GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 3 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mavic Composite MTB 56g (rear) alta 30e tai Shimano XTR 62.5 g alta 40e. Tai sit melkein olis kcnc pari 54e ja setin paino 44g. ton kcnc setin melekin itte ostaisin.
    Punnitsin tänään WTB:n vanteissa mukana tulleen takalinkun ja painoa kertyi 63g. Eli KCNC:n takalinkulla kevenis lisää ja sit etulinkku myyntiin

  2. #62
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Jumalavita. Jos 42g linkut kevittää 100g niin johan olet ankkurit paikallistanut fillaristasi...

    nuo ankkurit voi itse kukin paikallistaa "kaupasta ulos ajetulla" filosta, simpan(kin) vakiolinkut painaa sen 140g...

    halusin kanssa tältä osin grammoja pois, lisäksi vanhat linkut olivat roskiskamaa muutenkin... 20-30e budjetilla nämä:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=29300

    e. toki täytyy lisätä että jos ja kun ei noita linkkuja kaipaa niin saa lisää painoa pois, tietysti. siihen 40-60g jää.
    Eros muokkasi tätä : 17.12.2009 at 01.35 Syy: moar
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  3. #63
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tombernaut Katso viesti
    Linkuista puheenollen, tietäiskö kukaan kevyttä MTB linkkua taka-akselille...
    Onhan niitä vaikka kuinka, esim. nämä halvat titaniumiset 79g/pari. Erikseenkin saa...


  4. #64
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onhan niitä vaikka kuinka, esim. nämä halvat titaniumiset 79g/pari. Erikseenkin saa...
    aika paljon ongelmia noissa kommenttien mukaan
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  5. #65
    Mitkäs olis kevyimmät 26" maasturivanteet vannejarrulle alle 50€ hintaluokassa?

  6. #66
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NKOTB Katso viesti
    Mitkäs olis kevyimmät 26" maasturivanteet vannejarrulle alle 50€ hintaluokassa?
    mieleen tulee mavicin 717, painoa sen 410-420g
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  7. #67
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NKOTB Katso viesti
    Mitkäs olis kevyimmät 26" maasturivanteet vannejarrulle alle 50€ hintaluokassa?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eros Katso viesti
    mieleen tulee mavicin 717, painoa sen 410-420g
    Järkyttävän painavat

    Sun Ringle U.F.O. painais ainoastaan 370g
    Sunin DS1-XC ja DS2-XC sellaiset 400g...

    Halpaa kuin saippua esim. pyörämaailmassa.


  8. #68
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Tähän voisin kuitenkin lisätä, että ainakin minulla oli ongelmia KCNC:n takalinkun kiinnipysymisen kanssa maantiepyörässä. Saattoi johtua siitä, että ne kierteet panttasivat sitä keskitysjousta. Joka tapauksessa narinat katosivat kun laittoi kunnolliset linkut tilalle... Esmes ne jonnin verran painavammat Mavic tahi XTR:t on oikeati hyvät.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  9. #69
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sun Ringle U.F.O. painais ainoastaan 370g
    Sunin DS1-XC ja DS2-XC sellaiset 400g...
    DS:ät on muuten sitten ihan vapputinaa ja tarkastaisin sitten kanssa noi "painot". Muistin pohjalla kalistaa DS2=Ankkuri.

    Ei muuta mutta mulla on DS1/DS2 setti hätävaruina hankittuna takavuasilta Lastenhuaneessa.

  10. #70
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Hiukan puurot ja vellit sekasin ny. Vannejarrullisia kysyttiin ja nuo mainitut Sunin DS vanteet on levarivanteita. Vetelät ne on, mullon nastarenkaat tollasten päällä kun halvalla sain kiekot. Eipä niillä talvella mitään tajutonta räppäystä juuri harrasteta, että eipä juur väliä. 415g ww:n mukaan DS2.
    Kaar ittelles vaa

  11. #71
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Hiukan puurot ja vellit sekasin ny. Vannejarrullisia kysyttiin ja nuo mainitut Sunin DS vanteet on levarivanteita....
    Äh, niinpä tietenkin. Hosumalla ei hyvää tule

    Alkuperäiselle kysyjälle jää siis tuo Sunin U.F.O.... ja niin, kysyttiin halpaa ja kevyttä


  12. #72
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mun tapauksessa toi kuskin painon pudotus lienee se helpoin, mutta onkos kukaan tutkinut, kuinka paljon satulaputken täytyy upota runkoon. Ja kun rasitus putken alapäässä on kuitenkin pienin, niin eikö sinne voisi porata nipun reikiä. Säästö nyt on ehkä sen 20g, ja esim tällä satulalla yhdistelmä jää jo melko kevyeksi. Noinkin suhteellisen kevyt satula kestää kuitenkin hyvin meikäläisen 85kiloa
    SDGltä löytyy sama satula niiden omalla I-beam kinnityksellä. I-Flyllä tehtaan ilmoittama painokin on 15 grammaa vähemmän kuin Ti-Flyllä ja CRCssä hinta satulatolpankin kanssa pari kymppiä halvempi. Eikä se tolppakaan kauhean painava ole.

    http://www.chainreactioncycles.com/K...?ModelID=23386
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  13. #73
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Molemmat testanneena sanoisin että Ti-Fly on huomattavasti mukavampi. Kävin läpi 3 eri i-beam satulaa ja ainut joka oli edes jotakuinkin mukava oli Formula FX (joka ei ole ihan halpa). Siinäkin tuntui ne muoviset kovat satulan kiinnitykset satulan läpi ihan eri tavalla kuin perinteisessä satulassa (oli kuitenkin siedettävä).

    Tuo tietysti riippuu kankusta, mutta itse olen todella epäyhteensopiva i-beam satuloiden kanssa vaikka SDG yleisesti tekee mielestäni mukavimmat testaamani satulat (Bel Air / Ti-Fly).

  14. #74
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mun tapauksessa toi kuskin painon pudotus lienee se helpoin, mutta onkos kukaan tutkinut, kuinka paljon satulaputken täytyy upota runkoon.
    Eikös perusohjeena ole se 10 cm, mutta itse olen tutkaillut asiaa niin, että tolppa menisi vaakaputken alimman sauman alle. Tämä tietysti vaihtelee rungosta riippuen, että kuinka paljon runkoa mahtaa olla sloupattu...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #75
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tombernaut Katso viesti
    Ohessa vielä linkki kyseiseen excel-taulukkoon: http://img109.imageshack.us/img109/6...llarinosat.png
    Tämä Office-kopio ei ole aito.
    Sopii hyvin tähän topicciin. Warettamalla säästää ison tukun rahaa pyörän keventelyyn.

  16. #76
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Tämä Office-kopio ei ole aito.
    Sopii hyvin tähän topicciin. Warettamalla säästää ison tukun rahaa pyörän keventelyyn.
    Mikähän se epäaito kopio oikein mahtaa olla

    Mä punnitsin mun SLR -jakkaran jossa lukee 135g. Hirviäksi huijaukseksi osoittautui; todellinen massa 141g.

  17. #77
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Mä punnitsin mun SLR -jakkaran jossa lukee 135g. Hirviäksi huijaukseksi osoittautui; todellinen massa 141g.
    Aika kevyen yksilön oot vielä saanut. Selle Italia tuppaa ilmottamaan noita painoja "hieman" alakanttiin ja kaikki satulat on yleensä ollut todellisuudessa paljon painavempia. Painavimmat "135 grammaset" SLR:t lähemmäs 160g.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  18. #78
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Punnasin tuossa joskus "huvikseni" jottain 60kpl SLR TT:itä, oisko ollu '08-mallia. Kevein oli 139.7g, sitte muutama 140.x ja siitä ylöspäin suurimman osan olleen 143-148 ramman välillä ja painavin jottain 154 rammaa. Ilmeisesti vanhemmat vuosimallit ovat pääsääntöisesti vähän keposampia.

    Mutta, ilmaista kevennystä saapi aika tarkkaan noin 20 rammaa ku repii siitä satulasta nahat ja täytteet pois . Siellä alla on yllättävän hyvä pinta, ja ainaki miusta parempi kuin pehmusteilla.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  19. #79
    Noin 30 grammaa voi pudottaa neljällä eurolla, jos Schwalben vannenauhat**(28 g*/kpl) vaihtaa Veloxin teippeihin (12 g*/kpl).

    *puntaroitu b-kaupan kirjevaa'alla

    **EDIT nii, ja ne oli muoviset snap-onit
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 09.01.2010 at 14.06

  20. #80
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti china Katso viesti
    Tähän voisin kuitenkin lisätä, että ainakin minulla oli ongelmia KCNC:n takalinkun kiinnipysymisen kanssa maantiepyörässä. Saattoi johtua siitä, että ne kierteet panttasivat sitä keskitysjousta. Joka tapauksessa narinat katosivat kun laittoi kunnolliset linkut tilalle... Esmes ne jonnin verran painavammat Mavic tahi XTR:t on oikeati hyvät.
    Mäkin poistin KCNC:t käytöstä kun ne vaikuttaa aika epäluotettavilta. Niissä on vielä sellainen tylsä ominaisuus, että linkku aukeaa kovin vähän. Itse en yleensä onnistunut pujottamaan takarengasta paikalleen ilman että linkkua täytyisi kierrellä auki ja kiinni. Normilinkkuun verrattuna renkaan kiinnitykseen kuluu paljon enemmän aikaa. Kisakäytössä renkaanvaihtoon menee KCNC:llä enemmä aikaa kun normilinkulla. Lisäksi kiekot toisaan nitisee noilla linkuilla.

  21. #81
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    No mitkä nyt sit on kelvolliset ja kevyet linkut? Semmooset voisin hankkia kaikkiin pyöriin, etenki jos ois huonosti hapettuvaa materiaalia ja hinta/painonsäästö ois kohillaan. Ja sit vielä jos myytäis pelkkää takalinkkua ni ois påp ku Känkylässä o vasuri.

  22. #82
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    No mitkä nyt sit on kelvolliset ja kevyet linkut? Semmooset voisin hankkia kaikkiin pyöriin, etenki jos ois huonosti hapettuvaa materiaalia ja hinta/painonsäästö ois kohillaan. Ja sit vielä jos myytäis pelkkää takalinkkua ni ois påp ku Känkylässä o vasuri.
    Mulla on tollaset: http://www.bike-discount.de/shop/k45....html?mfid=498

    Painaa pikkasen alta 50g ja maksaa viiskybää. Tosin ei saa kun pareittain, mutta anyway.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  23. #83
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.742
    Tyrkätään linkki tänne, kun ei äkkiseltään parempaakaan paikkaa löytynyt. Pikkurahalla ~10g pois - Nopeussensori kilpapyörässä
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  24. #84
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tämähän oli hieno linkki...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  25. #85
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Näistä linkuista mitään kokemusta kellään: http://www.salden.nl/default.asp?pid...721&catid=3065

    Nitiseekö ja natiseeko vai herättääkö alhaisesta painosta huolimatta peräti luottamusta?

  26. #86
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Suhteellisen kevyt hiilaritolppa tuli hommattua kohtuulliseen hintaan. Kokemusta ei vielä ole miten toimii käytännössä, mutta näyttää samalta kuin New Ultimate. Painoa mun 31.6x350mm tolpalla on 138g ja hinta oli 120€ + postit.



    http://www.actionsports.de/Seatposts...0g::24114.html
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #87
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Punnasin tuossa joskus "huvikseni" jottain 60kpl SLR TT:itä, oisko ollu '08-mallia. Kevein oli 139.7g, sitte muutama 140.x
    Mää punnailin Rotorin satuloita nipun ja ne oli 140g +-2g. Yllättävän saman painoinen. En kyllä poistaisi piällystä ihan 20g takia, 120g ei kuitenkaan ole viä NIIN kevyt.

  28. #88
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Suhteellisen kevyt hiilaritolppa tuli hommattua kohtuulliseen hintaan. Kokemusta ei vielä ole miten toimii käytännössä,
    Klampit näyttäisi olevan KCNC:n. Eli ei sovi hiilarikiskoille eikä "aikuisille".

    Niitten ylä- ja alaklamppien pinta-ala on niin minimaallinen....

  29. #89
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Olen vetänyt"aikuisena" ax-lightness saadeli/kcnc tolppa setillä useamman vuoden tahkot ja endurot...

  30. #90
    moto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla on tollaset: http://www.bike-discount.de/shop/k45....html?mfid=498

    Painaa pikkasen alta 50g ja maksaa viiskybää. Tosin ei saa kun pareittain, mutta anyway.
    Nämä linkut on omissakin kiekoissa ja voi vain kehua. Ei kuulu nitinää ja linkkuja on mielestäni helppo käyttää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •