N/mm. Suunta vaikuttaa mun mielestä oikealta. Vertailn vuoksi samassa testissä Cervelo RS (kuvassa 3T Doric) sai arvon 210 N/mm. Onko 3T:llä väärä kuitusuunta vai miksi tuo ei pärjää Canyonille tässä mittauksessa?

    Minkä hintaisia tuollaiset 100 grammaiset Oikealla Kuitusuunnalla varustetetut tolpat ovat? Canyonin tolppahan nyt ei ole vielä kovin kallis. Amatööri voisi kuvitella, että oikealla (samalla) kuitusuunnaalla rakennettuna joustavammasta materiaalista tulee joustavampi tolppa. Ilmeisesti tämä on väärä päätelmä.

  22. #1132
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti

    Viimevuotinen Canyon sai TOurin testissä rungon joustoksi 185 n/mm ja tämänvuoden basalttitolppainen versio 168 N/mm. Suunta vaikuttaa mun mielestä oikealta. Vertailn vuoksi samassa testissä Cervelo RS (kuvassa 3T Doric) sai arvon 210 N/mm. Onko 3T:llä väärä kuitusuunta vai miksi tuo ei pärjää Canyonille tässä mittauksessa?
    Oliko tolpat yhtä paljon ulkona rungosta? Oliko niissä sama ulkohalkaisija?

  23. #1133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Oliko tolpat yhtä paljon ulkona rungosta? Oliko niissä sama ulkohalkaisija?
    Halkaisija on molemmissa tolpissa 27,2 mm. Näyttäisi siltä, että Cervelossa tolppaa näkyy hieman enemmän kuin Canyonissa:

    http://www.roadbike.de/sixcms/media....pg.1091431.jpg

    http://www.roadbike.de/sixcms/media....pg.1352544.jpg

  24. #1134
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Halkaisija on molemmissa tolpissa 27,2 mm. Näyttäisi siltä, että Cervelossa tolppaa näkyy hieman enemmän kuin Canyonissa:
    Ok, jos tolpat oli säädetty noiden kuvien mukaisesti, niin ero tuntuu aika suurelta.

  25. #1135
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Niin, Cervelossa oli suora tolppa eikä "valmiiksi notkahtanut" laid back. Sillä pystyy tuota mittaustulosta "parantamaan" ihan kivasti. RS-fillarissa kuitenkin sellainen tulee vakiona. Ja muihinkin sen voi vaihtaa ostaessa jos haluaa. Myös hiukan epäilen että mittaus-setup ei korreloi noitten kuvien kanssa koska kokonaisesta fillarista sitä taipumaa ei mitata. Ja tuo ero on melko mitätön jos vertaa sitä renkaan vaikutukseen muutenkin. Tietenkin tätäkin nettispekulaatiota voi jatkaa loputtomiin mutta taidan mennä ajamaan mielummin...

    27.2mm on hyvä tolpan koko, en ole ikinä ymmästänyt miksi sen pitäisi olla paksumpi. 3T tolppa on ihan jees mutta minusta ite joskus tekemien tolpan putkien ajomukavuus oli selkeästi parempi. Mutta ne ei ole kaupallisia tuotteita. Sellasen 99g tolppa/satula-combon tekemiseen menee sen verran rajusti aikaa. Joskus viä teen edes ittelle.... 3T Dorico pitäsi käydä kokeileen, tuntuu olevan melkoisen sippoinen laid back tolpaksi. AX tietty on sippoisempi...€€€. Sippoinen tolppa on yleensä mukavampi ajaa paitti jos painonsäästö on tehty pää-osin klampin alueella joka yleensä taas johtaa pieniin kiroushetkiin...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 17.05.2010 at 08.29

  26. #1136
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    BTW, FFWD julkaisi juuri uuden version 3-puolaisesta etukiekosta. ~100g sippisempi kuin edellinen ja puolat paksunevat napaa kohden= ei notku kiihdytyksessä kuten toinen tunnettu 3-lapainen.

    750g paino ja profiilia 80mm.

    http://www.ffwdwheels.com/product.as...gory=80&page=5

    Samu

  27. #1137
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Viimevuotinen Canyon sai TOurin testissä rungon joustoksi 185 n/mm ja tämänvuoden basalttitolppainen versio 168 N/mm. Suunta vaikuttaa mun mielestä oikealta. Vertailn vuoksi samassa testissä Cervelo RS (kuvassa 3T Doric) sai arvon 210 N/mm. Onko 3T:llä väärä kuitusuunta vai miksi tuo ei pärjää Canyonille tässä mittauksessa?
    En ole mikään alan superguru mutta mielestäni tuo about 200N/mm alkaa olla hyvä raja sille ettei rungosta tule pystysuuntaakaan ihan tolkuton kiikku - eteenkin jos elopainoa on se +80kg. No vähän makuasiahan tämä joustavuusjuttu tietysti on.

  28. #1138
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    ^ FFWD. Vakio-osat, hinta-laatusuhde, Crash Replacement.
    Maviccia puoltaa vain Bling.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  29. #1139
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Eastonin EC90 Aerokiekkoja näyttää olevan Saldenilla puoleen hintaan:
    http://www.salden.nl/default.asp?pid...923&catid=3517
    Rule #1: Obey The Rules

  30. #1140
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Novatecithan ne. Ja ennen kuin joku keksii postata jotain nerokasta netistä luettua laatujuttua, ajaa ensin kolme kesää sellaisilla ja aloittaa neljättä niinkuin mä. Etunavasta on täysin sama malli mulla toisissa kiekoissa ja uutta vastaava.
    Kehät oli 257g kumpikin, navat 79/246g ja CX-ray pinnoilla koko satsi 1067g. Etukiekko siis 439 ja taka 628g. Pari lenkkiä takana ja kuski hyrisee tyytyväisyyttään. Nuo uudenkarheat Vittoriat roikkui pari vuotta tallin seinällä, toisessa oli pieni reikä. Tuntuu tuo Tufon litku toimivan kuin junan vessa Vanteet on oivallisen malliset, renkaat lumpsahti melkein suoraan paikoilleen. Pikkusen piti parista kohtaa oikaista että musta keskirantu renkaassa kulki suoraan keskellä.


    Mun mielestä kiekot on kuin lapset. Mukulat on kivoja, mutta omat on aina omia. Ja tekeminen se vasta kivaa onkin
    Jos nyt kumminkin kasaat mulle vain ne kiekot, jotka tilattiin. Siis kyllä mä ne mukulahommat voin tehdä itse. Tai olen jo tehnyt

    Siis tulossa hiukan yli 10 cm laipalla takakiekko ja pari hiukan matalampaa.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •