GarminElectrobikeGiant
Sivu 14 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrile_83 Katso viesti
    Miten noiden löfflerin kokojen kanssa? Itsekin olen hot bond housuja harkinnut. Auttaisi jos saisi vähän tietoja mikä koko on sopinut tietynmittaiselle. Nettikaupasta kun olisin nuo luultavasti ostamassa.
    Itsellä Hot Bondin on 50 M. Pituutta 184,5 cm painoa 73-74 kg. On sopivan napakat.

Oon ollut Löffe-mies jo monta vuotta, mutta nyt noi Skinsit on alkanut kiinostamaan. Pitäiskös Mankulta käydä yhdet hakemassa?!?

*pähkäilee*

Kuinkas monet vaippahousut on voorumilaisen kaapissa? Mulla on kolmet ja se tuntuisi olevan hjuva.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Wanhat Cannarit joita en enää käytä, Vermarcin Focus-bibsit, Löfflerin talvitrikoot (ilman säämiskää) ja tulossa Castellin Cervélo Test Team Thermal Bib Shortsit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Kuinkas monet vaippahousut on voorumilaisen kaapissa? Mulla on kolmet ja se tuntuisi olevan hjuva.
    Kuudet Santinit ja aika monet muun merkkiset. Ei kuitenkaan yhtään Löffleriä, tietääkseni.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

Sportful Giro Bib
    Sportful Tour Bib
    Sportful Anakonda Bib 3/4

Noihin Anakondiin oon erityisen tykästynyt, vaikkei kesäkuumalla niillä tulekkaan ajettua, mukava vaippa ja sopivan tukevat/napakat. Perskohtaisiahan nää housuasiat on, mut Sportfuliin on meikäläisen persus tykästynyt, yhdet uudet (lyhkäset) tulee per kesä hankittua. Nyt väistövuorossa sportfulin Girot (noista kolmesta ne halvimmat, ja "huonoimmat"). Tilalle tulee taas varmaan hankittua Sportfulia, ehkä jopa Saxo Bankin väreissä.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Oon ollut Löffe-mies jo monta vuotta, mutta nyt noi Skinsit on alkanut kiinostamaan. Pitäiskös Mankulta käydä yhdet hakemassa?!?

*pähkäilee*

1. Assos F1:13 lyhyet. (Kalleimmat, mutta ei todellakaan parhaat...)
    2. Assos F1:mille pitkät
    3. 3 x Francaise des Jeux lyhyet, kesämalli. 2 x valkoinen, 1 x sininen.
    4. FDJ lyhyet vuoratut "talvi"-sortsit. (Ehdoton suosikki. Todella mukava chamois, ja erinomainen istuvuus)
    5. 2 x AVC Nimes oman seuran sortsit.
    6. Nike Dri-Fit, aikoinaan hankittu spinningiä varten. (sisäpyöräilyyn hyvät, henkselien puute vähän häiritsee ulkona)
    7. Giant sortsit, hankittu ekan maantiepyörän yhteydessä.
    8. Pitkät Giant ajohousut.
    9. Pitkät FDJ talvihousut.
    10. Pitkät superkylmälle kelille hankitut talvihousut.
    ...

Ainahan sitä keksii hyvän syyn ostaa uudet, mutta käytännössä on ne yhdet, tai kahdet suosikit joita käyttää melkein koko ajan. Loput on sitten jääneet vähemmällle käytölle mutta hyvä varalla olla olemassa jos suosikit ei ole puhtaat, tai on menossa kurakelillä ajamaan.
    https://www.strava.com/athletes/1783871

Kohta olisi aika ostaa uudet ja laadukkaammat pyöräilyvaatteet nykyisten halpojen tilalle pääasiassa maantieajokäyttöön kohtuulliseen hintaan, eli siis ainakin housut ja jotkut paitasysteemit.
    Nyt olen katellut tällaisia: http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=1909

Mitä mieltä olette, onko kellään kokemusta?
    Sitten vielä paidat ja Suomesta olisi varmasti mukava saada. Miten noiden Shimanohousujet koot menee yleensäkin?
    Thundermand muokkasi tätä : 10.04.2010 at 19.16
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    Olisko arvon foorumilaisilla vinkkejä mistä noita housuja kannattaa ostaa?
    Hankintalistan ykkösenä olis just nyt tollaset 3/4 bibshortsit kesäajeluita varten, eli hyvä tuuletus ja kosteudensiirto ja kunnon pehmuste ovat tärkeimmät kriteerit.

Löfflerin hot bondeja oli kehuttu täällä ja ainakin pyöräpojilla näyttäis olevan niitä myynnissä hintaan 129€.

Skinsin bibshortseja oli myös kovasti kehuttu ja niitä löytyy ainakin CRC:ltä 140 egellä.

Halvempaa shortsia löytyykin sitten esim. Pearl Izumilta, mutta en muista oliko joku niitä kehunut/haukkunut täällä. Netistä löysin kyllä kehuja laadusta ja mukavuudesta, joten ei kai ne ihan turhia pöksyjä ole. Evans Cycles tarjoaa niitä hintaan 40€.
    Itsellä on Pearl Izumin Slice Ultra sensorit, mutta ei niitä voi pitää enää. Jalkaan tuntuvat sopivilta ja ihan mukavilta muuten mutta vehkeitä ahdistaa hieman. Jopa niin paljon että aiheuttivat viime kesänä lisäkiveksen tulehduksen. Eli ei Pearl Izumeja enää ikinä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Itsellä on Pearl Izumin Slice Ultra sensorit, mutta ei niitä voi pitää enää. Jalkaan tuntuvat sopivilta ja ihan mukavilta muuten mutta vehkeitä ahdistaa hieman. Jopa niin paljon että aiheuttivat viime kesänä lisäkiveksen tulehduksen. Eli ei Pearl Izumeja enää ikinä.
    Kiitos vastauksesta

Ilmeisesti noi PI:t ei olekaan niin laadukkaita kuin aluksi ajattelin, ainakin jos ulkomaisiin nettikeskusteluihin on uskomista...

Mut onko kenelläkään kokemusta noista Hi5:n tarjouksen Shimpan 3/4 pöksyistä?
    Oli ainakin ihan kohtuu hintaset, mutta en löytänyt mitään kunnon arvosteluja niistä...
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    Ilmeisesti noi PI:t ei olekaan niin laadukkaita kuin aluksi ajattelin, ainakin jos ulkomaisiin nettikeskusteluihin on uskomista...
    Mulla on PI:n jotkut Sencor-mallit, en muista mitkä. Vähän premiumimpaa ne ovat mallistosta.

Niistä voisi kommentoida, että materiaalit ovat aivan ylivoimasia ykkösiä omistamistani housuista. Pehmusteen paksuus massiivinen ja kestävä, kangas todella paksua. Housujen leikkaus ja pehmusteen muoto ovat sitten vähän ihmeellisiä, todella erilaiset kuin muut housuni. Ei ole oikein selvinnyt mihin suunnittelija on tarkoittanut ihmeellisen mallisen pehmusteen, omasta mielestäni se lähtee kiipeämään selkää ylös.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    1. Assos F1:13 lyhyet. (Kalleimmat, mutta ei todellakaan parhaat...)
    3. 3 x Francaise des Jeux lyhyet, kesämalli. 2 x valkoinen, 1 x sininen.
    4. FDJ lyhyet vuoratut "talvi"-sortsit. (Ehdoton suosikki. Todella mukava chamois, ja erinomainen istuvuus)
    9. Pitkät FDJ talvihousut.
    ÄÄni kanssa Nalinin valmistamille tiimiväreissä oleville pyöräilyhousuille. Kun kerran on sopiva koko löytynyt en oikeastaan muuta osta enään. Multa löytyy FDJ:n väreissä pitkät talvihousut ja kesähousut (+ Caisse D'Epargne talvihousut). Lisäksi hyväksi havaittu ihan perus Nalinin välikelin 3/4 pitkät housut (ei tiimi väreissä). Saksan ja UK:n nettiputiikeista saa välillä hyvinkin halvalla vanhoja mallostoja.

Himottaisi kokeilla tuota Pearl Izumin Octane-mallistoa, arvostelujen mukaan parempi kuin edelliset viritelmät Toisaalta samaan hintaan saa jo Assokset...tai 2-3 normihintaiset.

3/4-pöksyjä ei tunnu paljon olevan, mutta toisaalta kohta voi melkein jo lyhyillä ajaakin. Siihen asti ehkä selviää noilla talvigalsongeilla.

Noni, tulipa sitten tilattua noi Nalinin PRO-mallin lyhyet henkselihousut, kun PBK möi 70% alennuksella. Arvosteluista päätellen monet tykkää kyseisen firman tuotteista ja kun hinta oli enemmän kuin maltillinen, niin tuskin meni vikaan. Säämiskärasvan kanssa hintaa tuli siis ~41 puntaa.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Terve
    Alkaa oleen muut kauden kisakamat hallinnassa, mutta ajohousut puuttuu. Yhet mustat on, Cuben ajohousut. Tykkään nistä paljon ja erityisesti säämiskän koosta. Tässä tapauksessa pienestä sellaisesta. ei tuu lähes ollenkaan eteen, jolloin hengittää paremmin siitä eikä takanakaan oo ylimäärästä.
    Hakusessa olis siis lyhyet ajohousut maastoon. Väri on pakko olla valkoinen, (mielummin kokonaan ja mahdolliset valmistajan merkit kyljessä)toiset on mustat ja kurakeleille ja nämä lämpösille kuiville. Vaipan koko mahdollisimman pieni erityisesti edestä. Kuvia oon vähä kattellu ja aika harvassa oli sellatteet. Mavicin yhet, SMS santinin ice. Muita merkkejä ja kriteerit täyttäviä malleja? Vähän kiirus alkaa jo oleen, jos painoon meinaa viedä viellä ennen kisoja.

kiitos jo etukäteen
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Ilikeekö tätä kysyäkään, mutta onkos kukaan testannu ihan tositöpinöissä
    Bilteman 18 € pöksyjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perryman Katso viesti
    Itsellä Hot Bondin on 50 M. Pituutta 184,5 cm painoa 73-74 kg. On sopivan napakat.

Ihmeellisiä ovat nämä ihmisten koot vs. vaatteiden koot joten pistetään vielä paremmaksi: 188 cm, 84 kg ja Hot Bondeista koko 50. Arvoin hetken kokojen 50 ja 52 välillä mutta 52 ei istunut tarpeeksi napakasti. Kokeilin samalla myös Löfflerin "perusmallia" mutta ei istunut kunnolla missään koossa. Assokselta käytän kokoa L vaikka mittataulukoiden mukaan olen selkeä XL. Fl. 13-mallia ostin XL:ää kokeilumielessä yhden parin mutta eivät istu, liian löysät, ja pehmuste ei istu kunnolla peffaa vasten. Polvihousuissa pitää käyttää XL:ää että ulottuvat polven yli, koska jalkaa kumminkin on (sisämitta n. 91 cm.). Kuten täällä jo todettiin niin jopa saman merkin sisällä eri mallit istuvat eri lailla ja voivat vaatia eri koon. En ostaisi housuja tai muita vaatteita netistä muuta kuin jos malli ja koko on jo aiemmin käytössä todettu hyväksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thundermand Katso viesti
    http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=1909

Mitä mieltä olette, onko kellään kokemusta? Miten noiden Shimanohousujet koot menee yleensäkin?
    Mulla on tollaset housut kokoa L. Pituus 180 cm, paino 65 kg ja jalan sisämitta 82 cm.

Henkselit voisivat olla inasen pidemmät kun seisoo pystyssä, mutta polkiessa pituus on melko sopiva.

Kyseessä on ns. unisex-malli ja ainakin itsellä säämiskä aiheuttaa ongelmia.

Viimesimmässä gyntterilehdessä oli ajohousui testis. Hintaluokassa alle 100 oli shimano ja spessu parhaat. erittäin hyvän arvosanan sai toisaalta aika moni muukin. Verrokkiluokassa (150+€ parhaat oli X-bionic - erinomainen, mavic ja assos erittäin hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Väri on pakko olla valkoinen,... ...ja aika harvassa oli sellatteet.
    Ja miksiköhän. Kokeilepa laittaa googlen kuvahakuun "why bicycle shorts are black" tai klikkaa alla olevaa linkkiä jos et jaksa tehdä hakua

http://iwannagetphysical.blogspot.co...-marathon.html

Voihan noilla valkosilla housuilla saada jotain psykologista etua (riippuen vähän käyttäjästä), vaikka väittävätkin että painissa ja kamppailulajeissa psykologinen etu on sillä jolla on punaset trikoot

Skinsin bibsit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olmi Katso viesti
    Tänään oli ensimmäistä kertaa jalassa lenkillä. Ainakin malli, joka minulla on, istuu erittäin hyvin pyöräilijän vartaloon eli reilumpiin jalkoihin ja sutjakkaaseen ylävartaloon.

Oikeastaan ensimmäiset ajohousut, jotka oli myös reisistä ihan sopivat, ja eivät nouse ajon aikana reiden puoliväliin puristamaan. Kyllä kehtoo suositella..
    Suositukset myös täältä, erittäin hyvät ovat.
    "Virheistä oppii...!"

Hotbond

Kuka myy löffleriä pääkaupunkiseudulla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti palok74 Katso viesti
    Kuka myy löffleriä pääkaupunkiseudulla?
    Ainakin Kallesport ja Puhoksen Intersport. Lisäksi taitaa Bikeplanetti myydä myös. Onhan niitä mutta tuossa nyt päälimmäiset. Suosittelen ensiksi mainittua.
    Kävellen olis jo perillä.

Giessegistä kokemuksia?

Onko kellään kokemuksia Giessegin housuista. Olen itse harkinnut noita lyhyitä henkselihousuja. Urheilupyörästä noita saisi 50 €:lla http://www.suomenurheilupyora.fi/main.php?loc_id=49

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pavel Katso viesti
    Ainakin Kallesport ja Puhoksen Intersport. Lisäksi taitaa Bikeplanetti myydä myös. Onhan niitä mutta tuossa nyt päälimmäiset. Suosittelen ensiksi mainittua.
    Moi

Joo Puhoksen intersportissa oli melko kattava valikoima Löfflerin pyöräilyvaatteita. Hotbonditkin löyty.

Kiitoksia vinkistä.

Mites nuo Assoksen koot? Ajattelin Assos FI Uno S5 tilata. Pituus 188 ja painoa 73-77kg. L kokoa ajattelin, mahd XL pituuden takia?
    0pa muokkasi tätä : 06.05.2010 at 09.27

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    Mites nuo Assoksen koot? Ajattelin Assos FI Uno S5 tilata. Pituus 188 ja painoa 73-77kg. L kokoa ajattelin, mahd XL pituuden takia?

Mikäli joku on kiinnostunut ostamaan muutaman lenkin vanhat Gore Bike Wearin Ozon II (koko L), niin yksityisviestillä saa lisää tietoa.
    Multa löytyy FI.Mille kokoa XL. Ite oon 190/90 ja nimenomaan pituuden puolesta noi on hyvät. Leveyden puolesta noi on tosi napakat mulle, joten jos sama koko pätee molempiin noiden pitäisi olla sullekkin ihan riittävän pienet. Muuten kyllä ottaisin sinuna tuon L-koon.

Itse itseäni kompaten...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ksihja Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia Giessegin housuista. Olen itse harkinnut noita lyhyitä henkselihousuja. Urheilupyörästä noita saisi 50 €:lla http://www.suomenurheilupyora.fi/main.php?loc_id=49
    Giessegistä ei tuntunut kellään olevan kokemuksia, joten marssin urheiluputiikkiin ja ostin Löfflerin hot bond pöksyt. Ihan helvetin kalliit oli, mutta on kyllä ollut hyvät. Kokemuksia:
    - ei hierra enää mistään, aiemmissa oli tuota ongelmaa
    - perse ei enää ole tullut samalla tavalla helläksi ekan 20 kympin jälkeen
    - yläselän lapapuiden välin puutuminen tuntuu hävinneen??? En tiedä onko tuo jotain psykologista, koska olen olettanut että noi puutumisongelmat on johtunut vääristä säädöistä tai ajoasennosta
    - kilometriajat parantunut puolella minsalla
    - ohitin ekat prot IKINÄ syykkeliurallani männä viikolla Tosin kaverit taisi jo jäähdytellä, koska ohi puuskuttaessani tuntuivat niitä näitä jutustellen polkevan kohti auringonlaskua. Noh kaikki lasketaan ...

Tuli ostettua vielä toisetkin pökät, Sportfull Anakondat (mistähän toikin nimi tulee ). En tiedä merkistä yhtään mitään, ja nekin oli kalliit, mutta Italian maajoukkue kuulemma käyttää näitä ... ja suomen hiihtomaajoukkue. Joo, heitamma kommenttia näistäkin, kun keretään jalassa käyttää.

Nimim. köyhän ja helläpersiisen ei kannata ostaa halpaa

Giessegit on ihan hyvät ajohousut. Itse olen jaellut Giessegeillä satunnaisesti 80-luvulta lähtien, ja tyytyväinen on saanut olla. Ostaa vain tarpeeksi napakat, se on tärkein kriteeri housujen ostossa. Väljää ei saa olla!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Merckx Katso viesti
    Giessegit on ihan hyvät ajohousut. Itse olen jaellut Giessegeillä satunnaisesti 80-luvulta lähtien, ja tyytyväinen on saanut olla. Ostaa vain tarpeeksi napakat, se on tärkein kriteeri housujen ostossa. Väljää ei saa olla!
    Komppaan. Ostin mansen urheilupyörästä juuri sellaiset tiukanpuoleiset henselimalliset yhdellä setelillä, ja ovat ainakin yhtä hyvät kuin 10 v sitten ostamani vastaavan hintaiset nyt jo lähes loppuunajetut Shimanot ( made by Nalini alihankintana )

JT

Juu kyllähän sitä piti eilen synttäreiden kunniaksi käydä hakemassa suosioon nousseet hotbondit.

Tänään 2h metsälenkin jälkeen tuntuivat juuri niin hyviltä kuin olettaa sopii. Ei hierra, ei hankaa, ei puudu, istuu mainiosti ja muutaman löffler-vaatteen omistavana luulisin, että nämkin kestävät kovaa käyttöä.

Enimmäkseen olen nyt viime kesän ja nyt alkukauden käyttänyt Mavicin bokserityyppisiä housuja. Niissä ei tosiaan ole henkseleitä, mutta pysyvät ihmeen hyvin päällä ja tuntuvat mainioilta.

Maksoin bondeista 119e ja en näkisi, että ne nyt mahdottoman kalliit olivat.
    Kävellen olis jo perillä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •