ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 9 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #241
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Viilto renkaankylkeen, litku sisään ja paikka päälle
    Hauskuudestaan huolimatta voisi olla toimiva ratkaisu. En ole onnistunut löytämään kykloon sisärengasta prestalla, josta saisi sielun irti. Onkohan joku??

  2. #242
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Hauskuudestaan huolimatta voisi olla toimiva ratkaisu. En ole onnistunut löytämään kykloon sisärengasta prestalla, josta saisi sielun irti. Onkohan joku??
    contin tour 28 slim on muistaakseni irrotettava sielu
    Vanha mutta lihava.

  3. #243
    Kurtz Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grappa Katso viesti
    ...litkut on juomapullossa eikä renkaissa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla taas on litkut renkaissa ja juomat juomarepussa !
    Mulla ne on juomapussissa, joka on juomarepussa

  4. #244
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurtz Katso viesti
    Mulla ne on juomapussissa, joka on juomarepussa
    Tarkemmin ajatellen mulla ne on juomapussin sisällä olevassa tyhjässä tilassa.



  5. #245
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    contin tour 28 slim on muistaakseni irrotettava sielu
    Vittorian ultra light on myös 51 mm venttiilillä irrotettavalla sielulla näköjään. On kyllä 23 mm kaponen. Venyisköhän 32 Contin Tour Rideen, mit oot mieltä?

  6. #246
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Hauskuudestaan huolimatta voisi olla toimiva ratkaisu. En ole onnistunut löytämään kykloon sisärengasta prestalla, josta saisi sielun irti. Onkohan joku??
    Keväällä satuin ihmettelemään omia kyklon sisäkumeja, kun kahdeksasta Schwalbesta kahdessa oli irrotettava sielu ja ne kuitenkin olivat kaikki olevinaan samaa tyyppiä (ellei sitten kuusi ollut tyyppiä SV17 ja kaksi kevyempää versiota SV18).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla taas on litkut renkaissa ja juomat juomarepussa !
    Kauankohan nuo litkut pysyvät renkaissa oikeasti "tuoreina"? Ainakin useimmissa paikka-ainespulloissa taitaa olla maininta 3 kk suojasta.

  7. #247
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Kauankohan nuo litkut pysyvät renkaissa oikeasti "tuoreina"? Ainakin useimmissa paikka-ainespulloissa taitaa olla maininta 3 kk suojasta.
    Muista aineista en tiedä, mutta omista aineista on kokemusta useiden vuosien ajalta, jolloin paikkaustehossa ei tapahtunut muutoksia. Ainehan on renkaan sisällä ilmatiiviissä tilassa, joten merkittävää haihtumista ei tapahdu.



  8. #248
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Keväällä satuin ihmettelemään omia kyklon sisäkumeja, kun kahdeksasta Schwalbesta kahdessa oli irrotettava sielu ja ne kuitenkin olivat kaikki olevinaan samaa tyyppiä (ellei sitten kuusi ollut tyyppiä SV17 ja kaksi kevyempää versiota SV18).
    Kiitti vihjeestä. Täytyypä hommata tommosia keposempia varastoon.

  9. #249
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Kiitti vihjeestä. Täytyypä hommata tommosia keposempia varastoon.
    Oli pakko tarkistaa omia havaintoja ja en kyllä ymmärrä, että miten niitä venttiilejä tuli keväällä tarkasteltua. Joka tapauksessa kaikista Schwalbeista lähti sielu irti, kun oikealla työkalulla kokeili (irrallaan olevissa näkyi vielä painettuna tyyppi Nr 17 - ihan kuvitelmani mukaisesti on kyse tyypistä SV17). Nuo Schwalbet muuten painoivat 150 g (ilmoitettu paino taitaa olla 170 g).

  10. #250
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    mistä tuota magicseal ainetta suap ostoo.mulla nirhas pistosuoja sisuskumin puhki merkkiä en muista joku vihreetä käärmeen nahkaa muistuttava touhu,se kyrsii olisko litku avain onneen??
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  11. #251
    pazi Guest
    Onko kenelläkään kokemuksia Spessun Infinity Armadillo renkaasta? Kuinka kestää sepeliä, ja mitenkä rengas rullaa?

    -Pasi

  12. #252
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    contin tour 28 slim on muistaakseni irrotettava sielu
    Nyt voin henkilökohtaisesti vahvistaa tämän Znoodin muistelon. Kyseinen sisärengas löytyi vieläpä lähikaupan hyllyltä (Prisma Linnainmaa), ja hintakin oli alle vitosen. Sieltä löytyi myös Conti Tour Ridea 32:sena ja leveämpänäkin. Tuon olin pahus sentään ehtinyt tilata CRC:stä.

    Vakuutuin kesällä näiden paikkamömmöjen tehosta että nyt menee PHI.n ihmemömmö testiin.

  13. #253
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    hellsinki
    Viestit
    2.170
    eikös se ole vähän niin, että jos/kun sepeli puhkoo se murkula on siellä renkaassa eikä siihen litkut auta, kun se kivi hiertää kumia puhki jatkuvasti?

    En tiedä mistä keskusteltiin, en jaksanut lukea.

  14. #254
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dt Katso viesti
    eikös se ole vähän niin, että jos/kun sepeli puhkoo se murkula on siellä renkaassa eikä siihen litkut auta, kun se kivi hiertää kumia puhki jatkuvasti?

    En tiedä mistä keskusteltiin, en jaksanut lukea.
    No ei ole niin. Aina jos ilmaa alkaa vuotaa, aine paikkaa vuodon. Tietysti on järkevää aika ajoin nyppiä sepelit pois renkaasta. Jos ilmaa alkaa pihistä ulos sepelin poiston aikana, niin pyöräyttää rengasta hieman. Paras paikkausteho saavutetaan ajamalla välittömästi pyörällä. Tällöin kuskin paino aiheuttaa jokaisella renkaan pyörähdyksellä pistoreiän toistuvan laajenemisen ja sulkeutumisen, jolloin enemmän paikka-ainetta pääsee vuotoalueelle. Niin ja ei tämä sitten jaksa paikata aivan hirmuisia viiltoja. Normaaliin pistoreikiin toimii kuitenkin hyvin tehokkaasti.



  15. #255
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pazi Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia Spessun Infinity Armadillo renkaasta? Kuinka kestää sepeliä, ja mitenkä rengas rullaa?
    Tää en ehkä hiukan turha vastaus sepelikeston osalta, mutta menköön.

    Hommasin tuollaiset (28", 32mm) 2003 syksyllä, ja ajelin niillä seuraavat kolme kesää, talvella pistin nastat alle. Pari ekaa vuotta meni tosi hyvin, tuntuivat kestävän mitä vaan. Viimeisenä kesänä, varsinkin keväällä ja syksyllä, sisärenkaita sitten menikin. Saattoi olla samoihin aikoihin kun sepelin käyttö alkoi kunnolla yleistymään, tai sitten syy oli jossain muualla (kulumisessa tms), mutta itse en jaksanut noita enää muutaman kävelyreissun jälkeen sepelikaudella käyttää. Ei nuo ihan hirveästi Contin Ultra Gator Skin (28mm) sliksille rullaavuudessa hävinneet. Perus pk-lenkillä saattoi keskari olla 0,5-1 km/h vähemmän. Ihan hyvä allaround kesärengas johonkin crossariin kaupunkiajoon tai retkeilyyn, mutta siitä sepelikestosta pitkässä juoksussa en ole ihan varma. Ei huonoin, muttei paraskaan vaihtoehto sepelirenkaaksi, sanoisin.
    www.kaupinkanuunat.net

  16. #256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    No ei ole niin. Aina jos ilmaa alkaa vuotaa, aine paikkaa vuodon. Tietysti on järkevää aika ajoin nyppiä sepelit pois renkaasta. Jos ilmaa alkaa pihistä ulos sepelin poiston aikana, niin pyöräyttää rengasta hieman. Paras paikkausteho saavutetaan ajamalla välittömästi pyörällä. Tällöin kuskin paino aiheuttaa jokaisella renkaan pyörähdyksellä pistoreiän toistuvan laajenemisen ja sulkeutumisen, jolloin enemmän paikka-ainetta pääsee vuotoalueelle. Niin ja ei tämä sitten jaksa paikata aivan hirmuisia viiltoja. Normaaliin pistoreikiin toimii kuitenkin hyvin tehokkaasti.
    Menee ehkä vähän offariksi, mutta miten nuo litkut toimivat pakkasella? Voiko litku jäätyä, vai meneekö vain jäykemmäksi? Tarkoitus olisi lyödä Schwalben Doc Blue:ta renkaisiin, kun ei jaksa paikata renkaita jokaikisellä lenkillä

  17. #257
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti resti Katso viesti
    Menee ehkä vähän offariksi, mutta miten nuo litkut toimivat pakkasella? Voiko litku jäätyä, vai meneekö vain jäykemmäksi? Tarkoitus olisi lyödä Schwalben Doc Blue:ta renkaisiin, kun ei jaksa paikata renkaita jokaikisellä lenkillä
    Edelleenkin, en minä muista litkuista tiedä kuin näistä, mitä itse käytän. Omat kestää pakkasta -60C ja lämpöä +170C. On propyleeniglykoli pohjainen.



  18. #258
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Edelleenkin, en minä muista litkuista tiedä kuin näistä, mitä itse käytän. Omat kestää pakkasta -60C ja lämpöä +170C. On propyleeniglykoli pohjainen.
    Mikä on käyttämäsi litku?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  19. #259
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Mikä on käyttämäsi litku?
    Magik Seal. Kts. tämän ketjun viesti 116 ->



  20. #260
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Onkohan tää jo "muutamaan kertaan" tullut tänne kirjattua

    Stania syksyllä Nokialaiseen (niihin Wanhoihin suomalaisiin; WXC, Freddies Lite), talviajoa ja keväämmällä litku poies. On ollut juoksevassa muodossa litku vielä, vaikka jonkun verran on jonnekin haihtunut.
    Ei ole ollut tarvis paikkailla, vaikka työmatkalla on osa sepelipyörätietä (kop kop). Pyörä on väliajat lämpimässä varastossa, työmaallakin sisätiloissa. Työmatkat (5 km ) tulee ajettua n. - 20 asti, lenkit max n. -12.

    Työkaveri juuri pari päivää sitten tuli loppumatkan töihin vuotavalla kumilla (kesäkumi + sisuri) ja 1 cm terävä sepelihän se sieltä renkaasta löytyi

  21. #261
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Aika paljon on saatu muutamassa päivässä kylvettyä sepeliä puhtaalle asvaltille Tamperren Nekalassa....

  22. #262
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Aika paljon on saatu muutamassa päivässä kylvettyä sepeliä puhtaalle asvaltille Tamperren Nekalassa....
    Nekala vielä mitään...mutta kun täältä idästäkin aina keskustaan asti...muttei vielä rengasrikkoja.

  23. #263
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Nekala vielä mitään...mutta kun täältä idästäkin aina keskustaan asti...muttei vielä rengasrikkoja.
    arveluttaa lähtee itään huomenna 320g painosilla raging ralpeilla....

  24. #264
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    arveluttaa lähtee itään huomenna 320g painosilla raging ralpeilla....
    Enpä moisilla uskaltais aamuyöstä töihin lähtee..vois myöhästyä..mutta varmaan vehoniemeen pääsee ulkoiluteitä.

  25. #265
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Onkohan tää jo "muutamaan kertaan" tullut tänne kirjattua
    Ai jaa. Vastasin vain kun sitä kysyttiin. Ei se ole minulta pois jos olen ainut joka ko. ainetta käyttää. Enää ei ole pelkoa että kommentoisin aihetta.



  26. #266
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Enpä moisilla uskaltais aamuyöstä töihin lähtee..vois myöhästyä..mutta varmaan vehoniemeen pääsee ulkoiluteitä.
    vähän aattelin tässä jo jos laittais racing ralpit auton lavalle ja ottais toisen pyörän...

  27. #267
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    103
    Tänään töihin illalla viikon vapaiden jälkeen ja olihan ne mukavasti saaneet tosiaan sepeliä Tampereen keskustan lähitienoille kylvettyä. 5km kotoa pääsin kunnes koulukadulla alkoi eturengas pihiseen. Sit mentiin viimeinen 2km kovaa, ettei mene talutushommiksi.

    Nyt paikkaillaan rengasta työn ääressä ja koitetaan aamusta selvitä kotiin ilman murheita. (liimaa ja jeesus teippiä...)Taitaa olla aika laittaa extremet alle ja jurruttaa niillä, ne on ainakin toistiseksi kestäneet sepelin hyökkäykset.

  28. #268
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Ai jaa. Vastasin vain kun sitä kysyttiin. Ei se ole minulta pois jos olen ainut joka ko. ainetta käyttää. Enää ei ole pelkoa että kommentoisin aihetta.
    Kommentoi rauhassa vaan, tuo oli tarkoitettu ihan vaan omaan kommenttiini

  29. #269
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki / Chamonix Mont-Blanc
    Viestit
    332
    Jeps, taas on kadut täynnä sepeliä. Onneksi Schwalbe Marathon Supremet jaksavat jatkaa taisteluaan tappajasepeliä vastaan. Välillä kyllä Supremeiden pinnasta pitää kaivella koht'terävän näköisiä kivensirpaleita...

  30. #270
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Tänään ensimmäinen paikkaus moneen kuukauteen:
    Conti Traffic eturenkaasta löytyi reiän kohdalta pieni mutta terävä kivensiru.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •