Levarivanne=oli kyse ilmeisesti kehistä?215 g - 300 g välille mahtuu jo tarjontaa...ei tosin halvalla...kevein v-jarru kehä voisi olla sun ufo=370 g...vai olikos notubesilla joku 355 g?
Levarivanne=oli kyse ilmeisesti kehistä?215 g - 300 g välille mahtuu jo tarjontaa...ei tosin halvalla...kevein v-jarru kehä voisi olla sun ufo=370 g...vai olikos notubesilla joku 355 g?
Hieman alkoi kiinnostaa tuo K18 kieltämättä, jos paino oikeasti on tuota 240g luokkaa? Tosin, eipä siinä kuitenkaan niin merkittävistä eroista puhuta että oikeen maksais vaivaa noita nykysiä ankkureita vaihtaa.
K24 painoa pienesti tunattuna täällä
member of #tou mtb team
Mulla kun on tollaset k18set, niin voin tsekata painon molemmille päille, tosin tämä tulee vasta sunnuntai aamuks kun just lähin reissuun kohti joensuuta. Mutta ainakin voin suositella noita jarruja lämpimästi. Vaikka omat ostinki Vastarannan Julkalta puolikkaan kisakauden jälkeen, ovat toimineet moitteetta. Keskityskin kohtuu helppo ja varsinki jos on suorat levyt![]()
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Mistä sais vaa'an pk-seudulla. Vaikeeta tää painojen mittailu ilman vaakaa.
Joku 0-5 kiloa olis hyvä skaala, jos sen kanssa saa gramman tarkkuuden.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Seuraavaksi punnitaan takapakat eli kulunut puntti löytyy tällä hetkellä
8-pakka LX-2000-luvun alusta n. 350 g. Sekä 7- 8-vaihtimet löytyvät suht. kevyinä ( Sram-Gripparit ) eli mistä löydän uuden 7/8 -pakan ?
9-pakka ei kiinnosta minun ajotyylilläni pätkääkään ja itse asiassa olen päätymässä Suomen ja Pohjanmaan oloissa Ritchey-tyyppisesti myös vain kahteen eturattaaseenkin eli 2* 7 on minimivaihdemäärä.
Esim. Sramin 8-pakka ilman titaniumhypettäalle 230g .
http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=5212
Ei paha n.28 € ..... löytyykö muita 7-8 :ja ?
JT
PS. Projektin kokonaistavoite on päivittää wanhasta toimivasta täpäri-Konasta ( King Kikapu ) kaikki kuluneet osat ja keventää
sitä n. 13 kilosta pari kiloa miel.alle 500 € budjetilla.
![]()
Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.02.2010 at 18.48 Syy: Lisäys
Eikä se (ulkoinen) tarkkuuskaan oikeastaan niin tärkeää ole kunhan toistettavuus (sisäinen tarkkuus) on kunnossa ja resoluutio on riittävä. Kalibroi sen sitten. Kätevintä toki on, jos ulkoinen tarkkuus on jo valmiiksi riittävä.
Kuinka kallista puntaria raharajoitteisen grammanviilaajan kannattaa ostaa ??
JT
PS. Mä olen puntaroinut meidän perheen wanhalla n. +- 5g tarkalla mekaanisella ex-keittiövaa´alla![]()
Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 06.02.2010 at 15.46
Kiitos vaan kaikille vinkeistä, ei tosiaan kannata noihin formulan k18 jarruihin koskea. Pahin ankkuri taitaa tossa commencal metassa olla itse runko, ilmeisesti n.3,3 kg L koko, en ole mitannut mutta jossain niin väitettiin. Giant trance x runkoa kaupitellaan 2,8kg painoisena, runkoa vaihtamalla lähtisi 500g pois ja hintaa paivitykselle ehkä 1€/g olettaen että alle 100km ajettu metan runko käy kaupaksi..
Ja se 3,3kg on valmistajan ilmottama. Mun M-kokonen painoi iskarin kera 3,5kg. Koko pyörälle kertyi painoa 12,7kg polkimilla ja läskeillä renkailla.
Huippuhyvä runko muuten kyllä.
Att inte cykla är att gå för långt
NoTubes Crest 340g,24,4mm leveys.
26" 32h Race 7000 282-285g nyt tarjouksena http://www.justridingalong.com/shop.php?product=180
Yhdellä eturattaalla ja keveillä kiekoilla & putkiosilla aika helposti saavutettavissa kestävyydestä tinkimättä (Kuva). Rahaa palaa ehkä juuri sen verran että raharajotteisille ei voi suositella.
Kiekot tosin on sellanen paikka mistä raharajoitteisen kannattaa alottaa. Aika iso summa niihin palaa, mutta selkeesti järkevämpää kun esim. putkiosien keventely. Renkaat ei mun mielestä oo järkevä paikka säästää grammoja koska ne kannattaa valita toiminnan eikä keveyden takia.
Samat fiilikset tosta Commencalin työnlaadusta kun vertas tuohon uuteen Trekkiin.
Att inte cykla är att gå för långt
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1165 Tuolta löytyisi raharajoitteisille vaakoja halvalla. Tässä yks hyvä vaihtoehto.
www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Ei ole ei, vielä kun lisänä on muitakin rajoitteita. Kuski 77 kg ja painetta 33 psi. Mitäs se onkaan bar:na?
"Recommended rider weight limit of 170 pounds", " Intended for low pressure use, 15 - 33 PSI with 2.0 tyres"
Itse pidän hyviä kiekkoja "sijoituksena tulevaisuuteen" enkä oikein voi kuvitella ostavani kiekkoja joille on kirjattu tuollaiset "elinikä ennusteet"
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Joo noi NoTubes Race-sarjan kehät eli nykyiset Podium MMX:t on ihan puhtaasti kisakiekkoja eikä niitä varmaan kukaan voi oikeen treenikäyttöön suositella ainakaan raharajoitteisille. Itse meinasin ehkä joskus kasata kiekoit noiden Alpine kehien ympärille. Painoa 330g ja pitäisi kestää vähän paremmin.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
En voinut enempää vastustaa kiusausta ja tilasin kokeeksi tuommoisen hiilari satulan.
Saapi nähdä miten käy.
Lissää infoa kunhan saa paketin ja kilometrejä ajettua.
Alkujaan tämän lähetti Luu Katso viesti
26" 32h Race 7000 282-285g nyt tarjouksena http://www.justridingalong.com/shop.php?product=180
Ei todellakaan, ei edes tarjouksena, eikä tuo Crest:ikään ihan halpa ole 63£ eli saman kuin Alpine, 10g painavampi mutta leveämpi.
Kirjanmerkit