nuo ankkurit voi itse kukin paikallistaa "kaupasta ulos ajetulla" filosta, simpan(kin) vakiolinkut painaa sen 140g...
halusin kanssa tältä osin grammoja pois, lisäksi vanhat linkut olivat roskiskamaa muutenkin... 20-30e budjetilla nämä:
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=29300
e. toki täytyy lisätä että jos ja kun ei noita linkkuja kaipaa niin saa lisää painoa pois, tietysti. siihen 40-60g jää.
Eros muokkasi tätä : 17.12.2009 at 01.35 Syy: moar
“A boo is a lot louder than a cheer.”
- Lance Armstrong
Onhan niitä vaikka kuinka, esim. nämä halvat titaniumiset79g/pari. Erikseenkin saa...
Mitkäs olis kevyimmät 26" maasturivanteet vannejarrulle alle 50€ hintaluokassa?
Tähän voisin kuitenkin lisätä, että ainakin minulla oli ongelmia KCNC:n takalinkun kiinnipysymisen kanssa maantiepyörässä. Saattoi johtua siitä, että ne kierteet panttasivat sitä keskitysjousta. Joka tapauksessa narinat katosivat kun laittoi kunnolliset linkut tilalle... Esmes ne jonnin verran painavammat Mavic tahi XTR:t on oikeati hyvät.
"It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond
Hiukan puurot ja vellit sekasin ny. Vannejarrullisia kysyttiin ja nuo mainitut Sunin DS vanteet on levarivanteita. Vetelät ne on, mullon nastarenkaat tollasten päällä kun halvalla sain kiekot. Eipä niillä talvella mitään tajutonta räppäystä juuri harrasteta, että eipä juur väliä. 415g ww:n mukaan DS2.
Kaar ittelles vaa
SDGltä löytyy sama satula niiden omalla I-beam kinnityksellä. I-Flyllä tehtaan ilmoittama painokin on 15 grammaa vähemmän kuin Ti-Flyllä ja CRCssä hinta satulatolpankin kanssa pari kymppiä halvempi. Eikä se tolppakaan kauhean painava ole.
http://www.chainreactioncycles.com/K...?ModelID=23386
Jussi Heikkilä
MC Kramppi - Meillä ei venytellä
Molemmat testanneena sanoisin että Ti-Fly on huomattavasti mukavampi. Kävin läpi 3 eri i-beam satulaa ja ainut joka oli edes jotakuinkin mukava oli Formula FX (joka ei ole ihan halpa). Siinäkin tuntui ne muoviset kovat satulan kiinnitykset satulan läpi ihan eri tavalla kuin perinteisessä satulassa (oli kuitenkin siedettävä).
Tuo tietysti riippuu kankusta, mutta itse olen todella epäyhteensopiva i-beam satuloiden kanssa vaikka SDG yleisesti tekee mielestäni mukavimmat testaamani satulat (Bel Air / Ti-Fly).
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Punnasin tuossa joskus "huvikseni" jottain 60kpl SLR TT:itä, oisko ollu '08-mallia. Kevein oli 139.7g, sitte muutama 140.x ja siitä ylöspäin suurimman osan olleen 143-148 ramman välillä ja painavin jottain 154 rammaa. Ilmeisesti vanhemmat vuosimallit ovat pääsääntöisesti vähän keposampia.
Mutta, ilmaista kevennystä saapi aika tarkkaan noin 20 rammaa ku repii siitä satulasta nahat ja täytteet pois. Siellä alla on yllättävän hyvä pinta, ja ainaki miusta parempi kuin pehmusteilla.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Noin 30 grammaa voi pudottaa neljällä eurolla, jos Schwalben vannenauhat**(28 g*/kpl) vaihtaa Veloxin teippeihin (12 g*/kpl).
*puntaroitu b-kaupan kirjevaa'alla
**EDIT nii, ja ne oli muoviset snap-onit
Kugelschreiber muokkasi tätä : 09.01.2010 at 14.06
Mäkin poistin KCNC:t käytöstä kun ne vaikuttaa aika epäluotettavilta. Niissä on vielä sellainen tylsä ominaisuus, että linkku aukeaa kovin vähän. Itse en yleensä onnistunut pujottamaan takarengasta paikalleen ilman että linkkua täytyisi kierrellä auki ja kiinni. Normilinkkuun verrattuna renkaan kiinnitykseen kuluu paljon enemmän aikaa. Kisakäytössä renkaanvaihtoon menee KCNC:llä enemmä aikaa kun normilinkulla. Lisäksi kiekot toisaan nitisee noilla linkuilla.
No mitkä nyt sit on kelvolliset ja kevyet linkut? Semmooset voisin hankkia kaikkiin pyöriin, etenki jos ois huonosti hapettuvaa materiaalia ja hinta/painonsäästö ois kohillaan. Ja sit vielä jos myytäis pelkkää takalinkkua ni ois påp ku Känkylässä o vasuri.
Mulla on tollaset: http://www.bike-discount.de/shop/k45....html?mfid=498
Painaa pikkasen alta 50g ja maksaa viiskybää. Tosin ei saa kun pareittain, mutta anyway.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Tyrkätään linkki tänne, kun ei äkkiseltään parempaakaan paikkaa löytynyt. Pikkurahalla ~10g pois - Nopeussensori kilpapyörässä
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Tämähän oli hieno linkki...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Näistä linkuista mitään kokemusta kellään: http://www.salden.nl/default.asp?pid...721&catid=3065
Nitiseekö ja natiseeko vai herättääkö alhaisesta painosta huolimatta peräti luottamusta?
Suhteellisen kevyt hiilaritolppa tuli hommattua kohtuulliseen hintaan. Kokemusta ei vielä ole miten toimii käytännössä, mutta näyttää samalta kuin New Ultimate. Painoa mun 31.6x350mm tolpalla on 138g ja hinta oli 120€ + postit.
http://www.actionsports.de/Seatposts...0g::24114.html
Olen vetänyt"aikuisena" ax-lightness saadeli/kcnc tolppa setillä useamman vuoden tahkot ja endurot...
Kirjanmerkit