GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 31 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Järvinen Katso viesti
    Tämähän ei taas toimi ns. keskitason ja halvemman pään suksissa, joissa ei ole mitään painoluokkia. Näissä jäykkyys menee käytännössä pituuden mukaan, eli pidempi suksi on jäykempi. Kaikki aktiiviharrastajatkaan ei halua ostaa sitä ristuksen kallista kisasuksea.

Ite olen 187cm ja hiihtelen vähäiset lenkkini n. 190cm luistelusuksilla. Kun on huono tekniikka ja vähän voimaa, niin pidempiä suksia en halua. Ja aika vähän taitaa olla tarjollakaan yli 2 metrisiä luistelusuksia?
    Tuo mun kertoma pätee erittäin hyvin Kisa ja seuraavaan tasoon asti, siitä halvemmissa on vaikeata löytää edes 80 kiloiselle toimivaa suksea, On muuten kiva seurata ihmisiä tuolla hiihdellessä , näkee jo kaukaa kuinka tehdään hirveästi töit'ä eikä matka etene kun ei raaskita ostaa kuin se marketin tarjous paketti ja yritetään sillä hiihtää, ei luista eikä pysu alla on kuin oltais juovuksissa, toki kaikki jotka talvella yrittävät suksilla liikkua , heille nostan hattua yritykselle ,mutta niinkuin foorumilaiset ilmeisesti kuitenkin yrittävät kerätä kuntoa pyöräilyyn niin eise onnistu niillä vehkeillä, ja jos on tonneja varaa pistää pyörään niin luulis 250-300€ varaa pistää hyviin suksiin ja nauttua niillä myös talvisista liikunnasta, se markein paketti on kuin paljon parjattu insera.

--+MM+-- Guest
    Miksi kunnon parantamnen ei onnistuisi huonommillakin välineillä?

µ

Ite olen 187cm ja hiihtelen vähäiset lenkkini n. 190cm luistelusuksilla. Kun on huono tekniikka ja vähän voimaa, niin pidempiä suksia en halua. Ja aika vähän taitaa olla tarjollakaan yli 2 metrisiä luistelusuksia?
    Esim. Fischerillä pisin luistelusuksi on 192cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti --+MM+-- Katso viesti

µ
    Koitappa hallita sellaista luistelu suksea jolla et pusty hakemisen takia liukua edes kahtametriä tuleeko siitä muutakuin väkinäistä vääntämistä , ei sellsisella jaksa kauaakaan hiihdellä ja jos se ei luista niin akkiä sulla on sykkeet työn pyolella eikä siellä missä niitten pitäi harjotellessa olla, Mun puolesta jokainen saa tehä ja harjoitella millä haluaa ja mitenkä haluaa, olen vaan vuosikymmenet seurannut kaikenlaisia harjoittelijoita ,jotka harjoittelevat niinmaar pirusti kehittymättä kuitenkaan mihinkään, kyllä siinäkin pitää olla järki mukana millä välineillä sitä kuntoaaan yrittää kehittää.

pazi Guest
    Omia kokemuksia -15 asteen hiihtolenkistä. Pyöräillessä minulla sormet ja varpaat paleltuvat todella helposti, mutta hiihtämään pystyin 1,5h oikein mukavasti. Alussa sormet alkoivat kylmettymään, mutta kun lopetin turhan sauvasta puristamisen, niin alkoi tuntemukset sormissa helpottamaan. Hanskoina minulla on yokon lobsterit, jotka ovat windstopper mallia. Noin tunnin kohdalla varpaat alkoivat vastaavasti kylmettymään. Sukkina käytän monoissa falken merinovillasia. Monon sisään ei enää mahdu fyllinkiä lisää, menee muuten liian ahtaaksi.

Onko kenelläkään kokemuksia monon päälle laitettavista suojista? Mitkä olis hyvät, ja onko niistä oikeati apua?

-Pasi

µ
    onnistuu varmaan vaikka kakkosneloset jalassa tamppais mäkeen... mutta ei varmaan aina huvita lähtee liikkeelle huonolla suksilla tai pyörällä? ittee ainaski vituttaa noi sauvat kun ne tarrat on kuluneet eikä meinaa pysyä enää kiinni ja luulen että ne lentää ihan näinä päivinä roskapönttöön vaikka on 100% kuitua... töissä kuultua > mikset aja painavalla mummopyörällä niin kunto kasvaa parhaiten

--+MM+-- Guest
    Nyt se sitten selvisi miksi olen näin persekunnossa.

Vaida izmo remmit tai koko kahvat.

µ

Tuo mono asia iheuttaa aina keskustelua jalan palelemisesta, itselläni on Slomonin luistelu kisamonot joissa kuitu pohja, moni sanonut ettei sillä voi pakkasella hiihtää, mä olen hiihtänyt yli -20 lämpötiloissa 3-4 tunnin lemkkejä ja jalka ei oo koskaan palellut , käytän tavallista urheilu sukkaa enkä muita lämmittimiä , mielestäni moni tuppaa parit sukat ja yrittää siten lämmittää jalkojaan , itse olen huomannut että toi kisa monokin on niin lämmin että jos liikaa panet sukkia niinjalka hikoaa ensin ja 1/2tunnin jälkeen palelee tosissaan , tämä on varmaan pyöräilu kenkienkin kanssa en oo tarvinnut kuin eristävän pohjallisen ettei klossin kylmyys tule pohjan läpi. Monon suojat kyllä lämmittää erittäin hyvin , en tiedä saako niitä vielä villa sisuksilla varustettuja , joskus 80 luvulla ku monot oli kuin tanssi kengät niitä oli saatavana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pazi Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia monon päälle laitettavista suojista? Mitkä olis hyvät, ja onko niistä oikeati apua?
    -Pasi
    Parempi puolisko käyttää ain kun asteita on enempi ku -10C. Hän, kuten moni muukin suojien käyttäjä, väittää et niillä saa sen 5 - 10 astetta lisää hiihtokeliä. Semmoinen, missä on karvaa sisällä, on lämpimämpi kun pelkkä kuori. Hyviä en osaa suositella, se kun pitkälti riippuu siitä minkä kengän kans niitä käyttää. Popo mukaan kun sovittelee, semmoinen on hyvä mikä menee kengän päälle siististi (ilman väkivaltaa) ja mikä jättää pohjan poikkiraudat suht vapaaks, saapi siteen vielä kiinni vaikka olis hiukka luntakin vaivana. Ompeleet ja liimaukset niissä heikoin paikka on, niitä kannattaa kattoa miten ne on tehty. Aineskin Rossarin neopreenisuoja sekä Sportfulin vastaava tuntuvat olevan ok.

http://www.urheiluareena.fi/hiihto.htm

Lämmin ja helppo pukea. Pieni hiihtoa haittaava juttu on pohjakangas tai mikä kelmu se nyt onkaan, vaikeuttaa monon pohja-uran asettumista siteeseen. Pilot siteelle oma versio, liekö tuossa huomioitu pohjan ura? Ei omakohtaista kokemusta.

Pitääpä palata vielä suksien luistovoiteluasiaan.Ski Expo messuilla viime syksynä yhdellä osastolla kaveri voiteli suksia malliksi. Hän kertoi, että kun sulattaa luistovoiteen suksen pohjaan, sitä ei saa heti siklata vaan on syytä antaa sen hetki jäähtyä.Itse olen huomannut, että jos luistovoiteen siklaa lämpimänä, luistovoidetta lähtee paljon enemmän siklillä pois kuin jos sen antaa hetki jäähtyä. Täten maallikkona käsitän, että on syytä antaa luistovoiteen hetki jäähtyä, jotta se ehtii imeytyä paremmin suksen pohjaan. Tästä aiheesta saanen mielipiteitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    On muuten kiva seurata ihmisiä tuolla hiihdellessä , näkee jo kaukaa kuinka tehdään hirveästi töit'ä eikä matka etene kun ei raaskita ostaa kuin se marketin tarjous paketti ja yritetään sillä hiihtää, ei luista eikä pysu alla on kuin oltais juovuksissa
    Osalla tässä on kyllä syynä suksen sijasta huono tekniikka. Se kannattaa opetella. Kyllä mun ekat kerrat luistelusuksien päällä oli just tuollasta, leveässä haara-asennossa kauheaa huitomista ja syke tapissa. Kolme kilsaa jaksoin. Ajattelin jo että hukkainvestointi oli nämä lankut mutta pikkuhiljaa sitä upposi tajuntaan oikea tekniikka. Ja nyt on suupielet korvissa kun vetelee tuolla baanalla menemään!

foorumilaiset ilmeisesti kuitenkin yrittävät kerätä kuntoa pyöräilyyn
    Mulle nämä on kaksi rinnakkaista tapaa liikkua: toista lajia sulan asvaltin aikaan ja sään ollessa plussalla ja toista lumikeleillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joenranta Katso viesti
    Pitääpä palata vielä suksien luistovoiteluasiaan.Ski Expo messuilla viime syksynä yhdellä osastolla kaveri voiteli suksia malliksi. Hän kertoi, että kun sulattaa luistovoiteen suksen pohjaan, sitä ei saa heti siklata vaan on syytä antaa sen hetki jäähtyä.Itse olen huomannut, että jos luistovoiteen siklaa lämpimänä, luistovoidetta lähtee paljon enemmän siklillä pois kuin jos sen antaa hetki jäähtyä. Täten maallikkona käsitän, että on syytä antaa luistovoiteen hetki jäähtyä, jotta se ehtii imeytyä paremmin suksen pohjaan. Tästä aiheesta saanen mielipiteitä.
    Osa voidefirman edustajista sanoo että pitäis siklata lämpimänä kovia voiteita jottei ne lohkea. Itse olen aina suosinut tapaa että en siklaa ennen kuin suksi an vähintään tilan lämmössä missä itse voitelen , aikaisemmin kerroin suksen pohjustuksen yhteydessä , jos levittää suksen pohjaan ja jättää sen jäähtymään yön yli niin uden suksen pohjasta ei paljon ole siklaamista se on imeytynyt sinne pohjaan , samoin kun hiihtokauden jälkeen laitta pohjiin suoja vahan kesäksi niin syksyllä kun valmistautuu ekoihin hiihto lenkkeihin ei paljoa ole siklattavaa.

Tuo jalan lämpimänä pysyminen on jännä juttu. Fillarilla tarvin kyllä kengänsuojaa ja jalat palelee aika helposti. Kertakäyttöisiä varpaanlämmittimiäkin on ollut pitkillä lenkeillä käytössä. Mutta hiihtämällä ei ole vielä tullut vastaan keliä että monon päälle pitäisi jotain fylliä asentaa. Kuitupohjaiset kisamonot on kintussa ja -25 astetta menee kyllä jalkojen puolesta. Sen kylmemmässä ei juuri edes huvita hiihtää. Toisaalta eipä niin kylmiä kelejä juurikaan ole, lapissakaan, varsinkin jos pysyttelee tunturissa ylempänä.

Mitä varusteisiin tulee, niin kierrätyskeskuksesta tai poliisin huutokaupasta mummis fillarilenkille ja tarralenkkarit Honkkarista kympillä, sukset voi hommata vaikka SPR:n kontista, kyllä niillä kunto kohoaa. Muu on hifistelyä.
    Kaar ittelles vaa

Keuruun SM-hiihdoissa näytti T.Ramstedtilla olevan kierot sauvat. Eli mutka oli heti kahvan alapuolella. Onko ne jotkut uutuusjutut ja mikä hyöty noista on? Väistääkö ne kättä tai reittä?

Selittivät että sauvan idea on siirtää voima remmistä suoraan alaspäin putkeen, tavallisessa sauvassa se veto tulee sivusta. Jokainen ottaa tuon niin vakavasti kuin huvittaa Ainakin sen sauvan on pakko olla painavampi.
    Kaar ittelles vaa

Tuo mun kertoma pätee erittäin hyvin Kisa ja seuraavaan tasoon asti, siitä halvemmissa on vaikeata löytää edes 80 kiloiselle toimivaa suksea, On muuten kiva seurata ihmisiä tuolla hiihdellessä , näkee jo kaukaa kuinka tehdään hirveästi töit'ä eikä matka etene kun ei raaskita ostaa kuin se marketin tarjous paketti ja yritetään sillä hiihtää, ei luista eikä pysu alla on kuin oltais juovuksissa, toki kaikki jotka talvella yrittävät suksilla liikkua , heille nostan hattua yritykselle ,mutta niinkuin foorumilaiset ilmeisesti kuitenkin yrittävät kerätä kuntoa pyöräilyyn niin eise onnistu niillä vehkeillä, ja jos on tonneja varaa pistää pyörään niin luulis 250-300€ varaa pistää hyviin suksiin ja nauttua niillä myös talvisista liikunnasta, se markein paketti on kuin paljon parjattu insera.
    Kai se kallis kisasuksikin voi olla päin persettä valittu, eikä taaskaan homma toimi. Ainakin itsellä se aivan liian jäykkä kisasuksi menee mihin sattuu, kun ei tekniikka ole hanskassa.

Näinhän se menee, että jotkut valmiita maksamaan harrastusvälineistä enemmän ja jotkut vähemmän, lajiryhmään tai tulotasoon katsomatta. Tärkeintä lienee noin kansanterveyden kannalta, että tällä hetkellä suomalaiset ostaa kaupat tyhjiksi murtsikkavälineistä.

Eikös ne hopean väriset Salomonin kisamonot (olisko ampiaisväristen jälkeiset mallit) olleet prkl kylmät, ainakin kaverit valitteli aikanaan? Nykymalleilla ei liene vastaavia ongelmia?
    RS Carboneilla tulee kylmä vasta siinä vaiheessa kun jalat on hikoillut märäksi jossain 3-4 tunnin kohdalla, nuo päälliset kun eivät juuri hengitä.

Punapää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Osalla tässä on kyllä syynä suksen sijasta huono tekniikka. Se kannattaa opetella. Kyllä mun ekat kerrat luistelusuksien päällä oli just tuollasta, leveässä haara-asennossa kauheaa huitomista ja syke tapissa. Kolme kilsaa jaksoin. Ajattelin jo että hukkainvestointi oli nämä lankut mutta pikkuhiljaa sitä upposi tajuntaan oikea tekniikka. Ja nyt on suupielet korvissa kun vetelee tuolla baanalla menemään!
    Joku jo mullekkin ilmaisi epäilyksensä siitä että menen liian leveässä haara-asennossa (ja sykkeet tapissa ... B-) ja näin se taitaa olla, siinä kun näin tänään yhden hemmon menevän siten että potkun alussa sukset ovat miltei samaan suuntaan niin itse olen kuin mikäkin Jan Boklöv koko ajan ..... mutta mulla on hieman huono tasapaino, pitänee silti yrittää petrata tekniikkaa. Mutta tuossa se syy miksi olen ollut hieman 'allerginen' sille suksen takamitalle.

Kai se kallis kisasuksikin voi olla päin persettä valittu, eikä taaskaan homma toimi. Ainakin itsellä se aivan liian jäykkä kisasuksi menee mihin sattuu, kun ei tekniikka ole hanskassa.

Näinhän se menee, että jotkut valmiita maksamaan harrastusvälineistä enemmän ja jotkut vähemmän, lajiryhmään tai tulotasoon katsomatta. Tärkeintä lienee noin kansanterveyden kannalta, että tällä hetkellä suomalaiset ostaa kaupat tyhjiksi murtsikkavälineistä.
    OOt kommentissas ihan oikeessa kauppiashan myy kaikki paskatkin kisa sukset hyvinä , mielestäni kerroin jossain aikaisemmin yhden tunnetun kauppiaan kertomuksen maahan tuojan valitsemasta suksessta jota kauppias ei olisi asiakkaalle myyny.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eikös ne hopean väriset Salomonin kisamonot (olisko ampiasväristen jälkeiset mallit) olleet prkl kylmät, ainakin kaverit valitteli aikanaan? Nykymalleilla ei liene vastaavia ongelmia?
    Oli. Hyllyssä on vielä yhdet semmoset, CarbonPro lukee kyljessä. Just niiden keltamustien seuraajat. Neopreenisisäkenkä, heikot vetskarit ja päällä ei juuri eristettä mitään. Kesällä tarkenee rullia noilla kuskata. S-labit ym. uudemmat on pykälää lämpimämpiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Oli. Hyllyssä on vielä yhdet semmoset, CarbonPro lukee kyljessä. Just niiden keltamustien seuraajat. Neopreenisisäkenkä, heikot vetskarit ja päällä ei juuri eristettä mitään. Kesällä tarkenee rullia noilla kuskata. S-labit ym. uudemmat on pykälää lämpimämpiä.
    Mulla on kaks paria noiden "sisarmallia", Adidas ja tasan sama mono. Vanhemmista on toiseen vaihdettu vetskari suutarilla, mutta tarkenemisen kanssa ei ole ongelmaa kuten yllä kuvasin. Taitaa olla aika yksilöllisiä juttuja.
    Kaar ittelles vaa

Salomon Skate 9.1 RS monot/ ne keltapunaset jostain vuostuhannen alusta

Onko joillakin noitten lämpivyydestä tuntumaa? Noissa kyllä ainakin mun varpaat jäätyy ja äkkiä, tänään olin yli 2 tuntia -7 asteen kelissä ja reilun puolentunnin sivakoinnin jälkeen tuntu varpaat jo kylmiltä ......

µ
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Osalla tässä on kyllä syynä suksen sijasta huono tekniikka.
    Huonot välineet ja päälle vielä huono tekniikka, ei hyvää päivää Syy vai seuraus? Muutamat tuttavat ja työkaverit kyselly -"millaset sukset pitästäs ostaa, en hiihä kuin muutaman kerran, en tarvitse hienoja ja kalliita" Pakko tunnustaa, menee hetki ennenkö pystyy vastaamaan.. Ei muuten, mutta sama kaveri tuumas kun metsästyksestä oli puhe. -kyllä ne kunnon välineeet tarvii olla jne...

Kuten kaikki vähänkään hiihtovälineisiin perehtyneet tietää, markettien ämpärimuovisilla suksilla tapetaan se viimeinenkin hiihtonautinto..mutta hei, niillähän se kunto kasvaa, sano työkaveri..
    usko juntunen muokkasi tätä : 24.01.2010 at 20.43

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eikös ne hopean väriset Salomonin kisamonot (olisko ampiaisväristen jälkeiset mallit) olleet prkl kylmät, ainakin kaverit valitteli aikanaan? Nykymalleilla ei liene vastaavia ongelmia?
    RS Carboneilla tulee kylmä vasta siinä vaiheessa kun jalat on hikoillut märäksi jossain 3-4 tunnin kohdalla, nuo päälliset kun eivät juuri hengitä.
    Noi hopeen väriset mullakin on ja ei oo jalka palellut, edeölleen uskon siihen mitä ensin kirjoitin ,että alussa liikaa jolloin sukaat kostuu ja sen jälkeen palelee.

pazi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Itsellä on juuri nämä hopeiset monot. Pitänee lähteä tutkimaan paikallisten kauppiaiden valikoimaa, että löytyykö monojen päälle laitettavia "vuoria".

-Pasi

Koitappa hallita sellaista luistelu suksea jolla et pusty hakemisen takia liukua edes kahtametriä tuleeko siitä muutakuin väkinäistä vääntämistä , ei sellsisella jaksa kauaakaan hiihdellä ja jos se ei luista niin akkiä sulla on sykkeet työn pyolella eikä siellä missä niitten pitäi harjotellessa olla, Mun puolesta jokainen saa tehä ja harjoitella millä haluaa ja mitenkä haluaa, olen vaan vuosikymmenet seurannut kaikenlaisia harjoittelijoita ,jotka harjoittelevat niinmaar pirusti kehittymättä kuitenkaan mihinkään, kyllä siinäkin pitää olla järki mukana millä välineillä sitä kuntoaaan yrittää kehittää.
    Mutta sitä ei välttämättä tajua hiihtävänsä ns. "huonoilla" suksilla. Mullekin kävi niin, että vasta ajan kanssa tajusin suksilla olevan eroa. Olin ala-asteikäinen, kun aloitin vapaan tyylin opettelun perinteisen suksilla ja hyvin meni. No sain lukioikäisenä ensimmäiset luistelusukset, sitä ennen oli ollut perinteisen suksia ja niillä myös mentiin luistelutyyliä, pitovoiteet pohjassa... No lukiossa sain ensimmäiset luistelusukset ja -monot ja voi että ne oli mahtavat. Olen kirjoittanut päiväkirjaanikin, että silloin vasta ymmärsin, mitä kunnon välineet tekee hiihdolle. No, meni muutama vuosi ja sain uudet sukset, kilkakuntoilija tasoa ja ne vasta olivatkin hyvät. Pysyivät "alla" jääkelilläkin ja niillä pystyi menemään pitkää liukua ja ne luistikin kelissä kuin kelissä ja ne vasta mahtavat oli! No... viime talvena ostin Rossignolit oikein jääkelille, kun niitä oli ollut useampana talvena enemmän kuin lumikelejä ja silloin vasta ymmärsin, mitä tarkoittaa, kun alla on oikeasti suuntavakaa suksi...

Tämän pitkän sepustukseni idea oli se, että en mä ennen kuin sain kunnon kilpasuksia alle edes ymmärtänyt, minkälainen on hyvä suksi. Mä olin älyttömän tyytyväinen aina niihin suksiin, mitkä oli alla ja iloisesti hiihtelin. Kun en ollut ikinä kokeillut kilpasuksia tai kenenkään muun suksia, niin mistä mä sen tiesin. Sitten sain ahaa-elämyksiä, kun osti uudet sukset. Eli kyllä varmaan osalla niistä, jotka hiihtää huonolla suksella, eli esim. sellaisella, joka ei pysy alla kovalla alustalla ja jolla ei pysty potkaisemaan kunnolla, ei vaan tajua, että on olemassa parempiakin suksia. Toki mun tekniikkakin on kehittynyt niistä nuoruusvuosista, mutta kyllä sillä suksellakin on merkitys. Harrastajan vaan pitää kokeilla joskus ostaa myös niitä parempia suksia ja kokea se ahaa-elämys. Hyvä olisi, jos voisi kokeilla suksia jossain ja todeta eron.

Tuohon sukseen liittyen , olimme viime vuosituhannella Rukan SM kisoissa voitelemassa suksia ja jäimme viikoksi hiihtelemään , en silloin vielä omistanut omia suksia vaan hiihtelin tyttäreni luistelusuksilla , nousimme Valtavaaran päälle josta oli latu kone ajanut koskemattoman luistelubaanan sieltä lähtee kovavauhtinen suht vaikea lasku , laskun loppupuolelta tulee suolta yhdyslatu ja mäki jatkuu vielä n.250-300m , kaveri tuumas siinä laske sinä yhellä suksella toista reunaa niin hän laskee toista reunaa, eli laskimme loppulaskun yhdellä suksella jolloin latujäkien väliksi tuli n2,5-3 m , saatto siinä perässä tulija ihmetellä kuinka iso ihminen ne jäljet oli tehnyt, tätä temppua ei pysty tekemään jos suksi ei ole valaa ja hallittavissa.

Suksen jäykkyyden pitää olla oikea ja painealueiden oikeat kelille ja kuten keuruun juontajat sanoivat myös eri hiihtotekniikat eri keleillä toimii erillailla.

Tänään perinteisellä -22*c 24km 4h aikaan jalassa 2 ohuet pyöräilysukat ja Therm-ic lämpöpohjalliset keskiteholla 45'c.

Suksen pohjassa Rexin vihreää -7-25*c

ja pitoalueella
    -pohjana vauhdin tehopito -2-20
    -3 kerrosta vauhdin porkkanaa raudalla kiinnitettynä
    -ja pinnassa 3 tosi ohutta kerrosta vauhdin -10-30*c
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Moro

Kuuntelin eilen SM hiihtoja ja selostajat kertoivat olympialaisiin lähtevien hiihtäneen Keuruun kisat ns. kakkoskalustolla. Varsinaiset kisatykit olivat kuulemma Lahdessa pohjahionnassa => ne toimitetaan kontissa olympialaisiin.
    Mitä kokemuksia teillä on suksen pohjahionnan vaikutuksesta suksen luisto-ominaisuuksiin?
    Hiontokuvioita on erilaisia, onko ne tarkoitettu eri lämpötiloille vai erilaisiin kosteusolosuhteisiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •