mitä mieltä ko. kiekkojen eroista? missä mallissa hinta on parhaiten kohdallaan versus ominaisuudet?
mitä mieltä ko. kiekkojen eroista? missä mallissa hinta on parhaiten kohdallaan versus ominaisuudet?
Merkittävin ero taitaa olla painossa. Racing 1:stä on sen verran kokemusta että uskallan kehua. Kestää notkumatta isonkin miehen käsittelyssä. Kolmonen näyttää aika lailla samanlaiselta konstruktiolta. Pinnojen materiaali on eri (teräs vs. alumiini). Myös kolmosen skrodea rakennetta ja (ominaisuuksia muutenkin) kehutaan.
http://www.bikeradar.com/gear/catego...-wheelset-9775
Salden myy 2009-mallin kolmosta 299 eurolla. Se on ainakin hyvä diili. Hintaero ykköseen on jo melkein 300 euroa.
Kaipa ne r-sysit on jo saatu kestämään
Mutta eihän ne mitkään thriathlon-kiekot kyllä ole. Joskaan kukaan meistä ei taida kovin pitkässä thriathlonissa Mark Allenin keskivauhteihin pystyä... Mutta silti, osta ennemmin jotkut muut.
Allen is the fastest runner ever to win six Hawaii Ironman Triathlons. In 1989, he closed with a 2:40:04, still the Hawaii record, after first swimming 2.4 miles and then biking 112 miles.
kyllähän tuo aika respect luku on triathlonin päälle.Hawaijilla.2:40:04
Fulcrumin Zeroista lienee palstalla jo kokemuksia - kertokaa? Miten Eastonin EA90 Aeroista? Pari hunttia halvemmat ovat nuo Eastonit, mutta meneekö silti Fulcrumit edelle hinta/laatusuhteella?
Pulskeaan sooloajeluun.
Zerot on hyvät. Ovat jäykät ja tuntuvat rullaavan varsin mukavasti, ainakin ero 32 puolaisiin record-revo-openpro -kiekkoihin oli mielestäni selkeä. 10 000 kilsan aikana säädin napoja pari kertaa (minuutin homma, ei tarvitse edes irrottaa kiekkoa). Mitään muuta ei tarvinnut tehdä. Pysyivät myös aivan suorina. Kehien alumiini tuntuisi olevan open prota parempaa, siitä ei irtoa lastuja jarrupaloihin sorvailemaan vannetta piloille. Noin 700 euron hinnallaan musta varsin hyvät kiekot, joilla ajaa läpi kauden kevään sepelikeleistä syksyn vesisateisiin.
Eastoneihin en osaa verrata kun niistä ei ole mitään kokemusta.
Fixed-gear bikes are a gateway drug to all forms of cycling
Easton 90 varmaan ihan ok kiekot mut meneekö sitten sormi suuhun kun tarvii jotain varaosaa????
Kyllähän tuo esim. pinnan katkeaminen askarruttaa. Eastoneissa taitaa olla Sapimin pinnat ja Fulcrumeissa tehtaan omat viritykset? Kalliiksi korjauttaminen varmaankin tullee, mutta saako kumpaakaan edes Suomessa kuntoon (kohtuu ajassa)?
Noista kyseenomaisista Eastoneista ei ole kokemusta, mutta Circuitit (EA70:n edeltäjät) ovat olleet todella tyydyttävät. Eastoneissa on tosiaan Sapimin pinnat, miten lienee napa-asioiden vaihto-osien kanssa? Itse en olisi niistäkään kovin huolissani.
Zerot on kuitenkin vähintään eri hinta- ja keveysluokassa. Toisaalta, niissä takakiekon puolat on nolosti...
Eastonin kiekkoja edellisessä duunipaikassa myyneenä tuli useammankin kerran kiiteltyä kun Phil Woodin pinnakone kuului pajan työkaluarsenaaliin. Aika tiuhaan tahtiin noista sai vaihdella pinnoja ja vapaarattaita eikä Eastonin takuu kata noita Velomaxin malleja enää tätä nykyä tällä mantereella. Osasyynä voi tietty olla huonokuntoiset tiet ja isot kuskit.
20 pinnaa takakiekossa on vähän nihkeästi. Jos olisin tommosia matalahkoja kiekkoja hankkimassa, niin vähintään 18 pinnaa eteen ja 24 taakse pitäisi saada...tai mielellään 20 pinnaa eteen.
6.7 WTF/kg
Samu Ilonen muokkasi tätä : 17.02.2010 at 15.17
Ugh, minua tietävämmät ovat puhuneet.
Pukkas Planet:ilta etuja, joidenkin tunnistamat nonlabelit sopivasti (?). (Voi olla ettei kuulu topicciin ..... B-)
http://www.planet-x-warehouse.co.uk/...PPXMODELB.html
Tarkasteltuani internetin syövereitä, satuin törmäämään useasti juttuun, jossa valiteltiin ongelmista kyseisten vanteiden kanssa.
Sain sen käsityksen, että vanteiden freehubi olisi todella pehmeä.Problems with the aluminium freehub being chewed-up.
http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?t=12608440
http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?t=12591497
http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?p=14804326
Onko tämä yleistä vanteiden parissa vaiko juurikin näiden vanteiden ongelma? Vai onko käyttäjässä vika?
Halvat vanteethan nuo joten siitä voi varmaan jotain päätellä. Mietin vain, että rikkooko noilla sitten turhaan pyöräänsä enemmän? Olisikohan parempi katsella joitain muita kiekkoja?
No varmasti järkevämpi kattella muita, jotkut haluavat halpoja ja tämä oli (varauksella tosin) vihje niille.
Saldenista tilatut mustat Mavicin 2010 Ksyrium Elitet kotiutuivat eilen. Etukiekko painoi 680g ja takakiekko 880g eli yhteensä 1560g ilman pikalinkkuja. Yllätyksenä tuli myös että noissa ei tarvitse käyttää vannenauhoja, joten ajokunnossa pari grammaa kevyemmät kuin Shimanon RS-80-kiekot.
Voisiko joku ystävällinen Fulcrum (0 tai 1) kiekkojen onnellinen omistaja punnata niiden pikalinkut? WW tai virallisilta sivuilta en löytänyt mittään.
Tuskin ne kovin kepeät ovat kevyimpiin (tyyliin Tune) verrattuna.
Itse vahdoin Campan Shamalien ankkurit Tunen 40 grammaisiin. Olisin tilannut ne alle 20 grammaa kappale painavat Tunen Skylinet mutta niitä ei sillä hetkellä saanut mistään ja jouduin tyytymään pikalinkku-mallisiin. höh.
Kiits! Eli KCNCNCNNC titaanihässäkät voi huoleti tilailla ennakkoon vaikkei kiekkoja vielä olekkaan.
Minulla noiden nimenomaisten vulcruumien kanssa oli vaikeuksia saada pakettia pysymään kasassa KCNC:n linkuilla. En tiedä oliko vika minussa, kiekoissa vaiko rungossa, mutta enpä ole tuollaiseen ennen törmännyt.
"It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond
http://www.probikekit.com/display.php?code=A0093
41g ja 44g noin 30€.
Ainakin Ksyrium SSC SL pysyneet kiinni, ja tuntuma ehkä paras missään linkussa joita olen käyttänyt.
"89g for the pair" aijaijai... Kuolemaa uhaten KCNCNNNNC "42g per set" ja toivotaan, että vika oli miehessä sekä rungossa chinan tapauksessa.
Kevennyslinkut kiinnostaisivat minuakin, mutta niiden funktionaalisuus mietityttää. Ovatko tuollaist Lightweightin, KCNC:n, Tunen ja muiden vastaavien <40 gramman linkut oikeasti jostain kotoisin vai meneekö heppoisten vipujen kiristämisessä hermot?
Mulla on maasturissa kcnc:n pikalinkut ja ne saa kiristää ihan perkeleen tiukalle ettei takakiekosta kuulu narinaa kun rupeaa runttaamaan putkelta ihan tosissaan. Lisäksi kiinnitys on sen verta heppoinen että joskus joutuu levyjarrut keskittämään kiekon irroituksen/takaisinlaiton jälkeen. Paras pikalinkku mitä mielestäni koskaan on tehty, on RockShoxin Maxle, mutta se on jo toisen jutun aihe...
Toisaalta nuo kcnc:n linkut tuntuvat hyvin kestävän sitä että ne kiristää tiukalle, joten siinä eivät mene hermot. Maantiepyörässä ei jarrun keskitys ole millimetrin sadasosista kiinni, joten sopinevat siihen käyttöön. Kcnc:n linkut ovat ainakin kohtuuhintaiset tuosta listasta.![]()
Kirjanmerkit