GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 30 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

+4kpl pinnaa/kiekko. Tekee n. +55g/pari. Lisää tukevuutta vaan isommille jampoille ja CX:iin. Parin tosin voi tilata myös pelkällä C-takakiekolla jos haluaa "kiri"-takakiekon ja normaalin etukiekon. Meilla oli yksi F4 demopari sillain eli 28/20 pinnaa.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 03.01.2010 at 18.15

Yksinä vaihtoehtoina mulla seuraaviksi lenkkikavereiksi on ollu FFWD F4R-240s:t tuubeina, koska kiinnostaa tuokin maailma testata avojen jälkeen ja tuon satsin paino & hinta miellyttää allekirjoittanutta.

Lueskelin tossa Fillari Lehden tän vuoden 6 numeron artikkelia Samun hianosta S2:sta. Siinä kiekkoina olivat F4C-240s:t (näin tekstin mukaan, mutta taisikin olla sekoitus F4C-240s takana ja F4R-190 edessä kuten Samukin tuossa aiemmin mainitsi).

Tuossa tekstissä jäi tämä seuraava kohta hivenen vaivaamaan: ".., mutta ajomukavuutta olisi helppo parantaa vaihtamalla kiekoilla olevat Tufon 21 milliä leveät ja alle 215-grammaiset tuubirenkaat leveämpiin,... " ja "Toinen ajofiilistä parantava muutos olisi kiekkojen pyhittäminen aika-ajoihin ja muihin kisoihin, ja lenkkien ajaminen matalammilla vanteilla".

Kiinnostaisinkin tietää, että jos hakee mukavaa ja kevyttä menoa, pitääkö etsiä tosiaan jotain matalampia kiekkoja, kuten FFWD F2R (ei käy, kun massaa on about 86kg....lähtöpaino kesään ;.)) Shimano WH-7850-C24 joko CL, TL tai TU, Mavic R-SYS, jne. Vai onko esim 25mm tuubilla ja näillä F4R:llä mahdollista saada yhtä mukava tai mukavampi meno kuin nykyisillä Ksyrreillä varustettuna hyvillä avorenkailla ja Latex sisureilla? Tiedän toki, että kyse on hyvinkin subjektiivisesta käsityksestä, mutta sitähän tässä tietty kysynkin.

Edit: Näköjään >23mm tuubin löytäminen jostain myynnistä voikin olla aika vaikeaa. Esim Vittorian Corsa Evo CX:ää valmistajan sivujen mukaan löytyy kyllä 25mm leveänä, mutta en mistään webbikaupasta sitä löytäny.
    MRa muokkasi tätä : 03.01.2010 at 22.29
    Ride and Smile!

Se profiilin korkeuden vaikutus "mukavuuteen" yksi myytti vain. Mietippä 38mm vs. 25mm eroa oikiasti. Ja jos lehti testaa CX-pyöriä yhtäaikaa niin varmasti fiilis on niihin verrattuna erilainen, myös renkaissa. Vittorian CX 23mm ei pitäisi olla vaikea hankkia jos haluaa pehmoiset ja mukavat tuubit. Minusta vaan tollain yleiskäyttöön Tufot on kiva valinta. Varmasti gyntherien rullaustesteissä löytyy paremmin rullaavaavia tuubeja mutta kesto/paino/km/ suhteessa tuskin. Ja on mulla niitä ollut TT-kiekoissakin, ilman älytöntä tulostason romahdusta. Tufoista vaan ei kannata ostaa kuin lähinnä kalleimpia malleja, halvat tai "high mileage" mallit on ihan kamalia.

Nyt kun on taas lukenut ja miettinyt omia vanteita niin luulen päässeeni valintoihin. Eli tuolla aikaisemmin jo kommentoitiin Topolinoja, lueskelin itekin ja tulin siihen tulokseen etteivät ne tule kysymykseen.

Luulen, että valinta on FFWD F4R:t. Nyt sit vain hakemaan sitä parasta tarjousta ja ehdottomasti luotettavinta myyjää .

Ffwd

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HaIlu Katso viesti
    Luulen, että valinta on FFWD F4R:t. Nyt sit vain hakemaan sitä parasta tarjousta ja ehdottomasti luotettavinta myyjää .
    Tähän on nääs täältä Tampereen seudulta helppo vastata: osta Samulta Signaturesta.

Jari

Eli tuolla aikaisemmin jo kommentoitiin Topolinoja, lueskelin itekin ja tulin siihen tulokseen etteivät ne tule kysymykseen.
    Jep, eivät sovi kaikille. Pinnojen vaihtohan ei onnistu kuin lähettämällä ne Connecticutiin, mutta pinnarikko on varsin harvinaista näillä. Olen itse korjaillut jonkun verran hiilikuitu-kevlarrakenteita, joten tuokaan ei nyt hätkähdytä, otetaan haasteena vastaan

Enemmänkin Topoista on mennyt laakereita jo
    10 000 km:n ajon jälkeen takavanteesta. Sain Topolta hyvät ohjeet DIY- laakerin vaihtoon ja näitähän löytyy esim. Lapualta Vuorenmaalta.

Lujaa Eteenpäin -setti vaikuttaa hyvältä valinnalta; voi olla joskus mullakin hankinnassa jos aerompaa JA tuubikiekkoa hakee.

JT

Jep, Samu varmasti yksi vaihtoehto ja alueellisesti jo otettava huomioon. Mutta kuten sanoin katsotaan miten edystytään. Varmasti kysyn kotimaan toimittajalta mahdollisuuksista.

Kaipaisi vielä hieman uskonvahvistusta että olisiko tässä "paras" vaihtoehto hintaluokassaan italialaiseen runkoon Campan osin rakennettuun maantieunelmaan http://www.salden.nl/default.asp?pid...778&catid=3180 (jossa tietenkin pitää pitää jonkunlainen kontrolli osien alkuperämaan suhteen )

Vuosi sitten ei olisi käynyt mielessäkään että olisin laittanu fillarin hintaa kiekkoihin, mutta näin ne asiat muuttuu.

Jedi-Sports myy tuota kiekkoa muutaman kympin halvemmalla. Jos vuosikerta voi olla 2009, hinta putoaakin sitten jo enemmän.
    http://www.jedi-sports.de/advanced_s...um+racing+zero
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Kaipaisi vielä hieman uskonvahvistusta että olisiko tässä "paras" vaihtoehto hintaluokassaan italialaiseen runkoon Campan osin rakennettuun maantieunelmaan http://www.salden.nl/default.asp?pid...778&catid=3180 (jossa tietenkin pitää pitää jonkunlainen kontrolli osien alkuperämaan suhteen )

Vuosi sitten ei olisi käynyt mielessäkään että olisin laittanu fillarin hintaa kiekkoihin, mutta näin ne asiat muuttuu.
    Jeps, Zerro on hyvä optio... parasta tuskin onkaan. Tuollainen puna/musta passaa tosi hyvin mustaan raamiin ja jos/kun tekosessa on italo-filo niin Zerrot istuu siihen kuin juusto pizzan päälle.

En ole lähiaikoina seurannut kovinkaan tarkkaan Zorrojen hintatasoa mutta liki vastaavaa Shamaalia sai reilu vuosi taaksepäin aika tasan kuudella huntilla... ei nuo hinnat em. valossa aivan pahoilta vaikuta... btw, noista 2-way-fiteistä on minusta aivan turha maksaa extraa.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Jeps, Zerro on hyvä optio... parasta tuskin onkaan. Tuollainen puna/musta passaa tosi hyvin mustaan raamiin ja jos/kun tekosessa on italo-filo niin Zerrot istuu siihen kuin juusto pizzan päälle.

En ole lähiaikoina seurannut kovinkaan tarkkaan Zorrojen hintatasoa mutta liki vastaavaa Shamaalia sai reilu vuosi taaksepäin aika tasan kuudella huntilla... ei nuo hinnat em. valossa aivan pahoilta vaikuta... btw, noista 2-way-fiteistä on minusta aivan turha maksaa extraa.
    Shamaleita ja Zeroja shoppaillessa kannattaa muistaa, että männä kauden malleihin tyytymällä jää paitsi keraamisista USB-laakereista. Ne ovat siis vakiona molemmissa kiekkoseteissä 2010.

As for smooth riding, Shamal™ Ultra™ wheels are now fitted with USB™ ceramic bearings that improve smoothness, extend the wheels' life time and further reduce their weight. The wheel hubs will still be made of carbon fibre with aluminium flanges.

The hubs have a carbon fibre body and aluminium flange; the special bearings combined with a larger number of balls compared to the standard version place the Zero at the top in terms of smoothness and service life. But we wanted more, so we decided to substitute the high quality steel ball bearings with the ceramic USB (Ultra Smooth Bearing) specially developed by Fulcrum®. This solution significantly increases the smoothness of the wheels, reduces servicing needs, and further decreases the weight.

Nyt kun on taas lukenut ja miettinyt omia vanteita niin luulen päässeeni valintoihin. Eli tuolla aikaisemmin jo kommentoitiin Topolinoja, lueskelin itekin ja tulin siihen tulokseen etteivät ne tule kysymykseen.

Olen itse miettinyt FFWD FR4:n hintaisten kiekkojen hankkimista ja yhtenä vaihtoehtona on ollut Coriman Aero+. Olisko näistä jollain kokemuksia?

Coriman kehät on minusta vallan oivia. On tullut niitäkin korjattua jonkin verran koska niitä on täälläpäin jampoilla. Ei pahaa sanottavaa. FFWD verrattuna paino ja crash replacement lienevät suurin ero. Corimalla on omat navat joten DT:n varaosasaantiiin niillä ei yllä.

Pitipä tilata sitten DT 36 pykäläisiä vapaarattaan rissoja. Ei pykälistä niin mutta se mahtava 10g painon kevennys...

Junnuraita Guest
    Mun mielestä Corimassa huonopuoli siinä että et tahdo löytyä jarrupalaa mikä siihen lakkapintaan jarruttaisi kunnolla.Navat varmaan parantunut vuosien varrella mut jarrupinta edelleen sama.
    Muuten Corima on kyllä ihan hyvä ja laadukas kiekkosetti.
    Mut ei vaan mun suosikki ja noita hiilikuitu kiekkoja ollut aikainen kasa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    Mun mielestä Corimassa huonopuoli siinä että et tahdo löytyä jarrupalaa mikä siihen lakkapintaan jarruttaisi kunnolla.Navat varmaan parantunut vuosien varrella mut jarrupinta edelleen sama.
    Muuten Corima on kyllä ihan hyvä ja laadukas kiekkosetti.
    Mut ei vaan mun suosikki ja noita hiilikuitu kiekkoja ollut aikainen kasa.
    Osaatko sanoa miten nuo Coriman omat jarrupalat toimivat?

Junnuraita Guest
    Se coriman jarrupinta on semmonen että kun jarruttaa niin ei tapahdu mitään.Sit kun jarruttaa vähän kovemmin niin "lukkiutuu" varsinkin takakiekko.Kokeilin kaikkia jarrupaloja ja parhaiten toimi Shimano tai BBB hiilikuitu palat.Shimano ja BBB ihan samat palat.Surkeimmat oli Campan omat hiilaripalat jotka mun mielestä ei toimi kun normi kiekoissa.
    SwissStop ja Corimat ihan ok palat mut kuluu aikalailla jos ajaa sateella.

Bocan keraamiset laakerit - kokemuksia ?

Moik

Tää kiekkojen laihduttaminen on raju laji, annapa pirulle pikkusormi niin menee koko käsi, ihan varmasti
    Vaihdoin uusiin Topoihin juur Tunen linkut ja taas 80 g putosi pois ---->
    sitten jos vaihtaisi vielä laakerit ( siinä vaiheessa kun originaalit sanoo Kaputt ) niin onko Bocan keraamisista kokemuksia ? Huisin kevyitä ja kalliita nuo kokokeraamiset mutta namia...

http://www.bocabearings.com/main1.as...e&pg=9&mfr=546

JT

Se coriman jarrupinta on semmonen että kun jarruttaa niin ei tapahdu mitään.Sit kun jarruttaa vähän kovemmin niin "lukkiutuu" varsinkin takakiekko.Kokeilin kaikkia jarrupaloja ja parhaiten toimi Shimano tai BBB hiilikuitu palat.Shimano ja BBB ihan samat palat.Surkeimmat oli Campan omat hiilaripalat jotka mun mielestä ei toimi kun normi kiekoissa.
    SwissStop ja Corimat ihan ok palat mut kuluu aikalailla jos ajaa sateella.
    Menee aika ristiin noi lausunnon mun kokemuksista:

-Corima palat huonommit, ei pidä ja vikisee. Selvästi Keveimmät.
    -Campan, LW ja Swistopin palat toimi hyvin
    -FFWD ja Shimano ovat vastaavat , kestoa paremmin kuin Campan, LW ja Swistop, pito minusta silti ok.

Junnuraita Guest
    en nyt tiedä miten menee ristiin.Coriman palat ihan ok muissa kiekoissa kun corimassa.Mikään jarrupala ei toimi coriman hiilarikiekossa mun mielestä mut sehän on vaan mun mielipide.Swissstop varmaan paras ominaisuuksilta jos ei oteta kulumista huomioon.
    Taas campan jarrupalat aivan surkeet koska ihan samat kun jotkut tavalliset normi palat.
    Kaikki Shiamano,BBB you name it ovat samat ja toimii parhaiten.
    Riippuu mitä jarrupaloista hakee.Aikasemmin hain palat jotka toimivat suht hyvin sekä carbon et normi kiekossa et ei tarvii koko ajan vaihtaa.Nyt ei enää ongelmaa kun on vaan tuubi carbonkiekot.
    Vinkuminen tulee yleensä resonansista eli palat ei ota tasasesti.Kuuluisa suomalainen legenda et palat pitää aurata.

Onko ihan varma että ne Campat oli yleensä hiilari-mallia?

Coriman auraus ei paljon auta jos ne ei pidä. Muistaakseni Gyntterit sai testissä muinoin niille tuplajarrutusmatkan vs. Campa tai Shimano.

Olli-Pekka Manninen Guest
    Mun kokemus sanoo, että coriman jarrupalat on suunniteltu todella kevyille kuskeille. Mun kokonen kaveri, vähän vauhtia ja alamäki niin niitten kanssa oli helisemässä. Onhan ne kivan väriset mutta silti. Ongelma oli vähän sen kaltainen, että ne oli mukavan karheat uutena mutta sitten kun pari kertaa jarrutti kunnolla niin se jarrupalan pinta hioutui aivan sileäksi ja suuresti epäilen että sillä niin hirmuisesti oli enää ominaisuuksia jota sillä olisi pitänyt olla.

Junnuraita Guest
    riippuu mitä paloista hakee.Mä haen tuntumaa ja ei tarvii olla mitään kauheeta jarrutehoa kun semmosta ei suomessa tarvii.Ajaako sitten lenkkiä tai kisaa niin ei niitä maantiekisoissa tarvii.Mut Coriman palat on just kun Samu sano et huutaa ja muutenkin huonot.Ja joo campan palat mitä mulla oli niin oli tarkotettu hiilarikiekoille.
    Jos vielä vielä mittii jarrutuntumaa niin corima ylivoimasesti huonoin.Kaikissa muissa kiekoissa ollut hiton hyvä tuntuma.Melkein paras Bontrager XXX-Lite clicher kiekoissa missä hillari jarrupinta.Hienot kiekot jos ei katso hintaa suomessa.

Olik's noi coriman palat ihan ihka aitoo korkkia? Niin, ei se taida pitää niin ku muut mutta ei kait sitten kyllä kuluta sitä pintaakaan.

Zipp kiekot, Corima palat ja vesisade....Ultimate Kauhua.

Tuli koettua joskus, meni kääntö "vähän"pitkäksi....

Jos joku rakentelee Powertapille kiekkoja, mulla on muutama Gipiemmen kehä sellaseen käyttöön. 31mm profiili, hitsattu ja ite punnattuna 475-478g. (eli vain +30g vs Open Pro mikä tulee tapaisin pinnoista) Pikkasen harvinasempaa kamaa nääs.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Alla on RS80 ja tänään saan alle myös FR3:t. En odota niiden juurikaan eroavan toisistaan. Aikaisemmin mulla oli Mavic Aksiumit (vm07) joihin RS80 oli iso parannus.

(pyörät Bianchi 928 c2c ja Cervelo Soloist team, kuskin paino 84 kg)
    Onko kertynyt lisää kokemuksia noista Shimanoista? Ensivilkaisulla nuo vaikuttavat hintaisekseen aika asiallisilta vanteilta. Muutamia netistä poimittuja huomioita: kehän paino vain 380 grammaa, vähäisestä pinnojen määrästä huolimatta kohtuullisen kestävät, hiljainen vapaaratas, kohtuullisen jäykät ja ilmanvastuskin on luokassaan pieni. Keksiikö kukaan jotain huonoa noista? Joku väitti, että navat eivät pyörisi lähellekään yhtä hyvin kuin WH-7850:ssa. Lieköhän tuossa mitään perää?

Junnuraita Guest
    Kyllä kaikilla Shimanoilla joutuu ajamaan aika monta sataa kilsaa et ne herkistyy.
    Oma näkemys ja kokemus niin RS80 on parempi vaihtoehto kun C24CL.Edullisempi ja painossa 111g eroa.

Kyllä kaikilla Shimanoilla joutuu ajamaan aika monta sataa kilsaa et ne herkistyy.
    Oma näkemys ja kokemus niin RS80 on parempi vaihtoehto kun C24CL.Edullisempi ja painossa 111g eroa.
    Kun tuo painoero on vieläpä lähellä napaa, niin se ei kyllä kovin suurta roolia näyttele. Kuvista katsoen navan laakereissa on selkeä ero. Voi olla, että tämän voi joku jopa havaita ihan ajossa.

Osa puuttuu?

Moro, mahtaako multa olla ( se uritettu) prikka kadoksissa DT 240:en takanavasta ei veto-puolelta? Toisella puolella meinaa on.

Sillä puolella ei moista kuulu ollakaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •