GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 28 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #811
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Oon edelleen aika lailla kuutamolla siitä, mitä noiden Paulien avulla voi rakennella, joten en osaa ottaa kantaa suuntaan enkä toiseen. Mutta jatkakaa keveimmän mahdollisen vaihtoehdon speksailua sillä reunaehdolla, ettei kisakelpoisuus kärsi. Hintaa ei sen sijaan tarvi toistaiseksi murehtia.
    Aki Korpela muokkasi tätä : 03.11.2009 at 22.25

  2. #812
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Tommoset Poolin vivut on varmaan hyvät kisakapineet joo. Singlespeedoissa.


  3. #813
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hienot! Tarttis päästä testaamaan tollasia Paul-vipuja maasturissa...
    Ei mulla Paulin kiinnikkeitä ole ollut, mutta joskus viilasin ite tommoset möhkälekiinnikkeet. Vivut toimivat loistavasti kunnes toinen kohtasi Tamperelaisen kuusen jyrkässä alamäessä - adapteri säilyi ehjänä.
    http://kotisivu.dnainternet.net/tjok..._Shifters.html


    Sitten mulla on alkuperäisistä käytössä Deore XT, Deore ja Suntour XC Prot. 8 pykäläisiä kaikki.
    Juha Jokila muokkasi tätä : 03.11.2009 at 23.45

  4. #814
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Eikös noi oo sellaiset palauttamattomat vivut... Eli kun vaihdetta vaihdetaan, myös vivun asento vaihtuu, eli se ei palaudu takaisin alkuperäiselle paikalleen. Jos niitä tökkii peukalolla eteenpäin, niin etusormellako ne on sitten kätevä palauttaa takaisinpäin?

    Miellyttävän yksinkertaisilta nuo kieltämättä näyttävät. Ja Juhan sivun perusteella pykälistä pääsee halutessaan kokonaan eroon siirtymällä tuohon "kitkamoodiin". Itse ainakin tykkään siitä, että grippareilla etuvaihtajalle löytyy paljon enemmän kuin kolme pykälää.

  5. #815
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Joku muistikuva noilla "thumb siftereillä" ajosta on, että käpälä piälle ja vääntö sopivaan suuntaan ranteella horisontaalisesti. Ajo-ote on vaan hiukan huterampi sillä hetkellä....

  6. #816
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Joku muistikuva noilla "thumb siftereillä" ajosta on, että käpälä piälle ja vääntö sopivaan suuntaan ranteella horisontaalisesti. Ajo-ote on vaan hiukan huterampi sillä hetkellä....
    Samansuuntaisia muistikuvia. Yllättävän hyvä noitakin oli käyttää, ja ekat "nappulavaihteet" oli kyllä monessa mielessä huonompia. Noitten hyvä puoli oli se, että vaihteen sai tosi nopsaan vaihdettua äärilaidasta toiseen. Sittemminhän on kehitys kehittynyt... Kaipa se isoin ongelma noissa on, että peukku pitää nostaa tangon päälle isommalle lehdelle vaihdettaessa, ja sehän on tunnetusti hiukan otb ym hasardi altis hetki.
    www.kaupinkanuunat.net

  7. #817
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    vaihtamisen takia en ole koskaan kaatunut. Etuvaihtaja on aina kitkamoodissa.
    ei palauta. stop.
    Juha Jokila muokkasi tätä : 04.11.2009 at 17.46

  8. #818
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Johan on kaikilla hataria muistikuvia "thump siftereistä". Noitten takia useampikin jo ottanut kunnolla osumaa? Alamäessä kun tuommoisia alkeellisia vipuja alkaa kopeloimaan, niin henkihän siinä lähtee...

  9. #819
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Space Cowboy Katso viesti
    Alamäessä kun tuommoisia alkeellisia vipuja alkaa kopeloimaan, niin henkihän siinä lähtee...
    Sää et vaan osaa.

  10. #820
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Ei alamäessä vaihdeta, ja sitäpaitsi noi tulee mulla katufiloon: Ja kadullahan kerkee vaihteleen missävaan

    Se on jokatapauksessa vähän oma moka jos pannuttaa jokapaikassa. Itse jopa kerran pannuttanut koko vuonna vaikka kilometrejä kohta 9000....
    Sellainen ajaja joka kaatuilee niin kaatuu vaikka paikallaan, riippumatta millaiset vaihdevivut,renkaat,jousitukset tai painojakauma pyörässä on !

    Juha on esimerkki todella teknisesti taitavasta kuskista, joka selviytyy maastossa vaikka olisi millainen pyörä alla. Näin nähtiin mm. 4k pyöräilyssä tänä vuonna.
    Vanha mutta lihava.

  11. #821
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mun tulee heiteltyä volttia ehkäpä kerran viikossa. Varsinkin nyt pimeän aikaan umpitutuiltakin poluilta löytyy yllättäviä paikkoja. Mutta enpä jaksa uskoa, että noiden peukalovipujen vuoksi volttien määrä lisääntyisi...

    Samun, Saken ja Juhan kommentit noiden käytettävyydestä ovat kovin samansuuntaisia kuin joskus muinoin ww-foorumilta lukemani. Ja olishan noilla taas saumat nipistää muutamakymmenen grammaa. Mutta saa nyt nähdä...

  12. #822
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mun tulee heiteltyä volttia ehkäpä kerran viikossa. Varsinkin nyt pimeän aikaan umpitutuiltakin poluilta löytyy yllättäviä paikkoja. Mutta enpä jaksa uskoa, että noiden peukalovipujen vuoksi volttien määrä lisääntyisi...

    Samun, Saken ja Juhan kommentit noiden käytettävyydestä ovat kovin samansuuntaisia kuin joskus muinoin ww-foorumilta lukemani. Ja olishan noilla taas saumat nipistää muutamakymmenen grammaa. Mutta saa nyt nähdä...
    kyllä tohon peukalovipuun täytyy pyrkiä vaikka se pikkasen huono ois vaihtaa mutta uskosin että harjoitus tekee mestarin ja vuoden päästä ei haluais enään luopua niistä...
    itte ei haluu luopua "johtokahvoista" vaikka painoo tulee 100g lisää

  13. #823
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Pystyskö tuon peukalovivun asentamaan sillain, että se olis tangon alapuolella? Pystys peukalolla työntämään ja etusormella vetämään ilman, että tarvii otetta vaihtaa.
    Freude am Fahren.

  14. #824
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Toimintasuunta menee nurin niskoin silloin....alkaa oleen jo aika "vasenkätisen" touhua. Samasta syystä tuli Shimpan mtb-sti muinoin....

    Noi vivut on kevyet ja käytännössä ikuiset. Tosin ajaminen muuttuu "puali-sinkuloinniksi"...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 05.11.2009 at 09.03

  15. #825
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Vai pitäiskös sen olla tuosta peukalovivusta jatkokehitelmä, missä on tosiaan peukalolla työntö ja etusormella veto... saatana kun kuulostaa tutulta...


  16. #826
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Juu, Shimanon lisäksi (Virvelitehtaan versio on 2-osainen) esim Microschaissella on sellasia tangon alapualisia peukkuvipuja joissa vipu on V-mallinen, painetaan peukulla ja etusormella vedetään toisesta sakarasta. Ei ihan lippulaivamallistoa kylläkään....


  17. #827
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Onkos nämä kampien kevennys-setit vielä kierrekeskiöillä? Kuinka ne erilaiset press-fit keskiöt ovat levinneet?
    CN:n pro-kuskien pyöräesittelyissä niitä jo näkyy...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  18. #828
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    toimintasuunnan voi valita takavaihtajaa vaihtamalla. vinkki, rapid rise. stop.

  19. #829
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Riippuu kammista:
    -Rotor:in keskiöt sopii Shimanoon eli Shimanon Press fit sopineen myös Roottoreihin. BB30 runkoon sopivat adapterilla
    -Zipp kampiin sopii yhtäaikaa BB30 ja tavallinen keskiö
    -THM:t pystyy sovittamaan myös bb30 ja Spessun systeemiin

    Suurin syy niitten levivämiseen lienee että vaihtoehtoja on liian monta ja todellista etua ei juurikaan ole jos vertaa runko/keskiö/kampi pakettia, ei painossa eikä rungon jäykkyydessä.

    Mun suosikki olisi tulevaisuuteen BB30. Simppeli, tukeva= sallii 30mm hiilariaksilan ja runkoon ei tule lisäpainoa kuten BB90:ssä. Myös oikiat BB30 kammet teoriassa sippoisemmat ja jäykemmät kun spyderi on suora ja aksila lyhyempi....

    Mutta uuttahan pitää aina myydä.

  20. #830
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mun tulee heiteltyä volttia ehkäpä kerran viikossa. Varsinkin nyt pimeän aikaan umpitutuiltakin poluilta löytyy yllättäviä paikkoja.
    OT: Joo jos ei ikinä kaadu ni ei oo ollu tarpeeks yritystä! Talvella on hieno ajella kun on pehmeämpi alastulo, tosin toi sentin lumikerros ei vielä auta
    www.hypy.fi

  21. #831
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    toimintasuunnan voi valita takavaihtajaa vaihtamalla. vinkki, rapid rise. stop.
    Kuvitteleppa miten etuvaihtaja sit pelaa? Siitä tulisi aika hauskaa...

    Isoriävä etusormella vetämällä päälle?

    btw, Posti-Setä kävi ja toi laatikon hiilaria Kanadasta. Rikkinäisen AX-tolpan telakalla ja yhen Yetin osan modaukseen. Taas tarvittais siäniä että keksii kuinka tonkin modin tekee...

    Aika kätevä jamppa se Kanukki, toi Ax tolppa maksaa yli 400€ jo tällakin puolella vettä ja toi on päreenä kolmesta kohtaa...ei kannata jumittaa tollasia runkoon tai kiristää naama punikkina.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 05.11.2009 at 11.31

  22. #832
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    niissä on aika laaja se liikerata reunasta reunaan, että alapuolelta vaihtaminen tuo on näkemän mukaan tuplamurheet
    Vanha mutta lihava.

  23. #833
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Vipu tangon päälle vaan niin kuin se kuuluu.
    Sram Red Paulin adapterilla löytyy arvostelu netistä. Ei oo linkkiä nyt.

  24. #834
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Taas tarvittais siäniä että keksii kuinka tonkin modin tekee...
    No perjantaina etwaksen werran liuotinta ja visioidaan.


  25. #835
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    No perjantaina etwaksen werran liuotinta ja visioidaan.
    ei enään liuotinta lisää...

  26. #836
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187


    tämäkään ei varsinaisesti liity maratoonitäysjoustoon, mutta tuossa nuo paul+ da ysivivut on tangolla kiinni. Tuo tanko slouppaa aika rankasti siinä kohdin mihin ne piti kiinnittää niin piti vähän teipittää siihen alle.
    znood muokkasi tätä : 05.11.2009 at 19.42
    Vanha mutta lihava.

  27. #837
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Näyttäisi ihan käyttökelpoiselta myös maasturiin.

  28. #838
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Näyttäisi ihan käyttökelpoiselta myös maasturiin.
    saa koittaa kyllä jos joskus tulee vielä pelikelit tänä vuonna(tai sitten trainerilla ) pitää vaan kiekot ostaa eka
    Vanha mutta lihava.

  29. #839
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Melkoinen rakennelma? Mikä ton käyttötarkoitus on?

    BTW, Kummat on oikiasti sippoisemmat, THM Claviculat vai Lightning cranks ceramic bb+ carbon spyder? Ajattelin maantiemallia noi aluksi kun on helpompi speksi:

    415g:

    http://www.lightningbikes.com/Cranks%20of%20Carbon.htm

    420g

    http://www.thm-carbones.com/produkte...sche_daten.htm

    Eli todellissuudessa ne on about saman painoiset?

  30. #840
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    BTW, Kummat on oikiasti sippoisemmat, THM Claviculat vai Lightning cranks ceramic bb+ carbon spyder?
    En tiedä, mutta ainakin Claviculat toimii ja kukkuu ihan mainiosti (mitä nyt pari kuukauden jälkeen piti vaihtaa originaalilaakerit uusiin).

    Mutta olisko ZIPPin VumaQuadit vieläkin kepeemmät? En jaksa tarkistaa paljonko esim TA:n rattaat painaa, mutta noi zipit 580 grammaa 50/34 limppujen kera ainakin heidän omien sivujensa mukaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •