HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 29 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #841
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla on Gipiemmen kehiä mm. 24 reikäisenä/30mm profiili, tosin ne on 490g. Ajattelin PT-navoille niitä vaihto-ehdoksi DT RR1.2 kehälle. Tilasin mallisksi fixi/ratakiekkoja ja noita tuli samassa lootassa. Mulla kun on toi Gipiemmen maahantuonti. Ja tätäkään ei olisi vissiin saanut kertoa julkisti.

    http://www.gipiemme.com/JJ_SITE/JJ_M...sp?idRecord=76

    Sit peruskiekon kehiä 32h:

    http://www.gipiemme.com/JJ_SITE/JJ_M...sp?idRecord=80

    BTW, se DT 36-hammas "kitti" kevittää huimaavat -10g. Ns. pakkohankinta.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 10.12.2009 at 16.39

  2. #842
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mulla kun on toi Gipiemmen maahantuonti. Ja tätäkään ei olisi vissiin saanut kertoa julkisti.
    niin... voihan se alkaa jotakin budjettirahalla elävää virkamiestä ahistamaan

    p.s. kaikki kunnia virkamiehille

  3. #843
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Jensonilla olisi Eastonin kiekkoja Easton EA90 Aero kohtuuhinnalla 340€ +verot

    http://www.jensonusa.com/store/produ...+Wheelset.aspx

    olisikohan hyvät?

  4. #844
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Kai noi menee. Ton hintasta kiekkoa en kyllä ihan noin kaukaa lähtisi tilaamaan. Jos noi maksaa hanskaan jonkun reilu 300€ niin on varmaan ihan jees. Mutta jos +rahdit ja tullit niin harkittisin kahdesti.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 11.12.2009 at 18.42

  5. #845
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mulla kun on toi Gipiemmen maahantuonti. Ja tätäkään ei olisi vissiin saanut kertoa julkisti.
    Mutta kuitenkin päätit mainita, ihan tälläisenä harmittomana mainosluaseena.

  6. #846
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Menee taas ihan älyttömäksi.
    Foorumi on puolillaan mistä tuotetta x? -säikeitä, ja sitten jos joku sattuu mainitsemaan, että Suomestakin saa niin aletaan jeesustelemaan, että mainos, mainos!
    Ei tuo nyt niin paha ole, etteikö isot ihmiset kestäisi. Ei sieltä tarvitse ostaa jos ei halua.

  7. #847
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Jensonilla olisi Eastonin kiekkoja Easton EA90 Aero kohtuuhinnalla 340€ +verot

    http://www.jensonusa.com/store/produ...+Wheelset.aspx

    olisikohan hyvät?
    Minulla on sekä Jensonista että Eastonista hyviä kokemuksia. Noille tulisi ilmeisesti hintaa 499$ + 57$ posti = 556$ ~ 375e + alv 22% ~ 460e. Eli aika hyvät kaupat, riippuen toki siitä että mitkä kiekot noilla korvaa, vai tulevatko uuteen pyörään vai mitä. Ei sinänsä, jos lähikauppiaalla olisi samanlaiset muutaman kympin kalliimmalla, ...

  8. #848
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Nauraa Team Quick Step ajaa FFWD-kiekoilla 2010' Pro Tourin!

    FFWD Wheels is proud to announce to enter the ProTour in 2010 by sponsoring Belgian Team Quick Step.

    Tom Boonen, Stijn Devolder and the rest of Team Quick Step will ride Eddy Merckx bikes with FFWD Wheels.

    We are excited to have the confidence of the best cyclist ever and are thrilled to team-up with Eddy Merckx providing Team Quick Step with the best material.
    Sponsoring a high-level ProTour team like Quick Step is the next step in promoting Fast Forward worldwide.

    Having the opportunity now to get direct feedback from professional riders will allow us to enhance our product development.

  9. #849
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Hei,

    Punniskelen Campan Shamaleiden ja Fulcrum Racing Zerojen välillä. Kummankin osalta olisi kyse 2-way fit kumeksille tarkoitetusta versiosta. Onkohan noissa mitään oikeaa eroa? Hinnatkin vaihtoehdoilla on aika yksi yhteen.

    Eli annanko värin ratkaista

  10. #850
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Hei,

    Punniskelen Campan Shamaleiden ja Fulcrum Racing Zerojen välillä. Kummankin osalta olisi kyse 2-way fit kumeksille tarkoitetusta versiosta. Onkohan noissa mitään oikeaa eroa? Hinnatkin vaihtoehdoilla on aika yksi yhteen.

    Eli annanko värin ratkaista
    Valitsisin Shamalit vaikka tai sen takia koska mulla on jo yhdet.. ja väri ratkaisee näin pienissä eroissa.

  11. #851
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Hei,

    Punniskelen Campan Shamaleiden ja Fulcrum Racing Zerojen välillä. Kummankin osalta olisi kyse 2-way fit kumeksille tarkoitetusta versiosta. Onkohan noissa mitään oikeaa eroa? Hinnatkin vaihtoehdoilla on aika yksi yhteen.

    Eli annanko värin ratkaista
    Eipä noista juuri muuta eroa löydä kuin mainitsemasi väritys... sama kumman valitset, hyviä on molemmat.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  12. #852
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    33
    Moi,
    aikaisemmin jo olenkin kysellyt uusien vanteiden perään kommentteja. Nyt kun vuoden vaihde lähestyy on aika tehdä ratkaisu mitä tuleman pitää. Mutta vaikka kuinka paljon olen lukenut ja yrittänyt sisäistää niin edelleen mietityttää sijoituksen kohde rahassa. Kannattaako vanteisiin sijoittaa 800 vai 1500 euroa (tai tältä väliltä)?

    Saanko huomattavan hyödyn jos ostan esimerkiksi Reynolds MV32UL C tai DT Swiss RRC 570F/RRC 680R kuin jos ostan esimerkiksi Fast Forward F4R 240S tai Zipp 303 vm. 2008? Ensimmäisten hinnat noin 1600 ja jälkimmäisten noin 1100. Entä jos alle tulisikin DT Swiss RR 1450 tai Reynolds Attack, hinnoiltaan noin 700-850.

    Huvin vuoksi en halua sijoittaa 1500 jos saman hyödyn saan tonnilla. Kuitenkin tarkoitus laittaa hyvät, kestävät sekä avot.

    Paljon tällä palstalla on herjattu ja vartoiteltu Mavicin R-Sys vanteista, mutta onko kellään kokemusta 2010 vuoden malleista vielä? Onko parannusta edeltäviin malleihin?

  13. #853
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HaIlu Katso viesti
    Saanko huomattavan hyödyn jos ostan esimerkiksi Reynolds MV32UL C tai DT Swiss RRC 570F/RRC 680R kuin jos ostan esimerkiksi Fast Forward F4R 240S tai Zipp 303 vm. 2008? Ensimmäisten hinnat noin 1600 ja jälkimmäisten noin 1100. Entä jos alle tulisikin DT Swiss RR 1450 tai Reynolds Attack, hinnoiltaan noin 700-850.

    Huvin vuoksi en halua sijoittaa 1500 jos saman hyödyn saan tonnilla. Kuitenkin tarkoitus laittaa hyvät, kestävät sekä avot.

    Paljon tällä palstalla on herjattu ja vartoiteltu Mavicin R-Sys vanteista, mutta onko kellään kokemusta 2010 vuoden malleista vielä? Onko parannusta edeltäviin malleihin?
    Aika laajalla skaalalla olet valkkaamassa. Ilmeisesti avokkaita olet kuitenkin hakemassa kun DT:n ja Reynoldsin vaihtoehdot ovat avoja? Zippin pudottaisin ensimmäisenä painavimpana ja alumiinisella "ulkovanteella" varustettuna eikä hinta näiden ominaisuuksien takia ole niin erinomainen. Tokana putoaa pois RR 1450 kun se ei ole millään tavalla aero. Kolmantena pois putoaa Reynolds Attack kun se on melko painava ja navat eivät ole samalla tasolla muiden kiekkojen kanssa. Loppujen kanssa saakin sitten arpoa. FFWD on ehkä niskan päällä edullisemman hintansa ansiosta.

    Jos kiekot eivät ole nopeat, eli jos kiekot ovat matalat, niin mä haluaisin mahdollisimman kevyet kiekot ja noista sun vaihtoehdoista yksikään ei ole tosi kevyt.
    6.7 WTF/kg


  14. #854
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Nimenomaan ennen vaihtoehtojen paremmuusvertailua pitäis selvittää että minkälaista kiekkoa haetaan. Aeroa vai matalaa profiilia? Kevyttä? Kestävää? jne.

  15. #855
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    33
    Ensimmäisenä alkujaan olin mietteissä ja kääntymässä Reynolds MV32UL:sten puoleen, mutta sitten aloin miettimään myös FFWD:tä. Tämän jälkeen olen pähkinyt saako todellakin hinnalle vastiketta jos valitsee hintaluokkaa 800 tai 1500. Kuitenkin maksimi mitä olen ajatellut käyttää on noin 1600 euroa, mutta jos taas suurtakaan eroa ei ole Reynoldsien ja FFWD:n välillä niin tällöin otan mieluummin FFWD:t ja käytän erotuksen muuhun.

    Tavoitteena ei ole niinkään huippukevyet, mun mielestä ok jos painoa 1300-1600 grammaa. Jotkut suosittelee vain matalalla profiililla olevaa ja ei niinkään aeroa. Luonnollisesti tavoitteena löytää mahdollisimman kestävät ja ehdottomasti laadukkaat vanteet. Pitkään mietin tuubeja, mutta nyt olen kääntynyt avojen puoleen. Ellei taas joku käännä päätä

    Runko (S-Works Roubaix) on kotona ja odottaa vanteita. Budjetti koko pyörälle on noin 5500-6000. Tälle talvelle tosin runko ja vanteet, ja ensi kesäksi muut osat vanhasta pyörästä. Sitten loput osat seuraavana talvena.

  16. #856
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397

    Entäs CC SLR?

    Oletko muuten harkinnut Mavicin Cosmic Carbone SLR:ää? Pitäisi olla melkoisen aerot ja pikalinkutonta painoa kuitenkin "vain" 1595 grammaa, mikä ei ole lainkaan hullummin syvän profiilin avorengaskiekoille. Alumiiniset jarrutuspinnat lienevät plussaa nekin. Gyntterit myyvät kiekkoparia suunnilleen tonnilla.

    Viime keväänä kun shoppailin uusia kiekkoja arvoin pitkään SLR:n ja Campan Shamal Ultrien välillä. Päädyin jälkimmäiseen ja ollut niihin sinänsä tyytyväinen, mutta myönnettävä on, että SLR:n hintoja tulee vieläkin tsekkailtua säännöllisesti.

  17. #857
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ma tykkaan siita, etta vanne on yhta ja samaa materiaalia. Tietty noi Mavicit kestaa vaikka tankilla ajaa yli, mutta mun mielesta tuhat rahaa on tosta kiekkosetista aika paljon. Kun kehilta poistaa 100-150g per kiekko, niin sen huomaa ajossa.

    Ja toi 300 euron lisainvestointi Reynoldsin kiekkoihin ei ole mun mielesta kovin fiksu veto.
    6.7 WTF/kg


  18. #858
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ma tykkaan siita, etta vanne on yhta ja samaa materiaalia.
    Onko täyshiilikuituisuudesta sitten muuta iloa kuin grammojen säästäminen? Jarrutustehoahan hiilikuidulla ei ainakaan paranneta. Hiilikuituisten avovanteiden ylikuumenemisellakin pelotellaan, vaikka eihän täällä Suomessa mitään Alppimäkiä jarruteltavaksi ole.

  19. #859
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mää on pitäisi Cormic Carboneja mitenkään pommin kestävinä. Etukiekossa on pinnoja niin harvassa, 20kpl, kehä joku löysä Open Pro ja kun kuituosa on vain koriste, tahtoo etukiekko vipattaa aina vähän siihen suuntaan johon pinna sattuu vetämään. Saati kun kyntää vähän pienarta. Muuten hianon näköiset kiekot.

    Profiilikiekossa kokohiilarikehä on kevyt ja jäykkä mutta tärkein pointti on kestävyys ja korjattavuus. Ja tuubilla toki. Sellanen 4-5cm kokohiilarikehä on todella kestävä.

    Tollasta kehää, oli merkki mikä tahansa, jossa on alukehä ja hiilari, on vaikea korjata. Kokokuitukehään taas pystyy parsimaan aika kivasti. Ja 400g pyörivää massaa kuitenkin on aika paljon, vaikuttaa fiilikseen aika raakasti. (1350 vs 1600g + sisärenkaista joku 100-150g)

    Jarrupalat kestää ja toimii minusta hiilarikehällä hyvin. Toki jarrutufiilis on erilainen ekalla kertaa mutta en sen perusteella kyllä kiekkoja valkkaisi.

  20. #860

    Tsekkaapa Topot

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HaIlu Katso viesti

    Huvin vuoksi en halua sijoittaa 1500 jos saman hyödyn saan tonnilla. Kuitenkin tarkoitus laittaa hyvät, kestävät sekä avot.

    Paljon tällä palstalla on herjattu ja vartoiteltu Mavicin R-Sys vanteista, mutta onko kellään kokemusta 2010 vuoden malleista vielä? Onko parannusta edeltäviin malleihin?
    Hei
    Lightweightin ohella ainoa kiekkovalmistaja, jolla pinnat menevät läpi navan ( "go all the way " ) on Topolino. Jos olisin budjetillasi liikkeellä , katsoisin
    LW:n tarjonnan läpi . Omaa kokemusta noista ei ole, mutta arvioinnit yleensä olleet hyviä noista.

    Jos haet LW:tä edullisempaa vaihtoehtoa, niin esim tämä :

    http://www.biketiresdirect.com/ptocc...heelset/pp.htm

    Kevyehkö ( 1360 g) ja ottaa hiilikuitu-kevlarkomposiittipuolillaan kivasti tärinää suodattaen. Ei kovin aero eikä kovin jäykkä. Itsellä C19:sta vasta
    muutaman lenkin kokemus, mutta mahtavat ovat ajaa ja 50v- lähestyvänä arvostan Topojen mukavuutta varsinkin yhdessä hiilaripyörän kanssa.
    Ja dollarihan on vielä aika halpa nyt....

    Palaan keväällä lisäkommentteihin Topoista kokemuksien kertyessä.

    JT

  21. #861
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Hei
    Lightweightin ohella ainoa kiekkovalmistaja, jolla pinnat menevät läpi navan ( "go all the way " ) on Topolino. Jos olisin budjetillasi liikkeellä , katsoisin
    LW:n tarjonnan läpi . Omaa kokemusta noista ei ole, mutta arvioinnit yleensä olleet hyviä noista.

    http://www.lightweight.info/eng/lr_ventoux.html
    Tuo 240- malli järempänä (110 kg:n max massa kuskilla)
    sopisi ainakin mulle , hintaa on siinä 2500 - 3000 €/setti ja
    paino kilon pinnassa )
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 30.12.2009 at 15.27 Syy: LW:n lisäys

  22. #862
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    33
    Ja taas uus merkki harkintaan

    LW:t on kyllä liian kalliit, tonni tai puoltoista pois niin vois harkita. Mutta nuo Topolinot näyttäisivät mielenkiintoisilta, pitänee lukee ja kaivella niistä tietoa lisää. Thänks vinkistä.

    Tuo tuubi asia taas ponnahti esille Samun kommenteilla, jotenkin odotinkin (ei negatiivisena asiana). Itseäni vain karsastaa niissä ajatus liimailemisessa ja sitten liiman kuivumisen odottelussa, joissakinhan sanotaan että vie vuorokauden kuivuminen että on varmasti kunnolla kiinni. Toisaalta houkuttaisi ajatus kokeillakin niitä. Miten niiden kestävyys vrt avorenkaat? Onkos missään yksinkertaiselle ihmiselle erittäin yksinkertaista ohjetta renkaiden liimailusta vanteille?

    Eli näyttäisi siltä, että Reynoldsit unohda ja vaihtoehtoina on FFWD joko avona tai tuubina. Sekä sitten haastajana Mavicin Cosmic Carbone SLR ja itselleni tuntematon Topolino. Tuleeko kenellekään muita varteenotettavia vaihtoehtoa mieleen?

  23. #863
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Jos mina olisin laittamassa noin monta euroa jonoon, niin mina en missaan nimessa hankkisi ei-aeroa kiekkoa.

    Tuubeista...Ei ne vanteelta lahde vaikka liimaa lyhyen kaavan mukaan. Tuubi ja tuubivanne kestavat kaikenlaiset monttuihin ajot ja rengasrikot paremmin kuin avot. Toi kestavyys on mun mielesta aika tarkea ominaisuus kun kiekkopariin investoi toista tuhatta euroa.

    Zippin sivuilta loytyy pitkan kaavan hyva liimausohje.
    6.7 WTF/kg


  24. #864
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ja tuubin paikkaaminen on nopeampaa ja halvempaa kuin sisärenkaan vaihto, n.2€/kerta Tufon aineella. Toki avotkin voi paikata samalla aineella.

    Lyhyt kaava:
    1.liimaa kierros renkaaseen, painetta sen verran että rengas pysyy muodossa
    2.liimaa kierros vanteeseen,
    3.liimaa kierros renkaaseen,
    4.liimaa kierros vanteeseen
    5. Ilma pois renkaasta ja vanteelle, venttiili ylhäällä, alusta-alkaen vetäen paikalleen, menee lopuksi helpommin sit.
    6. täysi käyttöpaine. Voi lähes heti ajaa tai odotaa sen yön yli jos epäilyttää.

    Ei siis mitään välikuivutteluja vaan jatkuvaa kiertoa. Ja idea on että viimeinen, märin kerros on vanteessa, ei renkaassa. Sotkee vähempi.

    Esivenytys auttaa esim. Contin renkaissa. Ilman liimaa vanteelle ja yön yli paineet päällä, tai pidempään, koska nyt kerkiää liimaan. Levittimen saa valita itte, etusormi pelaa aika hyvin. Ja Contin liima.

    Renkaiksi on minusta tasan kaksi vaihtoehtoa, Vittoria Evo CX II tai Tufon S3 <215g. Onhan sit muitakin mutta en ole havainnut suurempaa syytä käyttää niitä. Ducast on ihan ok jos haluaa retron näköistä ja on tuohta paksusti. Vittoria Evo CS, jos ei aina halua ajaa maaliin, edes tempossa.

    Profiilikiekkouhin alumiiniset venttiilinjatkot, esim. FFWD tai Tufo että venttiili pelaa kuin normaali eikä mitään Zippin pillejä joissa venttiili jää vanteen sisään, ne alkaa kuitenkin vuotaan ja voi huumori kukkia kun ei tiedä ennen kisaa paljonko meni painetta gummiin. Nähty ns. "monta" kertaa.

  25. #865
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Hmmm... pitäiskö noille Vittorioille antaa toinen mahdollisuus. Tallissa roikkuu 2 lähes uutta Evo CX:ää, joista toisessa on pikkuriikkinen reikä. Tyhjeni hiljaa viikkotempossa yks kerta ja totuus paljastu kääntöpaikalla... muljahdus ja rupea polveen Väänsin sen takaisin vanteelle ja ajelin loppuvitosen "maaliin", niin olematon vuoto siinä on.
    En ole paikkaamista ajatellut, mutta tuo litku voisi olla kokeilemisen arvoista? Mitä se puteli maksaa?
    Kaar ittelles vaa

  26. #866
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    n.6€ ja sillä menee n.3 kertaa. Jos rengas puhkeaa muutaman viikon siää uusiksi, paikkaantuu todennäköisesti lisäämättä ainetta. Tufo Extreme on minusta toimivaa.

  27. #867
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    30
    Eli näyttäisi siltä, että Reynoldsit unohda ja vaihtoehtoina on FFWD joko avona tai tuubina. Sekä sitten haastajana Mavicin Cosmic Carbone SLR ja itselleni tuntematon Topolino. Tuleeko kenellekään muita varteenotettavia vaihtoehtoa mieleen?
    Mulla on ajossa tollaset Mavicin Cosmic carbonit ja ne onneksi tuli pyörän mukana, koska ikinä en rahojani tollasiin kiekkoihin laittaisi. Samu perustelikin hyvin miksi kokohiilari kehä on parasta ikinä.
    Topolinot jättäisin kanssa pois laskuista vaikka paino/hinta olisikin houkutteleva. Mutta mites varaosat kun jotain hajoaa? Ja muistaisin niin että Zippin navoissa oli jotain kestävyys ongelmaa?
    Tossa vois olla pari vaihtoehtoa:
    http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEELS/09/wheel_ec90_aero_'09.html

    http://s-tec-essence.eshop.t-online....cts/CBONE-0001

  28. #868
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    [QUOTE=HaIlu;1312603]Ja taas uus merkki harkintaan


    Eli näyttäisi siltä, että Reynoldsit unohda ja vaihtoehtoina on FFWD joko avona tai tuubina.
    Tuubina. Ehdottomasti. Tuossa ylempänä jo kuvailtiinkin jo tuubien paikkauksen helppoutta, joka ainakin omalla kohdallani oli männä kesänä harvinainen tapahtuma. Tuubina noi kehät on myös käsittääkseni paljon kevyemmät. Tuubien liimaaminen on myös mieltä puhdistava tapahtuma. Hienon ja laadukkaan käsintehdyn renkaan liimaaminen perinteiseeen tyyliin nykyaikaiselle kuituvanteelle on jotakin aivan muuta kuin jonkun misukan litionin pullautus halpisavolle. Isännän ja renkaan välille syntyy lämmin side, jotain, joka on lähellä rakkautta...ainakin syvää kiintymystä hyvää työtä tehneeseen pitkäaikaiseen palvelijaan.. Kun ajat tuubeilla, huomaat kuinka tulet seuraamaan niiden kuntoa ja kulumista lenkin jälkeen, hivelemään niitä hellästi, kiittäen nautinnollisista kyydeistä.. ja myös vastavuoroisesti tekemään kaikkesi rakkaasi eteen jotta hänellä olisi mahdollisimman sileä tie taivaltaa...

  29. #869
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti



    Tuubina. Ehdottomasti. Tuossa ylempänä jo kuvailtiinkin jo tuubien paikkauksen helppoutta, joka ainakin omalla kohdallani oli männä kesänä harvinainen tapahtuma. Tuubina noi kehät on myös käsittääkseni paljon kevyemmät. Tuubien liimaaminen on myös mieltä puhdistava tapahtuma. Hienon ja laadukkaan käsintehdyn renkaan liimaaminen perinteiseeen tyyliin nykyaikaiselle kuituvanteelle on jotakin aivan muuta kuin jonkun misukan litionin pullautus halpisavolle. Isännän ja renkaan välille syntyy lämmin side, jotain, joka on lähellä rakkautta...ainakin syvää kiintymystä hyvää työtä tehneeseen pitkäaikaiseen palvelijaan.. Kun ajat tuubeilla, huomaat kuinka tulet seuraamaan niiden kuntoa ja kulumista lenkin jälkeen, hivelemään niitä hellästi, kiittäen nautinnollisista kyydeistä.. ja myös vastavuoroisesti tekemään kaikkesi rakkaasi eteen jotta hänellä olisi mahdollisimman sileä tie taivaltaa...
    Ja sitten kun kuuluu pam, niin sit sä kiroat sille renkaalle.

  30. #870
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Mitä käytännön eroa on noilla FFWD:n R ja C vanteilla?
    Vartioharjun Voigt

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •