Funworksin kammet on täälläkin mietinnässä XT:n tilalle. Eilisen illan salapoliisityö kertoo että Funworksin kammet ovat samanlaiset kuin Aerozinet, tosin aerozine tarjoaa tuon jänskän tavan muuttaa vääntövarren mittaa kammessa. Noh, pikasurffaus aerozinelle kertoi hinnaksi saksassa 349 eur eli ei enää mitää budjettikevennystä. Samat kammet ilmeisesti tarjoaa myös ATIK jossa tosin titaaniakseli, tuota linkkiä kummempaa tietoa en noista sitten vielä ehtinytkään kaivaa.Alkujaan tämän lähetti kharik
Yksi vaihtoehto mitä itse olen mietiskellyt, on KCNC, siinä päästäisiin 2-lehtisellä versiolla jopa alle 670g/setti, hintaa 50 eur enempi kuin Funworksissa. Noista jonkunverran on kommentteja löytynyt, jakautuvat jokseenkin tyypillisesti eli toiset tykkää ja toiset ei
Se mikä itseä mietityttää noissa FW:n (ja KCNC:n) kammissa on tuo akseli kun on alumiinia, notta nöyrtyykö se alta aikayksikön. Sitä ei lie saa tietoonsa kuin kokeilemalla, siksi vähän on kommentteja vielä löytynyt. Pitänee jatkaa vielä spekulaatiota ja surffailla iltakaudet partseja
Tuo XTR:n 138mm q-factor tuntuu kyllä melko pienelle
Ajotuntumaa ei itsellä vielä noista ole, ovat kylläkin tiiviimpää vaahtomuovimatskua kuin esim. nuo wcs-tupet joilla ajelin muutaman vuoden tuossa. WCS ei liukastellut vesisateellakaan, procraft jää nähtäväksi. Toki nyt nuo gripparit hieman auttaa liukasteluun, kun niissä sitä pitoa tuntuu olevan ihan kotitarpeiksiAlkujaan tämän lähetti Gecco
![]()
member of #tou mtb team
aluksi ne tuntui kyllä aika sileän oloisilta, mutta eipä ajossa ole mitenkään häirinnyt. sen verran olen kuitenkin varauksella suhtautunut, että olen käyttänyt hanskoja, joissa kämmenpuoli ei ole liukas.
kerroin aiemmin (31.01.) liottaneeni kyseistä, hiuslakalla kiinnitettyä tuppea vedessä. tuppi oli kiinnitetty joskus viime keväänä. se mainitsemani vrkn kuivumisaika ei ehkä riitä.
Eikös olisi 22g painonsäästö, jos jättäisi nuo tupit kokonaan pois...joku raja pitää tässäkin olla, kyllähän fillarissa pitää olla tupit missä käsi pysyy kiinni, kelissä kuin kelissä, painoivat ne sitten vaikka hurjat 100g![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Eikai sitä vaa'alla tai foorumilla niistä gripeistä kiinni pidetä?![]()
Niin, eiköhän tässä tarkoituksena ole nimenomaisesti löytää se kevein toimiva ratkaisu gripeiksi. Ainakaan kylmillä tyypeillä nuo procraftitkaan ei pyörineet, pihalle ei jostain syystä tämänhetkiseen lumipyryyn viitsi lähteä testaamaan. Siispä aika näyttää.
Sitten kun teoreettinenkaan pyörähtäminen ei ole suositeltavaa tai säätämistarvetta on useammin, suosittelen ehdottomasti lock-on grippejä. Dirtteriin asentelin koemielessä nuo ZipGripit, tolkusti tuntuvat pysyvän paikallaan nippusidekiristyksellä, vaan alamäkikonkelin pultti-lock-oneja en silti ihan hevillä olisi pois vaihtamassa![]()
member of #tou mtb team
Vinkki tuli ja kaupat syntyivät:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...pictureid=3101
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...pictureid=3102
Etulinkun paino 24g ja takalinkun 25g. Vertailuksi Bontragerin linkut 52g/57g..
*Ketjut ovat sotkemista varten*
http://global.ebay.com/90g_Brand_New...400921327/item
Tommonen 90 g hiilikuitu satula löytyisi Ebaystä hintaan 17.65 + postikulut. Ei paha
www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8
Joo tolla samalla kauppiaalla on kaikkea muutakin mielenkiintoista fillariroipetta mm ajopaitoja pilkkahintaan, varmasti aitoja (hymiö)
www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8
Mitkä jarrut? Millä korvata metan mukana tulleet formula oro 18 jarrut. Niille löytyisi paikka vanhassa rungossa ja vähän himmottaisi ostaa formuloiden tilalle vähän kevyemmät, jos se nyt kohtuu hinnalla on mahdollista..
Jos olisin tehokasta ja kevyttä hakemassa, itte päätyisin Formula RX:ään. Parien formula jarrujen perusteella tykkään erittäin paljon(K18 ja R1). Ainaki jossai brittilehes kehuttiin. Hintaa ei kerry suomen maallakaan iha mahottomasti. Activebike tampere myi 129e oli hinta per pää väliltä kappaleelta. Täytyy huomenna tarkistaa jos ei netistä nytten löydy.
pööräilijä muokkasi tätä : 04.02.2010 at 17.48 Syy: tarkastus
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Heip
Mikä on kevyin mahdollinen levyjarrusetti nykyään ? Siis koko hoito.
Mikä on levarikiekon ns. kevyt paino ? Ja paljonko homma
kustantaa n. ?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, pääsisikö V-jarrusta -->levarimuunnokseen keventämään alle sen maagisen alle 1 € per gramma
JT
PS. Takapakkaahan on pakko keventää
![]()
Tuossa oma setti.Scrubin (ilmeisesti käyttökelpoisilla) levyillä (56+42g) tuosta tulisi 468,3g setti, ja Innoliten levyillä (45,4g+36g) 451,7g. Mutta noissa ollaan jo kaukana kustannustehokkaasta keventämisestäKoodi:Part Descrption Weight Rear Brakes: Formula R1 carbon red PM 169,3 --Rotor: Alligator Windcutter 140mm 61,0 --Adaptor: Custom PM/IS 140mm 8,1 --Rotor bolts 6x ti 6,6 --Other bolts Adaptor and caliper bolts 4x ti 13,2 --Washers: 2x Alu M6 0,6 Rear brake total 258,8 Front Brakes: Formula R1 carbon red PM 158,6 --Rotor: Formula R1 160mm 86,5 --Rotor bolts: 6x ti 6,6 --Other bolts: Caliper bolts 2x ti 6,7 --Washers: 2x Alu M6 0,6 Front brake total 259,0 Brakes total 517,8. R1 jarrut hieman alta 200e per pää, Scrubin levyt $145/kpl. Mutta jos tosiaan keventää haluat, niin keveimmät vannejarrusetit ovat kuitenkin vielä reippaasti levyjarruja keveämpiä.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Mites Funn F2 jarrut? 270g ilmoitetaan painoksi, eli sama kuin formula r1 jarrujen ilmoitettu paino. Kellään kokemuksia tuosta Funn jarrusta, hintaa crc,ssä halvimmillaan alle 80€.
(Tai voihan se olla kaikilla hilppeillä), mutta tehty jostain iha kura aineesta kuten muovistaJos rupee K18 vaihtaa pois, niin en ainakaan itte tehosta haluaisi luopua vaan sen takia että paperilla on kevyempi. Kyllä se pysähtyvyyskin jotain meinaa... Ehkä jarrujen tuunaus olis parempi vaihtoehto kuin vaihto. Rx on 129e per pää Suomessa, Activebikessa
Edit:
Pikavilkauksella pelkkä
etujarru 270g, sitten vakio levy 111g(160mm), pultit 20g
takajarru ehkä noin 300g levy 11g , adapteri 20-30g ja pultit 20g
ja formulan k18 paino pelkälle etujarrujje 239g. Ettei kevennystää tuu, vaan painnonnusta![]()
pööräilijä muokkasi tätä : 04.02.2010 at 18.49 Syy: tarkennusta
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Tälläinen alapuolelta ja tälläinen siis yläpuolelta.
Iibein kaveri ohjasti tuonne www.flyxii.com sivuille.
Kotimaisella kuitunikkarilla on varmaan sanottavansa noihin kiinalaisiin kuitukötöstyksiin.
Kieltämättä houkuttelis. Halpaa ja hyvää ei vaan taida olla.
ePa muokkasi tätä : 04.02.2010 at 21.55 Syy: lissää sepostusta
Bikeradarin testin mukaan Funn:n F2:lla oli painoa 436g. http://www.bikeradar.com/gear/catego...duct/f2--31068
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Joo, näin on, mutta eivät ole kovin paljon kevyempiä enää.
Esimerkkinä oma XC-täpätin suhteellisen kevyt V- jarrusetti.
ALLA : tämä on 165 g* 2 = 330 g ja n. 100 €
Sitten sopivat V-kahvat , oma suosikkini:
65 g /pari ja (kirpaisevasti ) n. 150 € Suomeen tuotuna :
Sitten vaijerit :
N. 120 g ja n. 30 € ( OK ei tuota vaijeria/kuorta mennyt kuin n. 80 g )
Eli yhteensä n. 480 g ja n. 280 € --
noilla muuten XC- peli pysähtyy kuivalla kelillä tod. hyvin.
Levarit kehittyvät kovaa vauhtia ,mutta alta 300 € ei vielä saa ilmeisesti kovin kevyttä settiä.
JT
Kyllä kai se keponen v-jarrusetti näyttää ennemmin tältä:
jarru 58g, kahva 42g....
![]()
280 eurolla irtoaa heiskasen stroker gramit, paino taitaa täydellisellä 160mm setillä olla jossain 700g paikkeilla eli ei tieten likimaitenkaan R1 tai V-jarrusettiä. Kuitenkin olisi tuokin nykyistä settiä kevyempi:
Eli yhteensä tuossa puhutaan 802,8g setistä, melkolailla sen 100g sais grameilla poies, vaan eur/g on aika suolanen. R1:llä ois kovemmasta hinnasta huolimatta melkolailla kovempi hyötyKoodi:Rear Brake: Hayes HFX-Mag tuned w/ alu lever bolts & a2z superlight pads 289,2 --Rotor: Ashima Airotor ARO-08,160mm 83,3 --Adaptor Adaptor 160mm 25,0 --Rotor bolts 6x ti 7,8 --Other bolts Adaptor and caliper bolts 4x ti 16,1 Rear Brake total: 421,4g Front Brake: Hayes HFX-Mag tuned w/ alu lever bolts & a2z superlight pads 281,1 --Rotor: Ashima Airotor ARO-08, 160mm 83,9 --Rotor bolts: 6x ti 7,8 --Other bolts Caliber bolts 2x ti 8,2 Front Brake total: 381,4g![]()
member of #tou mtb team
Tuo kuvasi ei näy minulla ?? Jep , nyt näkyy ....
Hinta/kestävyyssuhde näissä uberkevyissä mietityttää -- onko esim. KCNC:n laatu hyvää...
Steinbachin kahvat ainakin mulla kestäneet kohta 10 vuotta.
Eli n. 350 g:n setin saisi KCNC Pitwalkista tilattua n. 400 €:lla.....
... ei mene enää oikein topicin alle.
http://www.pitwalk.eu/shop/index.php...e-V-Brake.html
JT
PS. Stemmin aion tilata ko. firmasta. 110 g ja n. 60 rahayksikköä ...
Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.02.2010 at 18.36
Hei
Yksi juttu näissä jarrukevennyksissä on tarvittavien kiekkojen saatavuus.
Markkinat vievät siihen suuntaan, että tuotekehityspanokset on ladattu levyjarruvanteille ja -kiekoille. Saako esim. valmiskiekkoina enää kevyitä , laadukkaista vannejarrukiekkoja ?
Oma tarve ei ole ihan akuutti, sillä Ransun kaupasta tehtiin aikanaan WTB:n Powerbeameille ( n. 380 g per vanne ) DT:n Compella ja Shimanon navoilla varakiekkosetti, joka on jäänyt vähälle käytölle.
Kevyt levarivanne lienee jo 400 g ?
JT
Saa tietenkin... vaikkapa tästä:
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=15747
ai jotain edullisempaa? No tämä sitten:
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=32450
Oho![]()
![]()
Grammanviilausta raharajoitteisille..? No otsikon vastaisesti postaan minäkin:
Taitaa nuo FRM:n DBR250 levyjarrut on vielä keveämmät kuin nuo edulliset R1:et. Eihän Oro 18 ole edes kovin painava kun vaihtaa levyt ja pultit. Jää rahaa muuhunkin.
Vannejarrut on äärikeventelijöille![]()
Kirjanmerkit