aika halpahan toi on... Samulta taitaa vaan löytyä jo ihan hyllystäkin
Cervélo Project California Rahmenset
http://www.jedi-sports.de/product_in...Rahmenset.html
aika halpahan toi on... Samulta taitaa vaan löytyä jo ihan hyllystäkin
Cervélo Project California Rahmenset
http://www.jedi-sports.de/product_in...Rahmenset.html
Sanotaan että olen kyllä harkinnut sellasta. Tarttisin jonkun hauskan fillarin kesäksi. Mulla on nyt R3 ja R3SL niin toi R4 olisi looginen jatkumo? Ei vaan ollut varmaa tietoa väristä. Tai siis musta se on mutta ne raidan värit....![]()
![]()
![]()
Kesä lähenee ja lenkkikelien odotus käy jo miltei sietämättömäksi.
Jo puoltoista kautta hyvin palvellut Cervelo RS sai ens kaudeksi uudet Speedplayn polkimet, mielenkiinnolla odotan et pääsee kokeilemaan. Seuraavaksi tekis mieli päivittää vaijerinkuoret valkoisiin. Onko suosituksia? Nopeasti löysin valkoisina ainakin Nokonit ja sit nää Jagwiret http://www.probikekit.com/display.php?code=A0294 Osat mulla on Campaa, jos sil on väliä.
Onko tämä kyseinen R4 malli, löytyi sivuilta seuraavilta
http://www.rouesartisanales.com/arti...-45372390.html
Päivittelin vähän pyörää. Saas nähdä kuinka noihin Rotoreihin oppii
Jari
![]()
http://www.harbom.com/img10/P4020770.jpg
Tälläisen ohjuksen Samu toimitti jotta eläkkeellä on hyvä treenata
ylä-savossa
ps.huoltopaikka pitää olla puhdas
![]()
harbom muokkasi tätä : 04.04.2010 at 08.47
...ja vaimo nyttemmin nukkuu sitten autotallissa, kun ei enää sänkyyn oikein mahtunut. Aika raakaa menoa, perskuta...
Millainen Cervelo vastaisi Felt B2:sta? Onko kervelosta feltin haastajaksi?
Satulalaukku on ihan jees mutta kuvia varten lähtee kyl veks.
Pyöräilyä jo vuodesta 2007
Mutta sitten ei taida pyörä päästä enää olohuoneeseen sohvalle. Minäkään en ole raaskinut uutta pyörää viedä pihalle ollenkaan, yritän ajella muilla pyörillä. Mutta jonain päivänä se on vaan vietävä tielle pölyyntymään ja likaantumaan ja sitten autotallin nurkaan muiden pyörien joukkoon.
2010 RS:n väritys on kevyemmän näköinen kuin viime vuoden mallissa, paikallisessa kaupassa näin tuollaisen ja ihan ihmettelin onko niissä tosiaan yhtä paksu vaakaputki kun uudemmalla värillä näyttää ohkasemmalta.
Nyt kun on vielä vähän aikaa ennen ekoja maatielenkkejä niin kannattaa vetää pariin kertaa autovaha runkoon. Lähtee ne pölyt sitten helpommin pois myöhemmin (ja saa hyvän tekosyyn hiplata uutta fillaria).
Nyt sitten oloneuvos on Cervelonsa tiellä testannut ja hyväkisi havainnut..![]()
Joskus ne räikiät värit ei vaan sovi. Toi PT-näyttö....
Wandererin Cervelo S3 on mun "unelmapyörä" tällä hetkellä. Toisaalta matalat hiilarikiekot ja R-sarjalainenkin on vallan kiva.... S3 on vaan niin tajuttoman hiano ajaa.
![]()
Tässä näyttää olevan show-your-cervelo käynnissä, joten pannaanpa oma "unelmapyörä" tänne näytille - turistina Turun seudulla:
![]()
järppä muokkasi tätä : 26.04.2010 at 09.36
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
Minnekähän tämä viesti nyt oikein meni? Tarkoitus oli kuitenkin kysyä Samulta, jonka mielestä S3 on tajuttoman hieno ajaa, että kerro hyvä mies vähän analyyttisemmin miksi, miten ja millä tavalla. Pitääks tässä vaihtaa pyörä?
Mulla on S2, olis kiva tietää eroja, olet nimittäin varmaan kakkostakin tykittänyt. On kakkonenkin tolkuttoman hieno ajaa. Herkkä, tarkka, jäykkä.
S2 vs. S3 erot eivät nyt ole niin suuria kuin esim moniin muihin merkkeihin verrattuna mutta S3 on keskiönsuunnalta jäykempi, hieman mukavampi ja rungon+ haarukan paino on tietenkin pienempi. S3/R3SL on tehty osittain kalliimmasta kuidusta jota ei käytä kuin yksi pyörätehdäs Cervelon lisäksi. Myös S3 on ilmanvastukseltaan ihan inan pienmpi mutta sen tunteminen ajossa vaatii jo paranormaaleja kykyjä vs. S2. Eli suurinero minkä jopa huomaa ajossa on keskiön jäykkyyden aikaansaama parempi kiihtyvyys. Eli S3 on herkempi,terävämpi kiihtymään....S2 on erittäin hyvä mutta S3 on parempi vielä.
Yleensäkin kaikki Cervelot ovat hyvin samantapaisia ajaa. Jäykkiä = eivät vipata, notku ="teräviä kiihtymään" hyvin. Jäykkyys tuo myös turvallisuutta ajossa kun pyörä kulkee suoraan ja vakaasti alamäissä ja esim pulloa hamutessa. Näinhän ei aina edes ole. Ajomukavuudesta tinkimättä vaikka todellisuudessa suurin mukavuuteen vaikuttava tekijä fillareissa löytyy kyllä muiden osavalintojen summana. Eli ken ne on valkannut/mitoittanut ja siis miten.
Kokeilin tossa yhtä saapasmaan kallista tuotetta männä viikolla ja kyllä noissa on eroja ihan tolkuttomasti. Eli kannattaa kokeilla kaveriden/liikkeiden pyöriä. Erot ovat joskus tolkuttoman suuria vaikka puhutaa eri valmistajien huippumalleista joissa pelkkä runkosetti maksaa 3-4K€. Erot toki ovat suurimmet mitä isompi runkokoko ja voimakkaampi kuski.
Suurkiitos Samu. Vastaus oli hyvin selventävä.
Laitetaanpas tänne välillä vauhdikkaampiakin kuvia. Tässä Kimmo Kananen tänään Tampereella ajetussa Rosendahl GP:ssä jyrkimmässä mutkassa. Keli oli sateinen ja kurainen.
![]()
Kirjanmerkit