GarminElectrobikeMPMessutGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2247

Aihe: Hiihto: voitelu

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Messinkiharjaa tai rosteria kun käytät vielä roheemmin, niin tulos ei kun paranee. Itse vedän rosterilla niin kauan että ei enää tunnu vastusta. Sitten kun näin "voitelee" muutaman parin ja kokeilee niitä, saattaa tulos olla hyvä.
    Joo otin aika varovasti tuolla messingillä (en painanut juuri ollenkaan ja en tehnyt edestakaista liikettä), koska hajin sen tunti ennen voitelun aloittamista kaupasta ja tähän asti olen käyttänyt vain Vauhdin nylon-harjaa, nyt ostin tuon Vauhdin messinkiharjan viimeistelyyn. Eli metalliharjalla viimeistely on ihan uutta mulle. Oli mulla ennen halpa ja paska messinkiharja, mutta en osannut käyttää sitä oikein ja se oli myös aika kova. Tämä vauhdin harja on todella pehmeä, mitä nyt kokeilin monenmerkkisiä harjoja käsissä ja tuntuu sormenpäihin eniten rosteriharjalta, kai se sitten on nimenomaan viimeistelyyn tarkoitettu. Rosteriharjat oli vaan aika köhköh suolasen hintasia, niin jäi toistaseksi hyllyyn.

Vois koittaa tosiaan tuohon mun pakkaskelin reseptiin harjata vielä enemmän messingillä viimeistelyksi ja vaikka jäähdyttää suksi ulkona kunnolla ennen sitä. Nyt annoin jähtyä voitelutelineessä n. 10 minuuttia. Tuo "niin kauan, että ei tunnu enää vastusta" kuulostaa järkeenkäyvältä.

Nykyään tulee hiihdettyä sen verran useasti, että voi uhrata jonkun lenkin mahdolliseen huonoonkin luistoon, kun hakee eri keleille voiteluja kohdalleen tekemällä kokeiluja (kuitenkin jollain lailla perusteltuja eikä mitään älyvapaata).
    Liraren muokkasi tätä : 04.02.2010 at 21.37 Syy: Oho, oli jääny lause kesken.
    Freude am Fahren.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •