Keväällä satuin ihmettelemään omia kyklon sisäkumeja, kun kahdeksasta Schwalbesta kahdessa oli irrotettava sielu ja ne kuitenkin olivat kaikki olevinaan samaa tyyppiä (ellei sitten kuusi ollut tyyppiä SV17 ja kaksi kevyempää versiota SV18).
Kauankohan nuo litkut pysyvät renkaissa oikeasti "tuoreina"? Ainakin useimmissa paikka-ainespulloissa taitaa olla maininta 3 kk suojasta.
Oli pakko tarkistaa omia havaintoja ja en kyllä ymmärrä, että miten niitä venttiilejä tuli keväällä tarkasteltua. Joka tapauksessa kaikista Schwalbeista lähti sielu irti, kun oikealla työkalulla kokeili (irrallaan olevissa näkyi vielä painettuna tyyppi Nr 17 - ihan kuvitelmani mukaisesti on kyse tyypistä SV17). Nuo Schwalbet muuten painoivat 150 g (ilmoitettu paino taitaa olla 170 g).
mistä tuota magicseal ainetta suap ostoo.mulla nirhas pistosuoja sisuskumin puhki merkkiä en muista joku vihreetä käärmeen nahkaa muistuttava touhu,se kyrsii olisko litku avain onneen??
älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!
Onko kenelläkään kokemuksia Spessun Infinity Armadillo renkaasta? Kuinka kestää sepeliä, ja mitenkä rengas rullaa?
-Pasi
Nyt voin henkilökohtaisesti vahvistaa tämän Znoodin muistelon. Kyseinen sisärengas löytyi vieläpä lähikaupan hyllyltä (Prisma Linnainmaa), ja hintakin oli alle vitosen. Sieltä löytyi myös Conti Tour Ridea 32:sena ja leveämpänäkin. Tuon olin pahus sentään ehtinyt tilata CRC:stä.
Vakuutuin kesällä näiden paikkamömmöjen tehosta että nyt menee PHI.n ihmemömmö testiin.![]()
eikös se ole vähän niin, että jos/kun sepeli puhkoo se murkula on siellä renkaassa eikä siihen litkut auta, kun se kivi hiertää kumia puhki jatkuvasti?
En tiedä mistä keskusteltiin, en jaksanut lukea.
No ei ole niin. Aina jos ilmaa alkaa vuotaa, aine paikkaa vuodon. Tietysti on järkevää aika ajoin nyppiä sepelit pois renkaasta. Jos ilmaa alkaa pihistä ulos sepelin poiston aikana, niin pyöräyttää rengasta hieman. Paras paikkausteho saavutetaan ajamalla välittömästi pyörällä. Tällöin kuskin paino aiheuttaa jokaisella renkaan pyörähdyksellä pistoreiän toistuvan laajenemisen ja sulkeutumisen, jolloin enemmän paikka-ainetta pääsee vuotoalueelle. Niin ja ei tämä sitten jaksa paikata aivan hirmuisia viiltoja. Normaaliin pistoreikiin toimii kuitenkin hyvin tehokkaasti.
Tää en ehkä hiukan turha vastaus sepelikeston osalta, mutta menköön.
Hommasin tuollaiset (28", 32mm) 2003 syksyllä, ja ajelin niillä seuraavat kolme kesää, talvella pistin nastat alle. Pari ekaa vuotta meni tosi hyvin, tuntuivat kestävän mitä vaan. Viimeisenä kesänä, varsinkin keväällä ja syksyllä, sisärenkaita sitten menikin. Saattoi olla samoihin aikoihin kun sepelin käyttö alkoi kunnolla yleistymään, tai sitten syy oli jossain muualla (kulumisessa tms), mutta itse en jaksanut noita enää muutaman kävelyreissun jälkeen sepelikaudella käyttää. Ei nuo ihan hirveästi Contin Ultra Gator Skin (28mm) sliksille rullaavuudessa hävinneet. Perus pk-lenkillä saattoi keskari olla 0,5-1 km/h vähemmän. Ihan hyvä allaround kesärengas johonkin crossariin kaupunkiajoon tai retkeilyyn, mutta siitä sepelikestosta pitkässä juoksussa en ole ihan varma. Ei huonoin, muttei paraskaan vaihtoehto sepelirenkaaksi, sanoisin.
www.kaupinkanuunat.net
Onkohan tää jo "muutamaan kertaan" tullut tänne kirjattua
Stania syksyllä Nokialaiseen (niihin Wanhoihin suomalaisiin; WXC, Freddies Lite), talviajoa ja keväämmällä litku poies. On ollut juoksevassa muodossa litku vielä, vaikka jonkun verran on jonnekin haihtunut.
Ei ole ollut tarvis paikkailla, vaikka työmatkalla on osa sepelipyörätietä (kop kop). Pyörä on väliajat lämpimässä varastossa, työmaallakin sisätiloissa. Työmatkat (5 km ) tulee ajettua n. - 20 asti, lenkit max n. -12.
Työkaveri juuri pari päivää sitten tuli loppumatkan töihin vuotavalla kumilla (kesäkumi + sisuri) ja 1 cm terävä sepelihän se sieltä renkaasta löytyi![]()
Aika paljon on saatu muutamassa päivässä kylvettyä sepeliä puhtaalle asvaltille Tamperren Nekalassa....
Tänään töihin illalla viikon vapaiden jälkeen ja olihan ne mukavasti saaneet tosiaan sepeliä Tampereen keskustan lähitienoille kylvettyä. 5km kotoa pääsin kunnes koulukadulla alkoi eturengas pihiseen. Sit mentiin viimeinen 2km kovaa, ettei mene talutushommiksi.
Nyt paikkaillaan rengasta työn ääressä ja koitetaan aamusta selvitä kotiin ilman murheita. (liimaa ja jeesus teippiä...)Taitaa olla aika laittaa extremet alle ja jurruttaa niillä, ne on ainakin toistiseksi kestäneet sepelin hyökkäykset.
Jeps, taas on kadut täynnä sepeliä. Onneksi Schwalbe Marathon Supremet jaksavat jatkaa taisteluaan tappajasepeliä vastaan. Välillä kyllä Supremeiden pinnasta pitää kaivella koht'terävän näköisiä kivensirpaleita...
Tänään ensimmäinen paikkaus moneen kuukauteen:
Conti Traffic eturenkaasta löytyi reiän kohdalta pieni mutta terävä kivensiru.
Kirjanmerkit