GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 14 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti turtsa Katso viesti
    niks...
    Itse hommasin ne Kivenlahden pyörähuollosta kun havaitsin ilokseni että Suomi kauppa on halvin ja ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.Voi sovittaa ja tehdä ostopäätöksen sitten.
    naks...
    Jep. Laket rules!

Itse tosin olin pakotettu hankkimaat omat Lakeni saksanmaalta, kun suomikauppiaista ei yksikään suostunut ottamaan kokoa 50 hyllyynsä. Pelkäsivät kuulemma etteivät saa myytyä jättikokoa jos sellasen tilaavat enkä olekkaan tyytyväinen ja osta niitä heiltä. Toisaalta ymmärrettävää mutta harmitti, kun olisin ollut valmis vaikka maksamaan hieman lisähintaa siitä että olisin päässyt kokeilemaan ja varmistamaan oikean koon.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Igor Pavlovits Guest
    Mitenkäs noiden Pearl Izumien koot suhtautuvat Shimanon kenkiin?
    Onko leveä vai kapea lesti?

Mulla on Shimpan kesäkenkien koko on 44, joka on ehkä aavistukset pieni ainakin paksummalla sukalla, joten sopivampi koko olisi ilmeisesti 45.
    Talvikengät tietenkin kokoa tai paria isommat, vaikka koko 47 tuntuu ajatuksena järjenvastaisen suurelta.
    Shimanon talvikengät kiinnostais myös, mutta haussa ovat lämpöiset kengät joilla pärjää yli 20 asteen pakkasilla ainakin tunnin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Igor Pavlovits Katso viesti
    ...Shimpan kesäkenkien koko on 44, joka on ehkä aavistukset pieni ainakin paksummalla sukalla, joten sopivampi koko olisi ilmeisesti 45.
    Talvikengät tietenkin kokoa tai paria isommat, vaikka koko 47 tuntuu ajatuksena järjenvastaisen suurelta...
    MT52-kesäkengät ovat kokoa 44, talveksi ostin MW80-mallin, kokoa 48. Eivätkä ole paksun sukan kanssa yhtään liian isot.

Igor Pavlovits Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaitsu Katso viesti
    MT52-kesäkengät ovat kokoa 44, talveksi ostin MW80-mallin, kokoa 48. Eivätkä ole paksun sukan kanssa yhtään liian isot.
    Mites on, tarkeneeko jalat noissa yli 20 asteen pakkasilla? Sain tänään aamulla kummasti lisämotivaatiota hankkia talvikengät kun varpaat jäätyi työmatkalla yli -25 asteen kelissä johtuen pienestä sakkolenkistä.

Uusimmassa Bike Magazinessa oli juuri talvikenkien testi. Lake ja NW Celsius olivat kärjessä. Shimanon MW80:n oli muuten hyvä, mutta sen onneton varsi (ei goretexiä) tiputti sijoitusta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Igor Pavlovits Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Uusimmassa Bike Magazinessa oli juuri talvikenkien testi. Lake ja NW Celsius olivat kärjessä. Shimanon MW80:n oli muuten hyvä, mutta sen onneton varsi (ei goretexiä) tiputti sijoitusta.
    Nuo MW80-kengät eivät kuulu vaihtoehtoihini, sekoitin ne edellä MT91/MT90-kenkiin.
    Oliko testissä Izumin tai shimanon MT91 malleja?

Nuo MW80-kengät eivät kuulu vaihtoehtoihini, sekoitin ne edellä MT91/MT90-kenkiin.
    Oliko testissä Izumin kenkiä?
    Taisi olla. Raportoin tarkemmin kun saan tuo lehdykän käteen.

Igor Pavlovits Guest
    Ainakin wiggleltä näyttää Izumin isot koot loppuneet, enkä sitä muista brittikaupoista edullisesti löytänyt, joten se taitaa tipahtaa vaihtoehdoista pois ellei sitten jostain luotettavasta saksalaisesta puljusta niitä löydy.
    Eli vaihtoehtoina ovat vielä MT91 ja Celsius.

Bike 2/2010 kenkätesti

Tässä nämä kenkätestin kokonais tulokset. Eri arvosanojen sisällä tuotteet eivät ole missään järjestyksessä, kun ei niitä lehdessäkään sen tarkemmin arvosteltu.

Lake MXZ 302 (erinomainen)
    Northwave Celsius (erinomainen)
    Specialized Defroster (erittäin hyvä)
    Shimano SH-MW 80 (hyvä)
    Sidi Diabolo GTX (hyvä)
    Pearl Izumi Barrier (hyvä)
    Gaerne Eskimo MTB (hyvä)

Kyllästyin kengänpäällisten kanssa pelleilyyn maastossa ja hommasin Laket. Erittäin asiallisen oloiset kengät, mutta sitä sopii toki odottaakin korkean hinnan vastineeksi. Testilenkille en ole vielä päässyt, kun flunssa on vaivannut, mutta ehkä viikonloppuna ehtisi kokeilemaan.

"Certified Space Technology" - Eihän nämä voi olla huonot.

Igor Pavlovits Guest
    Ilmeisesti valinta Shimanojen (MT91) ja Celsiuksien välillä on kompromissi, kun toiseen tulee vettä klossiaukosta ja toiseen varresta.
    Toisaalta uudet Shimanot eivät saa mitään ylistystä bikeradarin sivuilla:
    http://www.bikeradar.com/gear/catego...shoes-10-35549

kun toiseen tulee vettä klossiaukosta ja toiseen varresta.
    Nyt mä putosin kärryiltä Kumpaakaan noista ei ole tapahtunut mun Celsiuksien kanssa.
    Still rides with 26er

Ilmeisesti valinta Shimanojen (MT91) ja Celsiuksien välillä on kompromissi, kun toiseen tulee vettä klossiaukosta ja toiseen varresta.
    Tämähän mielenkiintoista. Annapa ihmeessä hieman lisätietoja.

Entäs Shimanon MW80? Itse olen todella tyytyväinen ko. kenkiin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Igor Pavlovits Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Nyt mä putosin kärryiltä Kumpaakaan noista ei ole tapahtunut mun Celsiuksien kanssa.
    Tuota kosteuden pääsyä kengään klossiaukosta tarkoitin Celsiuksien kohdalla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Tämähän mielenkiintoista. Annapa ihmeessä hieman lisätietoja.
    Ensinnäkin yritin hieman provosoida jotta saisin helpotettua valintaani näiden kahden välillä. Eikä minulla tietenkäään ole omakohtaista kokemusta, mutta nopeasti etsittynä ainakin tämän topicin viestissä nro 307 (muistaakseni myös jossain toisessakin viestissä) mainitaan Celsiuksista tämä asia, mutta toisaalta (suurin) osa on ollut tyytyväinen niihin, joten jäi Celsiuksista hieman ristiriitainen kuva.

Mulla ei ole tullu klossiaukosta vettä Celsiuksiin, mutta lunta suuaukosta tulee. Pitäs varmaan lopettaa jalkautumiset lumihankeen...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Tuota kosteuden pääsyä kengään klossiaukosta tarkoitin Celsiuksien kohdalla.
    Nää!! Eikä tule. Kovilla pakkasilla kannattaa laittaa alumiinipohjallinen, niin se lisää eristystä. Klossit meinaan hohkaa hieman kylmää ilmaa(kovilla pakkasilla siis) MTB-malleissa, kosteutta sieltä ei tule.

Tämä voi helpottaa oikean koon löytämistä Celciuksissa. Tilasin omani tuolta ja toimitus oli todella nopea.
    Still rides with 26er

Mulla on napakasti istuvat lyhyet villaiset säärystimet Celsiusten kanssa käytettäväksi. Vähentää lämmön karkaamista suuaukosta ja estää lumen päätymisen kenkään. Eikä tartte repiä niitä karvareuhkoja kenkien päälle alle -10 kelillä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Mulla on napakasti istuvat lyhyet villaiset säärystimet Celsiusten kanssa käytettäväksi. Vähentää lämmön karkaamista suuaukosta ja estää lumen päätymisen kenkään. E
    Toi on aivan totta. Mulla oli tänään villasukat klossinreiällä varustettuna kenkien päällä -17 asteen pakkasessa ja lumi ei mennyt kenkään eikä tullut kylmä kahdessa tunnissa. Normaalisti paleltaa tassuja jo -10 asteessa...

Viime torstain metsälenkki, -18 pakkasta ja Celsiukset alupohjallisilla(ilman ulkoisia suojia), jalassa ohuet Endura Boo Boo merinovillasukat, ajoaika 1h 35 min. Lopputuloksena lämpimät varpaat koko lenkin ajan
    Still rides with 26er

Täältäkin ääni Celsiuksille , niin ikään viimeksi torstaina testattu ja hyvin tarkenin vajaan parinkympin pakkasessa n. 1,5 tuntia.

Igor Pavlovits Guest
    Ei kai siinä muu auta kuin tilata celsiukset. Kiitokset vastauksista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Tämä voi helpottaa oikean koon löytämistä Celciuksissa. Tilasin omani tuolta ja toimitus oli todella nopea.
    Tarkoittaako tuo mitta-asteikko jalan pituutta isovarpaasta kantapäähän?
    Jos näin on, niin mun jalan pituus on 27cm eli 41 tai villasukkavaralla 42 koko ???? Ei voi olla, kun Shimanoissakin koko on 44/45. Tulkitsen ilmeisesti tuota asteikkoa väärin.
    Mieluummin tilaan silmät ummessa koon 46 (tai maksimissaan 47).
    Igor Pavlovits muokkasi tätä : 23.01.2010 at 19.05

Kävin tänään kokeilemassa Lakeja maastossa. Pakkasta oli noin 14 astetta. Aiemmin en ole näin kylmällä käynyt ajamassa, mutta ihan sopivasti tuli pukeuduttua eikä kylmyys haitannut menoa. Pyöräkin toimi ihan ok.

Fleecesukka ja varpaanlämmittimet http://www.littlehottieswarmers.com/
    Puolessa tunnissa alkoi varpaita paleltaa.

Merinovillainen alussukka + fleecesukka, ei varpaanlämmitintä. Puolessa tunnissa varpaat jäässä niin että pistelee.

Merinovillainen alussukka + fleecesukka päällä, välissä varpaanlämmitin. Kolmen vartin jälkeen viileää, mutta vielä siedettävää.

Seuraavaksi pitää kokeilla lämmittimiä varpaiden ylä- ja alapuolelle. Onneksi kenkä on kärjestä sen verran väljä että pitäisi mahtua.

Pari tuntia minä pärjään Lakeilla ja yhdellä sukalla pyörätieajossa -20 - -25 asteessa. Oikeassa maastoajossa, jossa joutuu jalkautumaan silloin tällöin, luulisin että aikarajaa ei ole ollenkaan.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Nämä nyt taitaa olla näitä henkilökohtaisia fysiologisia eroja. Toiset palelee helpommin kuin toiset.

Ei kai siinä muu auta kuin tilata celsiukset. Kiitokset vastauksista.

Tarkoittaako tuo mitta-asteikko jalan pituutta isovarpaasta kantapäähän?
    Jos näin on, niin mun jalan pituus on 27cm eli 41 tai villasukkavaralla 42 koko ???? Ei voi olla, kun Shimanoissakin koko on 44/45. Tulkitsen ilmeisesti tuota asteikkoa väärin.
    Mieluummin tilaan silmät ummessa koon 46 (tai maksimissaan 47).
    Jalkapohjan pituus mitataan kantapään ja pisimmälle yltävän varvapaan väli, koska kaikilla isovarvas ei yllä pisimmälle. Mittas omat jalat(kantapää-isovarvas ja sain tulokseksi 26 cm eli 40. Shimanon kesäjalkineet on kokoa 41, jonka otin myös huomioon valintaa tehdessäni ja lopulta tuli tilattua 42 koon Celsiukset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Nämä nyt taitaa olla näitä henkilökohtaisia fysiologisia eroja. Toiset palelee helpommin kuin toiset.
    Näinhän se on. Jokaisella on kuitenkin yksilöllinen verenkierto ja suuria eroja juuri ääreisverenkierron suhteen. Mä olen tunnetusti aika lämminverinen Mulla on lähes aina kuuma ja pärjään talvellakin vähissä vaatteissa.(poikkeus nää HOASin kämpät ja jatkuvasti falskaavat ikkunat)
    Still rides with 26er

Igor Pavlovits Guest
    Celsiuksia on hyvä tilata kun se on loppu löytämistäni nettikaupoista.

mutanaama Guest
    Ovat aavistuksen leveämmät ku shimanot, joten sukkaa mahtuu paremmin. Mulla on suht levee 43 jalka, ja 44 menee ohkasella villasukalla ja alu/huopapohjalla niin, että varpaa vielä hiukkasen liikkuu.
    Käytän samoja celsiuksia kurakelillä, enkä ole vielä huomannu, että vesi tulis klossista läpi.

Igor Pavlovits Guest
    Tänään tarkeni hyvin vajaan tunnin metsässä -25 -asteen pakkasessa. Käytössä vaelluskengät ja flättipolkimet.
    Eilen vastaavilla lukemilla alkoi varpaat jäätyä kevyenliikeenteen siirtymällä. Joka tapauksessa kunnon pyöräilykengät olis mukavammat tai ainakin tehokkaammat.
    Igor Pavlovits muokkasi tätä : 23.01.2010 at 23.07

Mulla on Shimanon kesäkengät kokoa 44 ja varpaankärkeen jää vähän tyhjää, Sidin kenkä on myös 44 ja se istuu kuin hansikas. Celsiukset on myös kokoa 44 ja jos nyt ostaisin niitä niin ostaisin kokoa 45. Käytössä kahdet pohjalliset ja Löfflerin talvisukka ja aika jämpti alkaa paketti olemaan. Normi kengät 42-43.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •