HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 33 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #961
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    64

    FULCRUM racing 1,3,5. kommentteja?

    mitä mieltä ko. kiekkojen eroista? missä mallissa hinta on parhaiten kohdallaan versus ominaisuudet?

  2. #962
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LEO Katso viesti
    mitä mieltä ko. kiekkojen eroista? missä mallissa hinta on parhaiten kohdallaan versus ominaisuudet?
    Merkittävin ero taitaa olla painossa. Racing 1:stä on sen verran kokemusta että uskallan kehua. Kestää notkumatta isonkin miehen käsittelyssä. Kolmonen näyttää aika lailla samanlaiselta konstruktiolta. Pinnojen materiaali on eri (teräs vs. alumiini). Myös kolmosen skrodea rakennetta ja (ominaisuuksia muutenkin) kehutaan.

    http://www.bikeradar.com/gear/catego...-wheelset-9775

    Salden myy 2009-mallin kolmosta 299 eurolla. Se on ainakin hyvä diili. Hintaero ykköseen on jo melkein 300 euroa.

  3. #963
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    R-syssit samasta paikkaan 440, tosin viime vuoden mallia.
    Jos nyt edes vähän googletan R-sys sanaa niin selviää kyllä miksi.


  4. #964
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Kaipa ne r-sysit on jo saatu kestämään
    Mutta eihän ne mitkään thriathlon-kiekot kyllä ole. Joskaan kukaan meistä ei taida kovin pitkässä thriathlonissa Mark Allenin keskivauhteihin pystyä... Mutta silti, osta ennemmin jotkut muut.

  5. #965
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    eikohän nämä kiekot on parhaammillaan alppinousuissa, kevyet ja jäykät kun ovat. Mutta sitten ne aero-ominaisuudet ovat ihan hanurista. Eli jätä triathlonissa nämä kauppaan vaan ja hanki jotkut ihan oikeasti aerot kiekot tilalle.

    http://a31.idata.over-blog.com/0/02/...ro_english.jpg
    Pitää katsella nuita aero-kiekkoja sitten vähän myöhemmin. Jospa tuota vielä pärjäisi nuilla nykyisillä ensi kesän. Nuo R-Syssit vain sattu silmään "kun halvalla olisi saanut", mutta parempi siis jättää ne ostamatta.

  6. #966
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Joskaan kukaan meistä ei taida kovin pitkässä thriathlonissa Mark Allenin keskivauhteihin pystyä... Mutta silti, osta ennemmin jotkut muut.
    Ei se Allen ollut 'huono' pyörän päällä mutta kyllä itse PETO tennareilla, reilun 5 tunnin lämmittelyn jälkeen Hawaii-olosuhteissa meni vielä maraton n. 4 miinuutin kilsatahdilla, aika ukkeli oli. Vaikka kyllähän hänkin ne omat oppivuotensa sai kokea.

  7. #967
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924

    Cool Aika kuultaa muistoja, ukko oli VIELÄ KOVEMPI!

    Allen is the fastest runner ever to win six Hawaii Ironman Triathlons. In 1989, he closed with a 2:40:04, still the Hawaii record, after first swimming 2.4 miles and then biking 112 miles.

  8. #968
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    2:40:04
    kyllähän tuo aika respect luku on triathlonin päälle.Hawaijilla.

  9. #969
    PauliAnkka Guest
    Fulcrumin Zeroista lienee palstalla jo kokemuksia - kertokaa? Miten Eastonin EA90 Aeroista? Pari hunttia halvemmat ovat nuo Eastonit, mutta meneekö silti Fulcrumit edelle hinta/laatusuhteella?

    Pulskeaan sooloajeluun.

  10. #970
    Liittynyt
    12/2007
    Viestit
    125
    Zerot on hyvät. Ovat jäykät ja tuntuvat rullaavan varsin mukavasti, ainakin ero 32 puolaisiin record-revo-openpro -kiekkoihin oli mielestäni selkeä. 10 000 kilsan aikana säädin napoja pari kertaa (minuutin homma, ei tarvitse edes irrottaa kiekkoa). Mitään muuta ei tarvinnut tehdä. Pysyivät myös aivan suorina. Kehien alumiini tuntuisi olevan open prota parempaa, siitä ei irtoa lastuja jarrupaloihin sorvailemaan vannetta piloille. Noin 700 euron hinnallaan musta varsin hyvät kiekot, joilla ajaa läpi kauden kevään sepelikeleistä syksyn vesisateisiin.

    Eastoneihin en osaa verrata kun niistä ei ole mitään kokemusta.
    Fixed-gear bikes are a gateway drug to all forms of cycling

  11. #971
    Junnuraita Guest
    Easton 90 varmaan ihan ok kiekot mut meneekö sitten sormi suuhun kun tarvii jotain varaosaa????

  12. #972
    PauliAnkka Guest
    Kyllähän tuo esim. pinnan katkeaminen askarruttaa. Eastoneissa taitaa olla Sapimin pinnat ja Fulcrumeissa tehtaan omat viritykset? Kalliiksi korjauttaminen varmaankin tullee, mutta saako kumpaakaan edes Suomessa kuntoon (kohtuu ajassa)?

  13. #973
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Noista kyseenomaisista Eastoneista ei ole kokemusta, mutta Circuitit (EA70:n edeltäjät) ovat olleet todella tyydyttävät. Eastoneissa on tosiaan Sapimin pinnat, miten lienee napa-asioiden vaihto-osien kanssa? Itse en olisi niistäkään kovin huolissani.

    Zerot on kuitenkin vähintään eri hinta- ja keveysluokassa. Toisaalta, niissä takakiekon puolat on nolosti...

  14. #974
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Eastonin kiekkoja edellisessä duunipaikassa myyneenä tuli useammankin kerran kiiteltyä kun Phil Woodin pinnakone kuului pajan työkaluarsenaaliin. Aika tiuhaan tahtiin noista sai vaihdella pinnoja ja vapaarattaita eikä Eastonin takuu kata noita Velomaxin malleja enää tätä nykyä tällä mantereella. Osasyynä voi tietty olla huonokuntoiset tiet ja isot kuskit.

    20 pinnaa takakiekossa on vähän nihkeästi. Jos olisin tommosia matalahkoja kiekkoja hankkimassa, niin vähintään 18 pinnaa eteen ja 24 taakse pitäisi saada...tai mielellään 20 pinnaa eteen.
    6.7 WTF/kg


  15. #975
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    20 pinnaa takakiekossa on vähän nihkeästi. ... niin vähintään 18 pinnaa eteen ja 24 taakse pitäisi saada...tai mielellään 20 pinnaa eteen.
    Noi minusta pätee aika hyvin kaikkiin kiekkoihin. Etukiekossa voi pinnoja olla vähempi, jopa vain 20, mutta takakiekkko tuppaa olemaan murheenkryyni jos siinä mennään liian pienellä määrällä. Joku LW tietty on eriasia kun ne on yhtä kappaletta kehä, pinnat ja napa.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 17.02.2010 at 15.17

  16. #976
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Ugh, minua tietävämmät ovat puhuneet.

  17. #977
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924

    Cool

    Pukkas Planet:ilta etuja, joidenkin tunnistamat nonlabelit sopivasti (?). (Voi olla ettei kuulu topicciin ..... B-)

    http://www.planet-x-warehouse.co.uk/...PPXMODELB.html

  18. #978
    abruzziamo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Pukkas Planet:ilta etuja, joidenkin tunnistamat nonlabelit sopivasti (?). (Voi olla ettei kuulu topicciin ..... B-)

    http://www.planet-x-warehouse.co.uk/...PPXMODELB.html
    Tarkasteltuani internetin syövereitä, satuin törmäämään useasti juttuun, jossa valiteltiin ongelmista kyseisten vanteiden kanssa.

    Sain sen käsityksen, että vanteiden freehubi olisi todella pehmeä.
    Onko tämä yleistä vanteiden parissa vaiko juurikin näiden vanteiden ongelma? Vai onko käyttäjässä vika?

    Halvat vanteethan nuo joten siitä voi varmaan jotain päätellä. Mietin vain, että rikkooko noilla sitten turhaan pyöräänsä enemmän? Olisikohan parempi katsella joitain muita kiekkoja?

  19. #979
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924

    Cool

    No varmasti järkevämpi kattella muita, jotkut haluavat halpoja ja tämä oli (varauksella tosin) vihje niille.

  20. #980
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Saldenista tilatut mustat Mavicin 2010 Ksyrium Elitet kotiutuivat eilen. Etukiekko painoi 680g ja takakiekko 880g eli yhteensä 1560g ilman pikalinkkuja. Yllätyksenä tuli myös että noissa ei tarvitse käyttää vannenauhoja , joten ajokunnossa pari grammaa kevyemmät kuin Shimanon RS-80-kiekot.

  21. #981
    PauliAnkka Guest
    Voisiko joku ystävällinen Fulcrum (0 tai 1) kiekkojen onnellinen omistaja punnata niiden pikalinkut? WW tai virallisilta sivuilta en löytänyt mittään.

  22. #982
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tuskin ne kovin kepeät ovat kevyimpiin (tyyliin Tune) verrattuna.

    Itse vahdoin Campan Shamalien ankkurit Tunen 40 grammaisiin. Olisin tilannut ne alle 20 grammaa kappale painavat Tunen Skylinet mutta niitä ei sillä hetkellä saanut mistään ja jouduin tyytymään pikalinkku-mallisiin. höh.

  23. #983
    Chaintug Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PauliAnkka Katso viesti
    Voisiko joku ystävällinen Fulcrum (0 tai 1) kiekkojen onnellinen omistaja punnata niiden pikalinkut? WW tai virallisilta sivuilta en löytänyt mittään.
    Fulcrum 1 linkut on 55g ja 62g.

    Allekirjoitus:Kanada.

  24. #984
    PauliAnkka Guest
    Kiits! Eli KCNCNCNNC titaanihässäkät voi huoleti tilailla ennakkoon vaikkei kiekkoja vielä olekkaan.

  25. #985
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Minulla noiden nimenomaisten vulcruumien kanssa oli vaikeuksia saada pakettia pysymään kasassa KCNC:n linkuilla. En tiedä oliko vika minussa, kiekoissa vaiko rungossa, mutta enpä ole tuollaiseen ennen törmännyt.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  26. #986
    Chaintug Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PauliAnkka Katso viesti
    Kiits! Eli KCNCNCNNC titaanihässäkät voi huoleti tilailla ennakkoon vaikkei kiekkoja vielä olekkaan.
    http://www.probikekit.com/display.php?code=A0093



    41g ja 44g noin 30€.

    Ainakin Ksyrium SSC SL pysyneet kiinni, ja tuntuma ehkä paras missään linkussa joita olen käyttänyt.

  27. #987
    PauliAnkka Guest
    "89g for the pair" aijaijai... Kuolemaa uhaten KCNCNNNNC "42g per set" ja toivotaan, että vika oli miehessä sekä rungossa chinan tapauksessa.

  28. #988
    Chaintug Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PauliAnkka Katso viesti
    "89g for the pair" aijaijai...


    Mun laskennon kirjassa vastaus on 85g. Mut se on jo vanha, voi olla et se on muuttunut...

  29. #989
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397

    Kevennyslinkut

    Kevennyslinkut kiinnostaisivat minuakin, mutta niiden funktionaalisuus mietityttää. Ovatko tuollaist Lightweightin, KCNC:n, Tunen ja muiden vastaavien <40 gramman linkut oikeasti jostain kotoisin vai meneekö heppoisten vipujen kiristämisessä hermot?

  30. #990
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Mulla on maasturissa kcnc:n pikalinkut ja ne saa kiristää ihan perkeleen tiukalle ettei takakiekosta kuulu narinaa kun rupeaa runttaamaan putkelta ihan tosissaan. Lisäksi kiinnitys on sen verta heppoinen että joskus joutuu levyjarrut keskittämään kiekon irroituksen/takaisinlaiton jälkeen. Paras pikalinkku mitä mielestäni koskaan on tehty, on RockShoxin Maxle, mutta se on jo toisen jutun aihe...

    Toisaalta nuo kcnc:n linkut tuntuvat hyvin kestävän sitä että ne kiristää tiukalle, joten siinä eivät mene hermot. Maantiepyörässä ei jarrun keskitys ole millimetrin sadasosista kiinni, joten sopinevat siihen käyttöön. Kcnc:n linkut ovat ainakin kohtuuhintaiset tuosta listasta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •