HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 13 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #361
    Ja vastaukseni viimeisimpään viestiin:

    ---
    Hei,

    Pahoittelut viiveestä, henkilökohtaiset asiat veivät kaiken ajan ja energian viime päivinä, joten en ehtinyt paneutua tähän ennenkuin nyt. Tänäänkin näytti siltä, etten ehdi asiaa ottaa esille, kun jouduin renkaanpaikkaushommiin - tällä kertaa tosin pistosuojaamattoman lastenkuljetuskärryn renkaan osalta. Lienee tarpeetonta sanoakaan, että renkaassa oli uponneena iso määrä sepeliä.

    Laitoin sekä tämän kommentoimani viestin että korjaamanne viestin Facebookiin sekä noihin edellämainittuihin keskusteluryhmiin. Jätin niihin myös alkuperäisen viestin tallelle.

    En ole vieläkään saanut Keijo Kuoppalalta kannanottoa edellisissä viesteissä käsiteltyihin asioihin.

    Kommenttini viimeisimpään viestiinne lyhykäisesti alla:

    1. Noista keskustelupalstoilla mainituista kestävistä rengastyypeistä suurin osa on maastopyörien renkaita, jotka eivät sovellu esimerkiksi juuri ns. hybridipyöriin kokonsa puolesta. Arvioisin pääkaupunkiseudulla aktiivisessa käytössä olevista pyöristä ainakin 60-70% olevan juuri näitä hybridipyöriä tai peruspyöriä, joissa noita ei voi käyttää.

    Mielestäni se, että muualla maailmassa ei tunnuta törmäävän tähän sepeliongelmaan pyöräteiden hiekoituksesta huolimatta, siirtää aika paljon vastuuta ja ongelman syytä rengasvalmistajilta pois tienpitäjän harteille.

    Turvallisuus on toki tienpitäjän turvattava, mutta toivoisin sen tapahtuvan vaihtoehtoisella menetelmällä, sellaisia kun on saatavilla. Kuten aikaisemmin jo totesin, käsittääkseni lakikin asettaa tienpitäjälle velvollisuudeksi pitää tie sellaisessa kunnossa, ettei se aiheuta vaurioita liikennevälineille.

    2. Toistan yhä näkemykseni tähän: Keskustelu itse ongelmasta on rakentavampaa kuin keskustelu termistä.

    3. Vastaus ei selitä lainkaan sitä, miksi tälläkin hetkellä tuo toispuoleinen hiekoitus onnistuu - pikemminkin se kiistää tämän. Toispuoleista ja nimenomaan pyörätien puoleista hiekoitusta löytyy monesta paikasta, mm. Mannerheimintien pyörätieltä eduskuntatalon edessä tai vaikka Kauppatorin ja Kaivopuiston väliltä. Samoin sitten pääradan itäpuolisen kevyenliikenteenväylän hiekoitus on hoidettu siten, että sille jää hiekoittamattomat kaistaleet molempiin reunoihin Käpylän ja Oulunkylän välillä.

    Se, että jalankulkijoita eksyy pyörätien puolelle, ei ole mielestäni kantava peruste pyörätien hiekoittamiselle. Itse asiassa pelkän jalankulkijoiden puolen hiekoittaminen saattaisi toimia liikennettä selkeyttävänä tekijänä: Jalankulkijat ehkä pysyisivät paremmin omalla puolellaan ainakin liukkaampien kelien aikana, jolloin liikenteessä tulisi vähemmän vaaratilanteita.

    4. Pistosuojausnauhan asennus kaupungin toimesta on ehkä kannatettava idea. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että joillakin rengasvalmistajilla renkaan takuu raukeaa pistosuojausnauhan asennuksen myötä.

    5. Onko sepeliä mahdollista murskausvaiheessa käsitellä niin, että piikkimäisten särmien sijaan muoto olisi enemmänkin neliömäistä?

    Olen muuten ilokseni huomannut monesta paikasta pyöräilyreittieni varrella hiekoitussepelin harjatun tai pestyn pois parin viime päivän aikana. Kiitos siitä.

    Terveisin,
    Tapio Keihänen

  2. #362
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Loistavaa vääntöä tärkeästä asiasta! Asian nostaminen mahdollisimman julkiseksi kannattaa aina muuten asiat painastaan vain "villaisella" ja kommenteilla "en ole ennen kuullut" tai "kukaan muu ei ole kyllä ottanut samasta asiasta yhteyttä".

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti diotapio Katso viesti
    Ja vastaukseni viimeisimpään viestiin:
    Mielestäni se, että muualla maailmassa ei tunnuta törmäävän tähän sepeliongelmaan pyöräteiden hiekoituksesta huolimatta, siirtää aika paljon vastuuta ja ongelman syytä rengasvalmistajilta pois tienpitäjän harteille.
    Mikäs kaupunki viime vuonna, taisi olla jossakin länsi puolella tai pohjanmaalla, luopui murskatun tappajasepelin käytöstä kevyenliikenteenväylillä, koska kaupunkilaiset eivät tykänneet siitä?

    Eli kyllä niitä vaihtoehtoja on jos niitä halutaan löytää.

    Tuo on totaalista pas***, että teräväreunainen sepeli pyöristyy heti levityksen jälkeen. Ei sitä kiveä mikään siellä kevyenliikenteenväylällä hiero niin paljon, että kivi alkaa kulumaan heti levittämisen jälkeen.

    Jos kiviaines on niin helposti kuluvaa niin, miksi sitä ei sitten voi valmiiksi kuluttaa tylsemmäksi?

    Veikkaan, että ainoa syy terävän tappajasepelin käyttöön on se että ainesta ostavia tahoja ei kiinnosta pätkääkään se mitä se aiheuttaa eli ylimielisyys palkanmaksajia (kaupunkilaisia) kohtaan.

    Mitenkähän vastaava asia on jalostunut Tampereella. Kovasti ainakin Tampereen pyöräilijöiden ihmistet pyrkivät esille lehdissä (ja täälläkin) ennen kunnallisvaaleja pyöräilyyn liittyen, mutta onkohan asiat unohtuneet sen jälkeen?!
    Suomen suomalainen

  3. #363
    Keskustelun jatkoa tältä aamulta renkaiden paikkailun jälkeen:

    ---
    Hei,

    Joudun perumaan tämän eilisen kiitokseni:

    2009/11/26 Tapio Keihänen <dio@iki.fi>:
    > Olen muuten ilokseni huomannut monesta paikasta pyöräilyreittieni
    > varrella hiekoitussepelin harjatun tai pestyn pois parin viime päivän
    > aikana. Kiitos siitä.

    Tänä aamuna jouduin toteamaan Linnanmäen kohdalla radan varren pyörätielle kylvetyn sepeliä (onneksi kuitenkin ainoastaan toiseen laitaan, vaikkei se edellisen viestinne mukaan onnistukaan hiekoituskalustollanne). En voi mieltää tuota minään muuna kuin pelkkänä kiusantekona - ainakaan viikkoon ei ole mitään merkkiä Ilmatieteen laitoksen tai Forecan sääennusteissa pakkaskelien tulosta (öisin kylmimmillään näyttäisi lämpötila tippuvan neljään asteeseen). Olisin ottanut kuvan tuosta hiekoituksesta, mutta kamera oli unohtunut kotiin.

    Mikä on perusteenne tuolle hiekoitukselle? Kyseiseltä kohdalta harjattiin vasta muutama päivä sitten sepelit pois. Täydellistä resurssien ja rahan tuhlaamista, harmittaa, että maksamiani veroeuroja haaskataan näin.

    Aamu ei muutenkaan kovin hyvin alkanut, paikkasin ensin vaimon pyörän eturenkaan ja kilometrin polkemisen jälkeen jouduin myös oman pyöräni kanssa paikkaushommiin.

    Terveisin,
    Tapio Keihänen
    diotapio muokkasi tätä : 27.11.2009 at 10.16 Syy: Johdantorivi puuttui.

  4. #364
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti diotapio Katso viesti

    Aamu ei muutenkaan kovin hyvin alkanut, paikkasin ensin vaimon pyörän eturenkaan ja kilometrin polkemisen jälkeen jouduin myös oman pyöräni kanssa paikkaushommiin.
    Mikä rengas kombo sulla on kuin noin usein hajoilee? Mulla on käytössä pistosuojanauhat normirenkaiden kanssa ja toisessa pyörässä marathon plussat eikä vielä ole tullut rengasrikkoja ahkerasta polkemisesta huolimatta.

  5. #365
    Marathon Plus takana, Spectra X-5 edessä, ei pistosuojanauhoja, sisärenkaiden merkkejä en muista. Vaimolla joku Nokialainen, en muista mallia.

    Tapsa

  6. #366
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti diotapio Katso viesti
    Mikä on perusteenne tuolle hiekoitukselle? Kyseiseltä kohdalta harjattiin vasta muutama päivä sitten sepelit pois. Täydellistä resurssien ja rahan tuhlaamista, harmittaa, että maksamiani veroeuroja haaskataan näin.

    ..
    Pitäähän sepelit uusia kun ne alkavat pyöristyä ja menettää tehoaan ja puhjenneiden renkaiden määrä alkaa huolestuttavasti laskea..

    Konalassa ja Malminkartanossa tällä viikolla kaksi kertaa terävä kivensiru maasturin renkaasta läpi. Ensimmäistä luulin lasiksi kun kärki kiilteli kumissa, paljastui kiviainekseksi.
    Toinen kerta meni UST-renkaasta, lisää ilmaa ja litkut alkoivat pitää.
    Ei oikein viitsisi nastoilla jurrata kun on vielä plusasteita. Tuo sepeli syö nappuloita liikaa.

  7. #367
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ylöjärven kaupunki Suomalian maassa
    Viestit
    150
    Mulla on ny alla kolmatta talvee litkurenkaat. Ei oo kertaakaan rengas puhjennu. Tilasin Chainreactionista aikanaan. Ulkorenkaat oli viime vuonna jotkut missä luki Tunturi, ja ne oli tosi ohuet. Kiviä oli menny läpi vaikka kuinka, mutta aina oli itse paikkautunut Tänä talvena on alla Mara Plus Tourit.
    Pää edellä risteykseen, jalat edellä pois.

  8. #368
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti diotapio Katso viesti
    3. ...Riski jalankulkijoiden liukastumisista on suuri mm. bussipysäkkien läheisyydessä ja aina silloin tällöin jalankulkijoita eksyy tahattomasti pyörätien puolelle.

    --snip--

    5. ...Hiekka ei ole sallittua sen pölyävyyden takia.
    3. Samaa logiikkaa käyttäen kl-väylät pitäisi hinkata yhtä puhtaaksi kuin moottoritiet, koska joku autoilija saattaa erehtyksissään ajaa sataa kl-väylällä.

    5. Eikä ole montaakaan vuotta aikaa kun sepelin sijaan käytettiin hiekkaa. Pölyämisen voi estää helposti keräämällä hiekan keväällä pois - tällaiseen vuodenaikaan hiekkakaan ei pöllyä.

    Kaikkia tekosyitä ne keksiikin, millä saadaan ylläpidettyä ylipöhöttynyttä organisaatiota ja minimoitua hankintakulut.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #369
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Kuukauden olen pärjännyt Marathon Wintereillä ihan ookoo, mutta tänään oli tyhjentynyt päivan aikana takarengas (kertapumppauksella pääsin kumminkin kotiin eikä onneksi tarvinnut alkaa työviikon lopuksi vielä rengashommiin). Kotona porraskäytävässä ihmettelin outoa pihinää, joka valitettavasti EI tullut naapurista, ja partsilla pari sepelinsirua pinseteillä irrotettuani löysin eturenkaastakin aikamoisen viillon .

    Do diid, täällä joku jo aikaisemmin kyseli niistä pistosuojanauhoista ja niiden kiinnityksestä. Mulla on kotona Weldtiteä, mutta keväällä en loppuunajettua Hakkapeliittaa sillä saanut enää pätevästi suojattua - niin että onko siinä asennukseessa jotain niksejä? Kertokaa pliis hyviä vinkkejä, jos tiedätte!

  10. #370
    Schwalbe Marathon Supreme 37x622 koossa kesti noin 400km sepelistä menoa. Vasta yksi läpi ja pari kaivautuneena. Nyt kokeilussa Contin Touring Plus, joka on vierintävastukseltaan jossain Marathon Supremen ja Marathon Plussan välissä.

  11. #371
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Pyörästä on joskus sepelinkin takia rengas puhjennut ja se jurppii. Samoin jurppii katsella raadeltuja kengänpohjia. Ja noita lastenvaunujen pyöriä - onneksi ne ovat jotain umpitavaraa. Sääliksi käy niitä ilmakumirenkaisten vaunujen työntäjiä.
    A Gentleman will walk but never run

  12. #372
    Vastaus Pekka Isoniemeltä, joka viestin lopussa ilmoittaa kyseessä olevan viimeisen vastauskirjeen. Erikoista jättää keskustelu aivan kesken ja osa kysymyksistä täysin vastaamatta. Vastaan kuitenkin viikonlopun aikana tähän viestiin vielä.

    ---

    Tapio Keihänen,


    1. Rengas
    Polkupyöräilijöiden tulisi tarkistaa ostopäätöstä tehdessään renkaiden tuoteselostus ja nimenomaan se, mistä aineesta rengas on tehty. Olen vakuuttunut, että luonnonkumin osuus renkaan pinnoituksessa määrittää renkaan kestävyyden, ei niinkään renkaan merkki taikka renkaan tyyppimerkinnät.

    Tiedustele renkaiden valmistusmateriaaleista, etenkin luonnonkumin osuudesta ja ominaisuudesta / kyvystä suojata rengasta sepelin pistoa vastaan Keravalla sijaitsevalta Polkupyöräliike Lundberg:ltä www.lundberg.fi : "Renkaista löytyy eritasoisella pistosuojauksella varustettuja renkaita moneen tarpeeseen."


    2. Tappajasepeli -termi
    Ei kommentoitavaa.


    3. Toispuoleinen hiekoitus
    Kuulostaa hyvin erikoiselta, minulla ei ole tietoa että meidän tuottajalla olisi laitteita toispuoleiseen hiekoitukseen. Eräs mahdollinen selitys voisi olla sellainen, että jollakin yksityisellä koneurakoitsijoilla olisi uusi levitinlaite, jossa olisi ratkaistu tämä. Toinen hieman uskottavampi selitys on, että väylä on hiekoitettu normaalisti, mutta pitkän lämpimän sääjakson takia pienellä imulakaisukoneella olisi kerätty hiekoitussepeli pois toiselta puolelta.


    4. Pistosuojanauhan asentamisen korvaaminen
    Tällä hetkellä tästä ei uutta tiedotettavaa.


    5. Sepelin murskaus / hiekoitussepeli / luonnonsora
    Teoriassa on mahdollista valmistaa kubisoitua sepeliä, joka ikävä vaatii murskauksessa useamman käsittelyvaiheen ja siitä syystä huomattavasti kalliimpaa. Ensi vuonna määrärahamme vähenevät 2 milj. euroa, ja saamaan aikaan Helsingin rakennettujen yleisten alueiden (kadut & puistot) pinta-ala kasvaa ennätyksellinen nopeaan, yhtälö on vaikea, joudumme jo muutoinkin karsimaan toimintojamme. Lisäksi meille on tulossa uusia vastuita (=ylläpidettävää) uuden 1.1.2010 käynnistyvän Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) kuntayhtymän muodostamisen seurauksena. Luonnonsoran kalleus selittyy osittain myös sillä että se toimitetaan kauempaa pääkaupunkiseudulle kuin täällä pääkaupunkiseudulla ja sen läheisyydessä murskattu hiekoitussepeli.


    ----
    Tämä on viimeinen vastauskirje. Toivon, että vastaukseni ovat olleet selkeitä ja yksiselitteisiä. Aion palata vielä kertaalleen näihin kirjeissäni mainittuihin seikkoihin, jotka olen luvannut selvittää.


    ----
    Pyydän lähettämään jatkokysymykset osoitteesta www.hkr.fi/yhteys löytyvällä lomakkeella. Tällöin palautteet tulevat rekisteröityä ja tilastoitua, näin saadut asiakaspalautteet kootaan ja analysoidaan, minkä tietojen pohjalta kehitämme toimintaamme.



    yst. terveisin,

    Pekka Isoniemi
    toimistopäällikkö
    HKR / katu- ja puisto-osasto
    ylläpitotoimisto

  13. #373
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tätähän ei saisi ääneen sanoa - mutta mulla on työmatkakiiturissa ollut syksyn alla ihan tavalliset Michelinin XCR2 -renkaat, vieläpä melko kevyillä sisärenkailla varustettuna. Ja toistaiseksi reikiä nolla! (kopkop...)


    Tuommoinen halvempi maasturin perusrengas, jossa on vähän kovempi ja kulutusta kestävämpi kumiseos ja pinta-alaltaan pieni nappula vaikuttaisi kestävän sepeliä ihan hyvin. Lisäksi se rullaa hyvin ja on aika kevytkin, ainakin pistosuojarenkaisiin verratuna. Vähän samansuuuntaisia kokemuksia sain myös WTB:n Nanoraptoreista toissa talvena. Siinäkin on kuvio, jossa on pieni pinta-ala. Nappulat kyllä silpoontuivat aikaa myöten jonkin verran. Mutta sepelinjyvät, jotka ovat niin isoja, että ne riittäisivät puhkaisemaan renkaan, eivät "mahdu" nappulan sisään, joten ne eivät jää pyörimään renkaan mukana.

    Toinen sepelivarma rengas on ollut Schwalben Smart Sam. Pistosuojatuilla Alpencross-versioilla ajelin sinkulalla koko viime talven ilman ainoatakaan reikää. Mutta perusversio voisi toimia ihan yhtä hyvin, sillä ei se Smart Samin kumikaan kovin hanakasti sepeliä itseenä ime.
    stenu muokkasi tätä : 28.11.2009 at 09.14 Syy: kirjoitsvihreitä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #374
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Helsingin osalta: riittäisi että stadi toimisi kuten Vantaa. Pohjoisessa naapurissa käytetään 1-5mm luonnonsepeliä, joka on huomattavasti hellempää renkaille ja tassuille kuin murskattu. Heti kun kelit lämpenevät, Vantaalla myös harjataan sepeliä pois. Näin kiviaineista ei kulu järjettömiä määriä.

    Koska määrärahat näyttävät Isoniemen vastauksen perusteella vaan vähenevän, on kyse siis poliittisesta valinnasta. Tästä asiasta onkin pistettävä postia omalle kaupunginvaltuutetulle.

    (sorry, jätin osan ketjusta lukematta ja osa tästä on varmasti jo sanottukin)
    10k-kerhon jäsen

  15. #375
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    On muuten ihan paskapuhetta, että hiekoitushiekka, jota ennen käytettiin pölyäisi kevyenliikenteenväylillä! Mikä ihmeen taivaallinen voima sitä siellä pöllyttäisi? Jos lähdetään siitä, että autot pysyy poissa kväyliltä. Mitäs hiekkaa/soraa/sepeliä kylvetään ajoradoille? Ei ainakaan tätä samaa kuin kevytväylille?

  16. #376
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Mikä ihmeen taivaallinen voima sitä siellä pöllyttäisi?
    Tuuli? (Vasta tien ja hiekan kuivuttua tietysti.)
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  17. #377
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Mitäs hiekkaa/soraa/sepeliä kylvetään ajoradoille?
    Suolaa ja hiekkaa sekaisin kelin salliessa. Muutoin pelkkää hienoa hiekkaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #378
    ppm Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Mitäs hiekkaa/soraa/sepeliä kylvetään ajoradoille? Ei ainakaan tätä samaa kuin kevytväylille?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Suolaa ja hiekkaa sekaisin kelin salliessa. Muutoin pelkkää hienoa hiekkaa.
    Tampereella myös kevytväylillä on bongattu suolahiekkaa ainakin Ruskontiellä.

  19. #379
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    tästä aloittamastani keskustelusta sitten tuli elämää suurempi tapaus ja ainakin jonkinmoinen mediatapaus. Hieno juttu tosiaan. Eikohän sitten vaan odotella yhdessä ensimmäistä väitöskirjaa aiheesta...

  20. #380
    Kapula Guest
    Marathon Winteri nastarattaat laitoin työmatkapyörään alle kun ekat jääkelit tuli, eli pari kuukautta sitten. Nyt tussahti takarengas ja kilometrejä takana noilla n. 800. Semmonen terävä sepeli suikale oli kaivautunut ulkokumista läpi.

    Onko tää ihan normi suoritus vai oliko huono/hyvä tsägä?

    Paikkakuntana on Oulu ja kaikki ajo tapahtuu pyötäteillä.

    ps. Vituttaa.

  21. #381
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kapula Katso viesti
    Marathon Winteri nastarattaat laitoin työmatkapyörään alle kun ekat jääkelit tuli, eli pari kuukautta sitten. Nyt tussahti takarengas ja kilometrejä takana noilla n. 800.
    Oliko se maratooni maasturikokoa vai joku kapeampi versio? Ihan vaan siksi kyselen, että tekisi mieli sellaiset ostaa 26 X 1,75" kokoisena, mutta jos nekään eivät kestä sepeliä, niin taitaa olla parempi jättää kauppaan. Niitä CC-kokoisia tuntuisi täällä olevien kirjoitusten perusteella ainakin puhkeilevan aika paljon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #382
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppm Katso viesti
    Tampereella myös kevytväylillä on bongattu suolahiekkaa ainakin Ruskontiellä.
    Hyvä. Lisää tätä sepelin sijaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  23. #383
    Kapula Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Oliko se maratooni maasturikokoa vai joku kapeampi versio? Ihan vaan siksi kyselen, että tekisi mieli sellaiset ostaa 26 X 1,75" kokoisena, mutta jos nekään eivät kestä sepeliä, niin taitaa olla parempi jättää kauppaan. Niitä CC-kokoisia tuntuisi täällä olevien kirjoitusten perusteella ainakin puhkeilevan aika paljon.

    28 x 1.60 on koko näissä. Käsittääkseni näissä ei oo se Schwalben kaikista kestävimäksi merkattu Smart Guard pistosuojus, mikä on ainakin niisä Marathon Plus kesärenkaissa.

    Joku Kevlar Guard näyttää kuintekin olevan ja suojaus pitäs olla "Very Good" tasolla.

    Sanokaapa tietäjät semmoset nastarenkaat jotka kestää 100% varmasti vaikka ajasin lasinsirujen päällä koko työmatkan, vai pitääkö sisäkummit olla jotku mihin laitetaan jotain mönjöä sisälle.

  24. #384
    ppm Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Hyvä. Lisää tätä sepelin sijaan.
    Tai mieluimmin ei kumpaakaan, kun nastarenkaita (ja kenkiä) löytyy markkinoilta.

  25. #385
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kapula Katso viesti
    Onko tää ihan normi suoritus vai oliko huono/hyvä tsägä?
    Mulla on Marathon Wintereillä takana vasta kk ja noin 500 kilometriä, eilen meni sitten kumpikin kumi kuten edellä kerroin. Nokian Hakkapeliitat kesti muistaakseni ekan talven 2 kk käytön puhkeamatta, toisena talvena tuli pari reikää ja kolmannen loppupuolella koko takarengas oli ihan kaputt ja irtoilevista nastoistakin tuli sisärenkaaseen reikiä.

  26. #386
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppm Katso viesti
    Tai mieluimmin ei kumpaakaan, kun nastarenkaita (ja kenkiä) löytyy markkinoilta.
    Ylioptimistinen näkemys. Liukkaudentorjuntaa joudutaan tekemään siksi, että aina on joku uuno, joka ei osaa valita kenkiä tai renkaita vallitsevan kelin mukaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #387
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Hyvä. Lisää tätä sepelin sijaan.
    Tuo suola on kyllä jokseenkin perseestä, kun pakkasella roiskuu vesi ja mahdollinen lumi ei tamppaanu millään.

  28. #388
    Suola on kyllä viimeinen aine mitä minäkin pyöräteille haluan. Silloin kun on lunta maassa, niin suolan levityksen jälkeen tulee tien pinnalle sellainen puuro, että pyöräily ja kävely on työlästä.
    - Put me back on my Bike -

  29. #389
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tuo suola on kyllä jokseenkin perseestä, kun pakkasella roiskuu vesi ja mahdollinen lumi ei tamppaanu millään.
    Suolankäyttö edellyttää huolellista lumen ja polanteen poistoa, eikä suinkaan paksun lumipatjan päälle levittämistä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #390
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gran Turismo Katso viesti
    Suola on kyllä viimeinen aine mitä minäkin pyöräteille haluan. Silloin kun on lunta maassa, niin suolan levityksen jälkeen tulee tien pinnalle sellainen puuro, että pyöräily ja kävely on työlästä.
    Mistäs se puuro asfaltin pintaan tulee jollei taivaalta? Silloinhan on auraus laiminlyöty.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •