GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 29 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #841
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mutta olisko ZIPPin VumaQuadit vieläkin kepeemmät? En jaksa tarkistaa paljonko esim TA:n rattaat painaa, mutta noi zipit 580 grammaa 50/34 limppujen kera ainakin heidän omien sivujensa mukaan.
    Mun mtb-Claviculat on 566 g kolmen TA-maastorattaan (22-32-44) kera. Joko noi maantielimput on ankkureita, tai sitten ZIPPin kammet on painavammat kuin Claviculat.

  2. #842
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Zipp rajoittaa vähän ratasvaihtohtoja...Lightningit on 530 grams with Extralite chainrings. Siitä sit viä -15g hiilarispyderillä? 515g olisi aika vähän....vs. Zipp 580g?

    D-A yms maantierinkulat on usein aika painavia, 53 painaa helposti 90-100g. Tunen 53/39 = 118g ja ne on jo kohtuu sipposet.

  3. #843
    Junnuraita Guest
    Zipp kammet pirun tukevat ja kevyeet.Rattaat umpi surkeat 4 pulttisysteemillä.Ainakin maantieversio 39-53 niin 53 taipuu kun purkkaa.Tarvii säätää vaihtajanhäkkiä tosi ulos.Pienimmillä rattailla voisi olla tukevampi mutta vaikeata löytää kunnollisia rattaita 4 pultille.

  4. #844
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    No voi harmi että tilaamiani Zippin kampia ei ikuna tullut....ei purkka nappaa.

    Nyt mulla on THM ja Lightning Cranksien maahantuonti joten suora kättely tehtaiden kanssa tuottaa varmemmin puketin kynnykselle.

  5. #845
    Junnuraita Guest
    Kammissa ei mitään vikaa mut niin kun itse tiedät niin rattaiten saatavuus minimaalinen.Ei varmaan moni pysty valmistaa 4 pultti rattaita että olisivat kevyeet ja tukevat.Kilometri matkaa pultista ketjuun.Sitä en tiedä miten compakt toimii mut ei kiinnostakaan.
    Zipp olisi pitänyt tehdä normi 130mm ajolla niin olisi ehkä ollut 20-30g painavammat kammet mut toimisi.

  6. #846
    liquid Guest
    Jahans, mitenköhän onnistuis sorvata meikän scaleen Lightning cranksit... Ei taida mennä ihan heittämällä.

  7. #847
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Pitäisi mennä:

    # Length: 160, 162.5, 165, 167.5, 170, 172.5, 175, 177.5, 180, 182.5, 185, 190mm
    # Adaptability: Standard Road & MTB Bottom Bracket shells with BSA (English) threads, 68mm (Road), 68 or 73mm (MTB)
    # Spyder sizes: 110, 130, and 94 MTB double;
    64x104 MTB triple.

    .... mutta mulla onkin sorvattu Scale. 68mm keskiömuffi, siihen menee aina....

    Tossa on tulossa yhet MTB-kammet jo yhelle jannulle ja otan omaan Cervelo R3SL TdF:ään vissiin toiset, tulee "aika" kevyt fillari. Saa sovitella niitä sit niin tietää oikeesti kaikki "ominaisuuden".

  8. #848
    liquid Guest
    Onko tuossa otettu huomioon E-type etuvaihtajaa?

  9. #849
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Päshejä ovat jos ei ole. No se selvivää kysymällä...

  10. #850
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011

    Uudet kehät ja kuitukorkki kampiin


  11. #851
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Onpa epämuodikkaat, kun nykyään pitäisi olla vaan UD:tä joka paikassa. No ei vaan, kyä noilla kelpaisi ajella toimistolle itsekunkin, vai konttorilleko se oli.


  12. #852
    Porakone käteen ja nippelin reikiä porailemaan?
    Joko olet ehtinyt käyttää kehiä puntarissa?

  13. #853
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Porakone käteen ja nippelin reikiä porailemaan?
    Joko olet ehtinyt käyttää kehiä puntarissa?
    kannattaa porata vaan 12kpl reikiä niin ei tuu pinnoista painoo?

  14. #854
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Huh, minä jo säikähdin että onko projekti joutunut selvitystilaan, kun kuukauteen ei ole kuulunut mitään.

    Onneksi se oli vain normaalia projekti-toimintaa. Missäs numerossa nyt mennään?
    Projektin vaiheet:

    1. Valtava innostus
    2. Jumalaton hämminki
    3. Helvetillinen sekaannus
    4. Järkiintymisvaihe
    5. Syyllisten etsintä
    6. Syyttömien rankaisu
    7. Niiden palkitseminen jotka eivät osallistuneet projektiin
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #855
    Nelonen ei taida kuulua tähän kontekstiin ainakaan
    Ei vaan pirun komiat kehät!

  16. #856
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    32 reikää löytyy onneksi valmiina molemmista yksilöistä. Eikä kohta 4 tosiaankaan kuulu tähän hankkeeseen. Tässä pomppoillaan jatkuvasti kohdissa 1 ja 3.

    Pitää laittaa nuo kotona puntariin. 250-grammaisiksi väittävät...

  17. #857
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    32 reikää löytyy onneksi valmiina molemmista yksilöistä. Eikä kohta 4 tosiaankaan kuulu tähän hankkeeseen. Tässä pomppoillaan jatkuvasti kohdissa 1 ja 3.

    Pitää laittaa nuo kotona puntariin. 250-grammaisiksi väittävät...
    Vautsi! WW:ssä tais olla parit jopa kymmenen grammaa kevyemmät, mutta olikohan valkatut. Mitäs pinnaa ja napaa olet ajatellut? PillarTi:llä sais painon jopa kilon pintaan, mutta mistä niitä saa? Kiinnostaisi tietää myös että miten toimivat tubelessina. Jotku ainakin käyttää näin, vaikka ei ole uria reunoissa.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  18. #858
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Innolitet pitäisi mennä "heittämällä" nykyisten ZTR Race 7000 -kehien tilalle. Eli navat on Tune Prince/Princess ja pinnat Sapim CX-rayt. Titaanipinnoja vois harkita etukiekkoon, mutta takakiekossa niitä ei kai ole vielä kukaan saanut kestämään... Ja tässähän ei kisakelpoisuudesta tingitä.

  19. #859
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Akille ja muillekkin sram-faneille. XX-sarjaan on tulossa gripshiftit ja niitä ollaan testaamassa paraikaa Italiassa, käsittääkseni Lance Amstrongin tiimissä ja myyntiin tulee jossain vaiheessa ens vuotta.
    Epäilyjen hälventämiseksi, tiedot perustuvat WW:n sivuilla olevaan topikkiin.

    ja muuten on noi uudet kuitukehät todella upeet! isompaa kuvaa vaan kehiin kun koossa
    pööräilijä muokkasi tätä : 04.12.2009 at 20.01 Syy: lisäys
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  20. #860
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, XX-grippareista on tosiaan huhua liikkeellä...

    Tässä on puntarikuva kehistä: 245 + 246 g.


  21. #861
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    ^ Onneksi on korjauspaja samassa kylässä. Ei muuten, mutta jos sattuu vahinko ja joutuu kolistelemaan tyhjällä renkaalla alamäkeä edes lyhyen matkaa...
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  22. #862
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Toki kaikkea voi sattua, ja kuitupajan läheisyys on tietenkin mukavaa. Sun Tahko-voiton viimeistä kilsaa ei kuitenkaan raaskisi näillä vanteilla ajella. Toisaalta koskaan ei ole itselläni rengas tyhjentynyt niin nopeasti, että vanne olis oikeasti vaarassa.

  23. #863
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla meni muutaman kerran XC-kisoissa sisärengan baitin jälkeen niin äkkiä tyhjäksi jostain neljästä-viidestä kympistä että seuraavana päivänä vanteen reunoja oioittiin pihdeillä ja hualella....aika rusinaksi meni muutama kehä....Mavicin 717 diskejä, silloisia 317....

  24. #864
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Tulihan ne kehät sieltä... hienolta näyttää.
    Harmi vaan että ei varmaan kuulla komentteja tubeless yhteensopivuudesta?


    XX-gripparit! Jes
    www.hypy.fi

  25. #865
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Harmi vaan että ei varmaan kuulla komentteja tubeless yhteensopivuudesta?
    Pitää vissiin sitten pistää tilaukseen ja testata ite.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    XX-gripparit! Jes
    Ny kun muutama lenkki alla XX:illä niin vaihtajat toimii oikein hyvin, mutta harmittaa että ei vaihda alaspäin useampaa vaihdetta kerrallaan. Ylöspäin taitaa nousta kolme pykälää maksimissaan, vai neljä. Joskus 90-luvulla oli gripparit, mutta silloin ei toiminta ollut kovin miellyttävää, mutta onkohan nykyään tilanne toinen?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  26. #866
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Harmi vaan että ei varmaan kuulla komentteja tubeless yhteensopivuudesta?
    Saattaa hyvin olla, että kuulette. Tarkoitus olis kokeilla litkuja jossain vaiheessa, mutta katotaan nyt ensin, kuinka kauan kiekkojen askartelemisessa kuluu.

    --> Samu

    Tokihan kaikkea voi sattua. Jos käy huonosti kehän kanssa, tuun koputtelemaan pajalle. Ja jos menee niin säpäleiksi, ettei pysty korjaamaan, sitten pitää puntaroida, ostaako uusi vai palatako alukehän käyttäjäksi...

  27. #867
    Race-Face Guest
    Hyppäsin nyt vasta lueskelemaan tätä topiccia. Mutta ois sellanen pyyntö että laitappa nyt kuva siitä pyörästä.

  28. #868
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tämän säikeen sivulta 21 löytyy tuorein kuva. Voisi sitten taas yrittää ottaa uusia kuvia, kunhan saan kehät paikoilleen.

  29. #869
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969

  30. #870
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ei se enää nykykokoonpanoa vastaa, mutta on kuitenkin tuorein.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •