ElectrobikeGiantMPMessutGarmin
Näyttää tulokset 1 - 30 / 7094

Aihe: Hiihtojutut

Hybrid View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lennart Guest

Pikaluistot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ihan tippunut tosta suksen rasvauksesta ulos mutta joskus tämmösen Ski Wax speed geelin ostin ja jotain fluoriluistoo kai se on... voiko semmosta käyttää suksen pohjassa? nopee varmaan levittää mutta pysyykö lie montaa kilometriä...?
    Ihan hyvin voi käyttää kunhan suksi on pohjustettu ensin hyvin. Itse käytän aina kovilla pakkasilla (-12) luistona Vauhdin Speed Gel vihreää. Tuntuu kestävän pohjassa ainakin 15km. Jokaista lenkkiä varten laitan kyllä aina lisää ja n. 70-100km välein teen oikean voitelun suksiini. Kesän aikana kuivahtunut (liuotin haihtunut pois) Vauhdin Speed Gel toimii myös hyvin kun levittää sormilla, antaa kuivua ja harjaa hyvin. Näin tehtynä tuntuu kestävän pohjassa pidempään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lennart Katso viesti
    Ihan hyvin voi käyttää kunhan suksi on pohjustettu ensin hyvin. Itse käytän aina kovilla pakkasilla (-12) luistona Vauhdin Speed Gel vihreää. Tuntuu kestävän pohjassa ainakin 15km. Jokaista lenkkiä varten laitan kyllä aina lisää ja n. 70-100km välein teen oikean voitelun suksiini. Kesän aikana kuivahtunut (liuotin haihtunut pois) Vauhdin Speed Gel toimii myös hyvin kun levittää sormilla, antaa kuivua ja harjaa hyvin. Näin tehtynä tuntuu kestävän pohjassa pidempään.
    Itse teen luistovoitelun jokseenkin aina noin. Laiska ja kiireinen kun olen. Eli pohjalle silloin tällöin "oikea voitelu" yleensä Startin sinisellä ja/tai mustalla, ja päälle ennen kutakin lenkkiä juurikin tuota Vauhdin vihreää litkua. Toimii hyvin. Sitä toista Vauhdin litkua eli lämpimämmälle kelille tarkoitettua en ole testannut. Kellään kokemuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lennart Katso viesti
    ei luistanut kun tota laitoin sukseen, ehkä ois pitänyt harjata? Rainerin suksi luisti alamäkeen paljon paremmin ja ylämäkeen pikkasen paremmin... ehkä Raineri ei tuu Pirkan hiihdossa viimeseksi...

Tuntuu siltä että tähän hiihtoonkin ja erityisesti suksiin voi suhtautua monella eri tavalla. Omasta mielestäni tavallisen kuntoilijan ei tarvitse tehdä voitelusta kovinkaan vaikeaa, kisamiehet on sitten erikseen.

Mielestäni hiihdon hyvä puoli on nimenomaan yksinkertaisuus, jos vertaa pyöräilyyn. Jouluaatosta laskien olen hiihtänyt pertsasuksilla 175 km, ja pohjassa on samat, kaupassa vedetyt luistot, en edes tiedä mitä. Pitovoiteena on koko ajan ollut Rexin vaaleansininen, jota on lisätty 2-3 kerrosta aina ennen lenkkiä. Ja kivaa on ollut ja sykekin on noussut. Kunnosta en tiedä.

Tietysti jokainen saa harrastaa suksien voitelua vaikka päivittäin jos tykkää, mutta hiihtämään pystyy rennommallakin asenteella.
    Ohiampuja muokkasi tätä : 14.01.2010 at 23.28 Syy: Typoja
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tietysti jokainen saa harrastaa suksien voitelua vaikka päivittäin jos tykkää, mutta hiihtää pystyy rennommallakin asenteella.
    Erittäin hyvin sanottu siellä perällä...

Itse kun (sattuneesta syystä) hinkkaan suksia takapihalla (viimeksi 15 asteen pakkasessa), niin ei sitä aivan huvikseen tee. Tietty jos olisi kunnon huoltotila... Vaan eihän sellaista ole fillareillekaan joita "huoltaa" paljon mieluummin.

Ohiampujan kanssa samoilla linjoilla, mieluummin hiihdän kuin voitelen. Mutta toisaalta tykkään kyllä voitelustakin, nyt kun alkaa olla jonkinlaisia voiteita/välineitäkin hankittuna. Kunnollinen lämmin huoltotilakin löytyy ensimmäistä kertaa elämässäni, joka kyllä lisää homman mielekkyyttä hyvin paljon.
    Ananasakäämä!

juu kai voi hiihtää retkihiihtoo ilman voitelu vuodesta toiseen mutta jos numero liimataan rintaan niin alkaa vähän masentaan kun alamäessä jää satametriä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •