Zipp rajoittaa vähän ratasvaihtohtoja...Lightningit on 530 grams with Extralite chainrings. Siitä sit viä -15g hiilarispyderillä? 515g olisi aika vähän....vs. Zipp 580g?
D-A yms maantierinkulat on usein aika painavia, 53 painaa helposti 90-100g. Tunen 53/39 = 118g ja ne on jo kohtuu sipposet.
Zipp kammet pirun tukevat ja kevyeet.Rattaat umpi surkeat 4 pulttisysteemillä.Ainakin maantieversio 39-53 niin 53 taipuu kun purkkaa.Tarvii säätää vaihtajanhäkkiä tosi ulos.Pienimmillä rattailla voisi olla tukevampi mutta vaikeata löytää kunnollisia rattaita 4 pultille.
No voi harmi että tilaamiani Zippin kampia ei ikuna tullut....ei purkka nappaa.
Nyt mulla on THM ja Lightning Cranksien maahantuonti joten suora kättely tehtaiden kanssa tuottaa varmemmin puketin kynnykselle.![]()
Kammissa ei mitään vikaa mut niin kun itse tiedät niin rattaiten saatavuus minimaalinen.Ei varmaan moni pysty valmistaa 4 pultti rattaita että olisivat kevyeet ja tukevat.Kilometri matkaa pultista ketjuun.Sitä en tiedä miten compakt toimii mut ei kiinnostakaan.
Zipp olisi pitänyt tehdä normi 130mm ajolla niin olisi ehkä ollut 20-30g painavammat kammet mut toimisi.
Jahans, mitenköhän onnistuis sorvata meikän scaleen Lightning cranksit... Ei taida mennä ihan heittämällä.
Pitäisi mennä:
# Length: 160, 162.5, 165, 167.5, 170, 172.5, 175, 177.5, 180, 182.5, 185, 190mm
# Adaptability: Standard Road & MTB Bottom Bracket shells with BSA (English) threads, 68mm (Road), 68 or 73mm (MTB)
# Spyder sizes: 110, 130, and 94 MTB double;
64x104 MTB triple.
.... mutta mulla onkin sorvattu Scale. 68mm keskiömuffi, siihen menee aina....
Tossa on tulossa yhet MTB-kammet jo yhelle jannulle ja otan omaan Cervelo R3SL TdF:ään vissiin toiset, tulee "aika" kevyt fillari. Saa sovitella niitä sit niin tietää oikeesti kaikki "ominaisuuden".
Onko tuossa otettu huomioon E-type etuvaihtajaa?
Päshejä ovat jos ei ole. No se selvivää kysymällä...
Onpa epämuodikkaat, kun nykyään pitäisi olla vaan UD:tä joka paikassa. No ei vaan, kyä noilla kelpaisi ajella toimistolle itsekunkin, vai konttorilleko se oli.![]()
Porakone käteen ja nippelin reikiä porailemaan?
Joko olet ehtinyt käyttää kehiä puntarissa?
Huh, minä jo säikähdin että onko projekti joutunut selvitystilaan, kun kuukauteen ei ole kuulunut mitään.
Onneksi se oli vain normaalia projekti-toimintaa. Missäs numerossa nyt mennään?Projektin vaiheet:
- Valtava innostus
- Jumalaton hämminki
- Helvetillinen sekaannus
- Järkiintymisvaihe
- Syyllisten etsintä
- Syyttömien rankaisu
- Niiden palkitseminen jotka eivät osallistuneet projektiin
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Nelonen ei taida kuulua tähän kontekstiin ainakaan
Ei vaan pirun komiat kehät!
32 reikää löytyy onneksi valmiina molemmista yksilöistä. Eikä kohta 4 tosiaankaan kuulu tähän hankkeeseen. Tässä pomppoillaan jatkuvasti kohdissa 1 ja 3.
Pitää laittaa nuo kotona puntariin. 250-grammaisiksi väittävät...
Vautsi! WW:ssä tais olla parit jopa kymmenen grammaa kevyemmät, mutta olikohan valkatut. Mitäs pinnaa ja napaa olet ajatellut? PillarTi:llä sais painon jopa kilon pintaan, mutta mistä niitä saa? Kiinnostaisi tietää myös että miten toimivat tubelessina. Jotku ainakin käyttää näin, vaikka ei ole uria reunoissa.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Innolitet pitäisi mennä "heittämällä" nykyisten ZTR Race 7000 -kehien tilalle. Eli navat on Tune Prince/Princess ja pinnat Sapim CX-rayt. Titaanipinnoja vois harkita etukiekkoon, mutta takakiekossa niitä ei kai ole vielä kukaan saanut kestämään... Ja tässähän ei kisakelpoisuudesta tingitä.![]()
Akille ja muillekkin sram-faneille. XX-sarjaan on tulossa gripshiftit ja niitä ollaan testaamassa paraikaa Italiassa, käsittääkseni Lance Amstrongin tiimissä ja myyntiin tulee jossain vaiheessa ens vuotta.
Epäilyjen hälventämiseksi, tiedot perustuvat WW:n sivuilla olevaan topikkiin.
ja muuten on noi uudet kuitukehät todella upeet! isompaa kuvaa vaan kehiin kun koossa![]()
pööräilijä muokkasi tätä : 04.12.2009 at 20.01 Syy: lisäys
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Joo, XX-grippareista on tosiaan huhua liikkeellä...
Tässä on puntarikuva kehistä: 245 + 246 g.
![]()
^ Onneksi on korjauspaja samassa kylässä. Ei muuten, mutta jos sattuu vahinko ja joutuu kolistelemaan tyhjällä renkaalla alamäkeä edes lyhyen matkaa...
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Toki kaikkea voi sattua, ja kuitupajan läheisyys on tietenkin mukavaa. Sun Tahko-voiton viimeistä kilsaa ei kuitenkaan raaskisi näillä vanteilla ajella.Toisaalta koskaan ei ole itselläni rengas tyhjentynyt niin nopeasti, että vanne olis oikeasti vaarassa.
Mulla meni muutaman kerran XC-kisoissa sisärengan baitin jälkeen niin äkkiä tyhjäksi jostain neljästä-viidestä kympistä että seuraavana päivänä vanteen reunoja oioittiin pihdeillä ja hualella....aika rusinaksi meni muutama kehä....Mavicin 717 diskejä, silloisia 317....
Tulihan ne kehät sieltä... hienolta näyttää.
Harmi vaan että ei varmaan kuulla komentteja tubeless yhteensopivuudesta?
XX-gripparit! Jes![]()
www.hypy.fi
Pitää vissiin sitten pistää tilaukseen ja testata ite.
Ny kun muutama lenkki alla XX:illä niin vaihtajat toimii oikein hyvin, mutta harmittaa että ei vaihda alaspäin useampaa vaihdetta kerrallaan. Ylöspäin taitaa nousta kolme pykälää maksimissaan, vai neljä. Joskus 90-luvulla oli gripparit, mutta silloin ei toiminta ollut kovin miellyttävää, mutta onkohan nykyään tilanne toinen?
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Saattaa hyvin olla, että kuulette. Tarkoitus olis kokeilla litkuja jossain vaiheessa, mutta katotaan nyt ensin, kuinka kauan kiekkojen askartelemisessa kuluu.
--> Samu
Tokihan kaikkea voi sattua. Jos käy huonosti kehän kanssa, tuun koputtelemaan pajalle.Ja jos menee niin säpäleiksi, ettei pysty korjaamaan, sitten pitää puntaroida, ostaako uusi vai palatako alukehän käyttäjäksi...
Hyppäsin nyt vasta lueskelemaan tätä topiccia. Mutta ois sellanen pyyntö että laitappa nyt kuva siitä pyörästä.
Tämän säikeen sivulta 21 löytyy tuorein kuva. Voisi sitten taas yrittää ottaa uusia kuvia, kunhan saan kehät paikoilleen.
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/spark08.html
onko toi jo vanha kuva...![]()
Ei se enää nykykokoonpanoa vastaa, mutta on kuitenkin tuorein.![]()
Kirjanmerkit