HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 8 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #211
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Onkos joku saanut Contin SuperSonic-renkaita litkutettua? MK puskee kyljistä litkua ja ilmaa läpi, jos painetta yrittää laittaa yli 2bar. Yritänkö mahdotonta, vai asettuuko ajan kanssa?
    Mahdoton on ennenkin otettu vain kovempana haasteena. RaceKing ja MountainKing asettuu kyllä kun on kärsivällinen. Laita reilusti litkua ja painettakin voi laittaa reilusti. Aluksi työntää kyllä kovasti kyljistä litkua, mutta kyllä ne kyljet siitä umpeutuvat. Jos kisaamaan pitäisi lähteä, niin en jättäisi asennusta viimeisille päiville ennen h-hetkeä. Vaativat kyllä sisäänajoa ja pumppaamista. Itsellä toiminut hyvin, mutta kyllä jo asennuksesta jää pieni epävarmuus ilmojen pysyvyydestä ja kylkien kestosta.

    Niin kiekkoina/kehinä Mavic Crossmax SL

  2. #212
    Tuossa tilanteessa asentaisin sellaiset kumet jotka toimivat kuten pitää. Jättäisin säädöt pois, koska kisojen lopputulokseen ei varmasti ole mitään merkitystä, muutako se että hajoaa helpommin reitille. Mutta kyllähän se ois mukava saada sellaset tosi keviät sisärenkaattomana, jotka kestää....
    Aika kallis hintaansa nähden!!

  3. #213
    mutanaama Guest
    Ootteko putsannu renkaan kyljet kunnolla valujätteistä? Rengas pitää asentaa paikalleen saippualiuoksella. Tuurilla voi onnistua ilmankin, mutta tiivistyminen vaatii renkaan kitkattoman asettumisen paikalleen. Itse saippua häipyy sieltä hiljalleen, tai sitä jää niin vähän ettei ole merkitystä.

  4. #214
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Luin jostain että ajan kanssa kyllä tiivistyvät, mutta miten sait ne edes vanteelle?

    Itse en saanut kompurallakaan MK 2.4" nousemaan XC 717:lle jossa on Stanin vannenauha....
    Ensin sisäkumin kanssa asennus ja sisäkumi pois -->toinen puoli paikallaan. Tubeless venttiili paikalleen ja rengasraudalla vääntämällä (*) renkaan reuna oikealle paikalleen. Jalkapumpulla ilmaa ja valmis.

    (*) Väänsin rengasraudalla renkaan reunaa vanteen reunan päälle, josta rengas valui itsestään oikealle paikalle.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #215
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ootteko putsannu renkaan kyljet kunnolla valujätteistä? Rengas pitää asentaa paikalleen saippualiuoksella. Tuurilla voi onnistua ilmankin, mutta tiivistyminen vaatii renkaan kitkattoman asettumisen paikalleen. Itse saippua häipyy sieltä hiljalleen, tai sitä jää niin vähän ettei ole merkitystä.
    En ole mitään valuroippeita noista renkaista putsaillut, saippuan käyttö tubeless-kehällä on itsestään selvyys. Harva rengas napsahtaa paikalleen kuivalle kehälle sisäkuminkaan kanssa sellaisilla painella mitä noihin uskaltaa laittaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  6. #216
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Juu... Tuolla tavallahan sen varmaan saa. Stanin vannenauhaa käytettäessä ei vaan onnistu, koska vannenauhaa ei voi asentaa sen jälkeen kun renkaan toinen reuna on paikoillaan -> ei saa vannenauhaa renkaan reunan alle.

  7. #217
    Joo, yleensä ite käyn lapi nuo ratakset. Mutta jos se valskaa kyljistä, niin pyrin laittamaan sellaisen kumen joka pelaa kerralla. esim. tuo Extreme 294:n, jota yritin talveksi litkun kanssa paikalle, nousi ihan kohtuudella vanteelle, mutta niistä laita ruusujen välistä, ympäri rengasta puski ilmaa ulos melko reilusti, eikä litkut niitä tukkinu vaikka miten pyörittelin. Tässä vaiheessa ajattelin laittaa sisurit ja hommata sitte tulevalle talvelle oikiat kumet jotka pelaa myös litkulla...
    Aika kallis hintaansa nähden!!

  8. #218
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    En ole mitään valuroippeita noista renkaista putsaillut, saippuan käyttö tubeless-kehällä on itsestään selvyys. Harva rengas napsahtaa paikalleen kuivalle kehälle sisäkuminkaan kanssa sellaisilla painella mitä noihin uskaltaa laittaa.
    Mä oon ottanu tavaksi poistaa ne roippeet aina, sekin on itsestään selvää.
    Stanin litku välttämättä auta siihen vanteelle nousemiseen. Jos litkut on sisällä valmiiks, ne voi huuhtoo saippuan pois. En tiedä käykö näin, en oo viittiny kokeilla.
    Litkut oon laittanu sisälle vasta sitten kun oon saanu renkaan kerran vanteelle, joko venasta tai kyljestä.

    @bartagma
    Rengasliikkeissä käytetään jotain rasvaa renkaan asennuksessa, en usko et stanin litku kiinnittyis siihen mitenkään hyvin.

  9. #219
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Yhden renkaan kanssa kun oli ongelmia, niin laitoin muoviputkien asennuksessa käytettävää liukastetta ongelmakohtaan, niin johan nousi vanteelle. Tuossa on hiukkasen silikonia mukana. En tiedä onko hyvä vai huono asia, mutta rengas on kyllä pitänyt ilmaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  10. #220
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Contin SuperSonic reknaiden kanssa suurin ongelma ei ole renkaan vanteelle nouseminen, vaan kylkien tiivistyminen. Kyljissä on niin vähän tavaraa, että pienen pieniä reikiä voi olla satoja. Vaikka Stanin litku tuntuu tarttuvan renkaaseen huonosti, eli ei muodosta ohutta kalvoa kovin helposti, niin kyllä ne reiät ovat lopulta umpeutuneet.

  11. #221
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Rengasliikkeissä käytetään jotain rasvaa renkaan asennuksessa, en usko et stanin litku kiinnittyis siihen mitenkään hyvin.
    Rengasrasva on mun käsityksen mukaan jotain ei-elintarvikelaatuista saippuaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #222
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Minulla onnistui kohtuullisesti MK/RK Supersonic asennus litkuilla. Kummallakin renkaalla oli jo ajettu jonkin verran sisäkumien kanssa. Irroitin renkaat, pesin sisältä mahdolliset muottisilikonin jäämät, nostin sisäkumilla vanteelle. Toinen kylki auki, sisuri pois, kaksi kippoa stania sisään, fairyvaahdon ja huoltoaseman kompressorin avulla vanteelle. MK tiivistyi täydellisesti kun sitä käänteli ämpärin päällä päivän verran vuorotellen eri kyljille. RK;ta en saannut tiivistymään täydellisesti, vuoti tyhjäksi noin kahdessa viikossa. Lenkin ajan kyllä piti ilmat hyvin. Vanteena oli notubes-tyyppinen Roval Traversee.

  13. #223
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Mistä porukka on ostanut tuota Stan's:n tubeless lientä?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #224
    Hi5Bikes, siellä on, sopivaan hintaanki
    Aika kallis hintaansa nähden!!

  15. #225
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lähikaupasta eli paikallisesta Intersportista Itärajalta (Imatralta). Luulisi Tampereeltakin jostain hyllystä suoraan löytyvän?

  16. #226
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Tubeless-litkuja löytyy kaupoista, mutta Stan's:ia en ole keneltäkään löytänyt.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  17. #227
    Näkys olevan hi5bikesiltakin loppu. Iso pullo oli 24€ kun syyskuulla hommasin...
    Aika kallis hintaansa nähden!!

  18. #228
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Foxcompissa (Hki) on ainakin hyllyssä.

  19. #229
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    http://www.rematiptop.fi/documents/V...yleisrasva.pdf
    http://www.rematiptop.fi/documents/V...renkaat_HA.pdf
    "2.1.7 Muut tiedot
    Saippuan kaltainen valmiste ilman silikoni- ja mineraaliöljyä."

    Tuo vannerasva pehmentää kumin pintaa ja näin parantaa renkaan tiivistymistä vanteelle.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  20. #230
    zippo Guest

  21. #231
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Kannattaako puoliksi kuluneeseen NBX Lite 2.2":een lisätä litkua, kun sillä on ajettu puoli vuotta ja pinnasta kuplii kymmenistä pikku viilloista tiivistysnesteen jämiä ulos ja paineet putoaa 2 bar ->1 bar alle vartissa? Vai hankinko suosiolla taivanilaisen kopion tilalle?

  22. #232
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Kannattaako puoliksi kuluneeseen NBX Lite 2.2":een lisätä litkua, kun sillä on ajettu puoli vuotta ja pinnasta kuplii kymmenistä pikku viilloista tiivistysnesteen jämiä ulos ja paineet putoaa 2 bar ->1 bar alle vartissa? Vai hankinko suosiolla taivanilaisen kopion tilalle?
    Jos on litkua niin kannattaa mut jos kauppaan vie tie ja renkaat on finiitto ni uutta kumia.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  23. #233

    Kaikki tubelessit on ihan psskja

    Lisää litkua vaan Juha! Kun sitä lisää tarpeeksimontakertaa, niin saa puhkeemattoman umpikuminakin!

    Vaihtelin fillarin jarrupaloja ja alko ihmetyttää, kun eturengasta pyörittämällä kuulu kumista rmrrmrm ääntä. Ihan kun ois joku... kumipallo ... pyörinyt nakin sisällä.

    Avasin nakin ja sieltä löytykin kaksi! Kilpailevaa kumipalloa!

    Voiskohan näistä askarrella jotain


    Nakki, josta noo löyty on ollu Maxarissa siitä asti, kun oon fillarin ostanut ~7kk sitten. Yli puol vuotta puhkeematta. Nakki on pinnaltaan ja kyljistään ihan loppu, mutta vieläkin se piti ilmaa. Muistelisin, että nakkia ei ole avattu yli puoleen vuoteen. Fillarin voimansiirto kestivähemmänaikaa, kun too Misukan XC Dry2.
    .....0..........
    .._/<,........
    ..(*)(*).....

  24. #234
    zippo Guest
    Värjäät punaiseksi ja vihreäksi ja pistät palkintokaapiin.

  25. #235
    mutanaama Guest
    No nysse selvis miksi heppu pystyy hyppimään kaiken mualilman kivilöiden ja puunrunkojen yli.

  26. #236
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Hutchinsonin litkusta tuli sellaisia vihreitä melkein täysin pyöreitä palloja. Saiskohan niistä jotain hyödyllistä aikaan... vaimennuskumit johonkin

    Nuo KariV:n pallerot on paljon mielenkiintoisemmat


  27. #237
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    KariV:llä on kuuluisa korvasienisyndrooma . Mukavampi kai toi on, kun se vaihtoehto, että litku kuivahtaa renkaan pintaan tasaiseksi kalvoksi. On meinaan aika kireessä ja hankala siivota pois.

  28. #238
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    tuttu ilmiö toi korvasieni... tommoset korvasienet löyty viime kesänä XC kisan jälkeen renkaasta, jossain vaiheessa kisan aikana rengas osui juureen ja ilmat lähti puolittain pihalle
    ja eikä enään rengas pitänyt ilmaa, taisin paluumatkalla pumpata rengasta kymmenen kertaa kun pääsi kilometrin pumppaukselle...

  29. #239
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Mun ongelma on:

    -Pitääkö stanin keltasta vannenauhaa laittaa kierros vai kaksi vanteelle? Ei tullu epähuomiossa kysyttyä kun teipin hain ja

    -paljonko konkarit pitää litkua renkaissa? jotain oon kuullut 100grammasta per pää, täytyypä kattoo vaalla paljonko tekee tilavuutena.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  30. #240
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mun ongelma on:

    -Pitääkö stanin keltasta vannenauhaa laittaa kierros vai kaksi vanteelle? Ei tullu epähuomiossa kysyttyä kun teipin hain ja

    -paljonko konkarit pitää litkua renkaissa? jotain oon kuullut 100grammasta per pää, täytyypä kattoo vaalla paljonko tekee tilavuutena.
    Yksi kierros riittää, mutta jos haluat että ulkorengas istuu tiukemmin kehälle, niin sittenhän sitä voi vetää useammankin kiekan. Teipin asennus on loppupeleissä aika helppoa ja stanin sivulla on siihen ohjekin, mutta alla omatkin ohjeet, joilla teipin saa tiukasti paikalleen:

    Kiekko olisi hyvä saada johonkin kiinni teippausta varten. Itse olen käyttänyt rihtauspukkia, jolloin teippiä pääsee vetämään kunnolla ja pidettyä samalla kiekon paikoillaan/vedettyä teippirullasta poispäin.

    Aluksi teippi 5cm yli venttiilireiän vanteelle, sormi teipin päälle että kestää paikallaan vanteella ja sitten vaan vetämään teippiä kireälle. Teippi saattaa paukahdella kun hakee paikkaansa, mutta ei pidä huolestua, se kyllä kestää. Kun olet päässyt uudestaan venttiilireiälle niin pistä 5cm vielä yli. Sitten teippi poikki ja tsekkaa että se on joka puolelta kunnolla paikallaan.

    Lopuksi terävällä veitsellä x-merkki venttiilireiän kohdalle ja pyöreällä metalliviilalla viimeistelet venttiilireiän pyöreäksi. Seuraavaksi renkaat sisäkumeineen paikalleen, ilmaa perään ja yön yli odottelu. Sitten sisäkumit pois ja litkut sisälle. Tommoseen 2.1-2.2" leveään renkaaseen olen itse pistänyt 2 stanin mittaa litkua.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •