ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 144 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 194 244 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

mutanaama Guest
    Älä usko kaikkea mitä interweb sulle syöttää. 40W Hid on helkutin tehokas ja hieno valo, mutta fillarointiin riittää jo 10 kertaa heikkotehosempikin P7.

Tosta videosta ei selvinnyt, että polarionin lamppua ei sissikään laita tosissaan fillariin. Paloaika 45min-1,5h ja paino vaivaiset 1,8kg. Eli maastoajeluun täysin käyttökelvoton. Hintaahan sillä ei ole kuin joku tuhannen euroa ja rapiat päälle. Vasta kun näkee valaisimen jonkun kädessä, ymmärtää minkälainen rohjo on kyseessä. Hintaan kuuluvua kantohihna on todellakin tarpeen.

Tuskin kovin tosissaan tehty vertailu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brunberg Katso viesti
    Led-valot tekee tuota joihinkin mittareihin, siis muutkin kuin DX.
    Totta. Jopa Lupine pistää Polarin yhteyden nopeussensoriin pätkimään.

Juu, kuten mutanaama totesti, interweppiin voi laittaa vaikka mitä ihmisten kiusaksi... (esim P7 0,1A ajettuna ei ole kovin kirkas)

Tuossa on (hieman liian pitkällä valotuksella tosin) otettu vertailu omasta 3x DSXOI P7 otsalampusta ja Bettystä, (ovh 850€)

Ei ne P7:t täysin turhia ole.

Vaikka valotus ei ihan kohdallaan olekaan, eron Bettyyn nyt kuitenkin näkee ja sitä pidetään yleisesti "ihan riittävänä" maastoajoon/suunnistukseen.

edit_ kaikki kuvat siis toki samoilla asetuksilla otettu

Häiriötä antavan lampun voi koittaa vuorata, http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...70#post1224570

Voisko joku ettiä kestävän laturin ja kiinnikkeen (jos tämä ei käy: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274) P7:ään
    Tämä p7 siis kyseessä: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16092
    Kun pitäisi saada tässä lähipäivinä tilaukseen.
    Sami93 muokkasi tätä : 03.12.2009 at 19.28

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1251
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26247

Tollaset vielä Samille mukaan niin pelittää hyvin, tuosta kiinnikkeestä en osaa sanoa mutta luulisi toimivan.

edit. toi MTEn P7 on hyvä valinta kun spotti on melkein yhtä iso kuin spilli, ehkä paras yleisvalo mitä löytyy.

edit2. hups, ei siihen tarvitsekaan adapteria kun jokaiselta löytyy varmaan kotoa tuollainen laitejohto mikä sopii laturiin.

edit3. noita 18650 akkuja on sitten aika monelta valmistajalta, jos parasta haluaa niin AWn akut mutta ne on tosi kalliita, kyllä noi DXn trustfiret ym. antaa rahalle vastinetta ihan kivasti. Varsinkin kun niitä saa yhden AWn hinnalla kymmenen.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1251
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26247

Tollaset vielä Samille mukaan niin pelittää hyvin, tuosta kiinnikkeestä en osaa sanoa mutta luulisi toimivan.

edit. toi MTEn P7 on hyvä valinta kun spotti on melkein yhtä iso kuin spilli, ehkä paras yleisvalo mitä löytyy.

edit2. hups, ei siihen tarvitsekaan adapteria kun jokaiselta löytyy varmaan kotoa tuollainen laitejohto mikä sopii laturiin.
    Kiitos, mutta ostanko sku.12060 vai 16092?

Eli onko toi toinen (P7-D) parempi ostos kuin P7-C?

Pitää ostaa tollanen kunnon lamppu, biltema sitten varalle.

Yhteishinta alle 50e :O

Juu pitäisi löytyä tuollainen piuha, ja jos ei löydy, niin ei maksa paljon jostain romukasasta.

Ja joo, kyllä noillakin akuilla pärjää.
    Sami93 muokkasi tätä : 03.12.2009 at 20.20

"Model: MTE P7-D (not P7-D is a model number, the bin of the emitter is P7-C)"
    Tolla tavalla lukee tuossa P7-Dn kuvauksessa eli ne taitaa olla samalla emitterillä. Varmaan ihan sama kumman otat, tossa halvemmassa on enemmän arvosteluja jos se jotain merkkaa.

edit. valon sävyssä on jotain eroa ainakin noiden tuotekuvien perusteella mutta siitä nyt ei tiedä miten ne on otettu...

edit2. jotain läppää tuosta halvemmasta
    http://www.cpfmarketplace.com/mp/sho...d.php?t=183402

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alvinhammer Katso viesti
    Onko muilla ollut ongelmia tuon idän ihmeen DX-lampun kanssa että langaton nopeusmittari menee mykäksi kun iskee lampun päälle. Taitaa aikamoinen sähkökenttä tuossa.... tai jotain.
    Itsellä Sigma BC 1606 ei saa signaalia nopeusanturilta kun DXn lamppu/akku on lähellä

"Model: MTE P7-D (not P7-D is a model number, the bin of the emitter is P7-C)"
    Tolla tavalla lukee tuossa P7-Dn kuvauksessa eli ne taitaa olla samalla emitterillä. Varmaan ihan sama kumman otat, tossa halvemmassa on enemmän arvosteluja jos se jotain merkkaa.

edit. valon sävyssä on jotain eroa ainakin noiden tuotekuvien perusteella mutta siitä nyt ei tiedä miten ne on otettu...

edit2. jotain läppää tuosta halvemmasta
    http://www.cpfmarketplace.com/mp/sho...d.php?t=183402
    Kiitos.. mutta vielä mietityttää tuo kiinnike.. Pitää mitata huomenna toi ohjaustangon halkaisija, niin saa varmuuden, että mahtuu tankoon. Ton kiinnikkeen yhdestä arvostelusta: "for non-oversized handlebars (26.0mm)"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti resti Katso viesti
    Itsellä Sigma BC 1606 ei saa signaalia nopeusanturilta kun DXn lamppu/akku on lähellä
    Perinteiseen matalataajuiseen sähköpulssiin luottavat langattomat mittarit ovat alttiita häiriölle led-valoista, voimalinjoista yms. , mutta esim polarin cs600 käyttää 2,4GHz taajuutta siirtoon joka selvästi vähemmän altis häiriölle. Tämä tuli aiemmin myös itse todettua sigman dts-mittarin kanssa.

Yksi keino joka saattaa auttaa on se että pyrkii maadoittamaan led-valon rungon pyörän runkoon. Olettaen että sää hyvän sähköä johtavan kontaktin noiden välille.

Ohmi x käämi.

Teipä niin tyhmästi että oletin Exposure Enduro MAXx2-soihdun smart-laturin olevan sitä mallia, jotta lamppu voi olla kiinni laturissa valoisan ajan vuodesta ja nytkö sitä sitten tarvitsee niin li-ion akut ovat vissiin osaksi kuoleutuneet, koska lamppu pysyy maksiteholla about puoli minsaa. Alempien tehoalueiden paloajat näyttävät olevan suht normeja.
    Oma aiheittuma vika tuo on, ei varmaankaan takuun piireihin mene, ohjekirjassakun ei suoraan sanota että ylläpitolatailla voi forever.
    - 4 x olen lataillu/polttanu tyhjäksi tuon, ei auttanut.
    - Exposuren laturi huono, yksi jo meni mykäksi aiemmin(takuuseen).
    - eivät näköjään nykyään vastaile eemäileihin, 3:n eriin yrittäny pommitella.
    - Light & Motion-merkkisessä kypärälampussa ei em. ongelmia, vaikka laturissa 24/7.
    - pitää sitte ostaa uusi kolvi ja räjäyttää/yrittääkorjata tuo lamppu itse.

Tilasin tuon tilalle -> http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42100 vähän tippuu valoteho jatkossa, jos en saa korjattua tuota Exposurea

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Älä usko kaikkea mitä interweb sulle syöttää. 40W Hid on helkutin tehokas ja hieno valo, mutta fillarointiin riittää jo 10 kertaa heikkotehosempikin P7.

Tosta videosta ei selvinnyt, että polarionin lamppua ei sissikään laita tosissaan fillariin. Paloaika 45min-1,5h ja paino vaivaiset 1,8kg. Eli maastoajeluun täysin käyttökelvoton. Hintaahan sillä ei ole kuin joku tuhannen euroa ja rapiat päälle. Vasta kun näkee valaisimen jonkun kädessä, ymmärtää minkälainen rohjo on kyseessä. Hintaan kuuluvua kantohihna on todellakin tarpeen.

Tuskin kovin tosissaan tehty vertailu
    Öhöm.
    En minä aivan huvikseni tuollaista vaivaa kiinnikkeen tekemiseen ole nähnyt:

Mitä kokoon ja painoon tulee 1,8 kiloa se painaa ja on iso. Mutta, sitä ei huomaan ajossa. Mukana se kulkee siinä kuin muutkin valot.
    Tuolla valolla maastopyöräily sai totaalisen uudet tuulet. Paloaika on 80min. Ei missään olosuhteessa 45min. Paitsi jos lähtee puolella akulla liikkeelle
    Nykyään ihmettelen että miten ihmeessä P7:lla on tullut toimeen. Huomiovalona ihan hyvä Ja siirtymäajoon.
    Vastaantulijat ei enää kitise että P7 on kirkas. Ovat vaan tyytyväisiä kun sammutan päävalon

Halukkaat saavat tulla kokeilemaan valoa käytännössä.

Tässä kokovertailu. Reunimmaiset valot siis kyseessä.

Edit. Puuhavinkki joulunpyhien ratoksi:
    http://www.youtube.com/watch?v=yWxLWCeAvNI

Niin, ja minulle Polarionin laittaminen maastopyörään oli täysin loogista.
    Valaisin oli jo olemassa, niin miksi turhaan ostaisin mitään Lupinea. Tämä on parempi.
    vee muokkasi tätä : 04.12.2009 at 14.19

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Mitä kokoon ja painoon tulee 1,8 kiloa se painaa ja on iso. Mutta, sitä ei huomaan ajossa...
    No eipä vissiin

Tuolla valolla maastopyöräily sai totaalisen uudet tuulet...
    Epäilemättä.

Mitenhän tuommoisessa Polarionissa on tuo rekyylin vaimennus toteutettu? Muutoinkin epäilyttää, että jaksaako lamppu päällä polkea eteenpäin ollenkaan!?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami93 Katso viesti
    Nyt olisi siis haussa uusi lamppu pyörään, nyt käytössä Bilteman "5 led"-lamppu, joka syö AAA-paristoja liikaa.

Luotanko näihin videoihin?
    http://www.youtube.com/watch?v=dFcjQWeAhiQ
    http://www.youtube.com/watch?v=tgurjTEqvHU

Tässä kysymykset:
    Mikä laturi? Ei löytynyt.
    Käykö tämä kiinnike tuohon lamppuun? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274

Montako latauskertaa akku kestää? 1000? 10000? 50000? 5000? 500? 200? 800?
    Tuon alemman videon olen minä tehnyt. Miksi et luottaisi?
    Minä olen yrittänyt tehdä lampputestejä jotka nimenomaan ovat luotettavia ja puolueettomia.
    Valokuvat ovat ehdottomasti aitoja, vain tekstejä lisätty. Yhdessä välissä minulle sanottiin että,
    ota videoita, ne on luotettavampia niitä ei voi muokata. No, mä olen ottanut videoita. Mitäs seuraavaksi?

Tuon alemman videon olen minä tehnyt. Miksi et luottaisi?
    Juu, sun videossa näkyy "oikeammalta", kuin tossa, missä on verrattu PH:ään.

Kiinnikkeen etsijälle tietoa: tanko on Zoom 220, 6061-Alley.
    Itsemitatut: halkaisija on 2,5-2,9cm. Ohjaustangon ympärysmitta on n. 8,1cm.
    Sami93 muokkasi tätä : 04.12.2009 at 15.17

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami93 Katso viesti
    Juu, sun videossa näkyy "oikeammalta", kuin tossa, missä on verrattu PH:ään.

Kiinnikkeen etsijälle tietoa: halkaisija on 2,5-2,9cm. Ohjaustangon ympärysmitta on n. 8,1cm.
    Mitä videota tarkoitat?
    Mikäli viittaat tähän: http://www.youtube.com/watch?v=wU5TaYfsE_0
    Olen tehnyt myös sen. Kaikki nimimerkillä, taskulamppufriikki ovat minun.

mutanaama Guest
    1,8kg lisää painoa keulalla, ja ei tuo kannakekaan ilmaa ole. Mä en mitenkään vähättele valon tehoa, mutta valaisinta ei ole suunniteltukaan pyörään, ja tuo paloaika ei riitä edes täyteen ladattuna.

Loistava valo oikeaan käyttöön, esim rajavartiostoon tai helikopteriin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    1,8kg lisää painoa keulalla, ja ei tuo kannakekaan ilmaa ole. Mä en mitenkään vähättele valon tehoa, mutta valaisinta ei ole suunniteltukaan pyörään, ja tuo paloaika ei riitä edes täyteen ladattuna.

Loistava valo oikeaan käyttöön, esim rajavartiostoon tai helikopteriin.
    Jos minä, joka sairastan lihaskatoa en välitä siitä painosta, niin miten sitten terveet? Ei kai se ongelma ole. No en tiedä, en ole mikään himopyöräilijä. Ja turha tästä nyt on kovin suurta numeroa tehdä. Tuskin moni, tai edes kukaan pyöräänsä Polarionia ostaa Joten ihan sama mulle.

Mutta jollekkin P7 on jotain ihmeellistä, joillekkin Lupine ja joku tykkää ajella Polarionin kanssa Kaikki kuitenkin tyytyväisiä.
    Niin ja painaahan pyörä ja vaatteetkin. No joo
    Lamppu, diffuusori ja pidike painaa yhteensä 2093g.
    Muutama akku mukaan taskuun ja menoksi...

mutanaama Guest
    Niin no, tää on kuitenkin fillaripalsta, ja jotkut saa päähänsä verrata nykyistä valoaan polarioniin.

Veelle on vissiin teho-painosuhde vieras termi. Ja kyllä, ne pyöräilijät voi ajaa helposti viisikin tuntia.

Ja maastossa pyöräillessä on harvemmin tarve nähdä kilsan päähän.
    Kaar ittelles vaa

Kuten sanoin, paino ei ole minulle ongelma.
    Akkuja 9kpl joten eiköhän yhdelle reissulle riitä. 9X80min.
    Tuon diffuusorin kanssa näkee 50 metriin mukavasti. Käytännössä koko näkökentän laajuudelta.
    Ei kilometriä. Ilman tuota hajottajaa valaisin on pyörässä täysin turha Kapine. Nyt juuri vaatteet päällä ja lähdössä ajeleen.. palataan.

Kuten sanoin, paino ei ole minulle ongelma.
    Akkuja 9kpl joten eiköhän yhdelle reissulle riitä. 9X80min.
    Tuon diffuusorin kanssa näkee 50 metriin mukavasti. Käytännössä koko näkökentän laajuudelta.
    Ei kilometriä. Ilman tuota hajottajaa valaisin on pyörässä täysin turha Kapine. Nyt juuri vaatteet päällä ja lähdössä ajeleen.. palataan.
    Kyllä minäkin valosta tykkään tuolla pimeässä metsässä, mutta pääsääntöisesti lähden pyöräilemään, enkä valoa ihastelemaan.

HEH Pakosta samalla tulee valoakin nähtyä

Satunnaisille lupinisteille tiedoksi että Wilimaan ja Bettyyn saa jytymmät ledit maannataiehtoona tilattua ja shippaus onstuu tiistaina.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Toi upgradekitti muuten paljastaa totuuden esim just bettyn aiemmasta paisutellusta tehosta. Tolla 1750 lumenilla 7 XP-G:n ajovirta asettuu noin 0,6-0,7 amperiin, eli noin 2W/ledi, mihin sen on voinu aiemminkin akunkeston perusteella laskea. Lupinella on siis selkeästi luettu nettikritiikki valoa kohtaan ja herätty siihen ettei kande ehkä ihan liikaa paisutella. Tässä livautetaan nyt päivityksen mukana huomattavasti realistisemmat speksit markkinoille. 1500->1750 lumen muutosta ei kyllä paljaalla silmällä huomaa, mutta todellisuudessa onkin kyse suunnilleen lumenien tuplaamisesta.

Tältä se MTE SSC P7 näyttää minun pyörävalon rinnalla:
    http://www.youtube.com/watch?v=wU5TaYfsE_0
    Ero näyttää suunnilleen samalta kuin MTE P7 vs. vanha Sigmani (MTE siis se kirkkaampi pari) ;-)

Mutta vakavasti: Polarion on omaa luokkaansa, mutta kyllä sen tällä hintaerolla pitääkin olla (1200 USD) verrattuna 30 USD:n lamppuun.

Yleensä olen kritisoinut pyöräilijöitä turhasta hifistelystä, mutta jos testikuva on edes lähellä todellisuutta, tässä lampussa voi todella olla ammattipyöräilijälle äärioloissa järkeä - toisin kuin joissakin Lupineissa, joiden eroa MTE P7:aan ei käytännössä huomaa kuin hinnasta: http://www.terrengsykkel.no/index.php?id=2440#bilder.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete a Katso viesti
    Ero näyttää suunnilleen samalta kuin MTE P7 vs. vanha Sigmani (MTE siis se kirkkaampi pari) ;-)

Mutta vakavasti: Polarion on omaa luokkaansa, mutta kyllä sen tällä hintaerolla pitääkin olla (1200 USD) verrattuna 30 USD:n lamppuun.

Yleensä olen kritisoinut pyöräilijöitä turhasta hifistelystä, mutta jos testikuva on edes lähellä todellisuutta, tässä lampussa voi todella olla ammattipyöräilijälle äärioloissa järkeä - toisin kuin joissakin Lupineissa, joiden eroa MTE P7:aan ei käytännössä huomaa kuin hinnasta: http://www.terrengsykkel.no/index.php?id=2440#bilder.
    Kyllä ero on se.
    Paikallisille halukkaille näytän mielelläni.
    Todellisuudessa vain molemmat tietenkin näyttävät paljon kirkkaammilta. Ne jotka ei ole P seiskaa tai vastaavaa nähneet livenä, eivät voi kuvitella tuota tehoa todellisesti. Ne jotka taas ajelevat P seiskalla, voivat vain kuvitella. P7 on nykyään "vain" huomiovalo jota käytän siirtymiin.
    Ja tosiaankin eroahan täytyy olla, ja todellisuudessa onkin, yhden nollan verran
    Ja mitä suureen kokoon tulee, Polarion on suorastaan helppo modata niin että valaisinpää ja akku on erikseen. Pituus putoaa puoleen. Kierteistä vaan auki ja rungon tilalle takakansi josta piuha..
    Ja vaikka akkuosaan sama homma..
    Eikä tarvi millään lailla raiskata lamppua. Kaikki valmiina, vain tulpat tehdä.

Oli se vaan makee fiilis laskea Ounasvaaran päältä outoa polutonta metsää alas. Näkyvyys ei todellakaan rajoita menoa.

Tuossa sama lamppu paljon halvempana ja lyhyempänä. Prikulleen samalla tekniikalla ja teholla:
    http://www.knivesandtools.com/nl/pt/...cht-zilver.htm

Eli mitä se Lupine Betty X Pro maksoikaan? 865€ suomessa.
    Joten ei siinä hinnassa kovin suurta eroa ole, ja kuitenkin liikutaan aivan eri tehoissa. Ja tietenkin sitä kokoa unohtamatta
    Mutta tarkemmin ajatellen en sittenkään pidä niin mahdottomana etteikö joku/jotkut ostaisikin pyöräänsä Polarionia..

HAH senkun näkis

600hv täysperä-Scanialla kulkee komeasti +40 tonnia tukkipuuta metsästä M-Realille, mutta terassilautojen haku Puukeskuksesta hoituu todennäköisesti näppärämmin jollain muulla?

Itse kukin tekee tietenkin asiat just niinkuin huvittaa.

Tietty voi sitä Scaniankin puikoissa hihkua kiihtyvyyttä kun kyydissä on 250m 28x95 painekyllästettyä.
    Kaar ittelles vaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •