FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 35 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1021
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    En mä täydestä paskasta puhuis, 70kg kuskille ihan pätevät kevyet aerokiekot, mutta eihän noi mitkään Zipp 303 tasoiset ole.

    Jos vertaa parinsadan hankintana noita ja jotain Aksiumeja niin onhan noissa enemmän sitä jotain...
    Mä en keksi niistä mitään muuta positiivista kuin painon. Mikään muu ei saa positiivista palautetta.

  2. #1022
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli-Pekka Manninen Katso viesti
    AC 420:t on hyvät keikot jos tahtoo tehdä jollekin kiusaa. Muuten nuo on täyttä paskaa. En suosittele kenellekään. Kokemusta löytyy.
    Hieman eri mieltä tästä... AC:t on jopa "jyrkkää paskaa"... empiiristä kokemusta voi kaivella näiltä sivuilta...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  3. #1023
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Mulla on toiminut AC420 oikein hyvin. Tosin tossa mun parissa on PT takanapa ja käytännössä rakensin takakiekon uusiksi melkein kättelyssä. Toissa kesänä meni 40-50mm ruuvi kumin ja vanteen "sisäseinän" läpi ja vanne toimii siitäkin huolimatta. Isoin ongelma on noiden vanteiden olemattoman kapea jarrupinta.

    Mutta jos suht kevyttä, alumiinista ja vähän aeroa kiekkoa hakee, niin mitenhän SRAMin 30mm korkea alukiekko toimii? Tai huomasinkin just, että vaan 20 pinnaa takana, mutta kevyemmälle kuskille voisi olla hyvä valinta.
    6.7 WTF/kg


  4. #1024
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    SRAMin uudet 30mm kiekot (S30xx) kiinnostavat minuakin. Noissahan vanteen profiili on ~Zippin 101, mutta hinta aika paljon sopivampi.

    Harmittavaa vaan, että SRAM hylkii meitä campakuskeja...
    Rule #1: Obey The Rules

  5. #1025
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Hieman eri mieltä tästä... AC:t on jopa "jyrkkää paskaa"... empiiristä kokemusta voi kaivella näiltä sivuilta...
    Mannisen kanssa liedon korttelia ajaneena voin sanoa että kyllä mua hirviiti AC420:t, ääni kurvista sportatessa oli kuin olisi hyppinyt paketillisen Marie-keksejä päällä. Sama ilmeni "ison Imatran Miähen" ajaessa Rosendalhl GP:tä männäkesänä. Kevyet ja halvat on....

  6. #1026
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Ne perustuneekin siihen, että me pitkät ja komeat? ollaan liian painavia noille, mullakin pitää jotain ihme ääntä aina välillä. Naisille, junnuille ja espanjalaisille mäkimiehille sopinevat paremmin
    Positiivisesti kun ajattelee, niin FSA RD600:ien arvostus nousi viime syksynä eksponenttiin...

  7. #1027
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Voi Batman, pimeiden voimien kryptinen mantra FFWD F2R 190 Corsa CX Evo II on tehonnut ja Pexistä on tullut tubulaarien palvoja. Ensimmäinen 50 km ajolenkki on juuri takana ja ero Neutron Ultra Pro3Race settiin on sellainen, että ei kuolevainen tajua. Tuo kiekkotuubi yhdistelmä tuntui sellaiselta, että kun voimiensa äärirajalla nousussa vielä puristi mikromillinewtonmetrin lisää vääntöä jostain, niin pyörä singahti ammuksen lailla eteenpäin ja rättisitikat tuli perä edellä vastaan. Enkä liioittele yhtään.

    Miksei kukaan ole aiemmin kertonut, että pyörä voi kulkea tällä lailla, hä?!

    Edit, juu en ole junnu, nainen, enkä espanjalainen mäkimies, mutta muuten kyllä kääpiö, 66 kg elopainoa.

  8. #1028
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Kerää parikyt kiloa lisää massaa niin pyörä kulkee alamäetkin nopeammin.

  9. #1029
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Kukaan ei ole vielä tunnustautunut AX-Lightnessien omistajaksi. Ei taida kovin monella sit olla noita täällä Suomen perukoilla... Painorajoituksiahan näissä monesti on, ainakin kevyimmissä malleissa. AX:lla 90kg mikä minulle riittäisi himpun alle 80kg:ssa liikuskelevana kaverina. Pinnatkin näytti olevan Sapim CX-rayta joka ei nyt taida olla se harvinaisin pinna markkinoilla. Napoja tutkiessani huomasin kyllä järkyttävän alhaisen painon ( etunapa 45g). Saksaa en juurikaan ymmärrä mutta päädyin käsitykseen että akseli olisi hiilaria, voiko olla? Achse 15mm karbon. DT:n 190 navoissa eroa on luokkaa 30g/takanapa tunen hyväksi, mutta etunavassa.... 105g vs tunen 46g!

    Täytyy myöntää että houkuttaa toi LW:n alittava paino, edullisempi hinta ja "luotettava" merkki aika paljon. Ostopäätöstä ei vaan uskaltaisi tehdä, ellei kellään ei ole kokemuksia sinällään todella kevyen setin kestävyydestä arkisessa käytössä. Pinnaus on aika minimissä juu, muttei taida saada eri pinnauksella ollenkaan. AX:lla on myös hieman halvempikin malli, jossa erona on vaan halvemmat navat. Kyseisissä kiekoissa painorajakin nousee jo 110kg:een eli +20kg, tämä kiinni vain navoista??

    FFWD paino alittuisi selkeästi, hintaa melkein tonni enempi. Kehissä taitaa olla aika paljonkin eroa (painossa) vrt FFWD... LW:n kans sinällään aika samoissa, niitä en tosin edes harkitsisi kun katsoo hintalappua, olkoonkin että ne olisivat/ovat parhaat. Kuitenkin, tämän verran jos aikoo pelkkiin kiekkoihin jo sijoittaa, niin olettaisi ett niillä ajaa vuosia pyöränkin jo vaihtuessa siinä välissä.

  10. #1030
    --+MM+-- Guest
    Huomasin tuossa Cycling Plus lehdessä jutua LW Standard III C kiekoista juttua. Siinä oli että jos rikkoo kumin 8 barin paineesta tarvii kiekko lähettää LW:lle korjattavaksi. Onko tälläistä muissakin vastaavissa? Liekkö tuubeilla samoja juttuja?

    µ

  11. #1031
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Kuitenkin, tämän verran jos aikoo pelkkiin kiekkoihin jo sijoittaa, niin olettaisi ett niillä ajaa vuosia pyöränkin jo vaihtuessa siinä välissä.
    Kai niillä vuosia ajaa, jos ei kilomeetrejä tahkoa. Maallikkona luulisin, että jarrupinnat kärsii kilometreistä sehr uber keikoissakin, enempi tai vähempi. Kulutustavaraahan nuo kiekot kuitenkin on, kai .

  12. #1032
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti --+MM+-- Katso viesti
    Huomasin tuossa Cycling Plus lehdessä jutua LW Standard III C kiekoista juttua. Siinä oli että jos rikkoo kumin 8 barin paineesta tarvii kiekko lähettää LW:lle korjattavaksi. Onko tälläistä muissakin vastaavissa? Liekkö tuubeilla samoja juttuja?

    µ
    Tuskin on tuubissa tuollaista.

  13. #1033
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mannisen kanssa liedon korttelia ajaneena voin sanoa että kyllä mua hirviiti AC420:t, ääni kurvista sportatessa oli kuin olisi hyppinyt paketillisen Marie-keksejä päällä. Sama ilmeni "ison Imatran Miähen" ajaessa Rosendalhl GP:tä männäkesänä. Kevyet ja halvat on....
    Liedon korttelissa mulla meni kisa täysin ketuiksi puhtaasti noitten kiekkojen vuoksi. Ja se edeltävä tempokin meni ketuiksi noiden kiekkojen takia. Onneksi seuraavan päivän kisassa sai jonkinverran takaisin kun vedin Mansnerille hyvän irtioton.

    Jännä on, että ne nippelit aukesi vaikka sinne oli laitettu lukitetta väliin ja aika reippaasti.

  14. #1034
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Voi Batman, pimeiden voimien kryptinen mantra FFWD F2R 190 Corsa CX Evo II on tehonnut ja Pexistä on tullut tubulaarien palvoja. Ensimmäinen 50 km ajolenkki on juuri takana ja ero Neutron Ultra Pro3Race settiin on sellainen, että ei kuolevainen tajua. Tuo kiekkotuubi yhdistelmä tuntui sellaiselta, että kun voimiensa äärirajalla nousussa vielä puristi mikromillinewtonmetrin lisää vääntöä jostain, niin pyörä singahti ammuksen lailla eteenpäin ja rättisitikat tuli perä edellä vastaan. Enkä liioittele yhtään.

    Miksei kukaan ole aiemmin kertonut, että pyörä voi kulkea tällä lailla, hä?!

    Edit, juu en ole junnu, nainen, enkä espanjalainen mäkimies, mutta muuten kyllä kääpiö, 66 kg elopainoa.
    Sulla on nyt Pexi käytössä ne kiekot, joita olen itsekin jo kauan kuolannut. Samperi kun ei ole budjettia hankkia, ehkä joskus...jatkaa unelmointia...





  15. #1035
    Junnuraita Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Kukaan ei ole vielä tunnustautunut AX-Lightnessien omistajaksi. Ei taida kovin monella sit olla noita täällä Suomen perukoilla... Painorajoituksiahan näissä monesti on, ainakin kevyimmissä malleissa. AX:lla 90kg mikä minulle riittäisi himpun alle 80kg:ssa liikuskelevana kaverina. Pinnatkin näytti olevan Sapim CX-rayta joka ei nyt taida olla se harvinaisin pinna markkinoilla. Napoja tutkiessani huomasin kyllä järkyttävän alhaisen painon ( etunapa 45g). Saksaa en juurikaan ymmärrä mutta päädyin käsitykseen että akseli olisi hiilaria, voiko olla? Achse 15mm karbon. DT:n 190 navoissa eroa on luokkaa 30g/takanapa tunen hyväksi, mutta etunavassa.... 105g vs tunen 46g!

    Täytyy myöntää että houkuttaa toi LW:n alittava paino, edullisempi hinta ja "luotettava" merkki aika paljon. Ostopäätöstä ei vaan uskaltaisi tehdä, ellei kellään ei ole kokemuksia sinällään todella kevyen setin kestävyydestä arkisessa käytössä. Pinnaus on aika minimissä juu, muttei taida saada eri pinnauksella ollenkaan. AX:lla on myös hieman halvempikin malli, jossa erona on vaan halvemmat navat. Kyseisissä kiekoissa painorajakin nousee jo 110kg:een eli +20kg, tämä kiinni vain navoista??

    FFWD paino alittuisi selkeästi, hintaa melkein tonni enempi. Kehissä taitaa olla aika paljonkin eroa (painossa) vrt FFWD... LW:n kans sinällään aika samoissa, niitä en tosin edes harkitsisi kun katsoo hintalappua, olkoonkin että ne olisivat/ovat parhaat. Kuitenkin, tämän verran jos aikoo pelkkiin kiekkoihin jo sijoittaa, niin olettaisi ett niillä ajaa vuosia pyöränkin jo vaihtuessa siinä välissä.
    Sen verran piti käydä kokeilemassa vaikka ei hirveesti puhdasta asvalttia vielä olekaan.Mut sen verran sain tuntumaa et yhtä jäykät kun LW Ventouxit varsinkin edestä.AX kiekoissa pystyy pinnoja kiristää aikalailla koska laminoitu nippeli-pinnan reijät.Kaikenpuolin oniistuneet ja tukevat kiekot.Premium road 24mm 837g pari ja premium 42mm 908g pari.

  16. #1036
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Sulla on nyt Pexi käytössä ne kiekot, joita olen itsekin jo kauan kuolannut. Samperi kun ei ole budjettia hankkia, ehkä joskus...jatkaa unelmointia...


    Tuo setti oli Probikekitissä 1440 eetä, viimeinen 190 campa-setti, shimppaa näytti jääneen vielä yksi pari... jonka hinta nyt 1625! Olisko kerrankin niin, että tuli ostettua jotain halvalla .

  17. #1037
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  18. #1038
    Junnuraita Guest
    Tommoset ne pitäisi olla Samu...

  19. #1039
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Joo, taidan tästä laittaa moottoripyörän myyntiin...

  20. #1040
    Deve Guest
    Eihän tollasilla viittis ajella, olohuoneen seinälle noi pitäs ripustaa.

  21. #1041
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Koska toi Corima on ruvennut käyttää Winiumeissa paripuola tjsp. hässäkkää ? Noita ei nyt enää viitti laittaa, liian erikoisen sorttiset ovat perinteiseen runkokolmioon.

    Saakohan FFWD:tä yksittäiskappaleina, siis etukiekkoa erikseen...
    Peikkomainen flaksi

  22. #1042
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Tuo setti oli Probikekitissä 1440 eetä, viimeinen 190 campa-setti, shimppaa näytti jääneen vielä yksi pari... jonka hinta nyt 1625! Olisko kerrankin niin, että tuli ostettua jotain halvalla .
    Salden taitaa vielä myydä tuota 190-settiä noin 1450 euroa, 240-setti noin 1050 euroa.
    Rule #1: Obey The Rules

  23. #1043
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Voi Batman, pimeiden voimien kryptinen mantra FFWD F2R 190 Corsa CX Evo II on tehonnut ja Pexistä on tullut tubulaarien palvoja. Ensimmäinen 50 km ajolenkki on juuri takana ja ero Neutron Ultra Pro3Race settiin on sellainen, että ei kuolevainen tajua. Tuo kiekkotuubi yhdistelmä tuntui sellaiselta, että kun voimiensa äärirajalla nousussa vielä puristi mikromillinewtonmetrin lisää vääntöä jostain, niin pyörä singahti ammuksen lailla eteenpäin ja rättisitikat tuli perä edellä vastaan. Enkä liioittele yhtään.

    Miksei kukaan ole aiemmin kertonut, että pyörä voi kulkea tällä lailla, hä?!
    Kuulostaa just siltä, ettei millään malttaisi odottaa kesää ja upouusien F2R:ien ulkoiluttamista. Omani ovat tosin väriltään mustat ja Tufo S3 lite <215g tuubeilla rengastetut, mutta arvaan ettei se niitä yhtään huononna
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  24. #1044
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kuulostaa just siltä, ettei millään malttaisi odottaa kesää ja upouusien F2R:ien ulkoiluttamista. Omani ovat tosin väriltään mustat ja Tufo S3 lite <215g tuubeilla rengastetut, mutta arvaan ettei se niitä yhtään huononna
    Tufo S3 litet täälläkin odottaa F4R kiekkojen kanssa testiajoa. Pitäisiköhän kanssa hommata noi matalaprofiilisemmat F2R:rät, Omien kiekkojen kanssa kun joutuu käyttämään venttiilinjatketta, on tuntuma kovassa vauhdissa aivankuin kiekossa olisi h-tisti pystyheittoa. Kun ottaa tuubin pois ja polkasee kiekon vauhtiin, pyörii se suhtkoht tasaisesti. Ainakin omasta mielestäni kyllä osaan asentaa tuubin vanteelle oikein. Aika vaikea kai sitä olisikin asentaa niin että se tällaista epätasapainoa aiheuttaisi..

    Kun nyt vielä pääsisi ajamaan...jo 2 kuukautta taukoa prolapsin vuoksi ja kunto tietty aivan paska....no, reilun viikon päästä meinaan etelän mailla ainakin yrittää.. Onnittelut kiekkovalinnasta, joka siis sisältää myös rengastyypin valinnan. Kaksi rengasrikkoa viime kesänä korjaantui kätevästi Tufon paikka-aineella.

  25. #1045
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Kaksi rengasrikkoa viime kesänä korjaantui kätevästi Tufon paikka-aineella.
    Kannoitko varatuubia lainkaan mukana vai riittikö toi paikka-aine pelkästään. Ilmeisesti Tufo Extrema?
    Ride and Smile!

  26. #1046
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Kannoitko varatuubia lainkaan mukana vai riittikö toi paikka-aine pelkästään. Ilmeisesti Tufo Extrema?
    Varatuubi oli kyllä aina mukana, en kuitenkaan tarvinnut. Paikka-ainetta on kahta laatua, ennen- ja jälkeen reiän syntymisen laitettava. Kumpaakin tuli testattua ja hyvin toimi.

    Voi siis, jos haluaa, laittaa paikka-aineen jo valmiiksi renkaaseen, tai paikata se vasta rengasrikon jälkeen...toi jälkeenpäin laitettava aine on ruskeata, eli ehkä se on sitä "extremaa". Toinen on valkoista, etiketit oli kyllä väriä lukuunottamatta samanlaiset, extrema- sanaa ei löytynyt kummastakaan...

  27. #1047
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Varatuubi oli kyllä aina mukana, en kuitenkaan tarvinnut. Paikka-ainetta on kahta laatua, ennen- ja jälkeen reiän syntymisen laitettava. Kumpaakin tuli testattua ja hyvin toimi.

    Voi siis, jos haluaa, laittaa paikka-aineen jo valmiiksi renkaaseen, tai paikata se vasta rengasrikon jälkeen...
    Joskus tullut tuubirenkaita/kiekkoja harkittua. Miten noi pakka-aineet toimii, siis rengasrikon jälkeen käytettävät. Pääsee kotiin ja sitten uusi rengas tillalle vai voiko renkaalla ajella pidenpäänkin operaation jälkeen? Onko muita kuin Vittorian pitstop?

  28. #1048
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Joskus tullut tuubirenkaita/kiekkoja harkittua. Miten noi pakka-aineet toimii, siis rengasrikon jälkeen käytettävät. Pääsee kotiin ja sitten uusi rengas tillalle vai voiko renkaalla ajella pidenpäänkin operaation jälkeen? Onko muita kuin Vittorian pitstop?
    Renkaan voi ajaa loppuun asti. Ainakaan mää en saanut paikattua rengasta hajalle millään. Contin Sprinterillä takana reilu 4 tonnia ja vielä kukkuu...

  29. #1049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Renkaan voi ajaa loppuun asti. Ainakaan mää en saanut paikattua rengasta hajalle millään. Contin Sprinterillä takana reilu 4 tonnia ja vielä kukkuu...
    Paikkasin yhden Contin tuubin v. 2001 jollain auton renkaan paikkavaahdolla, ja olen ajanut sillä harvakseltaan vuosien varrella (varaetukiekko), edelleen toimii

    Semmoinen kokemus kyllä on, ettei paikka-aineet toimi aina, jos reikä on liian iso. Muutaman renkaan olenkin paikannut ihan perinteisesti neula-ja-lanka menetelmällä.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  30. #1050
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Paikkasin yhden Contin tuubin v. 2001 jollain auton renkaan paikkavaahdolla, ja olen ajanut sillä harvakseltaan vuosien varrella (varaetukiekko), edelleen toimii

    Semmoinen kokemus kyllä on, ettei paikka-aineet toimi aina, jos reikä on liian iso. Muutaman renkaan olenkin paikannut ihan perinteisesti neula-ja-lanka menetelmällä.
    Joo ei kyllä paikkaa jos oikein kunnon viilto tulee. Toinen noista mun lävistä tais olla aika iso, ehkä pari mm, kun työmatkalla Laukontorilla ajoin jonkun vandaalin särkemään kaljapulloon. Tuosta tufon liemi vielä selvisi. Aika hyvät pistosuojaukset tuntuu nykytuubeissa olevan normaaliin lenkkikäyttöön. (tästä on toki merkkikohtaisia mielipide-eroja)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •