Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehtä Katso viesti
Sukalla on yllättävän suuri merkitys. Ostin toissa viikolla Shimanon MW80. Eka kaupassa sanottiin että ohut sukka riittää koko olisi ollut 43. Kesäkenkänä mulla on niken kenkä koko 42. Onneksi en ottanut kenkiä samantien mukaan vaan kävin seuraaavana päivänä naapuri kaupassa kyseleen hintoja. Asiantunteva myyjä sanoi että varaudu kahteen sukkaan sillä kenkä ei ole niin lämmin kuin annetaan ymmärtää. Hinnasta päästiin sopuun ja otin 44 kokoiset kengät (kahden sukan kanssa koko vaikutti hyvältä). Laitoin eka lenkille kahdet sukat ja paketti meni vissiinkin kuitenkin liian tiiviiksi koska oikeaa jalkaa meinasi paleltaa(on siis isompi kuin vasen jalka). No nyt olen sitten tyytynyt yhteen paksuun sukkaan ja hyvin on jalat tarenneet. Kylmemmällä kelillä pitänee varmaan laittaa erilainen pohjallinen. Kiitokset Suv.... asiantuntevalle myyjälle!
Kyllä - sukkaa pitää mahtua talvipopoon reilusti. Mulla on normikoko siinä 42-43. Shimanon MW80:t kokoa 45. Pidän kengässä paksua hiihtosukkaa sekä sen lisäksi ihan rehellistä mummon neulomaa paksua villasukkaa. Ei tuu vilu ei - jaloissa ei oo talvella koskaan liian kuuma eikä talviajossa haittaa, vaikka kenkä on kokonsa vuoksi hieman kömpelö. Reilua kokoa vaan kehiin ja sukkaa sukan päälle.