rav:n kanssa tuli tosiaan nuo lamput rakennettua, ja reseptistä vielä pari sanaa:
Kyseessä on siis 2x auton lisävaloumpiot ja 1x xenon-jälkiasennussarja. Ballasti taisi tukea jopa 9-32V, joten ovat vallan monikäyttöiset. Lisäksi perussarjan välissä on n. 70cm jatko ballastilta polttimolle jossa tuo "vaarallinen" jännite kulkee. Piuha on tilattu asiantuntevasta liikkeestä n. 4e kappalehintaan. Huomiona, että pelkät superseal-liittimet maksaa tuonverran motonetissä. Jätimme piuhantekemisen siis muille. Ballasti tosin paloi vielä 8v:lla, mutta tuosta vähän alaspäin alkoikin välkyttely.
Eli jos H. Moilanen käyttää Ballastin ja polttimonsa välissä tuommoista omapostaamassa "kaupallisen" setin kuvassakin näkyvää jatkopiuhaa, ei ongelmia ole oman kokemuksen mukaan. Tai sitten olen niin kuiva kaveri ettei sähkökään kulje...
Toisaalta... tappaako se jännite vai virta? 
Umpiosta johtuen piti vähän hyvinkin pistemäistä valoa säätää järkevämmäksi, ja nyt valoa on vallan riittävästi leveämmänkin polun valaisemaan "hotspotin" kohdalla. Vuotovaloa on taas sitten niin paljon että tuntuu kuin metsässä olisi kypärän etupuolella katuvalot päällä, joten näkee sivusilmälläkin vähän jotain. Omasta mielestä tunaus on varsin onnistunut, sikäli kun homma oli suhteellisen Plug-and-play, eikä tarvinyt säätää drivereiden, linssien ja lipo/li-ion kennojen latausten ja purkujen kanssa. Sitä kun on käsi, ja pienin työkalu mitä käsissä pysyi oli Dremel-kopio.
ConD muokkasi tätä : 29.12.2009 at 09.07
Syy: Ballastiin tarkennusta...
ConD
#tou mtb team
Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa
Kirjanmerkit