Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joenranta Katso viesti
Pitääpä palata vielä suksien luistovoiteluasiaan.Ski Expo messuilla viime syksynä yhdellä osastolla kaveri voiteli suksia malliksi. Hän kertoi, että kun sulattaa luistovoiteen suksen pohjaan, sitä ei saa heti siklata vaan on syytä antaa sen hetki jäähtyä.Itse olen huomannut, että jos luistovoiteen siklaa lämpimänä, luistovoidetta lähtee paljon enemmän siklillä pois kuin jos sen antaa hetki jäähtyä. Täten maallikkona käsitän, että on syytä antaa luistovoiteen hetki jäähtyä, jotta se ehtii imeytyä paremmin suksen pohjaan. Tästä aiheesta saanen mielipiteitä.
Osa voidefirman edustajista sanoo että pitäis siklata lämpimänä kovia voiteita jottei ne lohkea. Itse olen aina suosinut tapaa että en siklaa ennen kuin suksi an vähintään tilan lämmössä missä itse voitelen , aikaisemmin kerroin suksen pohjustuksen yhteydessä , jos levittää suksen pohjaan ja jättää sen jäähtymään yön yli niin uden suksen pohjasta ei paljon ole siklaamista se on imeytynyt sinne pohjaan , samoin kun hiihtokauden jälkeen laitta pohjiin suoja vahan kesäksi niin syksyllä kun valmistautuu ekoihin hiihto lenkkeihin ei paljoa ole siklattavaa.