En mää jaksa aina muistuttaa, niihin pätee IHAN samat asiat kuin muihinkin harvinasiin kiekkoihin: (ja runkoihin yms)
-saako varaosia, pinnoja, napoja, kehiä..esim kiekot joissa on Tune:n keveimpiä napoja, täytyy pinnauttaa tehtaalla.Tune ei myy niitä erikseen, liikaa takuujuttuja jotka johtuu kokoajista...
-mitä ne varaosat maksaa, millä aikataululla niitä saa? Suamen helteet on lyhyet....
-kuinka usein mallit vaihtuu,ainakin Zipp (ja HED) on malliesimerkki mitä siitä seuraa. Shimano hyvänä kolmosena. Laadusta ei ikinä tiedä että kestääkö TÄMÄ malli ja vanhoihin, esim. edellisvuoden malleihin ei varaosia enää saakaan...
-crach replacement? Toimiiko Suomessa/Euroopassa?
-pääseekö kokeilemaan? Tonneja kiekkoihin jotka on "kuulemma netissä" hyvät?
Ei noilla paljon väliä jos puhutaan alle parin sadan kiekoista mutta tollaset +tonnin niin voi "vähän" korveta jos paukkuu osia ja niitä ei saa. Tietty jos niillä ei aja tai on varaa aina tuupata ne roskikseen kun pinna on poikki niin siitä sit....
Eli siis kukin punnitsee mielessään vaihtoehdot ja arvio minkä verran painaa mikin ominaisuus.
Semmosia perusasioita.
Mulla on Lightweight:it ja vähän arvoin josko ne ottaisi sunnutain "putkireissuun". Akka ajaan varmaan F2:lla. Eli niitä pääsee vertaamaan siellä. Voisi tietty ottaa yhet ylimääräiset jos autoon kerran mahtuu yksi kiekkopussi niin ei tarvi ite kitua kenenkään pellikiakoilla.
F2 vs. LW:
-F2 DT240 1040g lienee hinta/paino suhteeltaa ihan eriluokkaa, on minusta F2 DT190:kin.
-F2 DT190 painaa melkein pari sataa grammaa vähemmän
-F2 kehä painaa vahemmän kuin LW:n, tuntuu "kiihtyvämmältä"
-F2 voi vaihtaa osia, tosin LW tuntuu kestävän lenkkikäytössä forever....
-LW lienee aerompi ja tuuliherkempi. F2 on itseasiassa oiva pahan kelin tempo-etukiekko.
-LW on legendaarisempi ja katu-uskottavampi.
Hinta-eroa on jotain tonnin suuntaan joten se riittää jo monella. Mutta oli yllä puhe ettei ole väliä...![]()
![]()
![]()










Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit