GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 15 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #421
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    900
    Pikainen kysymys, mista te noita kutakin valitysta vastaavia tehotietoja noukitte. Itsekin tuli hommattua Kurt (Road Machine) ja olen positiivisesti yllattynyt ajotuntumasta. Nyt kun on tullut huhkittua noita vetoja, niin hieman kiinnostais tietaa, etta millaisella watti-maaralla sita on tullut puskettua. Edesta loytyy 50/34 ja takaa 11-28 10-pakka. Tattis.

  2. #422
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ei pelkän välityksen pohjalta voi laskea tehoa, mutta nopeuden mukaan pitäisi pystyä. Kaavahan löytyy Kurtin sivuilta ja nopeuden yksikkö siinä kaavassa on mph. Ja on sanomattakin selvää, että kaava pätee vain tasaisessa vauhdissa.
    6.7 WTF/kg


  3. #423
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Eikös välitys ja kadenssi tuota vauhdin...rengas on kuitenkin lähes aina sama 700x23.



    Se teho kuitenkin on vähän sinnepäin aina ajaessa, heiluu hieman jos mittari o ehjä. Jossain Tuntureissa on varmaan viä +5% "hyvän mielen tehoa"....

  4. #424
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Eikös välitys ja kadenssi tuota vauhdin...rengas on kuitenkin lähes aina sama 700x23.



    Se teho kuitenkin on vähän sinnepäin aina ajaessa, heiluu hieman jos mittari o ehjä. Jossain Tuntureissa on varmaan viä +5% "hyvän mielen tehoa"....
    Kylla vain, mutta tossa sun edellisessa viestissa ei ollut kierroksia kuin 53x12 valityksella. Ja helppokayttoisyytta ajatellen on ehka helpompi puhua suoraan takakiekon nopeudesta kuin valityksesta ja kadenssista.
    6.7 WTF/kg


  5. #425
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kylla vain, mutta tossa sun edellisessa viestissa ei ollut kierroksia kuin 53x12 valityksella.
    No, kun kysyjä kysyi satasen kiakoilla....?

  6. #426
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    No, kun kysyjä kysyi satasen kiakoilla....?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaska Katso viesti
    Pikainen kysymys, mista te noita kutakin valitysta vastaavia tehotietoja noukitte. Itsekin tuli hommattua Kurt (Road Machine) ja olen positiivisesti yllattynyt ajotuntumasta. Nyt kun on tullut huhkittua noita vetoja, niin hieman kiinnostais tietaa, etta millaisella watti-maaralla sita on tullut puskettua. Edesta loytyy 50/34 ja takaa 11-28 10-pakka. Tattis.
    Ja kuka noita vanhempia viesteja enaa jaksaa lukea
    6.7 WTF/kg


  7. #427
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Punapää

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    ....voisiko joku laittaa tänne, mitä lukemia tehomittarit näyttää kun Kurtin Rock 'n Rollia pyörittää vaikka nyt pyöreällä satasen kadenssilla...

  8. #428
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ja kuka noita vanhempia viesteja enaa jaksaa lukea
    Mutta nyt pitaa menna takaisin toihin...
    6.7 WTF/kg


  9. #429
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    OJ, ku palaat, kerroppa ookko huomannut moista:

    Ainakin mulla natiivi-kadenssi on +-1rpm 104 Kurtilla? Siis aika korkea ja ja ei riipu vastuksesta. 175mm kammella. Kun on lämmitellyt 20min niin toi on luonnollisin kadenssi noin tuntumaltaan. Tehokkuudesta en tiä kun ei ole vielä noita maitohappomittareita. Joskus tuli kyllä ajettua tempoa 95 ja 105rpm vaihtoväleillä mutta se oli jo pualessa välissä Lancen valtakautta eli se saattoi vaikuttaa. Jotenkin tuntuu että pitää tyypittää vertailuksi 177.5mm kammella ja 175mm kampi/Rotor-rattaalla. Ja hankkia lisää mittari-arsenaalia.

  10. #430
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411

    Tehoista ja kadenssista

    Tein vähän matemaattisia harjoituksia ja laskeskelin Kurtin kaavoilla saatavia tehoja ks taulukko. Näyttävät täsmäävän aika hyvin Samun mittaamiin. Jos Samulla sattuisi olemaan jossakin välitys 53/11 niin voisi testata kumpi nitkahtaa ensin Kurt vai Samu
    Jos muillakin löytyy sopivia mittausarvoja voisin koettaa tarkentaa tuota tehon ja nopeuden suhdetta.

    Jari
    kad etu taka i s 23-622 v / km/hv / mph P / W Samu / W
    100 53 11 4,81 2098 60,7 37,69 1251
    100 53 12 4,41 2098 55,6 34,55 993
    100 53 13 4,07 2098 51,3 31,89 805
    100 53 14 3,78 2098 47,7 29,61 666
    100 53 15 3,53 2098 44,5 27,64 560
    100 53 16 3,31 2098 41,7 25,91 478 460
    100 53 17 3,11 2098 39,2 24,39 413 380
    100 53 18 2,94 2098 37,1 23,03 361
    100 53 19 2,78 2098 35,1 21,82 319 300
    100 53 20 2,65 2098 33,4 20,73 284
    100 53 21 2,52 2098 31,8 19,74 255 245
    100 53 22 2,40 2098 30,3 18,84 231
    100 53 23 2,30 2098 29,0 18,02 210 190
    100 53 24 2,20 2098 27,8 17,27 192
    100 53 25 2,12 2098 26,7 16,58 177
    100 53 26 2,03 2098 25,7 15,94 163
    70 53 12 4,416 2098 38,9 24,18 405 400
    Cycledrophis muokkasi tätä : 25.11.2009 at 17.07

  11. #431
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    On mulla tossa 11-piikkisellä alkavia Campan pakkoja. Voin mää kokeilla. Satasen jengalla vaan se joku +550W vaatii vähän tsemppiä että voi ajaa sellasen järkevän ajan että saa keskiarvotuksen vedosta. Voin mää huomenna kokeilla, on trainerireeni kuitentenkin tiedossa.

  12. #432
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Älä nyt kumminkaan koeta, sillä 1,2kW on aika paljon tehoa. Siinä voi käydä niin että joku oikeasti nitkahtaa
    Jari

  13. #433
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Joo, siis mää meinasin kokeilla vaan 70 kadenssilla. Sillakin menee jo ihan hyvin..

  14. #434
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    BTW, kokeiltiin tossa yhen kaverin kanssa yhtä juttua mitä olen miettinyt. Kun noissa kalliimmissa malleissa on kaksi metallista vauhtipyörää päällekäin, äänen johtuminen ja keskinäinen kilinä olisi pienempää jos välissä olisi jotain muuta materiaalia. No pistin pienemmän kiekon laitoihin ~7cm 4kpl pätkät maalarinteippiä ja isompi päälle takaisin. Eihän sitä kukaan usko mutta Kurtti hiljeni minusta selkeästi? Kokeilkaas....

    Tossa kun vetää sellasta 20min vetoa ja alkaa oleen rajalla tehot, pakan yksikin hammas voi olla liikaa. Vedin just 347W keskiteholla normaalisetin mutta koska välitys sattui olemaan parempi jollekin 380W ja seuraava taas 330W teholle, joutui jyystään inansa kadessi alhaalla. Sanotaan että viimeiset 5min joutui jo keskittymään....pohkeet soi. Tarvii vaihtaa 50th eturiävä tai hankkia lisää voimaa ja äkkiä.

    Jotenkin tuntuu että toi tuntuu vähintään yhtä pahalta kuin kesällä tempominen. Tarvii hankkia se penteleen puhallin....

    Ajatin Akalla saman testin ihan vaan notta näkoo mitä tulee ja se meni ihan hyvin. Syke pysyi yllättävän alhaalla ja teho oli ihan linjassa painoon. Tarttepa pyytää pari kaveria vetää samat testit vertailuksi.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 26.11.2009 at 12.37

  15. #435
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Onko näiden välillä muuta eroa kuin väri hinta?
    http://www.probikekit.com/display.php?code=A0413
    http://www.probikekit.com/display.php?code=T1850

    Mitenkä olette sijoittaneet nopeusmittarin pyörään. Olisi mukava saada kilometrit ja muu data talteen. Mulla on kaikki tilpehöörit edessä, joten ne pitäis ilmeisesti siirtää taakse?, mutta riittääköhän langattoman signaali.. Täytyy varmaan vilkaista manuaalia ja katsoa mikä on maksini kantama. Mututuntumalla vois veikata, että ihmiskeho myös häiritsee signaalia?
    Still rides with 26er

  16. #436
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Tuossa sinisessä Limited versiossa mukaan tulee kantolaukku sekä Amstel DVD. Muuten samoja pelejä.

    Mulla on kaksi noita sinisiä, toinen on kylläkin meneossa lahjaksi .
    Tilasin tuon toisen pari viikkoa sitten PBK ja silloin mukaan tuli ilmainen Contin trainerirengas. Koko setille jäi hintaa 202€. On kyllä hjuva peli.
    Joo, anturi vaan takakiekkoon niin saa dataa ylös. Eiköhän tuon langattoman signaali läpäise kuskin suhteellisen vaivattomasti jos vaan kantama riittää.



  17. #437
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tossa kun vetää sellasta 20min vetoa ja alkaa oleen rajalla tehot, pakan yksikin hammas voi olla liikaa. Vedin just 347W keskiteholla normaalisetin mutta koska välitys sattui olemaan parempi jollekin 380W ja seuraava taas 330W teholle, joutui jyystään inansa kadessi alhaalla. Sanotaan että viimeiset 5min joutui jo keskittymään....pohkeet soi. Tarvii vaihtaa 50th eturiävä tai hankkia lisää voimaa ja äkkiä.

    Jotenkin tuntuu että toi tuntuu vähintään yhtä pahalta kuin kesällä tempominen. Tarvii hankkia se penteleen puhallin....

    Ajatin Akalla saman testin ihan vaan notta näkoo mitä tulee ja se meni ihan hyvin. Syke pysyi yllättävän alhaalla ja teho oli ihan linjassa painoon. Tarttepa pyytää pari kaveria vetää samat testit vertailuksi.
    Tiheempi pakka on itelläkin hankinnassa, yllättävän tarkkaa tuo touhu tosiaan on jotta jaksaa kunnolla vääntää.

    Itellä on tehot olleet kurtilla hieman alhaisemmat kuin ulkosalla kesällä, yksi tuuletin on jäähdyttämässä, tarttee ehkä kokeilla kahdella tai useammalla tuulettimella. Osasyy voi toki olla hieman kesää heikommassa kunnossakin, mutta kyllä toi 30 watin ero hieman isolta silti vaikuttaa. Tosin noi 30w eron tuoneet 20min maksimit ajoin viimeks 1.5kk sitten, voi olla että nyt sais jo enempi watteja kun on taas vähän ajellut kovempaakin.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  18. #438
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Tuossa sinisessä Limited versiossa mukaan tulee kantolaukku sekä Amstel DVD. Muuten samoja pelejä.

    Mulla on kaksi noita sinisiä, toinen on kylläkin meneossa lahjaksi .
    Tilasin tuon toisen pari viikkoa sitten PBK ja silloin mukaan tuli ilmainen Contin trainerirengas. Koko setille jäi hintaa 202€. On kyllä hjuva peli.
    Joo, anturi vaan takakiekkoon niin saa dataa ylös. Eiköhän tuon langattoman signaali läpäise kuskin suhteellisen vaivattomasti jos vaan kantama riittää.
    Tuliko tuo Contin rengas yllätyksenä vai lisättiinkö se automaattisesti ostoskoriin? Mikälainen hinta-/laatusuhde tuossa kyseisessä trainerissa muuten on? Hinta vaikuttaa aika kohtuulliselta, enkä kovin paljoa enempää siitä maksaisi.. Tai sanotaan näin, että en kehtaa pyytää kun jo sykemittaristakin puhuttu
    Still rides with 26er

  19. #439
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Tiheempi pakka on itelläkin hankinnassa, yllättävän tarkkaa tuo touhu tosiaan on jotta jaksaa kunnolla vääntää.
    Hampaankin ero on aika karu jos ajaa "rajalla" :

    Esim.
    100 53 17 413W
    100 53 18 361W
    100 53 19 319W

    esim. tommonen ~12% korotus on aika raaka. Kun olisi eturattaat sillain sopivasti valittua että kummallakin pystyy ajaan suunnilleen samaa tehoa mutta teho menisi aina puoleen väliin toisen porrastuksesta. Hullu ajatua?

    Esim 53/18 ja 53/19 puoleen väliin on esim 46/16...

    Viikon päästä saan toisen hullun ajatuksen tuotteen omaan fillariin mutta ei mainita nimiä ettei mene mainostamiseksi. Mutta sanotaan että odotan mielenkiinnolla mitä PT näyttää silla ajaessa.

  20. #440
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    ...Viikon päästä saan toisen hullun ajatuksen tuotteen omaan fillariin mutta ei mainita nimiä ettei mene mainostamiseksi. Mutta sanotaan että odotan mielenkiinnolla mitä PT näyttää silla ajaessa.
    Rotor?



  21. #441
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Tuliko tuo Contin rengas yllätyksenä vai lisättiinkö se automaattisesti ostoskoriin? Mikälainen hinta-/laatusuhde tuossa kyseisessä trainerissa muuten on? Hinta vaikuttaa aika kohtuulliselta, enkä kovin paljoa enempää siitä maksaisi.. Tai sanotaan näin, että en kehtaa pyytää kun jo sykemittaristakin puhuttu
    PBK:llä oli tilaushetkellä päällä tuollainen bonus tarjous, jossa trainerin mukana tuli ilmainen trainerirengas. Lisättiin automaattisesti ostoskoriin.
    Satori on mielestäni erittäin hyvä laite, jolla pystyy mainiosti tekemään myös matalan kadenssin voimatreeniä.

    Onko joulupukki hommia?



  22. #442
    illO Guest
    Tacxin Satori vihdoin saapunut, ja parit ensimmäiset lenkitkin heitetty. Täytyy kyllä sanoa, että on hintansa väärti. Melua piti jonkin verran, mutta sitten tajusin laittaa alle vaahtomuovimattoa ja hiljeni kyllä huomattavasti. Kyllähän siitä vieläkin ääntä lähtee, mutta ei ollenkaan niin pahasti, kuin aluksi luulin.

    Yksi ongelma on ilmennyt. Matalalla kadenssilla ja isolla vastuksella polkiessa tuntuu sutivan jonkin verran. Neuvoja?

  23. #443
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti illO Katso viesti
    Tacxin Satori vihdoin saapunut, ja parit ensimmäiset lenkitkin heitetty. Täytyy kyllä sanoa, että on hintansa väärti. Melua piti jonkin verran, mutta sitten tajusin laittaa alle vaahtomuovimattoa ja hiljeni kyllä huomattavasti. Kyllähän siitä vieläkin ääntä lähtee, mutta ei ollenkaan niin pahasti, kuin aluksi luulin.

    Yksi ongelma on ilmennyt. Matalalla kadenssilla ja isolla vastuksella polkiessa tuntuu sutivan jonkin verran. Neuvoja?
    Rengas riittävän tiukalle sieltä vastuksen alta.
    Sitten kumpaankin, sekä meluun että lipsumiseen, auttaa trainerirengas. Minä olen tämän syksyn käyttänyt Vittorian kumia ja melu on vähentynyt omassa Satorissa jonkun verran.

  24. #444
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Vihainen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Rotor?
    Sanotaan etten voi myöntää nyt, kieltää, keskustella julkisesti tai postata mun omista harjoitusvälineistä kuvia olivat ne millaisia tahansa ettei kukaaan saa käsitystä että kyseessä olisi mainos. Sanotaan että vauhtia etsitään lisää myös välineistä ja testejä suoritetaan talven aikana useamman testaajan voimin. Tarkoitus on että 2010 mun omankin vauhti olisi parempi kuin ennen ja myös reenaamiseen panostetaan sen mukaan.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 28.11.2009 at 14.49

  25. #445
    Deve Guest
    Onkohan muilla ollut vaikeuksia saada tota Contin trainerirengasta vanteelle? Ei mennyt sitten millään, sain väännettyä tyre leverit paskaks niin luovutin ja pistin tacxin renkaan takas. Ihan laadukkaan olonen toi Continen rengas niin ois kivempi ehkä sillä ajella.

    Tohon on tietysti olemassa joku niksi millä sen saa ihan helposti vanteelle mutta ehkä mä vaan oon niin hölmö etten tajua.

  26. #446
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Enpä osaa vinkkiä antaa, kun mulla meni vanteelle tuo Conti aivan normaalilla tavalla. Vahvemmat rengasmuovit? Pedro's?



  27. #447
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    PBK:llä oli tilaushetkellä päällä tuollainen bonus tarjous, jossa trainerin mukana tuli ilmainen trainerirengas. Lisättiin automaattisesti ostoskoriin.
    Satori on mielestäni erittäin hyvä laite, jolla pystyy mainiosti tekemään myös matalan kadenssin voimatreeniä.

    Onko joulupukki hommia?
    No, mutta sittenhän mun täytyy vielä lisätä tuo rengas joulupukin kirjeeseen
    Still rides with 26er

  28. #448
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Deve Katso viesti
    Onkohan muilla ollut vaikeuksia saada tota Contin trainerirengasta vanteelle? Ei mennyt sitten millään, sain väännettyä tyre leverit paskaks niin luovutin ja pistin tacxin renkaan takas. Ihan laadukkaan olonen toi Continen rengas niin ois kivempi ehkä sillä ajella.

    Tohon on tietysti olemassa joku niksi millä sen saa ihan helposti vanteelle mutta ehkä mä vaan oon niin hölmö etten tajua.
    No mullakin on ollut Mavicin vanteelle vääntäessä myös tiukka, mutta mennyt kuitenkin.
    Vanteesta kiinni, hiukan tiukka rengas kyllä mutta toimii.
    Jotkut kirjoitellut että käyttävät rasvoja pahimpien tapausten kanssa.
    Out off the shadows, in to the light.

  29. #449
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Se Conti on ennemminkin jäykkä kuin tiukka rengas. Halpis Fulcrum paksulla vannenauhalla on hankalampi, mutta Fulcrumit onnistuu yleensä ihan paljain käsin.
    6.7 WTF/kg


  30. #450
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Urheiluopisto
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti illO Katso viesti
    Tacxin Satori vihdoin saapunut, ja parit ensimmäiset lenkitkin heitetty. Täytyy kyllä sanoa, että on hintansa väärti. Melua piti jonkin verran, mutta sitten tajusin laittaa alle vaahtomuovimattoa ja hiljeni kyllä huomattavasti. Kyllähän siitä vieläkin ääntä lähtee, mutta ei ollenkaan niin pahasti, kuin aluksi luulin.

    Yksi ongelma on ilmennyt. Matalalla kadenssilla ja isolla vastuksella polkiessa tuntuu sutivan jonkin verran. Neuvoja?
    Aluksi sutii. Aloita ykkösellä ja kunhan rengas on lämmennyt niin ei sudita enää. Ittellä vaikuttaa se kun on alla siloinen rengas niin tottakai se sudittaa hetken. No, kun on lämmennyt, niin sitten ei muuta kuin hanaa..
    Ei se matka tapa, vaan liian kova vauhti ylämäessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •