Eilen vapaalla 90 km (Pirkanhiihto)
Eilen vapaalla 90 km (Pirkanhiihto)
Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB
"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012
Aamupäivällä kävin kevyen pari tuntisen lykkimässä. Eilisen jäljiltä oli ladut aika jäässä.
10 päivää sitten Levillä, Levi-tunturin ympäri ahkio perässä. Poika kyllä nautti kyydistä.
Äsken pari tuntia vapaata, saipa taas vahvistusta sanonnalle 'elämä on ihmisen parasta aikaa', aivan TÖRKEÄN hieno keli ja (vaikka alamäissä tuntui vaarien sukset olevan luikkaammat niin) luisto oli omaan kokemusperään loistava niin tasasella kuin neutraaleissa ylämäissä.
Töitten jälkeen oli niin väsy olo että ajattelin etten jaksa lähteä hiihtään. Jotenkin sain kammettua itseni ladulle ja hyvä niin. Varmaan vuoden paras lenkki. Luisto hyvä, keli myös ja vauhtikin hyvä vaikka pysyttiin PK-alueella. Jotain vajaa kolme tuntia tuli hiihdettyä.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
äsken olin hiihtämässä peekoota. 2h meni, oli liian hyvä luisto niin keskisyke jäi vaan 136![]()
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
tunti sitten 22km vapaata, olipa mahtava luisto
Äsken 23,5km vapaata Hakunilan pelloilla. Hyvin luisti jopa näin taidottomankin alla sukset...
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
Minä olen hiihtänyt viimeiset kolme talvea iloisesti yksinomaan Startin pitoteipeillä, m.l. yksi Vaasa-hiihto. Teippiä on laitettu juurikin tuollaiset 20 senttiä, mutta tykkäänkin hiihtää löysillä suksilla.
Kunhan muistaa aloittaa vasta reilusti kantapään etupuolelta, voi teippiä laittaa etupuolelle reilustikin pitempi pätkä. On tietysti helpompaa laittaa ensin esim. "mällialueen" (tai mikä se sisempi lyhyempi pitoalue nyt onkaan nimeltään) ja sitten lisätä 5 cm kerrallaan.
Ainoa "niksi", joka voi joltain unohtua, on että sukset kannattaa tuoda sisälle lämpiämään kunnolla ennen teipin laittoa, niin homma käy tumpeloltakin siistimmin.
Voin myös suositella "Sport"-versiota.
Ai niin, hiihdin viimeksi maanantaina ns. kotirataviiskymppisen: ladut olivat metsässä täynnä tuulen karistamaa roskaa ja aukeilla paikoin täysin ummessa, mutta kivaa oli, kuten aina.
(Kuzmin-siklatuilla suksilla luistaa aina ja yhtä hyvin tai paremmin kuin arviolta ehkä 98% ns. kuntohiihtäjän näköisillä menijöillä - mutta ne loput menevätkin sitten hujahtamalla ohi.)
Eilen Fischerin luistelusuksilla 24km. Lähes koko matka tasatyönnöllä. Oli luistava keli, kun latu oli liukas talven ensimmäisen suojan jälkeen.
Eilen 21 kilsaa, Ylläksen 11 päivän kuntokuuri oli pikkuisen liikaa ja meno oli jäykkää. Onneksi suksi toimi niin pystyi väsymyksetä huolimatta nauttimaan menosta.
Eilen taas vähän lämmittelyä ja sitte koirien perässä täysiä vajaat 10 km.
Freude am Fahren.
Vapaalla äsken 1.5h kevyttä.
äskettäin olin hiihtämässä. 1.5h meni ja joku 26km. alkaa tällä menolla olla meikäläisen hiihdot tässä.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Tänään hiihdin Hyvässä kelissä / sopivassa pakkasessa 17 km![]()
10 km todella oksaisilla laduilla hetki sitten. Varma kevään merkki!![]()
Tänään...eiku eilen. Lämmittelyt ja sitte vanhemman koiran kans 3 km viimeistelyherkistelyvetoreeniä täysiä viikonlopun kisoja varten ja sitte nuoremmalle ohitusreenivetolenkki 1 km täysiä.
Freude am Fahren.
Keskiviikkona havujen päällä. Lumi oli siellä jossain havujen, oksien ja käpyjen alla. Ymmärrettävästi pito ja luisto ei ollut ihan samaa tasoa kuin vielä pari viikkoa sitten pakkasilla.
t. Tupe
tänään kävin "vauhtikestoo" tekemässä, oli niin jäistä ettei saanu vauhtia tarpeeks, no kaks 3min vetoo vedin kyllä, mutta loppujen loput mentiin peekoo sykkeillätainno ainakin mun hiihto-peekoilla
Taitaa olla sen verran liukkaat pohjat nyt, että vauhtia saa ihan itsekseen. Tai no, keskiviikkoiltana tuossa Horhan harjulla oli kyllä jo niin roskaista että sukset lähinnä tökki.
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
Tänään vauhdikkaasti vapaata 20 km ehkäpä talven tähän mennessä parhaassa kelissä.![]()
Pyöräilyä jo vuodesta 2007
sukset on heitetty autotallin lattialle ja odottavat uutta talvea![]()
Mie oon päässyt oikein pahasta riippuvuudesta eroon enkä o hiihellyt vuoteen.![]()
http://www.pellossalo.fi/
Juu Atomicin WC:t on oikein mainiot.
Tuossa kävin 1,5h aamulenkillä wassua lykkimässä. Ei ihan niin hyvä luisto kuin odotin, kun eilinen uusi lumi oli vähän nihkeää ainakin mun voiteilla. ContourHD:kin oli matkassa ja kuvasin pätkän Gunnarla - Pailintie - G-maja - Harju. Vielä kun sais toimimaan editointiohjelman W7:män kanssa niin sain youtubeen videokuvaa. Koko pätkää en jaksa mokkulalla ruveta lataamaan.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Aamulla Hakunilasta Bisajärvi kiertän takas Hakunilaan. Matkaa kutakuinkin 25 km ja aikaa meni pari tuntia. Oli aika nihkeä keli. Nirinä vaan kuului suksista.... Työmiehen keli.
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
ennen saunaa kävin vauhtikesto hiihdolla. alkulämpö+reeni+loppuverra. 55min ja 18km. erittäin hyvältä tuntu. täytys keksiä jotain että tuntus shitiltä![]()
Kirjanmerkit