HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 8 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Onkos joku saanut Contin SuperSonic-renkaita litkutettua? MK puskee kyljistä litkua ja ilmaa läpi, jos painetta yrittää laittaa yli 2bar. Yritänkö mahdotonta, vai asettuuko ajan kanssa?
    Mahdoton on ennenkin otettu vain kovempana haasteena. RaceKing ja MountainKing asettuu kyllä kun on kärsivällinen. Laita reilusti litkua ja painettakin voi laittaa reilusti. Aluksi työntää kyllä kovasti kyljistä litkua, mutta kyllä ne kyljet siitä umpeutuvat. Jos kisaamaan pitäisi lähteä, niin en jättäisi asennusta viimeisille päiville ennen h-hetkeä. Vaativat kyllä sisäänajoa ja pumppaamista. Itsellä toiminut hyvin, mutta kyllä jo asennuksesta jää pieni epävarmuus ilmojen pysyvyydestä ja kylkien kestosta.

Niin kiekkoina/kehinä Mavic Crossmax SL

Tuossa tilanteessa asentaisin sellaiset kumet jotka toimivat kuten pitää. Jättäisin säädöt pois, koska kisojen lopputulokseen ei varmasti ole mitään merkitystä, muutako se että hajoaa helpommin reitille. Mutta kyllähän se ois mukava saada sellaset tosi keviät sisärenkaattomana, jotka kestää....
    Aika kallis hintaansa nähden!!

mutanaama Guest
    Ootteko putsannu renkaan kyljet kunnolla valujätteistä? Rengas pitää asentaa paikalleen saippualiuoksella. Tuurilla voi onnistua ilmankin, mutta tiivistyminen vaatii renkaan kitkattoman asettumisen paikalleen. Itse saippua häipyy sieltä hiljalleen, tai sitä jää niin vähän ettei ole merkitystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Luin jostain että ajan kanssa kyllä tiivistyvät, mutta miten sait ne edes vanteelle?

Itse en saanut kompurallakaan MK 2.4" nousemaan XC 717:lle jossa on Stanin vannenauha....
    Ensin sisäkumin kanssa asennus ja sisäkumi pois -->toinen puoli paikallaan. Tubeless venttiili paikalleen ja rengasraudalla vääntämällä (*) renkaan reuna oikealle paikalleen. Jalkapumpulla ilmaa ja valmis.

(*) Väänsin rengasraudalla renkaan reunaa vanteen reunan päälle, josta rengas valui itsestään oikealle paikalle.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ootteko putsannu renkaan kyljet kunnolla valujätteistä? Rengas pitää asentaa paikalleen saippualiuoksella. Tuurilla voi onnistua ilmankin, mutta tiivistyminen vaatii renkaan kitkattoman asettumisen paikalleen. Itse saippua häipyy sieltä hiljalleen, tai sitä jää niin vähän ettei ole merkitystä.
    En ole mitään valuroippeita noista renkaista putsaillut, saippuan käyttö tubeless-kehällä on itsestään selvyys. Harva rengas napsahtaa paikalleen kuivalle kehälle sisäkuminkaan kanssa sellaisilla painella mitä noihin uskaltaa laittaa.

Juu... Tuolla tavallahan sen varmaan saa. Stanin vannenauhaa käytettäessä ei vaan onnistu, koska vannenauhaa ei voi asentaa sen jälkeen kun renkaan toinen reuna on paikoillaan -> ei saa vannenauhaa renkaan reunan alle.

Joo, yleensä ite käyn lapi nuo ratakset. Mutta jos se valskaa kyljistä, niin pyrin laittamaan sellaisen kumen joka pelaa kerralla. esim. tuo Extreme 294:n, jota yritin talveksi litkun kanssa paikalle, nousi ihan kohtuudella vanteelle, mutta niistä laita ruusujen välistä, ympäri rengasta puski ilmaa ulos melko reilusti, eikä litkut niitä tukkinu vaikka miten pyörittelin. Tässä vaiheessa ajattelin laittaa sisurit ja hommata sitte tulevalle talvelle oikiat kumet jotka pelaa myös litkulla...

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    En ole mitään valuroippeita noista renkaista putsaillut, saippuan käyttö tubeless-kehällä on itsestään selvyys. Harva rengas napsahtaa paikalleen kuivalle kehälle sisäkuminkaan kanssa sellaisilla painella mitä noihin uskaltaa laittaa.
    Mä oon ottanu tavaksi poistaa ne roippeet aina, sekin on itsestään selvää.
    Stanin litku välttämättä auta siihen vanteelle nousemiseen. Jos litkut on sisällä valmiiks, ne voi huuhtoo saippuan pois. En tiedä käykö näin, en oo viittiny kokeilla.
    Litkut oon laittanu sisälle vasta sitten kun oon saanu renkaan kerran vanteelle, joko venasta tai kyljestä.

@bartagma
    Rengasliikkeissä käytetään jotain rasvaa renkaan asennuksessa, en usko et stanin litku kiinnittyis siihen mitenkään hyvin.

Yhden renkaan kanssa kun oli ongelmia, niin laitoin muoviputkien asennuksessa käytettävää liukastetta ongelmakohtaan, niin johan nousi vanteelle. Tuossa on hiukkasen silikonia mukana. En tiedä onko hyvä vai huono asia, mutta rengas on kyllä pitänyt ilmaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Contin SuperSonic reknaiden kanssa suurin ongelma ei ole renkaan vanteelle nouseminen, vaan kylkien tiivistyminen. Kyljissä on niin vähän tavaraa, että pienen pieniä reikiä voi olla satoja. Vaikka Stanin litku tuntuu tarttuvan renkaaseen huonosti, eli ei muodosta ohutta kalvoa kovin helposti, niin kyllä ne reiät ovat lopulta umpeutuneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Rengasliikkeissä käytetään jotain rasvaa renkaan asennuksessa, en usko et stanin litku kiinnittyis siihen mitenkään hyvin.
    Rengasrasva on mun käsityksen mukaan jotain ei-elintarvikelaatuista saippuaa.

Minulla onnistui kohtuullisesti MK/RK Supersonic asennus litkuilla. Kummallakin renkaalla oli jo ajettu jonkin verran sisäkumien kanssa. Irroitin renkaat, pesin sisältä mahdolliset muottisilikonin jäämät, nostin sisäkumilla vanteelle. Toinen kylki auki, sisuri pois, kaksi kippoa stania sisään, fairyvaahdon ja huoltoaseman kompressorin avulla vanteelle. MK tiivistyi täydellisesti kun sitä käänteli ämpärin päällä päivän verran vuorotellen eri kyljille. RK;ta en saannut tiivistymään täydellisesti, vuoti tyhjäksi noin kahdessa viikossa. Lenkin ajan kyllä piti ilmat hyvin. Vanteena oli notubes-tyyppinen Roval Traversee.

Mistä porukka on ostanut tuota Stan's:n tubeless lientä?

Hi5Bikes, siellä on, sopivaan hintaanki

Lähikaupasta eli paikallisesta Intersportista Itärajalta (Imatralta). Luulisi Tampereeltakin jostain hyllystä suoraan löytyvän?

Tubeless-litkuja löytyy kaupoista, mutta Stan's:ia en ole keneltäkään löytänyt.

Näkys olevan hi5bikesiltakin loppu. Iso pullo oli 24€ kun syyskuulla hommasin...

Foxcompissa (Hki) on ainakin hyllyssä.

http://www.rematiptop.fi/documents/V...yleisrasva.pdf
    http://www.rematiptop.fi/documents/V...renkaat_HA.pdf
    "2.1.7 Muut tiedot
    Saippuan kaltainen valmiste ilman silikoni- ja mineraaliöljyä."

Tuo vannerasva pehmentää kumin pintaa ja näin parantaa renkaan tiivistymistä vanteelle.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

zippo Guest

Kannattaako puoliksi kuluneeseen NBX Lite 2.2":een lisätä litkua, kun sillä on ajettu puoli vuotta ja pinnasta kuplii kymmenistä pikku viilloista tiivistysnesteen jämiä ulos ja paineet putoaa 2 bar ->1 bar alle vartissa? Vai hankinko suosiolla taivanilaisen kopion tilalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Kannattaako puoliksi kuluneeseen NBX Lite 2.2":een lisätä litkua, kun sillä on ajettu puoli vuotta ja pinnasta kuplii kymmenistä pikku viilloista tiivistysnesteen jämiä ulos ja paineet putoaa 2 bar ->1 bar alle vartissa? Vai hankinko suosiolla taivanilaisen kopion tilalle?
    Jos on litkua niin kannattaa mut jos kauppaan vie tie ja renkaat on finiitto ni uutta kumia.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Kaikki tubelessit on ihan psskja

Lisää litkua vaan Juha! Kun sitä lisää tarpeeksimontakertaa, niin saa puhkeemattoman umpikuminakin!

Vaihtelin fillarin jarrupaloja ja alko ihmetyttää, kun eturengasta pyörittämällä kuulu kumista rmrrmrm ääntä. Ihan kun ois joku... kumipallo ... pyörinyt nakin sisällä.

Avasin nakin ja sieltä löytykin kaksi! Kilpailevaa kumipalloa!

Voiskohan näistä askarrella jotain

Nakki, josta noo löyty on ollu Maxarissa siitä asti, kun oon fillarin ostanut ~7kk sitten. Yli puol vuotta puhkeematta. Nakki on pinnaltaan ja kyljistään ihan loppu, mutta vieläkin se piti ilmaa. Muistelisin, että nakkia ei ole avattu yli puoleen vuoteen. Fillarin voimansiirto kestivähemmänaikaa, kun too Misukan XC Dry2.
    .....0..........
    .._/<,........
    ..(*)(*).....

zippo Guest
    Värjäät punaiseksi ja vihreäksi ja pistät palkintokaapiin.

mutanaama Guest
    No nysse selvis miksi heppu pystyy hyppimään kaiken mualilman kivilöiden ja puunrunkojen yli.

Hutchinsonin litkusta tuli sellaisia vihreitä melkein täysin pyöreitä palloja. Saiskohan niistä jotain hyödyllistä aikaan... vaimennuskumit johonkin

Nuo KariV:n pallerot on paljon mielenkiintoisemmat

KariV:llä on kuuluisa korvasienisyndrooma . Mukavampi kai toi on, kun se vaihtoehto, että litku kuivahtaa renkaan pintaan tasaiseksi kalvoksi. On meinaan aika kireessä ja hankala siivota pois.

tuttu ilmiö toi korvasieni... tommoset korvasienet löyty viime kesänä XC kisan jälkeen renkaasta, jossain vaiheessa kisan aikana rengas osui juureen ja ilmat lähti puolittain pihalle
    ja eikä enään rengas pitänyt ilmaa, taisin paluumatkalla pumpata rengasta kymmenen kertaa kun pääsi kilometrin pumppaukselle...

Mun ongelma on:

-Pitääkö stanin keltasta vannenauhaa laittaa kierros vai kaksi vanteelle? Ei tullu epähuomiossa kysyttyä kun teipin hain ja

-paljonko konkarit pitää litkua renkaissa? jotain oon kuullut 100grammasta per pää, täytyypä kattoo vaalla paljonko tekee tilavuutena.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mun ongelma on:

-Pitääkö stanin keltasta vannenauhaa laittaa kierros vai kaksi vanteelle? Ei tullu epähuomiossa kysyttyä kun teipin hain ja

-paljonko konkarit pitää litkua renkaissa? jotain oon kuullut 100grammasta per pää, täytyypä kattoo vaalla paljonko tekee tilavuutena.
    Yksi kierros riittää, mutta jos haluat että ulkorengas istuu tiukemmin kehälle, niin sittenhän sitä voi vetää useammankin kiekan. Teipin asennus on loppupeleissä aika helppoa ja stanin sivulla on siihen ohjekin, mutta alla omatkin ohjeet, joilla teipin saa tiukasti paikalleen:

Kiekko olisi hyvä saada johonkin kiinni teippausta varten. Itse olen käyttänyt rihtauspukkia, jolloin teippiä pääsee vetämään kunnolla ja pidettyä samalla kiekon paikoillaan/vedettyä teippirullasta poispäin.

Aluksi teippi 5cm yli venttiilireiän vanteelle, sormi teipin päälle että kestää paikallaan vanteella ja sitten vaan vetämään teippiä kireälle. Teippi saattaa paukahdella kun hakee paikkaansa, mutta ei pidä huolestua, se kyllä kestää. Kun olet päässyt uudestaan venttiilireiälle niin pistä 5cm vielä yli. Sitten teippi poikki ja tsekkaa että se on joka puolelta kunnolla paikallaan.

Lopuksi terävällä veitsellä x-merkki venttiilireiän kohdalle ja pyöreällä metalliviilalla viimeistelet venttiilireiän pyöreäksi. Seuraavaksi renkaat sisäkumeineen paikalleen, ilmaa perään ja yön yli odottelu. Sitten sisäkumit pois ja litkut sisälle. Tommoseen 2.1-2.2" leveään renkaaseen olen itse pistänyt 2 stanin mittaa litkua.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •