ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 34 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #991
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Taannoin puhuttiiin WW:n foorumilla siitä, kuinka kannattaisi käyttää 9pakan kanssa 10ketjua. Kevenee ja vaihtamisesta tulee parempaa. Mutta onko todellisuudessa näin?
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  2. #992
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Nopeampi kuluminen lienee ainakin taattua (vrt. 7-ketjun kulutuskestävyys).
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #993
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Jotain puhetta oonkin kuullut nopeammasta kulumisesta verrattuna 9ketjuun. Mutta mites toi ratas asia?
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  4. #994
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    -Oon aatellut tangoksi laittaa Eastonin EC90 flatin. Onko hyvä valinta ajatellen henkikultaa ja keveys:hinta. Entäs kun käyttää lukkogrippejä LizardSkin Logo, joissa molemmissa tupeissa 2lukkorengasta. Pitääkö tangon sisään tuupata jokin täyte esim Hopen grip doctorit?
    Miulla on Epikissä EC90 suora tanko (25.4/560mm), painoa 102g. Hyvin pieni osa noista tangoista on sen ilmoitetun 99g, painavin bongattu taisi olla 115g. Nousukahvoja en käytä. Hyvin on kestänyt eikä tunnu heppoisalta ollenkaan. Grippeinä käytän ihan perus vaahtomuovisettiä, X.0:n grippishiftien kavereiksi pätkäistynä painoa 14g pari ja hintaa ehkä 2€..?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    -Sitten ketjuasiaa. Kannattaisiko käyttää nykyisen XTR:n 9spd tilalla 10spd ketjua? Ja mitkä ketjut käyvät D-A:n 9spd pakkaan? Rotor, KMC, D-A?
    Seuraavaksi testiin menossa KMC X10SL, odottaa jo kaapissa. Tähän mennessä en ole käyttänyt kuin 9-ketjuja, mutta pitäisihän noiden kymppiketjujen käydä 9-pakalle..?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    -Sitten, törmäsin kerran titaanisiin levyjarrujen levyjen pultteihin. Kannattaako, kevennystä tuskin paljoakaan tulee mutta blingia?
    Kevein miun kuuden titaanipultin seteistä painaa 6,6g ja painavin jarrulevyn mukana tullut kuuden teräspultin setti 16g, joten säästöä voi tulla jopa kymmenisen grammaa per pää. Jotkut hullut sitten ajavat esim. 3x ti ja 3x alu -pulteilla... Jos lähdet noihin levyn titaanipultteihin niin vaihda adapterin ja jarrusatulan pultit samantien M6x18mm titaanipultteiihin, säästöä voipi tulla 3g/kpl eli PM-haarukalla ja IS-takakiinnikkeellä kuudesta pultista kokonaiset 18g


    Tähän liittyen laskeskelinkin juuri kuinka keveiksi nuo Formulan R1:t saisi kaapista jo löytyvillä tai jo tilaamillani osilla. Unohdinko jotain, ku vaikuttaa niin kovin kevyeltä..? Tarkistakaapa löytääkö joku miua tarkempisilmäinen tuosta jotain fibaa:


    Koodi:
    Part           Descrption                      Weight
    
    Rear Brakes:   Formula R1 red PM                175,0
    --Rotor:       Alligator 140mm                   61,7
    --Adaptor:     Adaptor PM/IS 140mm                7,9
    --Rotor bolts  6x ti                              6,6
    --Other bolts  Adaptor and caliper bolts 4x ti   12,8
    Washers:       6x Alu M6                          2,4
    
    Rear brake total                                266,4
     
    Front Brakes:  Formula R1 red PM                161,4
    --Rotor:       Formula R1 160mm                  88,6
    --Rotor bolts: 6x ti                              6,6
    --Other bolts: Caliper bolts 2x ti                6,4
    Washers:       4x Alu M6                          1,6
    
    Front brake total                               264,6
    
    Brakes total                                    531,0
    Siihen kun sitten laittaa vielä Scrubin ilmeisesti jopa lähes toimivat levyt, joilla hintaakaan ei ole kuin $145 kappaleelta .. 56g @ 160mm ja 42g @ 140mm. Ollaan jo 478 gramman levyjarrusetissä jolla uskaltaa ajaa. Tietty voisi harkita myös Innoliten levyjä joilla rapisisi vielä 16g.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> px

    Kieltämättä kepeää... 500 g voisi ehkä olla saavutettavissa, jos oikein lähtisi viilaamaan. Mun Hope Mini Pro on aika tarkaan 600 g, mutta siitä ei taida enää ihan helposti grammoja irtoilla, sillä sekä jarrusatulat että kuitukahvat on jo nykyisellään alupulteilla kiinni, ja takana on 140-millinen levy.
    Ja vielähän tuosta voisi osan pulteista vaihtaa alumiinisiin, Akin esimerkin mukaisesti . Voisi jo 450g ropista jos oikein lähtisi viilailemaan.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  5. #995
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Kevein miun kuuden titaanipultin seteistä painaa 6,6g ja painavin jarrulevyn mukana tullut kuuden teräspultin setti 16g, joten säästöä voi tulla jopa kymmenisen grammaa per pää. Jotkut hullut sitten ajavat esim. 3x ti ja 3x alu -pulteilla... Jos lähdet noihin levyn titaanipultteihin niin vaihda adapterin ja jarrusatulan pultit samantien M6x18mm titaanipultteiihin, säästöä voipi tulla 3g/kpl eli PM-haarukalla ja IS-takakiinnikkeellä kuudesta pultista kokonaiset 18g
    Mulla on kans noi är-ykköset. Taidampa laittaa titaanipultit levyihin, ja taakse adapteriin molempiin suuntiin(160mm). Eteen pitäs vielä, jokkut pultit keksiä.
    Asiasta kolmanteen. Onko kampiin saatavana pienimmän limpun ruuveja alumiinisina. Nykyiset 'ankkuri' terästä. Ei sillä että paljoo painaisi. mutta keventää voi niitäkin.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  6. #996
    Race-Face Guest
    Ja eihän 6 pultti levyssä ole tosimiehellä kuin 3 pulttia kiinni. Ja nekin titaania, ja lyhyitä. Sit siitä tangosta. Kandee grippien kohalle, sinne alle. Porata reikiä, saa vielä lisää paininoa pois.

  7. #997
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Seuraavaksi testiin menossa KMC X10SL, odottaa jo kaapissa. Tähän mennessä en ole käyttänyt kuin 9-ketjuja, mutta pitäisihän noiden kymppiketjujen käydä 9-pakalle..?
    Jep, kyllä tuo toimii. Mä ajelin yhden tuollaisen KMC X10SL ketjun nimenomaan maasturissa "puhki" (pakkana oli silloin SRAM PG990). Mutta tuo ko. ketju kyllä venyy kuin "kumilanka" vaikka maantiepuolella samainen ketju on kestänyt yllättävän hyvin tosin kilsoja on tullut melko lailla maltillisesti maasto-innostuksen jälkeen

  8. #998
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    KMC ketjut nyt venyvät minusta aika äkkiä, vaikka missä fillarissa....maasturissa nopsemmin kuin maantiepyörässä.

    Samu

  9. #999
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Race-Face Katso viesti
    Ja eihän 6 pultti levyssä ole tosimiehellä kuin 3 pulttia kiinni. Ja nekin titaania, ja lyhyitä.
    Kolmella pultilla oli levyt kuulemma ainakin lehikoisella kiinni Globalin aikoihin....helpompi irroittaa pesuja varten, taisi olla selitys.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  10. #1000
    Race-Face Guest
    Lehikoinen kuuluukin sarjaan kovatjätkät. Ja nyt menee kyllä niin off-topiikiksi, että...

  11. #1001
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Miulla on Epikissä EC90 suora tanko (25.4/560mm), painoa 102g. Hyvin pieni osa noista tangoista on sen ilmoitetun 99g, painavin bongattu taisi olla 115g. Nousukahvoja en käytä. Hyvin on kestänyt eikä tunnu heppoisalta ollenkaan. Grippeinä käytän ihan perus vaahtomuovisettiä, X.0:n grippishiftien kavereiksi pätkäistynä painoa 14g pari ja hintaa ehkä 2€..?
    Punnailin noita töissä joutessani ja kaksi EC90 tankoa painoivat 112g ja 113g. Kolme EC70 tankoa painoivat 119, 119 ja 121. Molemmat 31,8mm tankoja, mutta EC90 on 560mm leveä ja EC70 on 580mm leveä. Aika tasoihin menee näillä tangoilla kaikki muu paitsi hinta.
    6.7 WTF/kg


  12. #1002
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mulla on 101-grammainen EC90 paremmassa lenkkipyörässä. Se taitaa olla yksi "järkevimmistä" kevyttangoista, ja vaikuttaa kyllä huomattavasti järeämmältä kuin Schmolke TLO tai AX Hera.

    Ja mitä tulee tuohon ketjukeskusteluun, niin itsekin kokeilin toissakesänä KMC:n X10SL -ketjua. Kyllä se hyvin toimii, mutta ainakin oma yksilöni venähti todella nopeasti jopa DA/XTR-ketjuun verrattuna. Nyt on sitten X9SL testissä, mutta sen venymisestä en osaa sanoa vielä mitään. Väittävät, että se olisi "yhtä kestävä" kuin DA/XTR.

    Kepeät ovat nuo R1:t! Joko noita jarruja saa jostain kaupasta kuitukahvoilla varustettuina? Tiedän kyllä, että kuitukahvoja saa varaosina, mutta kiinnostaisi ostaa jarrut valmiiksi kuitukahvoilla.

  13. #1003
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ja mitä tulee tuohon ketjukeskusteluun, niin itsekin kokeilin toissakesänä KMC:n X10SL -ketjua. Kyllä se hyvin toimii, mutta ainakin oma yksilöni venähti todella nopeasti jopa DA/XTR-ketjuun verrattuna. Nyt on sitten X9SL testissä, mutta sen venymisestä en osaa sanoa vielä mitään. Väittävät, että se olisi "yhtä kestävä" kuin DA/XTR.
    Samanlaisia kokemuksia, käytin viimekesänä X9SL ketjua ja se ei ainakaan vielä ole venynyt liikaa. Toissakesänä venähti kahet X10SL ketjut maasturissa käyttökelvottomiksi. Ja kilometräjä kertyi noille todella vähän.
    www.hypy.fi

  14. #1004
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Onko kampiin saatavana pienimmän limpun ruuveja alumiinisina.
    Torontosta ainakin saa edukkaasti.

  15. #1005
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kide Katso viesti
    Torontosta ainakin saa edukkaasti.
    eipäs uskalla laskee paljonko tuli maksaan 6g kevennys ja fiksirattaan poraus
    työkalu kustannusarvio vähän oli laskettu pieleen...

  16. #1006
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Täällä moni morkkaa noiden 10-ketjujen kestävyyttä metikössä. Kuinkahan tuon kestävyyden kanssa oikein käy, jos 10 villitys leviää oikein kunnolla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  17. #1007
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kuinkahan tuon kestävyyden kanssa oikein käy, jos 10 villitys leviää oikein kunnolla.
    En näe syy-seuraus -suhdetta villityksen leviämisen ja ketjun kestävyyden välillä, joten vastaus lienee: ei mitenkään.

  18. #1008
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joko noita jarruja saa jostain kaupasta kuitukahvoilla varustettuina? Tiedän kyllä, että kuitukahvoja saa varaosina, mutta kiinnostaisi ostaa jarrut valmiiksi kuitukahvoilla.
    Luin tossa tänään ww:n foorumia ja siellä sanottiin että formula lopettaa magnesium kahvallisten R1
    :sten valmistuksen ja tulee tästä eteen päin alumiinikahvoilla. Oletettavasti noita ei tuu saamaan kuitusina suoraan kaupasta. Lisäksi alumiini-keskiosalla varustettuja levyjäkään ei enään tehtäisi. Myynnissä ainaki nykyy 2010 mallina...
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  19. #1009
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Täällä moni morkkaa noiden 10-ketjujen kestävyyttä metikössä. Kuinkahan tuon kestävyyden kanssa oikein käy, jos 10 villitys leviää oikein kunnolla.
    ei kai kymppiketjuissa mitään vikaa ole mutta kmc:n kevyet kymppiketjut vaan ei toimi??
    www.hypy.fi

  20. #1010
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    ei kai kymppiketjuissa mitään vikaa ole mutta kmc:n kevyet kymppiketjut vaan ei toimi??
    Itseäni kiinnostaa kuinka uudet 10-setit maastossa kestävät. Noista XX-sarjan ketjuista ja rattaista ei taida vielä olla kokemuksia. Katsotaan kun Shimpan 10-osat tulee markkinoille. Eikös uuden 10-XTR:n pitänyt tulla nyt keväällä...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  21. #1011
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Luin tossa tänään ww:n foorumia ja siellä sanottiin että formula lopettaa magnesium kahvallisten R1
    :sten valmistuksen ja tulee tästä eteen päin alumiinikahvoilla. Oletettavasti noita ei tuu saamaan kuitusina suoraan kaupasta. Lisäksi alumiini-keskiosalla varustettuja levyjäkään ei enään tehtäisi. Myynnissä ainaki nykyy 2010 mallina...
    Onko tietoa, että miksi kaksi-osaisia levyjä ei enää tehdä? Entä mikähän mahtaa olla syy noiden magnesium-kahvojen lopettamiseen? Olisiko sinulla linkkiä tuohon keskusteluun?

    Niin ja minustakin aika hölmöä jos noita ei saa suoraan hiilarikahvoilla vaan ne pitää ostaa erikseen.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  22. #1012
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Portti->oon nyt reissussa ja puhelimella netissä, joten en pysty linkittään, mutta asiasta puhuttiin WW:n foorumilla ja jos en väärin muista niin, löytyy keskustelusta jossa puhuttiin formulan R1 jarrujen hiilikuitusista kahvoista. Voin kymmenen kieppeissä uudistaa tätä viestiä.

    edit: Kyllähän se Portti tuo oli
    pööräilijä muokkasi tätä : 10.01.2010 at 22.42
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  23. #1013
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Portti->oon nyt reissussa ja puhelimella netissä, joten en pysty linkittään, mutta asiasta puhuttiin WW:n foorumilla ja jos en väärin muista niin, löytyy keskustelusta jossa puhuttiin formulan R1 jarrujen hiilikuitusista kahvoista. Voin kymmenen kieppeissä uudistaa tätä viestiä.

    Olisikohan ollut tuo keskustelu:

    http://weightweenies.starbike.com/fo...4998&start=15&
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  24. #1014
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Niin ja minustakin aika hölmöä jos noita ei saa suoraan hiilarikahvoilla vaan ne pitää ostaa erikseen.
    Ainakin Ebaysta löytyy toisinaan. Miulla on kahdet R1:t joista toiset olivat suoraan hiilarikahvoilla, tuolta Ebayn ihmemaasta molemmat.

    Sitten, tuollaisilla saisi R1:istä vielä 59 eurolla komiat neljä grammaa pois. Komiat 14,75€/g




    http://www.bkcomposites.de/BK/0600.html
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  25. #1015
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Posti toi tänään nippanappa edellisessä postauksessa esiteltyä halvempaa kevennystä:



    0.2g yli speksin, aijai
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  26. #1016
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Heti täällä viilaamassa, kun koneen ääreen pääsee.

  27. #1017
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    kaameen kevyt adapteri. Mistä hankit tollatteen?(haluu kans) Mutta ajele sää ny tolla vähän aikaa ja kerro kokemuksia sitten
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  28. #1018
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    ei kai kymppiketjuissa mitään vikaa ole mutta kmc:n kevyet kymppiketjut vaan ei toimi??

    Meiltä löytyy ainakin MSC;n 10-ketjua.
    Mallina ultralight.
    Painaa 237g. (vaaka näyttää 235g.) 112-link.
    Pitäis olla markkinoiden kevyimpiä. Ollut meillä testiajossa muutaman kuukauden, eikä mitään ongelmia havaittavissa.Toimii moitteettomesti.

    MSC muokkasi tätä : 17.01.2010 at 09.55

  29. #1019
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Rotorin ketju lienee sama.

    Tai no sille ilmoitetaan 228g-240g, riippuu mistä katsoo. Tarttee punnata maanantaina ite. Onko se hopea vai kullan värinen? Kevein Rotor on kullan värinen, hopeinen malli on halvempi.

    http://www.rotorbike.com/nueva/ingles/cadenas_road.htm

    Ketjuntekiöitä ei vissiin ole oikiasti ihan hirveää määrää....Shimano, Campa,SRAM, KCM ja YBN. Loput leimaa noiden ketjut omalla tarralla vaan.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 17.01.2010 at 07.50

  30. #1020
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Jep,kcnc ketjukin näyttää ihan kmc valmisteelta...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •