Muovijuttua.
Isopyöräsekoilu jatkuu. Raha on sittenkin kelvannut 4.12., mutta kamoista ei mitään tietoa. Tuskin niitä saa kun ei ole kaikkea enää varastossakaan, mutta jos nyt edes rahana sais![]()
Muovijuttua.
Isopyöräsekoilu jatkuu. Raha on sittenkin kelvannut 4.12., mutta kamoista ei mitään tietoa. Tuskin niitä saa kun ei ole kaikkea enää varastossakaan, mutta jos nyt edes rahana sais![]()
juminy muokkasi tätä : 22.01.2010 at 17.39
Ajotoverilla on pahasti tökkinyt viimeisten hankintojen kanssa.
Toi muovipyörä on lievästi sanottuna ruman näköinen, mutta minkälainen
mahtaa olla desing tuossa uudistuvassa titaani 456:ssa.
Kannattais jättää hankkimatta. Hyvääkin hiihtokenkää: Nubuk-bikes vastaili meileihin (2 kertaa kyselin erinäisiä asioita) parissa tunnissa. Lähettivät myös kamat nopeasti ja edukkaasti. Kiekkoparin shippaus 20e. Hintakin oli kohdillaan. No, eipä pidä nuolaista vielä. Kattoo mitä paketista paljastuu... Merlinistä odottelen ensi viikolla uutisia uuden keulan lähettämisestä ja jos On-onesta ei ensi viikolla saa tyydyttävää vastausta, niin lähtee reklamaatio Luottokunnalle.
Titaani kuuluu ihmisen varaosiin. Ei fillariin. IMHO. Muistahan sit kuittailla, jos mulla joskus on titaanikonkeli. Kyl toi muovi on kiinnostava. Ei näytä ihan heppoiselta peliltä. 1,6kg kuulostaa jotenkin järkevältä. Lopultahan kaikki on kiinni väristä. Jos se on joku "kuitupintainen" perseily, niin nou tänks. Ilman logoja semmonenkin vois mennä.
juminy muokkasi tätä : 22.01.2010 at 20.27
Ei millään pahalla, mutta tuo muovi-456 on mielestäni karmea ilmestys,mutta makuasioista on turha kinastella![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Mitä makuasioihn tulee, niin muoto on mielestäni sivuseikka, jos sitä saa vaikka ryssänsinisenä tai saabin ruskeana. Ja jos se on yhtä kiva kruisailla kuin teräsversio, niin kyllähän tuo ~kilon kevennys saattais kiinnostaa. Roikkuu kyllä siitäkin miten hoitavat tämän viimeisimmän keissin.
Mullon. Mut vois jatkaa niitä valittamisia suoraan On-Onelle ja kaupat-osioon. Tuoltahan se on kuitenkin ostettava, jos noista rungoista tykkää.
Ite aiheeseen, niin ajattelin rakennella vehreästä pienpyörä-Inbredistä (slot dropout) 1x9:n - vähän keventelymielessä. Runko taitaa painaa 2,5kg - tai sen verran sain henkilövaakamenetelmällä, joten voisihan sitä jostain pudottaakin. Renkaiksi vielä jotain suht kevyttä (lojuu vielä loppuunajoa odottelemassa parit Nobby Nicit ja Racing Ralphit) ja sisureiksi kanssa, niin eiköhän siinä ole keventelyä riittämiin. Mary-stongan ajattelin laittaa. Saapa nähdä mitä siitä tuumaan. Tämä voi hyvällä tuurilla olla valmis vapun tienoilla... ja josse purppura isopyörä tulee, niin voi olla, että tästä vehreestä tulee sinkula.
juminy muokkasi tätä : 23.01.2010 at 14.13
varmaan mun tulokset on puolen kilon sisällä oikeista...
Niinno, jos toi 1,6kg on kuidulle vähän? En tiedä, jostain muistelin nähneeni 1,6kg tuolle painoksi. Sinänsä ole kyllä tuo teräs-456:n painokaan haitannut, joten voi olla, ettei meikäsniiduilija lähde ihan helposti tuohon kelkkaan. Mun ajot on niin nössöjä, että ne uskaltaa ajaa vaikka 1,6kg alumiinirungolla. Niin siis se mun höpinä kilon kevennyksestä oli sellasella puolen kilon resoluutiolla ilmoitettu.
Edit: Jaa se 1,6kg olikin vaan tavoitepaino (target weight). Toivottavasti eivät säästä matskussa vaan pääsevät tavoitteeseen tai yli.
juminy muokkasi tätä : 23.01.2010 at 17.05
Eiku persoonallinen![]()
Saas nährä miltä ne tuotantomallit sit näyttää. Juu, en ole ostamassa moista kun ei siihen saa vaihteita.
muoks: Naapurin kehveli minkä postasit.... no en ole vieläkään muovirunkoa ostamassa, en edes ihteltäni salaa.![]()
Shimaani muokkasi tätä : 23.01.2010 at 21.15
Ei kai nyt sentään:
Production versions will have different seatstays with more tyre clearance, different cable routing and slightly different swapout dropouts (you can change the sliding dropouts to accommodate a single gear or derailleurs), but the basic carbon layup and geometry is sorted.
http://www.bikeradar.com/blogs/artic...hardtail-24735
Muovipyörän dropoutit
![]()
Lähinnä tarkoitin "uskaltamisella" ,sitä etten uskaltaisi ajella kuiturungolla semmoista ajoa, johon nuo 456:set on ajateltu, kun rapatessa roiskuu ja saattaa vaikka tulla hittiä
Nuo teidän teräsversiot ovat mielestäni kauniita, joten pysytelkää niissä![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
hinta/paino ja takahaarukan leveys on kohdallaan niin saattaa olla hankintalistalla heti kun tulee myyntiin.
Hinta tulee olemaan puljun suunnitelmien mukaan 499 puntaa ja
tuotantomalliin menee taakse 2,5 tuumainen.
Eikä sitä varmaan ihan tuuli vie. Sehän on tommonen ääliöpyörä. Vipukkaankin lupailevat 2,4 tuumasen menevän.
Ei toi teräs-456 tunnu painavalta kuin varastosta nostettaessa, mutta onhan tuo kieltämättä kiinnostava. Vauvankakka ja neonkeltainen voisivat myös olla hyviä värejä. Taidan kyllä pitäytyä teräksessä. Jos puhtaasti kevennysmielessä ajattelee, niin helvatan kalliita kevennysgrammojahan noi on. Yli nelkytäsenttiä per gramma tai jotain semmosta. Tietty se voi olla muutennii parempi.
juminy muokkasi tätä : 27.01.2010 at 14.46
we are also fixing the Seat-stays to get wider tyre clearance to fit 2.5 MAX…
Kyllä sinne 2,5 luvataan sopivan.
Väreistä eivät sano mitään, mutta kehuvat tulevien detalijien komistavan rumilusta.
Kuntoilija muokkasi tätä : 24.01.2010 at 23.05
Jep 2.5 hyväksytään,Värit ?Jeah ...
Edit:![]()
zippo muokkasi tätä : 24.01.2010 at 23.28
Tekikö ne vesijohtoputkelle painekokeen?
Vesijohtoputkifillari ja sen ohennettu systeri tais jopa mennä läpi.
Inbred ei mennyt läpi, mutta 456 ja 456 summer season meni: http://www.on-one-shop.co.uk/?p=21537
kullaan tietoa tästä: 140mm levyä taakse sisäsiittoisen sinkulaversioon yrittämästä?
kai siinä mitään? tommonen etuadaptuori SM-MA-F160P/S sopinee pm-satulan kanssa kivasti.
juminy muokkasi tätä : 27.01.2010 at 11.05
Tässä Radarin artikkeli ko. pyörästä.
http://www.bikeradar.com/gear/catego...nbred-10-36548
En tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta kysynpä silti.
Jos pohtii 29" projektia Slot-Dropout Inbredin ja Karate Monkeyn välillä, niin miksi pitäisi kallistua Inbredin suuntaan? Karatessa on ainakin nätimmät seat-staysit.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Miksi pitäisikään. Mutta jos syitä kysyt, on mahdollinen vastaus hinta, hinta ja hinta. Geometriahan voi myös vaikuttaa valintoihin, johonkin suuntaan. Josseisen tarvii ruostua ja olla painava, niin kannattaa ehkä katsoa ja katua mimmonen 29är muovirunko No-Onelta tulee. Jos se on 500 puntaa, niin eihän se ole niin paljoa Surlyn rautaa kalliimpi. Surlyssa tulee toki 450 euroon se keula kans.
Taaemmas ei mene. Tossa saa vielä keskitettyä, tai siltä vaikuttaisi. Pienellä rungon fiilauksella menis puoleenväliin asti. Varmaan riittääkin. Ja joku vielä kertoo, että adapteri on väärinpäin? Tai vääränlainen. Eikö? Ainaki bb7:ssa oli 160mm levyä varten takana tota isompi adaptuori. Ja jos tätä (kaipa 160mm) kattoo, niin vois luulla, että toi on jopa oikeinpäin. Kun ei ole sitä 140mm levyä, jolla kokeilla, että homma pelaa sit kans. Pitää eka ostaa se ihpokallis eksteeär.
juminy muokkasi tätä : 27.01.2010 at 13.38
Kirjanmerkit