Mulla on kuule tässä lähellä varmaan ihan tarpeeksi ja kevyitä ruuveja pakissa. Voit sit sorvitella mulla jotain hyödyllisempää...![]()
Mulla on kuule tässä lähellä varmaan ihan tarpeeksi ja kevyitä ruuveja pakissa. Voit sit sorvitella mulla jotain hyödyllisempää...![]()
Kyllä on köykästä sisuriaNoi on kyl tosi ohuet.
Nailonista pultteja? toi on kyl aika ekstreemeä![]()
www.mckramppi.com
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
kyllä toi nailoni on hyvä aine mutta jos kuusiokolopultti täytyy tehdä niin kanta on vähän haasteellinen tehtävä mutta kuusiokanta on jo helpompi tehdä... ehkä huomenna sorvaan pullotelineen pultteja niin kevenee muovipyörä nailonruuveilla noin 4gja onhan nailonista sorvattu ohjainlaakerikin mutta onko jo kokeiltu...?
(pitkänä perjantaina voin sorvata osia kaksinkertasella palkalla)
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
izmo muokkasi tätä : 31.03.2010 at 08.35
Aika työläitä tehdä noita nailonruuveja ja kaksi projektia jo epäonnistunut kun yrittänyt tehdä kuusiokolokantaa pultteihin... ilmeisesti täytyy antaa pillillä kuumaa avaimelle ja tyssätä sitten avainkolo ruuviin
ei tässä mitään järkee mutta kokeillaan vielä....
Näin koneenrakentajana pari pikku kommmenttia: Kuusiokoloruuvin kantaosa ja ruuvin päätteen liittymäkohta on kovin heikko, koska kuusiokolo vähentää siltä kohtaa poikkipintaa aika lailla. Tämän vuoksi polyamidiruuveja ei yleensä valmisteta kuusiokoloruuveina vaa joko ura- tai storck-kantaisina. Näitä nailonruuveja on saatavilla hyvin varustetuista pulttiliikkeistä ainakin M4, M5 ja M6 kokoisina.
Urakantaa näkyy olevan Würthin valikoimissa paremmin kuin Strock-kantaa.
Jari
Jos väkisin haluat harrastaa, niin voisi koettaa tehdä ensin aihioon kuusiokolon (ensin reikä ja sitten avain väkisin paikoilleen) ja sitten vasta alkaa sorvata. Kierreosan suojaksi pakkaanlaiton ajaksi voisi laittaa vaikka tavallisia muttereita.
Toinen konsti on irroittaa storck kanta tavallisesta ruuvista ja soviteella+liimalla istuttaa se kantaan
Menee kyllä aika harrastelun puolelle
Jari
Äskön kävin tossa Tampereen Insinööritoimistolla ja niillä oli Kotkan varastossa M5*16 ruuveja urakannalla mutta liian lyhyitä esim. vaihdekahvojen kiinnytykseen. Sain sorvattua yhden aihion M5*30 ruuvin ja tyssäsin siihen 4mm kuusiokolon mutta tosiaan aika harrastelua on...
nonniin tänään tapahtui vahinko liian kovakourasen koeajajan toimesta ja nailonruuvi joutui koville ja katkes vaihteensiirtäjän sisään.... opetus tässä saatiin eikä enään nailonruuveja tehdä ylitöinä, ne ehkä käy pullotelineneen ruuviksi mutta pulloo ei saa olla paikallaan![]()
Kai siinä jotain järkeä on. Aika monelta varmaan löytyy Shimanon takavaihtajia ja grammanviilausmielessä XTR taitaa olla vähän kevyempi kuin X.0. Takapakaksi vaan XX tai mikä tahansa 10-pakka (paitsi Campagnolo).
Aikas kevyet noi SEC-gripparit. Ilmeisesti samat kuin nämä eli X.0 Twistereistä noin 80-100 g pois. Saatavilla on myös 9s.
kide muokkasi tätä : 04.04.2010 at 20.28
Eikös kaikki Shimanon takavaihtajat olekkaan samalla vetosuhteella?![]()
Totta! Tarkastin asian ihan mitan kanssa. Shimanon vaihtajat on samalla välityksellä.
Sramin takavaihtajissa välitys on maantiesarjoissa ja XX:ssä eri kun ysi vaihtajissa.
http://cgi.ebay.co.uk/DT-Swiss-XRC-1...mZ360245783918
Onkos tuo jo se odotettu keula?
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Aki nähty polkemassa miljoonaa cyclolla hervannan keskustassa... Eikö 600e keventelyvoimansiirto ole sopiva kurakeleille vai meinaatko kääntää kesäksi takkia ja ruveta kadulle?
Vanha mutta lihava.
Tietääkseni tossa on kyseessä tämä keula: http://www.dtswiss.com/Products/Susp...e-%283%29.aspx
Eli paino on tossa Ebayn tiedoissa väärin.
Aki taitaa hakea edelleenkin tätä keulaa: http://www.dtswiss.com/Products/Susp...e-%281%29.aspx
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Katuajelu on vain siirtymäajan liikuntaa.Ketunkivenkankaiden kuivumista tässä odotellaan, jotta pääsee hiillostamaan izmoa spooreissa.
Ja mitä tulee tuohon DT:n keulaan, niin taidanpa ottaa sen suhteen aikalisän. Sen verran paljon on maailmalta tihkunut valituksia vuotavista DT:n xc-keuloista, ettei oikein nappaa sijoittaa tonnia laitteeseen, jota ei pysty itse huoltamaan...
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Kirjanmerkit