GarminGiantElectrobike
Sivu 12 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #331
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Tuota 2,2" versiota tarkoitin. Mistä kaupasta drop tilasi?
    Bike-Componentsilla on näköjään listattuna ainakin.
    Itseasiassa laitan vasta huomenna tilaukseen. Tulee yhdestä pienehköstä kaupasta jolla sattui olemaan Chromagin ohjaustanko purppurana hyllyssä, sanoivat että kumeksilla kestää pari päivää tulla.

    http://fahrradkiste.de/

  2. #332
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    111

    Nöösin pikatesti

    Olosuhteet: 0,5 astetta pakkasta, kosteusprosentti 100, lähimetsän juurakkopolut, jyrkkä nousu jossa osaksi tallautunut nollakelin lumi, autotien loska-urat, pari kivistä polkua.
    1: Edessä ja takana Nokian NBT 2.3 -> märillä ja ehkä jopa jäisillä juurilla eturengas luisti herkästikin, luminousussa takaa löytyi pitoa yllättävänkin hyvin, sutimaan sai vasta putkelta kun yritti. Melko hyvin eteni lumisohjossa autotiellä.

    2: Edessä Mountain King 2.2 supersonic(handmade in saksa) takana Nokian Freddies lite. -> Mustalla jäällä MK:lla pito samaa luokkaa kuin NBT, haki oletetusti enemmän loskassa kuin NBT. Juurilla MK tuntui luistavan saman verran kuin NBT, ehkä aavistuksen vähemmän. Freddies tietysti piti mustalla jäällä hyvin. Yllätyksenä Freddies suti herkemmin putkelta lumimäessä kuin NBT, paineet F:llä oli vähän yli 2-2,5. Freddies oli lumimäen jarrutuksessa parempi kuin NBT. Kivillä MK oli edessä yhtä liukas kuin NBT, saattoivat kiven pinnat olla jäässäkin Tasaisella lumipolulla edessä NBT vs. MK tuntui melko samalta, ei oikeen saanut näin lyhyellä testillä tuntumaa, mutta "juuri-pitoa" tässä olikin lähinnä tarkoitus verrata.

    Tälläisen pikatestin tein piruuttani kun olin vaihtamassa Freddies Litejä sisäänajettaviksi. Hyvin lyhyt matka, mutta heti perään vaihto toisiin kumeihin, niin oli vielä muistissa miten edellisten kanssa meni, ehkä turha testi, ehkä ei, mutta laitoinpahan fiilikset muistiin
    Tilde muokkasi tätä : 09.11.2009 at 08.28
    "Virheistä oppii...!"

  3. #333
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Tänään eka lenkki Maxxis Swampthing renkailla. Super Tacky seos ja 2,35 leveä.
    Kokeilin 3,5 barin paineilla kun metsässä ei ollut mahdottoman märkää.
    Rullaa yllättävän hyvin kun ottaa huomioon minkälaiset renkaat.
    Pito oli todella hyvä kun vaan luotti renkaaseen. Jos lipsui juurakossa niin todella hallitusti eikä ikinä yllättänyt. Pito märällä kalliolla oli uskomaton. Mudassa ja pehmeessä polussa rengas oli oikein elementissään.
    Saa kattoo miten käyttäytyy kun pudottaa paineet sinne 2,5 baariin.

  4. #334
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Suur-Kouvola
    Viestit
    166
    Kertokaas, miten on mahdollista että Contin Mountain King 2.4 on saman levyinen, ellei jopa kapeampi kuin Kenda Nevegal 2.1?

  5. #335
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Toisen on mitannut insinööri, toisen markkinointiassari?

  6. #336
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    578
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Toisen on mitannut insinööri, toisen markkinointiassari?
    Kumpi on mitannut kumman?

  7. #337
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Ei sen niv väliä:
    MK 2.4 on mulle ihan passelinkokoinen

  8. #338
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tombba Katso viesti
    Kertokaas, miten on mahdollista että Contin Mountain King 2.4 on saman levyinen, ellei jopa kapeampi kuin Kenda Nevegal 2.1?
    Ei nyt siis dejá vu, mutta jotain muuta ihmeellistä*.... juuri eilen mittailtiin tiimilenkillä samaa asiaa

    Niin se selitys, se nyt vain on niin... <olankohautusmiö>

    Pistää miettimään kuinka leveä 2.35 Nevegal onkaan...



    *mikäs olis joku hieno termi tälläiselle ilmiölle kun jotain samaa tapahtuu eri paikassa samaan aikaan


  9. #339
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Kumpi on mitannut kumman?
    Ymmärtääkseni Contin Rubber Queen 2.2 on paljon leveämpi kuin MK 2.4, eli heillä ei taida työntömitan peruskäyttö olla ihan hallussa... Itsehän sen saa varmistettua?

    Jotenkin tämä koko juttu on kyllä surkuhupaisaa. Ilmeisesti kilpailu siitä kenellä on kevyimmät "uskottavan levyiset" trailikumit tarjonnassa on niin kovaa että tehdään sitten kapeammat kumit ja myydään leveämpinä. Ihmiset jotka haluavat 2.3" renkaat ostavat sitten ne tajuamatta että kilpailijan yhtä kevyt 2.1" rengas on yhtä leveä.

    Tämmöinen tilanne on vielä helposti itseään ruokkiva, eli loppujen lopuksi muidenkin kilpailijoiden on pakko tehdä sama tai kumit jää hyllylle. Keuloissahan oli vastaava tilanne pari vuotta sitten että melkein kaikkien painot oli mitattu ilman kaulaputkea / öljyä yms. ei niin tärkeitä osia toimivuuden kannalta.

  10. #340
    Entäpä racing ralph 2,25" vs. race king 2,2", ovatko nämä suunnilleen saman levyiset?

  11. #341
    yypy Guest
    Aika lähellä toisiaan, mutta RK saattaa olla millin leveämpi. Schwalbe tosin tuntuu liukkaammalta, jos tässä renkaita ollaan hakemassa.

  12. #342
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    92
    Muistan löytäneeni keskustelun tai q&a tyyppisen jutun jostain päin intterveppiä jossa oikeen Continentalin edustaja kommentoi tuota leveysasiaa.
    Ilmeisesti leveyden mittaamiseen on kaksi tapaa ja tämä Continentalin käyttämä on tietenkin se oikea(tuottaa suuremman lukeman samalle renkaalle).
    Joku minua taitavampi kuuklaaja varmaan löytää, itse en löytänyt nopeesti.

  13. #343
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JG71 Katso viesti
    Entäpä racing ralph 2,25" vs. race king 2,2", ovatko nämä suunnilleen saman levyiset?
    Leveys saattaapi olla aika sama, mutta RK:ssa on isompi ilmatila ts. pienemmät sivunappulat. Näin ainakin RK versus Rocket Ron. Mitään juurakkorenkaitahan ne ei ole, paitti kisoihin.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  14. #344
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ymmärtääkseni Contin Rubber Queen 2.2 on paljon leveämpi kuin MK 2.4, eli heillä ei taida työntömitan peruskäyttö olla ihan hallussa... Itsehän sen saa varmistettua?
    Piti käydä mittaamassa. Mulla on edessä 2,4 MK ja takana 2,4 RQ. Rungon leveydessä on eroa, muttei suurimmassa leveydessä. MK runko ~53,5mm, RQ ~58mm, molemmat aika tasan 60mm leveimmästä kohdasta. Miten sitten 2,2 RQ...?

    RQ on kyllä vallan mainio rengas. Aika hyvä kompromissi kaikkea. Tuo etu-MK ei ole sakemanni Black Chili, vaan perusmallin taiteltava ja on aika paska. Pitäiskö MK:lle antaa vielä mahdollisuus ja kokeilla sitä sakuversiota, olisko se parempi? Sain tuon vähän sattumalta.
    Kaar ittelles vaa

  15. #345
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Miten sitten 2,2 RQ...?
    Nappulasta nappulaan eli leveimmillään mitattuna 55 mm ainakin Rubber Queen 2.2 UST.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  16. #346
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Vannehan vaikuttaa myös leveyteen. Esim. Nobby Nic ja Racing Ralph voi olla monta milliä erilevyiset erilaisilla vanteilla.

    Karkealla mittauksella MK 2.4 ja Nobby Nic 2.4 näyttäisi asettuvan suunnilleen samanlevyisiksi, mutta MK 2.4 on paljon matalampi.

  17. #347
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Nappulasta nappulaan eli leveimmillään mitattuna 55 mm ainakin Rubber Queen 2.2 UST.
    Eli aika lähellä nimellismittaansa kaikki kolme. Renkaan leveyshän on sen suurin leveys. Esim. auton renkaassa se on rungon leveys, ei kulutuspinnan leveys.
    Olisi aika hölmö ajatus että "saman levyiset" renkaat olisivat runkojensa osalta toistensa klooneja. Jos niihin eri ominaisuuksia haetaan, niin jo terve järki sanoo että siinäkin on pakko olla eroja.
    Kaar ittelles vaa

  18. #348
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilbur Katso viesti
    Aiheesta on sekalaisesti monessa säikeessä liikaa juttua, en viitsisi kahlata läpi, sorry.

    Siis hakusessa jäykkikseen pitävämmät renkaat kuin nykyiset 2.25" NN edessä/RR takana. Tuntuu ainakin Tampereen liukkailla lähtevän alta juurakoissa, tosin ajotaitokaan ei 1. kesän jäljiltä ole ihan huippuluokkaa...

    Ajattelin Mountain King Supersonic 2.2 tai Kendan Nevegal DTC 2.1 (luin jostain Lontoota puhuvista lehdistä olevan hyviä), onko sopivia mansen maisemiin? Nykyisessä Cubessa on aika ahtaan näköistä takana 2.25" Racing Ralpheilla, ei varmaan suuremmat mahdu pyörimään kunnolla?!

    Huippurullaavutta en siis hae, vaan kunnon pitoa.
    En suosittele tuota Supersonicia, mä vaihdoin just pois, kun pito melko olematon varsinkin märällä. Nyt on alla Panaracer Rampage ja on kyllä paras rengas märällä kelillä, millä olen ajanut.

  19. #349
    yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veke007 Katso viesti
    En suosittele tuota Supersonicia, mä vaihdoin just pois, kun pito melko olematon varsinkin märällä.
    Mun mielestä Supersonic versiot pitävät tosi hyvin märällä BlackChili kumin ansiosta. Ainakin, jos Schwalben Nobbyyn ja Ralphiin vertaa.

  20. #350
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Syyskumit ja traktori kohtaavat toisensa toivottavasti perjantai-iltana. Suunnitelmat pettivät, kun rupesin neiteilemään painon ja hinnan kanssa. Eteen Maxxis Minion DHF 2.35 ja taakse Maxxis Minion DHR 2.35. Molemmat ohutkylkiset 1-ply versiot, kumi on super tacky st 42. Saas nähdä kuinka pelaa kotipoluilla...
    Märkää oli tänään maastossa. Pitihän sitä lähteä testaamaan tosi olosuhteissa, tekeekö näillä mitään. Pitoa on juurakossa ja kivikossa ihan tarpeeksi. Märällä jäälläkään ei tule normaalia kauhun tunnetta, tosin pidon saa kyllä yrittämällä katoamaan.

    Asvaltilla ajo kehittää kuskin luonnetta... Välilä piti katsoa taaksepäin tarkastaakseni, mitä minä oikein hinaan mukanani.

  21. #351
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    No nyt tuntui lupaavalta... Panaracer Fire FR 2.4, ~900g tiukkaa pitoa.
    Mitaltaan aika muhkut, nippanappa mahtuu pyörimään Nicolai Noniuksessa mutta eipä saksalaiset lupaakkaan tilatakuun kuin 2.3 kumeille.

    Vasta kaksi lyhyehköä lenkkiä heitetty mutta hyvältä vaikuttavat näin uutena ainakin, kulutuskestävyys jääpi nähtäväksi.


  22. #352
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902

    Tämän 2.3 Gazzan kanssa ei myöskään yllätyksiä paljon tule, lisäksi on sepelinkestävä.

  23. #353
    zippo Guest
    Meikällä 2.6 Gazza,hyvin pärjätty.

  24. #354
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Vaihdoin vanhat 2,25" NN:t leveämpään (2,4") versioon ja pidon lisääntyminen juurakossa ja kallioilla oli valtava.

    Kapeammat ja jo aika loppuunkuluneet NN:t lipsui jokaisessa juuren ylityksessa. Uusilla ei lipumista ole havaittavissa juurikaan.
    Suo, kalja ja läski.




  25. #355
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    No nyt tuntui lupaavalta... Panaracer Fire FR 2.4, ~900g tiukkaa pitoa.
    Mitaltaan aika muhkut, nippanappa mahtuu pyörimään Nicolai Noniuksessa mutta eipä saksalaiset lupaakkaan tilatakuun kuin 2.3 kumeille.

    Vasta kaksi lyhyehköä lenkkiä heitetty mutta hyvältä vaikuttavat näin uutena ainakin, kulutuskestävyys jääpi nähtäväksi.

    Voihan venakko, mä en tarkasti muista mitä kaikkea olin vetänyt tuona aamuna jona ensimmäisen kerran koeajoin y.m renkulat mutta alkuvaikutelma oli totaalisen väärä.

    Eilen rykäisin kohtalaisen mittaisen lenkin keskuspuistossa jossa vettä ja mutaa hieman korvien tasoa korkeammalle joten juuret sekä kivikot näin ollen liukkaimmassa mahdollisessa kunnossa. Pito varsinkin juurakoissa aivan OLEMATON, saman valmistajan huomattavasti kesympi kuivan kelin rengas Razer MX pesee Fire FR:n 6-0.

    Älkää hyvät ihmiset missään nimessä sortuko kyseisiin limppuihin, ainakaan jos käyttö tulisi märkään metsään. Saattaavathan nuo hyvinkin toimia pehmeähkössä maastossa painovoimapuolella, koittanen siellä.

    Sori, en jaksa plärätä topikkia kovin pitkälle taakse päin, suosittelisitteko Panaracerin tilalle ennemmin Gazza 2.3 vaiko kenties Rubber Queen 2.2 Black Chili seoksella? Molempi imeisesti ok? Mahtaako olla tiedossa josko edellämainittuja löytyisi jostain pks kaupan hyllystä?

  26. #356
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    Eilen rykäisin kohtalaisen mittaisen lenkin keskuspuistossa jossa vettä ja mutaa hieman korvien tasoa korkeammalle joten juuret sekä kivikot näin ollen liukkaimmassa mahdollisessa kunnossa. Pito varsinkin juurakoissa aivan OLEMATON, saman valmistajan huomattavasti kesympi kuivan kelin rengas Razer MX pesee Fire FR:n 6-0.
    Ei niissä kuorituissa ja märissä juurakoissa oikeasti taida pitää muu kuin nastarengas. Siis jos pitää voimalla juurten päällä paikallaan vääntää. Jos noissa FR:ssa on se Panan ZSG Ultima seos kuten Cindereissä niin kyllä sen aika hyvin pitäisi pitää moniin täällä hyvää pitoa antaviksi renkaiksi haukuttuihinkin verrattuna. Liian kovat rengaspaineet ja kuskilla huono päivä?

    Pakko kyllä myöntää, että tuota FR:ia en ole ajanut, DH-versiota kyllä. Eli jos siinä on kovat klopit niin eipä ne sellaiset useinkaan märällä kovalla pinnalla pitävimmästä päästä ole. Esim. Gazza DH-Mud on aika hauska pitkospuurengas..
    ..makes Jack a dull boy...

  27. #357
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Löytyi se pito Panaracereillakin, paineet piti kyllä laskea epämukavan alas siirtymiä silmälläpitäen. Kompromissia kompromissin perään sano nano...

  28. #358
    Race-Face Guest
    Mulla oli Dh:ssa etunakkina toi pana fire fr. Oli kuivalla ihan jees, mudalla kusi sit kebabbia. Paras trail etunakki mulla on ollu 2,3 kassalodju G. Takarenkaana sama, mutta ei ihan juurakoilla vakuuta.

  29. #359
    kaiha77 Guest
    lauantaina kävin kokeilemassa uusia Maxxis Swampthingeja super tacky seoksella. Ajoin tarkoituksella märillä pitkospuilla, kallioilla ja juurakoissa. Pakko sanoa että huikea rengas. Pystyi ajamaan lähes normaalisti ja pito oli siedettävää jopa märillä pitkospuilla. Ero Nobby Nicceihin huikea, mikä varmaan oli jo kaikkien tiedossa aikaisemmista keskusteluista päätellen. En olisi aikaisemmin uskonut kuinka hyvin kumi voi märällä juurakolla pitää. Aikaisemmin olen vältellyt tuollaisia kelejä, mutta en tästä eteenpäin.

  30. #360
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    täytynee lisätä munkin osalta mielipiteiden ja ei_niin_tieteellisten testitulosten määrää aiheeseen liittyen

    Kuten muillakin kantaa ottaneilla hakusessa on ollut renkulat, joilla ajaminen nykyisen kaltaisissa E-suomen olosuhteissa (vettä jokapaikassa, kaikki märkää - limaista, liejuista jne...) olis helepointa. Aineskin testiolosuhteet ovat olleet hyvät, ei oo päässy kuivuus kiusaamaan... Viimeisinä aikoina alla ovat ollet / käyneet Schwalbelta 2.2 ja 2.4 FA USTeina, Big Betty 2.4 UST, Muddy Mary 2.3 UST, Contin RQ 2.2 ei_black-chili UST, RQ 2.4 BC UST sekä WTB:n Weirwolf 2.3 LT ei-UST. Kovasti huonoja nuo ei oo mikään, tavallaan kaikkia kehutaan "hankalissa" olosuhteissa. Eroja niillä on toki. FA:t on hiton hyviä yleisrenkaita, jos niiden painoa ei koe ongelmaksi. Tosin muut ovat vielä raskaampia, pl. WTB. Noista on mun suosikeiks noussu MM, joka toimii kummassakin päässä - pitoa selvästi FA:ta enempi ja rullaa yllättävän hyvin. Kovasti tarkka paineesta, toimii selvästi paremmin ~2barin paineilla kun kovemmilla. Ainoa tuota parempi kombinaatio mulla on ollut korvata takaa MM WTB:n Weirwolfilla - ~ 800 g ja suhteellisen pieni ilmatila verrattuna noihin muihin möhköihin, mitattu leveys nappuloiden kohdalla ~58 mm ja runko selvästi kapeempi. Omituinen kuvio, jonka takia laiton kumin vielä nurinpäin ja HYVÄ pito
    Rullaavuus selvästi huonoin tuosta joukosta, mut tuollaisen pidon ja vakauden takia antaa sen mielellään anteeksi. Suosittelen kokeilemaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •