FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 36 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Tufo S3 litet täälläkin odottaa F4R kiekkojen kanssa testiajoa. Pitäisiköhän kanssa hommata noi matalaprofiilisemmat F2R:rät, Omien kiekkojen kanssa kun joutuu käyttämään venttiilinjatketta, on tuntuma kovassa vauhdissa aivankuin kiekossa olisi h-tisti pystyheittoa. Kun ottaa tuubin pois ja polkasee kiekon vauhtiin, pyörii se suhtkoht tasaisesti. Ainakin omasta mielestäni kyllä osaan asentaa tuubin vanteelle oikein. Aika vaikea kai sitä olisikin asentaa niin että se tällaista epätasapainoa aiheuttaisi..

Kun nyt vielä pääsisi ajamaan...jo 2 kuukautta taukoa prolapsin vuoksi ja kunto tietty aivan paska....no, reilun viikon päästä meinaan etelän mailla ainakin yrittää.. Onnittelut kiekkovalinnasta, joka siis sisältää myös rengastyypin valinnan. Kaksi rengasrikkoa viime kesänä korjaantui kätevästi Tufon paikka-aineella.
    Ootko koittanut toisella kumilla? Kyllähän noi venttiilinjatkeet "heittoa" aiheuttavat, mutta tommosessa alle 40mm vanteessa ei kuitenkaan tarvitse kuin sen lyhimmän mahdollisen eikä sen pitäisi paljon tasapainoon vaikuttaa. 36mm venttiilillä ei välttämättä tarttisi kuin irrotettavaa mallia olevan venttiilinjatkeen. Pitääpä katella mistä niitä 20-25mm venttiilinjatkeita löytyy. Ainakin Edgeltä pitäisi löytyä ja postikulutkin kärsii maksaa näillä valuuttakursseilla.

Taitaa Tufot olla laadukkaampia kuin joskus 90-luvulla kun itse mm. noilla S3 kumeilla lintatessa. Eivät oikein meinanneet silloin kestää yhtään mitään, mutta saattoi vielä vanhojen tsekki-tuubien "loistava" menneisyys painaa.

EDIT: Olikin 39mm pitkiä noi lyhyet Edget ja ne eivät ole kiinteää mallia.

Muuten nykykursseilla noi Edget voisivat olla euroja tienaavalle hyvä vaihtoehto. 25mm vanteella ja DT190 navoilla luvataan 930g, tiedä sitten, että onko 18/20 pinnoilla, mutta vanne on ainakin melko kevyt. 45mm vanteenkin pitäisi olla ihan ok painoissa. Tai eipä toi 66mm kehäkään ole paha.
    OJ muokkasi tätä : 22.03.2010 at 00.28
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ootko koittanut toisella kumilla? Kyllähän noi venttiilinjatkeet "heittoa" aiheuttavat, mutta tommosessa alle 40mm vanteessa ei kuitenkaan tarvitse kuin sen lyhimmän mahdollisen eikä sen pitäisi paljon tasapainoon vaikuttaa. 36mm venttiilillä ei välttämättä tarttisi kuin irrotettavaa mallia olevan venttiilinjatkeen. Pitääpä katella mistä niitä 20-25mm venttiilinjatkeita löytyy. Ainakin Edgeltä pitäisi löytyä ja postikulutkin kärsii maksaa näillä valuuttakursseilla.

Taitaa Tufot olla laadukkaampia kuin joskus 90-luvulla kun itse mm. noilla S3 kumeilla lintatessa. Eivät oikein meinanneet silloin kestää yhtään mitään, mutta saattoi vielä vanhojen tsekki-tuubien "loistava" menneisyys painaa.
    Alla ollut vain Contin tuubeja. Jatke on kyllä ylipitkä, jotain 50 mm. Lyhyemmälläkin toki pärjäisi, täytyy yrittää metsästää sellaista jostain, vaikkapa tuolta Edgeltä. Pikkasen kyllä riepoo toi epätasapaino, sen tuntee kuitenkin aika selvästi jossain jyrkemmässä alamäessä... Vielä en oo noita Tufoja laittanut päälle, mut luulen että toi vapina johtuu vaan ylipitkästä venttiilijatkeesta...

Polarilla on ainakin ollut sellaisia hillittömiä pinnamagneetteja, murikka painaa varmaan 10g ellei yli. Kokeile asentaa vastapuolelle kehän viereen sellainen, näkee auttaako vastapaino vai onko itse tuubissa jotain joka aiheuttaa tuon vapinan.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Jatke on kyllä ylipitkä, jotain 50 mm. Lyhyemmälläkin toki pärjäisi, täytyy yrittää metsästää sellaista jostain
    Kevyessä kiekossa toki tuntuu venttiilinkohta enemmän. Kokeileppa jotain muuta tuubia? Tufo Elite Ride 23 tai 25 voisi olla kokeilun arvoinen sulle, et ole kääpiö ja ajat paljon.... Tuskin itse jatke koska se painaa älyttömän vähän, ainakin FFWD/Tufon. Mulla on jotain 5:ttä eri mittaa noita alumiinijatkeista hyllyssä.taisi olla 21-70mm. Niitä väliintulevia jolla sielun saa siirrettyä ulos vanteesta, sellaisia venttiilin päälle tulevia ei kannata laittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Voi Batman, pimeiden voimien kryptinen mantra FFWD F2R 190 Corsa CX Evo II on tehonnut ja Pexistä on tullut tubulaarien palvoja. Ensimmäinen 50 km ajolenkki on juuri takana ja ero Neutron Ultra Pro3Race settiin on sellainen, että ei kuolevainen tajua. Tuo kiekkotuubi yhdistelmä tuntui sellaiselta, että kun voimiensa äärirajalla nousussa vielä puristi mikromillinewtonmetrin lisää vääntöä jostain, niin pyörä singahti ammuksen lailla eteenpäin ja rättisitikat tuli perä edellä vastaan. Enkä liioittele yhtään.

Miksei kukaan ole aiemmin kertonut, että pyörä voi kulkea tällä lailla, hä?!
    Oonhan mää sanonut monesti että yli 500€ avokiekkoihin on aivan turhaa. Niissä ei suurta eroa ole enää Ksyriym Eliteiden jälkeen ja hyvä tuubikiekko on todellakin tuon verran parempi mitä koit. Avokuitukiekkoihin mulla ei ainakaan ole kiirettä mm. muutaman snake biten maantierenkaisiin eleämäni aikana saaneena. Mun lempikiekko on myös F2. Ja Akka kisaa sillä myös oman valintansa perustelleella. Tosin F4 on yleispätevin monelle.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 22.03.2010 at 08.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Paikkasin yhden Contin tuubin v. 2001 jollain auton renkaan paikkavaahdolla, ja olen ajanut sillä harvakseltaan vuosien varrella (varaetukiekko), edelleen toimii Semmoinen kokemus kyllä on, ettei paikka-aineet toimi aina, jos reikä on liian iso. Muutaman renkaan olenkin paikannut ihan perinteisesti neula-ja-lanka menetelmällä.
    Noi aerosolit ei paikkaa niin isoa reikää koska "keitto" on ohkaisempaa. Ja Tufon Extreme paikkaa isomman reiän kuin Std. Mää en käytä Std:tä lainkaan siksi. Laittaa Extremeä kun sit kun on tarve. Joskus paikkaantui Vittori jossa oli pala vihreää sisuria ulkopuolella...Tufon tuubit on tehty liimaamalla ja siksi lanka/neula-systeemi ei edes käy. Conti/ Vittoria on tehty neulomalla ja siksi niiden liimaus on muutenkin kypsempää, keskipalko voi jäädä kantamaan. Riippuu paljon vanteesta, "hauskimmat" on vanhat aluvanteet, ei ole "palille" uraa. Tufossa taas on sileä pohja. 2010' FFWD vanteiden profiilia on muutettu mm. Conti/Vittoria vanteille sopivammaksi siksi. On niissä muitakin eroja, jarrupinta, kevyempi paino yms.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 22.03.2010 at 08.35

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Kevyessä kiekossa toki tuntuu venttiilinkohta enemmän. Kokeileppa jotain muuta tuubia? Tufo Elite Ride 23 tai 25 voisi olla kokeilun arvoinen sulle, et ole kääpiö ja ajat paljon.... Tuskin itse jatke koska se painaa älyttömän vähän, ainakin FFWD/Tufon. Mulla on jotain 5:ttä eri mittaa noita alumiinijatkeista hyllyssä.taisi olla 21-70mm. Niitä väliintulevia jolla sielun saa siirrettyä ulos vanteesta, sellaisia venttiilin päälle tulevia ei kannata laittaa.
    Just kokeilin sit heittääTufo S3 liten päälle...ja löyty lyhkäsempi jatkekin. Kyllä se edelleen "heittää" muttei niin paljon kuin Contin kumilla. Ehkä sit toi tosi lievä pystyheitto aiheuttaa ton ilmiön...

Aika jännä oli huomata kuinka helppo Tufo oli asentaa, meni ihan suoraan paketista iilman kiroiluja..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Nyt olis Racing Zerot odottelemassa fillarirunkoa mihin ne saisi kiinni. Noiden varapinnojen saaminen on käsittääkseni aika kiven alla ja googlettelemalla ainakaan noita tämän vuoden mustia pinnoja ei tahtonut löytyä mistään. Mietin hankkivani "varastoon" varapinnat, että ajokausi ei keskeydy pidemmäksi aikaa yksittäiseen pinnarikkoon. Olisiko jollakulla heittää vinkkiä ostopaikasta.

Eikös niihin kaikkiin fulcrum racingeihin käy samat pinnat? CRC niitä myi ainakin ja mustaa maaliahan saa kaupasta...
    kontio muokkasi tätä : 24.03.2010 at 10.32

On kai ne leveydeltään erilaisia, ainakin Fulcrum kolmosessa kapeammat pinnat kuin ykkösessä.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Scorpion Guest

Roval

Päivää että pätkähtää! Onko kellään minkään maailman kokemuksia Rovalin alpiniste sl carbon kiekoista? Lähinnä kiinnostaa jäykkyys ja mitenkä pärjäävät Zipin 202:sille ja FFWD vastaaville keikoille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnu 75 Katso viesti
    On kai ne leveydeltään erilaisia, ainakin Fulcrum kolmosessa kapeammat pinnat kuin ykkösessä.
    Eroa on paitsi koossa myös materiaaleissa. Ykkösessä pinnat ovat alumiinia ja kolmosessa terästä.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Isot kiitokset Samulle. Nyt on kiekot h-vetin hienossa kondiksessa. Sain lyhyemmän venttiilinjatkeenkin. Moinen toiminta ja palvelu hakee vertaistaan. Jos jäin jotain velkaa, palataan asiaan, en älynnyt edes kysyä.

Huomenissa lähdetäänkin vaimon kanssa kohti Espanjaa. Pyörä on pakattu mukaan ja tietenkin FFWDR4 kiekot. Toivottavasti selkä antaa myöden aloittaa pyöräilykausi. Ellei, ei surra, vaan pidetään sitten hauskaa vaan..

Hyvää matkaa E.T:lle ja vaimolleen toivotan mä!
    ****Timo
    ex tusinakerholainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Hyvää matkaa E.T:lle ja vaimolleen toivotan mä!
    Kiitos!

Voi perkele. Ahdistavalle viikolle hieno päätös:
    Onnistuin nuljaamaan FSA:n takakiekosta pari piilonippeliä, no ajattelin sit fiksusti tehdä ne nippelit normaaleiksi ja heittää valkoisiksi maalatut Sapimin Laserit pinnoiksi kultaisilla nippeleillä. FSA:n sivuilta pituudet ja xx-light bikesilta löytyi straight pullinakin pinnoja hyvin.
    No, tässä sitten Lukonmäessä juoksuvetoja kiskoessa tuli mieleen karmea ajatus: otinko huomioon pituudessa että ne FSA:n piilonippelit on vanteen sisällä, perusnippelit vanteen alla. Nopea mietintä mäen päällä paljasti että paskat semmoista ollut tajunnut. Kauhea leka otsassa kotona kone auki ja kyselyä että joko ovat lähteneet matkalle: ovathan ne. No, lyhimmät menee pisimpien tilalla ja loput 16 taidan laittaa takaisin, ei montaa euroa postit maksa.
    Oishan noissa ainesta Suomen erikoisimmiksi kukkakepeiksi: Sapim Laser straight pull 283mm ja J-bend 275mm...

rauhallisempaa viikonloppua kaikille. terveisin, nero

Tulin siihen tulokseen, että maantiekihnutin tarttee uudet kiekot. Ei sillä, että vanhoissa olis jotain vikaa, mutta kuitenkin. Eli vanhat on Ultegra SL:n sarjaan kuuluvat kiekot. Eli kaiketi nämä: http://www.shimano-nordic.com/publis...e-wh_road.html

Eli tarvis olisi n. 400-500€ maksaville kiekoille. Avorenkaille ja shimanon pakalle. Mielellään kestävät, ettei tartte joka hetki olla uusimassa pinnoja tai suoristaa vannetta... Kevyetkin sais olla. Äijällä painoa n. 82 kg ja mittaa n. 190cm. Näitä oon katellut: http://www.shimano-nordic.com/publis...e-wh_road.html vai löytyykö tuohon hintaluokkaan jotain muita vaihtoehtoja?

Kun uudet löytyy, niin vanhoista tehdään varakiekot, niin elämä hymyilee tältä osin...

Kiitos etukäteen asiantuntevista vastauksista...
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti japoo Katso viesti
    Tulin siihen tulokseen, että maantiekihnutin tarttee uudet kiekot. Ei sillä, että vanhoissa olis jotain vikaa, mutta kuitenkin. Eli vanhat on Ultegra SL:n sarjaan kuuluvat kiekot. Eli kaiketi nämä: http://www.shimano-nordic.com/publis...e-wh_road.html

Eli tarvis olisi n. 400-500€ maksaville kiekoille. Avorenkaille ja shimanon pakalle. Mielellään kestävät, ettei tartte joka hetki olla uusimassa pinnoja tai suoristaa vannetta... Kevyetkin sais olla. Äijällä painoa n. 82 kg ja mittaa n. 190cm. Näitä oon katellut: http://www.shimano-nordic.com/publis...e-wh_road.html vai löytyykö tuohon hintaluokkaan jotain muita vaihtoehtoja?

Kun uudet löytyy, niin vanhoista tehdään varakiekot, niin elämä hymyilee tältä osin...

Näitä olen itse vähän ajatelluthttp://www.bike-components.de/produc...ufradsatz.html

Varsinkin tuohon hintaan.

Aika samanlaiset nuo RS80:t on kuin Ultegratkin, vaikkakin on jotain hiilikuitua liimailtu siihen kehän päälle... Itse ostaisin tuolla hinnalla Open Pro CD:t mustilla revoilla, mustilla alunipoilla ja ja DT240s-navoilla. Olis siistimmän näköisetkin.

Tai sitten tosiaan venyttää budjettia vähän että saa Dura-Ace kiekot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Aika samanlaiset nuo RS80:t on kuin Ultegratkin, vaikkakin on jotain hiilikuitua liimailtu siihen kehän päälle...
    Joku ties kertoa että Dura-Acessa ja RS-80 olis sama kehä, mutta napa olis eri... En tiedä onko näin... Toki aina venyttämisen varaa hivenen on, mutta ei älyttömästi.

Niin ja tuo satsi Open Pro CD+DT240 navat varmaan täytyy jossain teetättää. Itse en moista taitoa osaa....
    japoo muokkasi tätä : 01.04.2010 at 14.42 Syy: lisäys Open pro+DT240

Cool

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Nopea mietintä mäen päällä paljasti että paskat semmoista ollut tajunnut.

Heh, tuttu jutska ...... muutaman asian kanssa funtsannut päänsä puhki, tehnyt tarvittavat liikkeet ja sitten ....... tapahtunut se älynväläys B-) Mutta tosiaan jännä kun välillä 'kopsahtaa' päivänselviin asioihin.

Tulin siihen tulokseen, että maantiekihnutin tarttee uudet kiekot
    Itse ostin talvella Fulcrum Racing 1:set saldenilta. Tosin ei oo vielä metriäkään ajettu. Joten ei tämä mikään asiantunteva vastaus sitten ollukkaan.........
    http://www.salden.nl/default.asp?pid...684&catid=3180

Aika samanlaiset nuo RS80:t on kuin Ultegratkin, vaikkakin on jotain hiilikuitua liimailtu siihen kehän päälle... Itse ostaisin tuolla hinnalla Open Pro CD:t mustilla revoilla, mustilla alunipoilla ja ja DT240s-navoilla. Olis siistimmän näköisetkin.

RS-80:ssä ja duraeississä on on samat kehät, puolat ja nippelit. Ainoa ero on navoissa. RS-80:ssä on ultegran navat, muuta samaa siinä ei sitten ultegran kanssa olekaan.

RS-80:stä saa alimmillaan noin 340e hintaan Suomesta. Jos haluaa maksaa reilut 200e enemmän (Saksanmaan suuntaan) että kehässä lukee dura-ace, niin mikäs siinä. Välineurheilua parhaimmillaan... Toiminnassa noissa ei ole ihmeellisiä eroja.

Ja shimanojen lisäksi voisin suositella Mavicin Ksyrium Eliteä.

Ripcrl Guest
    Uusi kiekkoja on koko talvi kuolattu ja oppia haettu täältä foorumien kätköistä. Vaaka alkaa kallistumaan FFWD:n suuntaan, mutta napojen ja profiilin vaikutuksia en ole vielä sisäistänyt, vaikka niitä on täällä sivuutettukin.

Eli lyhyesti esimerkin avulla; jos rahaa laittaisi noin 1200e saisi sillä joko FFWD F5:et DT240 navoilla tai F9:t ffwd:n navoilla. Siis joko 90mm profiili hieman heikoimmalla navalla tai 50mm profiili vähän paremmalla navalla -mitenkäs tässä laskeskelisi itselleen optimaalisen kokoonpanon?

Ja käyttö tulisi olemaan triathlonissa, harrastelija tasolla ja täyden matkan kisa tähtäimessä. Kuski on painavemman puoleinen n. 85kg, jos sillä jotain väliä tässä yhtälössä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    RS-80:ssä ja duraeississä on on samat kehät, puolat ja nippelit. Ainoa ero on navoissa. RS-80:ssä on ultegran navat, muuta samaa siinä ei sitten ultegran kanssa olekaan.

RS-80:stä saa alimmillaan noin 340e hintaan Suomesta. Jos haluaa maksaa reilut 200e enemmän (Saksanmaan suuntaan) että kehässä lukee dura-ace, niin mikäs siinä. Välineurheilua parhaimmillaan... Toiminnassa noissa ei ole ihmeellisiä eroja.

Ja shimanojen lisäksi voisin suositella Mavicin Ksyrium Eliteä.
    Itsellä on sekä RS80 että Dura-Ace. Mielestäni tuo RS80 on parempi hankinta kuin Ultegran kiekot. Kevyemmätkin ovat. RS80 treenikäytössä ja Dura-Ace kisoissa.

Kyllä Dura-Ace on kannattava ostos. 200€ lisäsatsauksella saa 130g kevyemmän setin ja huomattavasti paremmat (herkemmät) navat. Lisäksi vapaaratas on titaania.

Meikäläinen on kyllä todella tyytyväinen näihin kiekkoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Itsellä on sekä RS80 että Dura-Ace. Mielestäni tuo RS80 on parempi hankinta kuin Ultegran kiekot. Kevyemmätkin ovat. RS80 treenikäytössä ja Dura-Ace kisoissa.

Kyllä Dura-Ace on kannattava ostos. 200€ lisäsatsauksella saa 130g kevyemmän setin ja huomattavasti paremmat (herkemmät) navat. Lisäksi vapaaratas on titaania.

Meikäläinen on kyllä todella tyytyväinen näihin kiekkoihin.
    Mutta mää oon vaan harrastelija.... Taitaa tuo RS80 olla aika hyvä ja varma valinta. 200€ lisää on aika paljon rahaa (ainakin mulle....)

Mutta mää oon vaan harrastelija.... Taitaa tuo RS80 olla aika hyvä ja varma valinta. 200€ lisää on aika paljon rahaa (ainakin mulle....)
    Hyvä valinta tuo RS 80 on, et vamasti tule pettymään. Vapaarataskin on tosi hiljainen, eikä sellainen jänisräikkä kuin joissain muissa kiekoissa.

oisko tommoset Dura-Ace kiekot järkevät ostaa jos ne saa 350 e ?

Jos uudet ovat, niin ovat kyllä superhalvat. Käytettynäkin tuohon hintaan hyvä diili.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    oisko tommoset Dura-Ace kiekot järkevät ostaa jos ne saa 350 e ?
    Hinta kuulostaa niin epäilyttävän alhaiselta, että oletko varma ettei kyse ole halvemmasta WH-7850-SL -setistä? Ovat nekin "Dura-Acet", mutta eivät niin hienot kuin ne syvän profiilin 7850:t.

Vaikka olis 7850-sl, niin silti hinta on kyllä hyvä.

Jännä juttu muuten, että täälläkin kovasti parjatut Zipin 303:t olivat aika yleinen valinta sunnuntain Flanderissa, jossa taas moni muu merkki oli tyytynyt brändäämään Ambrosion kehät omikseen ja rakentamaan niiden pohjalle kiekot.

Tuskin prot noilla ajelis noinkin tärkeitä kisoja, jos olis syytä murehtia kiekkojen kestävyydestä kovissa olosuhteissa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •