Kai laitoit leekerin ja rungon väliin ennen prässäystä rasvaa...ei mulla ollut mitään kummallista niitten laitossa. Ite laitoi sen Tune:n laakerin kyllä vain värin takia. Mun Scalessa kun on valkoista ja punainen raita....punainen laakeri natsasi siihen raitaan.
Samu
Samu Ilonen muokkasi tätä : 21.12.2009 at 12.18
etten ois vaa laittanu sitä kitkaa lisäävää??
www.hypy.fi
Lupasko putkilo vielä "lisää (ajo)tuntumaakin"?
Ja asiaan: Paljonkos Akin jarrulevyt painaa? http://www.scrubcomponents.com/html/..._-_rotors.html lupaa 56g (160mm) ja 42g (140mm) laikkoja...
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Mulla oli lapsessa Ceradure-laikkoja mutta kun jamppa sanoi niitten hinnan, pistin kiiresti takaisin.
No antoi se kuitenkin käyntikortin mutta ne maksoi hyvien jarrujen verran, pelkät laikat...
The ceramic break disc is an aluminium disc with a durable ceramic coating.
* Hard bonded ceramic coating that will not chip off when damaged
* Compatible with a wide range of standard disc breaks
* Can be used with normal (organic) break pads, we recommend special break pads for ceramic discs from Koolstop
* Availalble for Rohloff as well as 6 hole ISO mount.
* Available in 140 (ISO only) 160 and 180 mm
* Weight: 140 mm 59g, 160 mm 72 g, 180 mm 85g
Weight: 140 mm 59g, 160 mm 72 g, 180 mm 85g
Eikös nuo innoliten laikat olis ihan sopivan hintaset ja painoiset...?itse cliccaan ainakin ne testiin...
Oon ihan tarkoituksella vältellyt alumiinijarrulevyjä ja -takapakkoja, koska niiden kulutuskestävyys on kuitenkin kovin heikko. Toisaalta ainakin p-olkisin on tainnut jo pidemmän aikaa ajaa kilpaa alulevyillä, joten kerrohan hiukan kokemuksia.
Keulapuolella DT XRC Race on edelleen ykkösvaihtoehto, mutta jostain kumman syystä myös tää SID XX on alkanut kiehtoa entistä enemmän, vaikka sillä reilu 100 g nykyiseen verrattuna turpiin tulisikin...
![]()
ai ai nyt on akiin iskeny joku pöpö kun alkaa vaihtamaan painavempaan
jarrulevyistä myöhemmin...
www.hypy.fi
Notubesin laikat vieläkin hyllyssä suorina,pinnoite kului 3 vuodessa sieltä täältä pois...ja ovat alua...
Napit on ollu samat jo pitkään.Eikä tässä välttämättä olla painavampaan vaihtamassa, mutta jokin tuossa kuitukruunuisessa SIDissä vaan vetää puoleensa. Mut kyllä se DT silti on yhä toivelistan kärjessä.
S-tec sports mainostaa bike-magazinessa Dt 100 race race ltd 1250g -keulaa 699€. Mikä vuosi, mikä malli? En tiie. Netistä ei kyl löydy. Mitä lie..![]()
Enpä löytänyt tuota tarjousta heidän verkkosivuiltaan. Tuo "ltd" tosin viittaa vahvasti vuosimalliin 09. Mutta vaikka olisi 09, alkaa olla halbaa...
S-tecin saitti on koko lailla hyödytön. Kannattaa olla sinne esim. meilillä yhteydessä. Itse ostin sieltä noin vuosi sitten BH G4 -rungon, siitäkään ei webbisaitilla ollut mitään. Bongasin vaan muistaakseni Tourin ilmoituksesta, että ko. merkkiä edustivat. Homma pelitti silloin kiitettävästi. Viesteihin vastattiin ripeästi ja itse rungon lähetys hoitui sovitusti. Maksu jälkivaatimuksella.
MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
Eikös 07-malliseen sidin worldcuppiin saa vaihdettua esmes 01-mallisen sid racen sisuskalut? Siitähän tulee noin kilon painoinen keppi...tosin en tiedä kisakelpoisuudesta kun joustoa lähtee roimasti pois ja ei mahdollisuutta lukitukseen. Mut kevyt olisi![]()
Mikähän keula oli Akilla jota joskus tuunattiin poistamalla sisuskaluja? Sidi World Cup vai ...?
izmo muokkasi tätä : 26.12.2009 at 09.22
Izmo muistaa oikein, eli varastosta löytyy melkein tuollainen "kilon keppi". Se on Rockshox SID World Cup, johon Rtech teki oikean putken sisuskalut uusiksi. Idea oli tehdä mahdollisimman yksinkertainen ja kevyt haarukka, joka kuitenkin toimii pehmeästi. Ja varsin hyvinhän se virittely silloin onnistui. Massaa tuolla keulalla on muistaakseni jonkin verran alle 1100 g.
Mutta ei tuota Sparkkiin voi laittaa. Se on niin lyhyt, että ohjauskulmasta tulisi kovin jyrkkä, eikä se 70 mm:n (nimellisesti 80 mm) joustomatka oikein sovi yksiin 110-millisen perän kanssa.
![]()
Eclipse Ultralight Latex-Schlauch - MTB - 26" / 1,5"-2,25" - 56g
http://tuning-bikes.de/product_info....oducts_id=1120
"The first tubes are expected to be available from Jan 07. Reservation recommended due to high demand!"
Väittävätpä, että Eclipsen jotakuinkin pierunkuoren paksuisia ihmesisuskumeja (56g/kpl) alkaisi tuolta kohta jo saamaan. Eihän niiden pitänytkään alunperin tulla kuin about vuosi sitten
Saapa nähdä kuinka kaikki kuultu hypetys pitää paikkansa. Mikäli, niin mahtavat olla jopa tuon suolaisen hintansa arvoisia..
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
55€
Pitäkööt tunkkinsa.
Sakkeri ainakin pysyy tubelesskumeissa ja -vanteissa, litkua sitten vaan sisään kun alkaa päälyrenkaassa olla reikiä.
Itsekin aion testailla litkuja lähitulevaisuudessa, mutta tokihan tuollaiset sisärenkaatkin kiinnostavat. Mutta jos ne on lateksia, niitä ei varmaan sitten ihan tosta vaan paikkaillakaan, ainakaan tavallisilla rengaspaikoilla.Ei oikein nappaisi heittää viidenkympin sisuria roskiin.
Mulla on tälläkin hetkellä käytössä Contin Supersonic-sisärenkaita, joista monesta löytyy yli viisi paikkaa. Jos tuollaisen Eclipse-sisurinkin saisi paikattua käytännössä ilmaiseksi, sitten viiskymppiä renkaasta ei olis ihan toivoton...
Litkut on jees, kunhan niitten kans oppii pelaamaan.![]()
Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!
Jep, kevyttä uutta vuotta kaikille!![]()
Viestistä innoittuneenaMitenkä on arvon keventelijät näistä valinnoista. Kokemusta ei oo kauheen monista osista, joten kokeneempien apu tulee tarpeeseen
-Oon aatellut tangoksi laittaa Eastonin EC90 flatin. Onko hyvä valinta ajatellen henkikultaa ja keveys:hinta. Entäs kun käyttää lukkogrippejä LizardSkin Logo, joissa molemmissa tupeissa 2lukkorengasta. Pitääkö tangon sisään tuupata jokin täyte esim Hopen grip doctorit?
-Sitten ketjuasiaa. Kannattaisiko käyttää nykyisen XTR:n 9spd tilalla 10spd ketjua? Ja mitkä ketjut käyvät D-A:n 9spd pakkaan? Rotor, KMC, D-A?
-Isompi limppu(36) tuntuu liian pieneltä joten aattelin laittaa uusiks rattaat kun tippuis massaakiNykyiset Middleburnit ja aattelin Spécialités TA:n rattaita 26/38. Onko nämä kestävät ja muutenkin hyvät, koska ovat kevyet? Mites, onko näissä vaihtamista helpottavia pinnejä ja ramppeja?
Toisena mahdollisuutena olisi Samun ehdottamat Gebhardtin rattaat, mutta tietoa en oo löytäny oikein.
-Sitten, törmäsin kerran titaanisiin levyjarrujen levyjen pultteihin. Kannattaako, kevennystä tuskin paljoakaan tulee mutta blingia?
-Rakentelussa pidetään tarkeenä kisakestävyyttä niinkuin Akillaki![]()
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Itselläni on ollut EC90 sillä pienemmällä nousulla reilu vuoden käytössä.
Aikamoista paukutusta tuo on kestänyt lähinnä enska tyylistä ajoa ja yksi päivä on käyty Laajavuoressakin laskemassa DH reittejä.
Itsellä myös LizardSkinin Logo lukkoripit eikä aiheuta ongelmaa.
Nuo tupet kun ovat mallia "tasaisesti ympäriltä puristava" niin tu0 hiilari ei siitä kärsi.
Hieman kohelsin jarruja ilmatessa ja nestettä pääsi hieman tangolle ja lakat lähti. Tutulla maalarilla ruiskautin uutta lakkaa hieman pintaan.
Cycling El Burro
Hitaasti mutta epävarmasti.
Onkos Scott-miehillä (tai muilla) tietoa monissa Scotteissa alkuperäisosana olevan FSA Nr.9 semi-integroidun ohjainlaakerin painosta?
Mietin vaan, että paljonkohan vaihto esim. Tunen BuBuun tai Cane Creekin AERiin mahtaisi säästää painossa...
Ei tarvitse. Tuollaisen tulpan tarkoitus on estää tavaran meneminen tangon sisään. Päätytulppia on paljon keveämpiäkin, ihan sellaisia muovisia ilman mitään ruuveja ym. Kevein on tietenkin Ohne-merkkinen, mutta se toiminta...
Kaikki 9-ketjut käyvät varmuudella. Campan ketju voi vaatia pienen sisäänajon ennenkuin toimintakunto saavutetaan. XTR ja D-A taitavat olla itseasiassa yksi ja sama ketju.
Holokki auki ku H. Moilane.
Tosiaan XTR ja Dura-Ace taitaa olla sama ketju mutta ei kai ysipakkaan kympin ketjua...?
Toki 9-pakkaan kympin ketju.
Kirjanmerkit