GarminGiantElectrobike
Sivu 15 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 4448

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Oliskohan jollain viitseliäisyyttä mitata tuon 2,2RQ:n korkeutta. Vapaasti seisova kumi vanteella, vaikka kirja gummin päälle vaakatasoon ja siitä mitta lattiaan. Vai onko joku tieteellisempi tapa...
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Sekäkäettä. Se BC-versio ei ollu aito UST, mutta sen sai toimimaan myös litkun kanssa.
    Satuitko punnitsemaan sitä BC versiota? Mtbr'ssä joku oli punninnut parin 578/579g joka on yllättävän paljon ilmoitetun painon alle. Hän ei tainnut saada niitä tiivistymään kun kyljet oli niin ohuet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Satuitko punnitsemaan sitä BC versiota? Mtbr'ssä joku oli punninnut parin 578/579g joka on yllättävän paljon ilmoitetun painon alle. Hän ei tainnut saada niitä tiivistymään kun kyljet oli niin ohuet.
    En punninnu - ei mulla oo välineitä moiseen
    Se (ainoa) BC- RQ2.2 mikä mulla alkusyksystä oli, repes pahasti kyljestään ja nakkasin sen roskiin. Mut siihen rautaan olis revenny mikä tahansa muukin rengas ... Aika ohkoisilta ne kyljet vaikutti mut kyllä se mulla Stanilla tiivisty ja piti ilmansa. Sellainen muistikuva mulla on, et oli se selvästi kevyempi kun ei-bc versio RQ2.2 UST:stä kun käsissä kokeili.

Tässä satoja kilometrejä Ice Spiker Prota tuijotelleena, aloin miettimään, että ISP olisi loistava XC mutarengas kesällä ilman nastoja!

Kuvio on kohtuu avoin ja korkea, ei tukkeudu ja nappulat ovat jyrkkäreunaisia joka suuntaan.

Mitä ovat muut mieltä?

mutanaama Guest
    Tuota, viime syksynä, ensimmäisten pakkasten aikaan vetäsin innoissani ISP:t alle jänölenkille. Ainoa paikka joissa niistä oli mainittavaa hyötyä oli nimenomaan upottava suorämemättäikkö hötöpaska. Setä Z tuli perässä ja katto kummissaan, etteikö se pysähdy ollenkaan, mutta sitten loppu jaloista ruuti. Niinku aina.
    Mutta etenee ne yllättävän hyvin upottavassa suorämemättäikkö hötöpaskassa, vaikka melko [2,1] kapeat onkin.
    Mutta en kehottais repimään nastoja irti.

yypy Guest
    Aika kalliit kesärenkaat tulee, mutta jossain vanhoissa ja nastat loppuunajetuissa renkaissa saattais toimia.

WXC300 oli ainakin varsin mainio kesärengas nastattomana. Hyvä rullaus, hyvä pito ja loistava tuntuma kaikilla ajoalustoilla. Olin aika hämmästynyt, kun odotukset oli ihan nollassa.

mutanaama Guest
    @ yypy
    Mutta onkohan niissä sitten ne korkeat ja terävät nappulat

yypy Guest
    Voihan ne sitten vaikka terottaa ne nappulat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Oliskohan jollain viitseliäisyyttä mitata tuon 2,2RQ:n korkeutta. Vapaasti seisova kumi vanteella, vaikka kirja gummin päälle vaakatasoon ja siitä mitta lattiaan. Vai onko joku tieteellisempi tapa...
    2,2RQ UST ~676mm. Renkaan rungon leveys 57mm, nappulat leveimmästä kohtaa 56mm. Nämä mitattuna ETRTO21 vanteella.

Tuossa aiemmin rengasvalintaa pähkäillessäni elin toivossa että contin renkaat on yleensä olleet selvästi ilmoitettua(tässä tapauksessa 850g) köykäisemmät. Minun yksilöt 848g ja 847g, eli melko tasaista laatua.

Mun 2.4 RQ Ust't painaa yli 100g enemmän kuin ilmoitettu. En ole rohjennut laittaa kiinni enkä välttämättä tule laittamaankaan...

mutanaama Guest
    @Drop

Eihän nuo vainkaan ole muutaväna

Kymysys Continental Rain King 2.5 kokemuksia?

Tutustuin ko. kumeihin eräässä liikeessä ja vaikuttivat tosi jämäköiltä ja pitäviltä.
    Tosin harmillisesti ovat ehkä liian järeitä enskaan, tosin tiedä millaisia 2010 radat lienee. Toinen vaihtoehto voisi olla Rubber Queen 2.4, joka olisi jonkin verran keveämpi.

Onko kokemuksia ko. renkaasta nimen omaan tuolla mainostetulla Black Chili seoksella. Kyllä rengas noin hypistellessä tuntui tosi pitävältä, jos siitä nyt sitten voi vetää mitään johtopääätöksiä. Painoa oli hieman päälle 1,1 kg (kaupan vaaka), joka on enemmän kuin mainostettu 950 g.

Joku vois jo pikkuhiljaa kokeilla 2,2 tai 2,4 RQ:ta (tavallista, ei UST) litkuilla. Se 2,4 olis hyvinkin järkevän kokoinen ja painoinen tavallisena mallina ja pitokin olis varmasti kohdillaan pehmeällä seoksella..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Joku vois jo pikkuhiljaa kokeilla 2,2 tai 2,4 RQ:ta (tavallista, ei UST) litkuilla...
    Kerettiin kokeilla jo männä syksynä, tuota 2.2:sta. Enkä usko et 2.4 eroaa mitenkään. Tiivistyy sekä Stanilla että Bontragerin litkulla, hieman aikaa ja kärsivällisyyttä tarttee kun tovin joutuu pyörittelemään ja ilmaa lisäilemään. Alle tunnin kesti tiivistyä. Kokeilin parillekin vanteelle ja molemmilla toimi - DT:n EX5.1d Stanin teipillä ilman mitään vannenauhoja ja DT:n E2200 samalla viisiin. Hyviä kumeja USTeina ja tavallisina, mulla vaan p-kaa säkää (2 kyljestä rautoihin revennyttä 2.4:sta parissa viikossa) kestävyyden kans. Mut uusia tulossa.

Minä kiitän!
    Painosäästö olis melkoinen noissa tavallisissa malleissa. 2,2 Tubeless-mallissa kyljet tuntuu kyllä olevan aika järeää kamaa, mutta eiköhän rauta noistakin menisi läpi. Pitänee kokeilla noita tavallsia litkuilla tulevana kesänä.

Mulle tuli just tavalliset 2.4" RQ't, painoa n 825g.

bere Guest
    Tohon painoon menis jo taittuva stick-e nevegali 2.5:ki? Oonki katellu niit sillä silmällä mut ei nyt noin raskaita kumeja voi laittaa muualle kuin painovoimapyöräilyyn. Ei näillä keuhkoilla.

Paino vaikuttaa lähinnä kiihdytyksessä, sen jälkeen rullaavuus on ratkaisevampi tekijä. Pitävät kumit sallivat vauhdin pitämisen tasaisempana jolloin kiihdytyksiä tarvitaan vähemmän.

Kyllä mä oikeasti mielummin ottaisin ainakin taakse sen 2.2" RQ'n joka sitten onkin höyhen, mutta vasta kun sitä saa Black Chili kumi-seoksella.

Sulle tulee nyt jo niin järeä pyörä että joudut kumienkin suhteen siirtymään pois sieltä succistelulinjalta.

bere Guest
    No, ainakin jäykkis kulkee lentäen kun on tehty notkun kanssa voimaharjoituksia...

osaisitteko suositella seuraavat vaatimukset täyttäviä renkaita:

-hinta max 35e
    -leveys 2.35-2.4 (x26)
    -nojatessa pito tasainen, eli pito ei vaada jyrkkää kallistusta
    -paino max 900g
    -yleisrengas ympärivuotiseen käyttöön kaikilla säillä (talvella toki nastat)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    osaisitteko suositella...
    En tiedä osaanko, mutta yritän kuitenkin

Kenda Nevegal 2.35 DTC

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    osaisitteko suositella seuraavat vaatimukset täyttäviä renkaita:

-hinta max 35e
    -leveys 2.35-2.4 (x26)
    -nojatessa pito tasainen, eli pito ei vaada jyrkkää kallistusta
    -paino max 900g
    -yleisrengas ympärivuotiseen käyttöön kaikilla säillä (talvella toki nastat)
    Mä voin myydä uudet Minionit kun en nyt enään tarvitse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Piti käydä mittaamassa. Mulla on edessä 2,4 MK ja takana 2,4 RQ. Rungon leveydessä on eroa, muttei suurimmassa leveydessä. MK runko ~53,5mm, RQ ~58mm, molemmat aika tasan 60mm leveimmästä kohdasta. Miten sitten 2,2 RQ...?

RQ on kyllä vallan mainio rengas. Aika hyvä kompromissi kaikkea. Tuo etu-MK ei ole sakemanni Black Chili, vaan perusmallin taiteltava ja on aika paska. Pitäiskö MK:lle antaa vielä mahdollisuus ja kokeilla sitä sakuversiota, olisko se parempi? Sain tuon vähän sattumalta.
    Ihmettelin eilen messuilla noita renkaita vierekkäin, ja leveyttä miettimättä näytti kyllä että rubber queenissa on kaksinkertainen ilmatila mountain kingiin verrattuna. Itseasiassa se mk näytti joltain 2.1 tuuman renkaalta. Mitähän tuo yhdistelmä tekee sun ohjauskulmalle? Asteen jyrkempi?

Mä kattelin ja koittelin Rubber Queen 2.4/UST kumia vai oliko sittenkin tavallinen,pehmee liimarengas, mutta UST:it täytyy laittaa Tukholman keikalle keväällä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

bere Guest
    Huhuh enpä ole tahmeampaa rengasta ikinä nähnyt, kuin se rain kingi jota messuilla hypistelin. Luulis pitävän missä tahansa.

Joo, oli vielä selvästi RQ'ta tahmeampi.

Mahtaa siinä kivet lennellä noilla tahmakumeilla.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

bere Guest
    Runko suojaa, ja lasit loput. Mun minion dhf super tacky viskoo kans kiitettävästi. Kyl se pitääkin.

WTB:n 40a Prowler MX paiskoo lumenkin seasta sinne ajettua sepeliä ihan kiitettävästi.. ja on kämpässäkin sitten hyvä sepelöinti eturenkaan lähistöllä kun pyörän tänne kantaa... kuka noilla kovilla, ei jäisillä, lumipinnoilla yleensäkään liukastelee?!?! Kun pyöränkin liukuun saattamiseksi pitää nähdä vaivaa.. ja ei muuta kun lisää sepeliä vaan viikon välein, kyllä hyvä tulee... näin meillä.
    ..makes Jack a dull boy...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •