FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 4 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #91
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moto Katso viesti
    Nämä linkut on omissakin kiekoissa ja voi vain kehua. Ei kuulu nitinää ja linkkuja on mielestäni helppo käyttää.
    Mulla myös toiminut moitteetta, ei nitise. Seuraavaksi odottaa kokeilua tällaiset kunhan saan fillarin taas kevääksi kasaan:

    http://www.bike-discount.de/shop/k45...r-schwarz.html

    Punnitsin nuo ja paino on sama kuin valmistajan ilmoittama eli 42g. Näyttää samalta kuin Tunen DC16+17 ja jos tohon Tunen ilmoittamaan painoon on luottamista, niin häviää vain sen 5g painossa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #92
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Klampit näyttäisi olevan KCNC:n. Eli ei sovi hiilarikiskoille eikä "aikuisille".

    Niitten ylä- ja alaklamppien pinta-ala on niin minimaallinen....
    Klampit eivät ole KCNC:n. Millä perusteella ei sovi hiilarikiskoille? Sanovat maailmalla, että sopisi jopa Tunen vauhtineulalle, jossa on ylikokoiset hiilarikiskot.

    Sama tolppa tuo on kuin tämä Woodmanin Carbo EL:

    http://luckynino.blogspot.com/2009/0...seatposts.html

    Painorajoitus on 100 kiloa, joten jos "aikuisella" tarkoitat yli 100 kiloista niin sitten. Itse painan tällä hetkellä noin 80 kiloa ajovarusteineen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #93
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Klampit eivät ole KCNC:n.
    Juu, ei varmasti.



    http://www.kcnc.com.tw/Web/NewWeb/bigmtbtiprolite.htm

  4. #94
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ainakin ovat eri muotoiset ja painoisetkin.





    KCNC:n klamppien paino: http://www.fotos.light-bikes.de/main...2_itemId=12723

    Nuo mun tolpan klampit painoi hieman enemmän, noin 12g.

    Mikäs vika niissä KCNC:n klampeissa sitten on? Näyttäisi olevan aika monessa samantyyppisessä tolpassa samanlaiset klampit kuin KCNC:n ja kyllä niissä aika paljon hiilarikiskoilla olevia satuloita näkee kiinni.
    elasto muokkasi tätä : 17.01.2010 at 16.52
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #95
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Vika näkyy ihan suoraan ylemmässä postaamassasi kuvassa. Klampit pyrkivät tarvuttamaan kiskoja kaarellekoska alempi klamppi on väärin "suunniteltu" eikä ole samassa linjassa ylempien kanssa ja kun kiskot joustavat ajossa, satulan kiinnipysyminen on epävarmaa. Lisäksi paine kohdistuu vielä todella pienee pinta-alaan koska klampit onvat kiskojen kiinnityspinnaltaa kaarevat. Hiilarikiskojen rikkoutumisvaara on suurempi silloin.

  6. #96
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Woodman vs KCNC
    jos muisti ei pätki niin:
    Woodmanissa M5 pultit ja alutappi 10mm
    KCNC M6 pultit ja alutappi 11mm

    Woodman+becker carbomn mtb:
    1.alutappi murtui (ajovirhe korson mara reittiin tutustuessa)

    porasin isomman reiän ja vaidoin tilalle KCNC tapin, pultit.
    ala clamppi woodman hiilari puoli putki.

    2. woodman ala clamppi ja becker murtui (ajovirhe jyväskylä mara)
    satula pysyi onneksi loppumatkan paikoillaan

    woodmanilta uus tolppa edukkaasti ja beckeriltä satula takuuseen!
    vaihdoin kuitenkin satulan tuneen ja ala clampin thomsonin alumiiniseen jossa kunnon tuki kiskoille. beckeriltä sanoivat aluksi että takuu ei korvaa koska ko satulalla ei saa käyttää teräväreunasta ala clamppiä kuten kcnc ja woodman.

    3. woodman tolppa murtui reiän ympäristöstä Finlandiassa pannutuksen seurauksena.

    speedneedleen tuli vain pari kosmeettista vauriota nahkaan.


    Tällä hetkellä New 3T tolppa (mm Sasolla samanlaisia) jossa aluvahvike tolpan päässä ja ala clamppi hiilarista puristettu reilulla tuella satulan kiskolle. kevythän tolppa ei enää ole jos vertaa woodmaniin mutta eipähän tarttee niin jännittää!!

    pyörä on jäykkäperäinen ja kuski 80kg +-3kg.

    ------

    Onko kukaa perehtyny tohon Mfck:n tekemään Sparkin integroidun tolpan satulaclamppiin?
    http://weightweenies.starbike.com/fo...it=alternative

    kaverille hommasin tollasen ja siinä toi tolpan lävistävä tappi on tehty kkuidusta.
    kaikki muut tekee sen alumiinista.
    nyt niitten sivuilla kuvassa on myös alutappi!
    yks kaveri joka on perillä hiilikuitu hommista sanoi ton kuitusen tangon nähdessään että ompa viritys. Selitti jotain että tollasta on tosi vaikaa tehä ellei oo jotain erikois systeemeitä. ja epäili tangon kestävyyttä. samassa yhteydessä hakkui suurimman osan hiilaripalikoistani rajusti ylipainoisiksi vedoten urheiluauton hiilikuituisten vetoakseleiden kestävyyteen.
    www.hypy.fi

  7. #97
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Vika näkyy ihan suoraan ylemmässä postaamassasi kuvassa. Klampit pyrkivät tarvuttamaan kiskoja kaarellekoska alempi klamppi on väärin "suunniteltu" eikä ole samassa linjassa ylempien kanssa ja kun kiskot joustavat ajossa, satulan kiinnipysyminen on epävarmaa. Lisäksi paine kohdistuu vielä todella pienee pinta-alaan koska klampit onvat kiskojen kiinnityspinnaltaa kaarevat. Hiilarikiskojen rikkoutumisvaara on suurempi silloin.
    OK, kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Pitää nyt tässä miettiä uskaltaako tuota tollasella kiinnityksellä olevaa tolppaa kokeilla. Jos se ei toimi niin siirryn takaisin vanhaan Thomsoniin. Tosin huomasin, että ainakin Thomsonin alaklampin pystyy laittamaan tohon, yläklampista en ole varma, että tuleeko noi pultit sitten enää oikeasta kulmasta.

    Itseasiassa esim. Selle Italia ei suosittele millekään satulalle tuon tyylistä kiinnitystä ja jonkun vääntyneen SLR:n titaanikiskot olenkin nähnyt.
    elasto muokkasi tätä : 18.01.2010 at 13.22
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  8. #98
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Jos käytössä on 20mm Maxle-akselia käyttävä keula ja/tai Maxle-akselilla oleva läpivientiakseli takana, niin päivitys Maxle Lite -versioihin säästää n. 50g/pää. Hintaa eteen n. 38€ ja taakse norm. ~60€ mutta nyt CRC:ssä punainen tarjouksessa 33€.

  9. #99
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Onpas halpaa tekstiä. Minä kaipaan otsikon mukaista juttua raharajoitteisille, mutta nyt tämä karkaa Hipo-puolen jutuiksi. Muistuttaa Korpelan 7.X mara-projektia.

    Tai sitten minä olen vaan liian köyhä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  10. #100
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Omaan (jo ilmeisesti maniaksi muuttuneeseen) kevennyskokemukseen nojaten sanoisin että jos haluaa tuntuvasti ja halvalla aloittaa kaluston keventämisen niin pyörivästä massasta kannattaa tosiaan aloittaa, viilaa tai poraa on turha ottaa esille ennen viimeisiä gramman(osien) poistotarpeita.

    Eli, renkaat, sisugummit, kiekot prioriteettilistalla korkealle, sieltä lähtee ainakin perusmankeleissa aika huomattavia painoja ja vieläpä kohtalaisen kovilla g/€ -lukemilla. Pelkistä renkaista ja sisureista ei monissa tapauksissa ole ollenkaan mahdotonta tuollaisia 500-600g ylipainoja ja tuolla sektorilla grammat ovat jokseenkin edukkaita.

    Tämän jälkeen voi alkaa miettiä kampisettiä ja sitten kun pyörivät massat on minimoitu budjetin sallimissa rajoissa, voi alkaa harkita putkiosia ja jaggaraa.

    CRC:n tarjous i-beam satulasta ja tolpasta sai meikäläisen tarttumaan tilaisuuteen ja vielä olen varsin tyytyväinen. Toki, jollain KCNC tolpalla ja nyljetyllä satulalla olisi päässty yli 100g pienempään lopputulemaan, vaan rahaakin olisi saanut laskea tiskiin jokseenkin tuon maagisen gramma eurolla -kertoimen mukaisesti. 31.6mm I-beam tolppa + I-Fly jakkara siis yhteensä 417,0g punnittuna, yhteishinta siis rapia 60 eur.
    member of #tou mtb team

  11. #101
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onpas halpaa tekstiä. Minä kaipaan otsikon mukaista juttua raharajoitteisille, mutta nyt tämä karkaa Hipo-puolen jutuiksi.
    KCNC:n tolpat ainakin mun mielestä kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. Niiden hinta/paino-suhde on mun tietääkseni aika lyömätön. Hiilarikiskopenkkiä en tosin minäkään ole uskaltanut sellaiseen kiinnittää, vaikka vähän on mieli tehnytkin .

    Toinen hyvältä vaikuttava tolppa on eXotic Carbon Ti ja siihen uskaltaisi varmaan laittaa minkä vaan satulan. Painoa tosin on vähän KCNC:tä enemmän.

  12. #102
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Ainiin, sitten kun takavaihtajassa lukee SRAM ja ajankohtaiseksi iskee päivitys, uusi X.9 ei ole pahanpainoinen tuttavuus hintaansa nähden. Merlinin hinta vaihtajalle varsin kohtuullinen siihen nähden että punnasin painoksi mediumhäkkiselle vaihtajalle vakiokuntoisena 206.6g. Pienellä pulttituunauksella tietenkin tuotakin voi vielä vähän keventää.. Painoero vakiokunnossa x.0-vaihtajaan taisi olla luokkaa 13g, ja hintaa x.0 kelaa mittariin jokseenkin 2x.
    member of #tou mtb team

  13. #103
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Painoero vakiokunnossa x.0-vaihtajaan taisi olla luokkaa 13g, ja hintaa x.0 kelaa mittariin jokseenkin 2x.
    Tämän tyyppiset jutut ovat minua kiinnostavia. Eli missä se gramma/€ kohtaa hyvin tai sitten hyvin huonosti.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #104
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Järkyttävän painavat

    Sun Ringle U.F.O. painais ainoastaan 370g
    Sunin DS1-XC ja DS2-XC sellaiset 400g...

    Halpaa kuin saippua esim. pyörämaailmassa.
    sen verran täytyy korjata et UFO:t on 380g ja tietääkseni vain v-jarrulle, DS:t ovat 420g, mitattu mm. fillarilehdessä. lisäksi ufoja hankala saada.
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  15. #105
    zippo Guest
    Meinaatsä että v-jarrukehiä ei voi laittaa levynapoihin?

  16. #106
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Meinaatsä että v-jarrukehiä ei voi laittaa levynapoihin?
    juu :: peukku
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  17. #107
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kide Katso viesti
    Toinen hyvältä vaikuttava tolppa on eXotic Carbon Ti ja siihen uskaltaisi varmaan laittaa minkä vaan satulan. Painoa tosin on vähän KCNC:tä enemmän.
    Näyttää samalta kuin 3T ja Saso.
    www.hypy.fi

  18. #108
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    En nyt muista onko takapakasta mainittu tuolla edellä, mutta omat kokemukset osoittavat, että siellä voi olla ylipainoa aikas paljon. http://www.actionsports.de/Cassetten...ch::18520.html Tuosta 11-28 pakka, painoa 259g ja hintaa se vajaa parikymppiä. Tämä siis sillä kustannuksella, että välitykset muuttuvat. Tuskin on ongelma jos edessä 22 hampainen rieska. Itselläni taisi lähteä painoa reilu 100g. Muistaa vielä sen, että hintaa on parikymppiä, joten mielestäni aika hyvä hintapainosuhde.

    Omastani taisin maksaa 40 euroa ja siltikin tuntui järkevältä sijoitukselta. Ja kyllä, olisi voinut katsoa saksan hinnan ennenkuin tilasi CRC:stä.

  19. #109
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Oikeastaan voisin tässä hieman kertoa omasta kevennysprojektistani. Ostin kesällä Giant Anthem X3:n ('09), kyseessä siis sarjan halvin ja painavin malli. Speksejä tuolta: http://www.giant-bicycles.com/en-gb/...in/2433/32475/. Painoa siis 13kg++ ilman polkimia ja pääasiallinen tavoite saada painoa alas roppakaupalla, mutta järkevillä investoinneilla. Edellä lyhesti mitä vaihtunut ja miksi:

    -Takapakka, yli 100g painoa veks,

    -Kiekot vaihtuivat kevyempiin, painoa lähti vajaa puoli kiloa. Alkuperäiset tuntuivat sen verran halppiksilta, käytetty kiekkosetti tilalle.

    -Keula oli täys ankkuri, käytettynä löytyi 05 Reba team, painoa pois taas varmaan sen 400g++.

    -Alkuperäiset kammet myöskin olivat varsin rimpulat oikeaan ajoon, Ostin SLX:n kammet, topikin alkupäässä perusteltu tätä tarkemmin (vs. XT). Painonsäästö 200-300g.

    -Foam-gripit alkuperäisten tilalle. Kuudella eurolla paino tippui 60g, halpaa eikös vain!

    -Sisäkumit kevyemmiksi, 6 euroa maksoi kappaleelta, paino tippui 190g --> 130g. Tuostakin saisi pois vielä sen 60 grammaa, mutta pitäydyn noissa 130 grammaisissa, jonkun verran kestävämmät lienevät kuin alle 100 grammaiset.

    -Polkimiksi biltemasta Wellgo M-19:set. Hinta 30€ ja painoa 300g, hintaluokkansa kevyimmät (??)

    Seuraavaksi halpoja grammoja löytyisi renkaista (sitten kun menevät vaihtoon) ja satulasta+tolpasta (edellä mainittu i-beam).

    Summa summarum: Pyöräni hinta sarjan seuraavaan malliin (Anthem X2) on selvästi pienempi ja painoakin on joitakin satoja grammoja vähemmän. Ja mieli on pysynyt virkeänä kun on saanut speksailla!

  20. #110
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaamiBoy Katso viesti
    En nyt muista onko takapakasta mainittu tuolla edellä, mutta omat kokemukset osoittavat, että siellä voi olla ylipainoa aikas paljon. http://www.actionsports.de/Cassetten...ch::18520.html Tuosta 11-28 pakka, painoa 259g ja hintaa se vajaa parikymppiä. Tämä siis sillä kustannuksella, että välitykset muuttuvat. Tuskin on ongelma jos edessä 22 hampainen rieska. Itselläni taisi lähteä painoa reilu 100g. Muistaa vielä sen, että hintaa on parikymppiä, joten mielestäni aika hyvä hintapainosuhde.

    Omastani taisin maksaa 40 euroa ja siltikin tuntui järkevältä sijoitukselta. Ja kyllä, olisi voinut katsoa saksan hinnan ennenkuin tilasi CRC:stä.
    Korjaan/lisään senverta, että 246g seiso taulukossa tuolle nimenomaiselle sun pakalle punnittu paino. Jos on valmis satsaamaan kympin enempi, saa SLX 11-28 pakan ja säästää vielä 16g. Monessa tapauksessa ei liene järkeä, vaikkakin kevennyksen hinta on tuossakin vielä alle maagisen euron/gramma

    Ainiin, noissa siis mukana lukkorenkaan painot.
    member of #tou mtb team

  21. #111
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Ohhoh, nollat taulussa kirjoittelin, varmaan huomaa tekstin laadusta.

    Tosiaan, tuo 10 euroa on tuossa tapauksessa kuitenkin 50 prosentin hinnannousu vastaan 6,5 (tms) prosentin painonlasku.

  22. #112
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Tuolta saa http://www.riis-cycling.com/shop_category.asp Prologon C.one 30 satulan kohtuu edullisesti.
    Vartioharjun Voigt

  23. #113
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Saikos tänne laittaa tarjouksia?

    Stemmi 120g ja 15€ : http://www.bikestore.cc/vorbau-smica...-p-105556.html
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  24. #114
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    No, nyt sitten tehtiin "pieniä" viilauksia, toisinsanoen projekti nimeltä "kuinka tehdä kevyempi takavaihtaja kuin X.0 halvemmalla kuin X.0".

    Vastaus:



    Paino 191.9g (alkuperäisosilla 206.6g), alittaa siis sopivasti ainoan punnitsemani X.0-vaihtajan painon (193g). Lisäksi onnellisesti vielä yksi pultti odottaa vaihtoa eli vieläkin nipistellään Ja mitä tämä riemu maksoi? Aikas tarkkaan 105 eur eli muutaman tunausoluen voipi vielä ostella ennekuin ollaan X.0:n hinnassa
    rav muokkasi tätä : 28.01.2010 at 20.33 Syy: tarkennuksia, tarkennuksia...
    member of #tou mtb team

  25. #115
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    X9
    Onhan se nätti!




    (vaan saishan siitä vieläkin keposemman, joskin sitten voidaan jo vaihtaa topikkia )
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  26. #116
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Vaan entä jos samat modaukset tehtäisiin X.0 vaihtajalle, oltaisiinko sitten 178.3g vaihtajassa?

  27. #117
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Vaan entä jos samat modaukset tehtäisiin X.0 vaihtajalle, oltaisiinko sitten 178.3g vaihtajassa?
    Sinnepäin varmasti, vaan mahtaisi hintakin pompsahtaa hiukkasen ylöspäin.

    Näillä mentäneen alle 170 ramman, sitten kunhan loput vaihtajasta joskus saapuu
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  28. #118
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti

    Paino 191.9g (alkuperäisosilla 206.6g), alittaa siis sopivasti ainoan punnitsemani X.0-vaihtajan painon (193g). Lisäksi onnellisesti vielä yksi pultti odottaa vaihtoa eli vieläkin nipistellään Ja mitä tämä riemu maksoi? Aikas tarkkaan 105 eur eli muutaman tunausoluen voipi vielä ostella ennekuin ollaan X.0:n hinnassa
    Erittäin mielenkiintoista. Mitäs pultteja käytit ja onko noi rissat(vai mikkä ne ny onkaan jockeyt??) kcnc:n vai minkä. Vois kanssa X0 keventää tohonsuuntaan
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  29. #119
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    105e tommosesta grammamäärästä ei ole enää mitään raharajoitteista tuunausta
    Vanha mutta lihava.

  30. #120
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    105e tommosesta grammamäärästä ei ole enää mitään raharajoitteista tuunausta
    No ei. Tuohon rahaan taitaa saada ihan tarpeeks kevyet (IMNSHO) vaihtajat lipsuineen ja postikuluineen.

    Nyt vasta älysin miten keveät nuo tuulen leikkaaja -alligaattorit ovat. No, eipä auta kun navat ovat c-lock. Eiköhän ne xtr 160/140 täydy siis laittaa. Mitään järkeä ole kyllä tässäkään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •