ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 17 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 67 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #481
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Tänään tuli oma Taxc Flow. Ei ole kyllä tolla trainerilla ajaminen järjellisten touhua

    Mut sit isompi ongelma. Naapuri pirautti ja sano et ei kuule telkkarista mitään, mua jyrinä ei kyl haitannu. Käytössä tällä hetkellä Contin trainerirengas, 8 bar painetta ja trainerin alla tavallinen räsymatto.

    Alle pitäis varmaan keksiä jotain sopivaa vaimentavaa mattoa, mutta minkälaista ja kuinka paksulti? Tampereelta varmaan löytyy sopivaa Kaukajärven Teollisuus Etolasta? Entä muita vinkkejä ettei ääni kantaudu rakenteisiin?

    Kyllä harmittaa jos joutuu laittaan joululahjan kiertoon ennen joulua jo
    Tää nauratti... Viime talvena Tacx flow:lla ensimmäinen treeni sai aikaan samanlaisen tuloksen.

    Alakerran naapuri oli tosin yrittänyt koputtaa kovastikin ovelle, mutta eihän sitä voi kuulla kun on tunnelmaa luovaa teknoa huutamassa korvanapeissa.
    Seuraavana päivänä postilaatikossa oli kirje jossa luki että jopa heidän oman 20 vuotta vanhan pesukoneen jyrinä oli kadonnut äänen alle "joka kuulostaa siltä kuin matkustajakone kiihdyttäisi lähtöön yläkerrassa".

    Traineri siirtyi sen jälkeen suosiolla parvelle, trainerin alle vaimon joogamatto.

    Sittemmin olen kysynyt naapurilta. Tunnetko sinä Kurtia? Ei tunne, ei kuule, ei näe. Kaikki hyvin.

  2. #482
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Tulipa nyt itekin sitten hommattua harjoitusvastus: Tacx Satori. Toinen koeajettu oli Kurtin Rock & Roll. R & R oli turhan keinuva omaan makuun, Satorin eduksi hinta ja koko. Ei ole kuitenkaan tarkoituksena siirtyä kokonaan sisäharjoitteluun, joten senkin takia puolta kalliimpi traineri jäi kauppaan.

    Ensimmäinen sisälenkki on nyt tehty, ihan kelpo ostos oli. Laitoin Tacxin maton alle vielä pari kerrosta solumuovia, hiljeni huomattavasti. Seuraavaksi pitääkin ommella jostain vanhasta pyyhkeestä hikisuoja rungon päälle.

  3. #483
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Mulla on tämä hikiliinana:



    Varmaan tuollaisesta pyyhkeestäkin tekemällä saa ihan oivan.



  4. #484
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Tulipa nyt itekin sitten hommattua harjoitusvastus: Tacx Satori. Toinen koeajettu oli Kurtin Rock & Roll. R & R oli turhan keinuva omaan makuun, Satorin eduksi hinta ja koko.
    Aika turha muuten verrata R&R:ää Satoriin. Kurtin selkeästi halvempi malli kuten Road Machinen on paljon sitä lähempänä ja 150€ halvempi/pienempi kuin R&R. Ja sen keinunnan määrän saa muuten säädettyä. Minusta sellainen pieni liike on kyllä mukava ja se säästää varmasti runkoa. Mitään pyörää tuskin on suuniteltu että taka-aksila on pultattu paikalleen ja sit ajetaan putkelta/voimaa/kovilla tehoilla. Satorin rakenna on kyllä aika kesy, vauhtipyörä on tosi pieni ja aika muovisen oloinen säädin. Korjailin tossa sellasta nääs tällä viikolla. Hintaeroakin vain reilu pualikas satasta. Kyllä noin paremmat kuitupyörät siinäkin yleensä kestää mutta ne jotka hajoaa normiajollakin 2-3 vuodessa, saa tossa rikki talvessa. Ja kevyt alurunko on ehkä se mikä laukeaa eka.

  5. #485
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Ei ole kuitenkaan tarkoituksena siirtyä kokonaan sisäharjoitteluun, joten senkin takia puolta kalliimpi traineri jäi kauppaan.
    Ihan fiksua kun toi Kurtti varmaan houkuttelisi jauhamaan sisällä vähän enemmän

    Tosta trainerin liikkuuvuudesta. Kun mä käytän noita ergonomiamattoja oman trainerin alla, niin se traineri pääsee keinumaan ehkä se 10-20mm fillarin akselin kohdalta, eli se vähän jeesaa...kai.
    6.7 WTF/kg


  6. #486
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Äänekoski/Sumiainen
    Viestit
    27
    Kohti uusia kuntotasoja

    Nyt on ajettu elämän ensimmäinen sisäpyöräily (ei lasketa spinningiä) Taxc Cosmoksella. Laitoin huonetulettimen viilentämään kahden tunnin pyöräilyretkeä mäkisessä maastossa. Watilukemat jäivät hyvin vaatimatomiksi (pikkujoulut edellisenä iltana = piti ajella varovasti), mutta oli siinä hieman pyöräilyn tuntua. Wattilukemista lienee voi nyt sitten seurata kuntonsa kehittymistä, kun ajaa samaa harjoitusohjelmaa joulukuussa ja sitten verrokkina huhtikuussa. Laitten hankin, jotta pääsen uusille keskinopeusalueille ensi kaudeksi.

    Harjoittelu ei tuntunut tylsältä kun samalla katsoin telkkarista hyvää elokuvaa. Kohta lähden taas harjoittelemaan...

  7. #487
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Velosportissa oli muutama Pro Machine tyrkyllä, hinta oli 299e.

    Sitäpä ei ole noista Kurtin vehkeistä mainittu että ovat näitä "design in USA, made in China" vehkeitä... sikäli kun sillä on merkitystä.

    Tuommoisen noudin ja nyt olisi kysymys muille vastaavan omistajille, millä olette saaneet tuon lisävauhtipyörän kiinni, niin ettei se resonoi aivan julmetusti? Taidan laittaa väliin semmoiset pienet tarrat, mitä laitetaan esim. keittiökaappien oviin, jotteivat kolahda.

    Muita ideoita?

    Ja eilen vetäisin myös ekan "testilenkin" , pönttöuunin lämmössä, ilman tuuletinta...ikinä ei ole polkiessa hiki lentänyt yhtä lailla. Televisio mukavasti siivittää treeniä
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  8. #488
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Paa väliin ihan vaikka 5cm teipin palat sillain neliön muotoon pienempään limppuun, maalarin tai sähköteippiä yms. Ei tarvi olla paksu. Ja sit vaan isompi limppu päälle. Ei se kyllä mulla resonoinut ilmankaan mutta on sillain hiljaisempi.

  9. #489
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Paa väliin ihan vaikka 5cm teipin palat sillain neliön muotoon pienempään limppuun, maalarin tai sähköteippiä yms. Ei tarvi olla paksu. Ja sit vaan isompi limppu päälle. Ei se kyllä mulla resonoinut ilmankaan mutta on sillain hiljaisempi.
    Jep, näin tehdään. Ekan testin jouduin ajamaan sillä pienellä limpulla, koska en kestänyt ääntä
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  10. #490
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei sen kyllä pitäsi olla sellainen edes vakiona....limpun irrotus ja kiinnitys uudestaa olisi voinut jo auttaa?
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 09.12.2009 at 09.54

  11. #491
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ei sen kyllä pitäsi olla sellainen edes vakiona....limpun irrotus ja kiinnitys uudestaa olisi voinut jo auttaa?
    Pelkkä limpun irroitus ja uudelleenkiinnitys auttoi mulla, mutta meinaa myös kokeilla tuota Samun teippikikkaa kunhan vaan ehdin..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  12. #492
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Keroppa ihan suoraa sit hiljenikö yhtään "teipillä"? Minusta hiljeni....mut mää oonkin kuulemma "herkkä"...

  13. #493
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Mä yritin ajaa yhden treenin ton lisäpainon kanssa, mutta poishan se piti ottaa. En kuvitellut koskaan tätä sanovani, mutta joissain tilanteissa vauhtipyörä voi olla liian painava. Kun koittaa pitää tehot suht tasaisena, niin tolla lisäpainolla se on aivan tuskaista. Tehot sahaa ylös-alas kun tolla lisäpainolla tulee ihan liikaa laskettelua. Kai ton oppisi hallitsemaan jos vain ajaisi tolla enemmän, mutta sillä pienellä vauhtipyörällä homma on helpompaa.
    6.7 WTF/kg


  14. #494
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Aha? Mää ajoin tossa eilen reeniä ja viä soikeilla Rotor-rattailla...en huomannut ihan kamalaa hankaluutta tehojen kurittamisessa vaikka ollaan adaptio vaiheen ekalla viikolla vasta. Täytyypä piruuttaan kokeilla ilmankin sitä limppua kokeeksi.

    Mää muuten en kato sitä tehoa niinkään muuta kuin aluksi että saa jengat kohdalleen, kadenssilla ajaminen on paljon helpompaa. Tikkasin viimeksikin 94 +-1rpm, taisi olla kai 54/17 väli. Ei tota välitystä tuu katottua kun sillä ei ole merkitystä, mittari kyllä kertoo tehon. Teho pysyy kyllä jos cadenssi pysyy hollilla.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 09.12.2009 at 19.29

  15. #495
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Vain makuasioista voi kiistellä sanoi kettu kun muniaan nuoli. Mä tykkään ainakin toistaiseksi ajaa sillä pienellä vauhtipyörällä. Vaikka sitä tietää, että vakiokierroksilla ne tehot menee kohdilleen, niin silti tuntuu hankalalta. Mä pidän tehon ja kierrokset näytöllä aina vetoja ajaessani. Mä ajan yleensä pidemmät 45-60min vedot jollain 89-90 kierroksella ja 20-30min vedot 92-93 kierroksella ja välitys on vakio 53/17.
    6.7 WTF/kg


  16. #496
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla on PT:ssä ylinnä teho, keskellä syke ja alinna kadenssi. Tehonäyttöä voi sit pyörittää keskarille välistä jos tarvii tsempata.

  17. #497
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Jotekin musta tuntuu että rullat on hyvät kun ne on isohalkaisijaiset ja simppelit. Meillä on Taxc Antares. Lisäksi kokonpainuva runkorakenne on minusta kiva ja helppo käyttää.
    Ajorulla tuli tilattua ja nimenomaan tuo Tacxin Antares. Nuo ELITE:n rullat olivat vielä pitkässä kuusessa toimitusten suhteen ja hinnat vielä pidemmässä kuusessa. No, pääasia että pääsee opettelemaan tätäkin puolta ja saa ajoreeniä tulevaa pakkaskautta ajatellen. Kiitos kommentista!
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  18. #498
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Rotor?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Aha? Mää ajoin tossa eilen reeniä ja viä soikeilla Rotor-rattailla...
    No arvasinhan mä .



  19. #499
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Sain vihdoin juttua trainerisetistä blogiini http://demarere.blogspot.com/2009/12...bike-cave.html

    Seuraavaksi koitan kasata trainerivinkkejä tonne millä saa touhusta vähän siedettävämpää.
    6.7 WTF/kg


  20. #500
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Hyvää settiä.

    Tuo sun huone näyttää kyllä helvetin esikartanolta tunnelmansa puolesta. Joten sielä täytyy tulla hyvää tulosta
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  21. #501
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Mä kattelin kanssa että on tossa tuulettimessa ainakin terä kun se dystopinen zombie-invaasio saavuttaa tuon kellarin.

    Eipä siinä, paljon paremmat asetelmat kuin itsellä. Mielenkiintoisia nämä muiden harjoittelut aina ovat.

  22. #502
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Mä kattelin kanssa että on tossa tuulettimessa ainakin terä kun se dystopinen zombie-invaasio saavuttaa tuon kellarin.

    Eipä siinä, paljon paremmat asetelmat kuin itsellä. Mielenkiintoisia nämä muiden harjoittelut aina ovat.
    Kellarin toinen pääty näyttää vielä karummalta kun se puoli kellarista oli kivihiililämmityksen päivinä hiilikellarin roolissa. Seinät ovat vähän mustemmat. Mulla on vielä jokunen juliste seinien koristeeksi, eli kyllä se tosta vielä vähän paranee. Eristäähän toi pitäisi kun tota kautta karkaa aika paljon lämpöä harakoille, mutta tommosessa 15-18 asteen huonelämmössä on just hyvä ajaa trainerilla.
    6.7 WTF/kg


  23. #503
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Viesti

    Tuli taas havaittua miksi maantiepyörässä on kiva olla 42 pikkulimppu eikä 39. On se ennenkin havaittu nut nyt vähän numeerisemmassa muodossa.

    Tollain keväällä kun ajetaan, ei lujaa, mutta vauhdikkaasti, sellasta jotain 30 kymppiä, että isoo riävää ei viä tarvi mutta jalka pyärii hyvin,niin alkaa meneen liian usein ketju just kypsästi liian ristiin. Ja iso on viä liian iso tai on junttaamista....

    Ajelin sit tossa Kurtilla lenkin ja piti ajaman vähän pitempään vähän kevyemmin. No sattui sit oleen TT-kammet+rattaat kiinni trainerissa olevassa fillarissa. 54/42...vetelin sit 42:lla ja tuntui ihan hyvältä. 42/14+ 102/jenkaa näytti awg 317W. Veikkaa että kesällä pyörii hupi-lenkkiteho just tolla 300-340W välillä ja sillä ei pyöri viä isolimppu oikeasti kunnolla ja 39 loppuu jos kesken. Paikallisilla Kaniinilenkeillä toi ei ole ongelma koska siä ajetaan niin hiljaa ja mutkitellen mutta sielläkin kinnaville saattaisi 42 tai ison pienennys 46-50 piikkiseen saattaisi olla paikallaan.

    39/23 kuten 9s systeemissä usein oli, on kuitenkin yhtä kevyt kuin 42/25....riittää siis useimmille Suamessa.

    Soon julkinen ajatus vaan...

  24. #504
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Mikäs tuossa Kurtin vastuksessa voi hajota kun OJ siitä niin usein on maininnut?

    Eikös siellä ole joku vatkain öljyssä lillumassa jota sitten pyöritellään magneetin voimalla.... kuulostaa melko simppeliltä joten hajoaako "vatkaimen" lavat vai meneekö öljy pilalle?
    Kaikkea sitä tulee pohdittua kun ei kipeänä pääse ajelemaan...

  25. #505
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    En tiä? Ainakin sillä on elinikäinen takuu. Jos tehomittari ei natsaa nopeuden kanssa niin voi olla mittarissakin sanomista. En sillain hahmota ongemaa kun en kattele nopeutta vaan kadesssia ja tehoa. Sykettä lähinnä huvin vuoksi. 195ppm on aina huvittava näky näin eläkeläiselle.

  26. #506
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Mikäs tuossa Kurtin vastuksessa voi hajota kun OJ siitä niin usein on maininnut?

    Eikös siellä ole joku vatkain öljyssä lillumassa jota sitten pyöritellään magneetin voimalla.... kuulostaa melko simppeliltä joten hajoaako "vatkaimen" lavat vai meneekö öljy pilalle?
    Kaikkea sitä tulee pohdittua kun ei kipeänä pääse ajelemaan...
    En tiedä. Tuli vaan vikaisuus mieleen kun tunnin vedossa PT näyttää 270-280 wattia, mutta Kurtin tehofunktion mukaan pitäisi olla 320-325 taulussa. Toi 270-280 vaikuttaa siis just siltä mitä sen pitäisikin olla ja 320 on ihan liikaa. Mutta kun lukee ton Samun postin, niin ehkei siinä mitään vikaa olekaan vaan se Kurtin funktio pissii aika pahasti.

    Ja kierroksia koneeseen? Mä olen antanut kertoa itselleni, että valtaosa valkoisista kestävyysurheilijoista tuottaisi parhaan tehon ja mahdollisimman taloudellisesti siinä 90-95 kierroksen välillä. Trainerilla kyllä pyrkii kierrokset ylöspäin aika helposti ja 90 kierrosta alkaa tuntumaan hitaalta, mutta tohon 90-95 haarukkaan mä tähtään.
    6.7 WTF/kg


  27. #507
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ne kiekat...mulla ainakin on tempossa sellanen pikkujuttu että toleranssi sietää pikku nyppylöitä laskee rajusti jos kampi ei pyöri ja ajamisesta tulee todella väkinäistä. Liian vähän voimaa? Tolla Kurtillahan on välistä pakko ajaa sillä mikä on lähin kadenssi halutulla teholla. Tosin mulle tulee maanantaina 44-soikula pikkurattaaksi niin sillä saa välivälityksiä. Tosin en pidä suurena ongelmana ajanko 95 vai 102 kadenssilla. Toivottavasti kesällä kuitenkin kelloa vastaan siinä satasella. Täytyypä tarkastaa onko meillä suvussa neek....ulkomaalaista verta....?

    Silloin kun Lance oli ns. Kova jannu, ajoin 95-105 vaihtoväleillä. Kympin keskari oli kerran parempi sillä radalla kuin kertaakaan sen jälkeen (45,3km/h ja Ksyriun Elitet alla...) että aika hyvin oli tämäkin eskimo hukassa, noin teoriassa.

    Mitäs sillä nopeudella trainerissa tekee jos on PT? Jos on vähänkin pielessä renkaan koko niin menee mettään laskut. Minusta se nopeus/tehofunktio on aina suuntaa antava. Tietty, tossahan olisi jo yli 10% erhe...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 16.12.2009 at 17.24

  28. #508
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Nopeus vaan ton kaavan takia, mutta se taitaa olla ketuillaan. Saattaa kyllä olla PT:n huollattaminenkin ajankohtaista kohtapuoliin.

    Kisoissa mun kierrokset menee ihan uusiksi. Jossain 60-90min pituisessa korttelissa näkyy keskikierrokset olleen jotain 95-102 luokkaa ja maantielähdöissäkin yli 90.
    6.7 WTF/kg


  29. #509
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Fiddu ota näistä nyt selvä. 2 x 20min tänään aamulla. Molemmissa vedoissa 53x17 ja keskikierrokset 93. Trainerin rulla samalla kireydellä, paineet samassa jne. jne. Eka 20min vanhalla PT kiekolla ja toka uudella PT kiekolla. Ensimmäisen keskiteho oli 304 wattia ja toisessa vedossa 341 wattia.

    Lähtee vanha PT tänään huoltoon. Jos toi uusi PT antaa pätevähköjä lukuja, niin on varmaan pakko olla tyytyväinen.
    6.7 WTF/kg


  30. #510
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Fiddu ota näistä nyt selvä. 2 x 20min tänään aamulla. Molemmissa vedoissa 53x17 ja keskikierrokset 93. Trainerin rulla samalla kireydellä, paineet samassa jne. jne. Eka 20min vanhalla PT kiekolla ja toka uudella PT kiekolla. Ensimmäisen keskiteho oli 304 wattia ja toisessa vedossa 341 wattia.

    Lähtee vanha PT tänään huoltoon. Jos toi uusi PT antaa pätevähköjä lukuja, niin on varmaan pakko olla tyytyväinen.
    Tuolta Cycledrophisin ansiokkaista graafeista parin sivun takaa kun vilkasin, niin 341w on kyllä aika lailla tehofunktion kanssa samoilla linjoilla. Että eiköhän se ratkennu tämä case

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •