HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 27 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #781
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mua hirvittäs laittaa 11 baria painetta tuubiin, missä on reikä ja vain jotkut litkut suojana... No, se olenkin vain minä, ja heitän kyllä tuubin roskiin kun kotia lenkiltä pääsen jos siihen on tullut reikä. Mutta hienoa jos noista liemistä on apuja, ainakin tosiaan "tienpäältä kotiin" korjaukseen.
    Kokeileppa joskus? Ne reiät on yleensä kuitenkin tosi pieniä ja täyttyvät mössöllä. Ja mihin tuubiin 11 Bar? Eikös ~9 ole yleisin käytetty...

  2. #782
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Samu: kuullostaa tutulta tuo race kingin kyljen antautuminen. renkaan painuessa kasaan kylki on varmasti aika tyrkyllä.

    Kaistapää: Oli MM-kisoissa palkintopallillakin kuitenkin kahdella tuubit...

    Aki: En ehkä vertaisi Furious Frediä ja Dugastia keskenään. Dugast on kai kevein tuubi joten ei voi valita pienempää kuviota/heikompaa rengasta pistosuojauksen osalta vertailuun. Tosin en kyllä tiedä yhtään mitään Dugastista, mutta oletan että sen kesto verrattuna FF:n on eri luokkaa. FF voi mennä tahkolla kuivalla muuta märällä en lähtis.
    Et kai suunnittel lähteväsi tahkolle 2" renkailla ja sisureilla?

    Äh, renkailla spekulointi on kyllä turhaa ja nyt vielä tuubit...

    Norski Ole, jolla on über kevyet kiekot Innolite kehillä mainitsi WW palstalla että ne toimis litkuilla?
    Siinä kehässä ei ole ollenkaan kaulusta, mitenköhän ulkorengas pysyy paikoillaan matalilla paineilla?
    www.hypy.fi

  3. #783
    Pyöräkaistapää Guest
    Kaistapää: Oli MM-kisoissa palkintopallillakin kuitenkin kahdella tuubit...
    Jep, mutta olisko nämä taluttajat ollut maalissa paremmilla sijoilla jollakin muulla rengasvalinnalla? Toisaalta eipä taida olla järjen asia tää...kään. Se on kaunista millä voitetaan ja senhän tietää kauppiaskin.

    Tuolla MM-radalla ei voinut oikesti olla mitään hyötyä tuubeista, paitsi jos se kuski USKOI että ne tuubit menee kovempaa, jolloin niistä oli hyötyä, paitsi jos ne puhkes.

    Kova paikka, sponsori lyö kateen tuubit, ajat näillä tai et aja... Mää skitso?

    Mutta jos rakennetaan itelle pyörää, niin pitää miettiä, että huoltoalueita varakiekkoineen ei ole parin kilsan välein...

    Raskansin muuten omaa filoa uudella keulalla

  4. #784
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Aki: En ehkä vertaisi Furious Frediä ja Dugastia keskenään. Dugast on kai kevein tuubi joten ei voi valita pienempää kuviota/heikompaa rengasta pistosuojauksen osalta vertailuun. Tosin en kyllä tiedä yhtään mitään Dugastista, mutta oletan että sen kesto verrattuna FF:n on eri luokkaa. FF voi mennä tahkolla kuivalla muuta märällä en lähtis.
    Et kai suunnittel lähteväsi tahkolle 2" renkailla ja sisureilla?
    Totta puhut. Vertailu oli ainoastaan siinä mielessä järkevä, että siinä oli likimain keveimmät vaihtoehdot tuubeista ja avorenkaista. Mutta toiminnallisesti ovat varmasti kovin erilaisia nämä Dugast-tuubi ja kapea Furious Fred.

    Enkä suunnittele Tahkoa FF:n varaan. Iso Raceking taitaa edelleen olla ykkösvaihtoehto. Itse en ole koskaan FF:llä kisaa ajanut, mutta oon tässä viime aikoina yllättynyt 2.0" FF:n kisakelpoisuudesta ja kulutuskestävyydestä. Tampereen kisassa noilla ajoivat ainakin Juide ja Samuli S., ja molemmat meni pirun kovaa. Lisäksi Samuli on siitä lähtien ajellut noilla renkuloilla kanuunalenkeillä, tosin litkujen kanssa.

  5. #785
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Raskansin muuten omaa filoa uudella keulalla
    Tällainen kommentti vaatii aina tarkennuksen.

  6. #786
    Pyöräkaistapää Guest
    Jos näkyy seuraavassa lehdessä niin sitte kerron. Sen voin kertoa, että menin taas kerran nokan kautta ympäri ja se oli tietysti keulan vika, ei kuskin.

    Se uusi keula on musta, sillä perusteella valitsin. Kaikki ne hajoo tai on muuten vaan paskoja.

  7. #787
    Liittynyt
    08/2001
    Paikkakunta
    Luoma
    Viestit
    154

  8. #788
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> micanon

    Ei tota, sillä se on liian läski. DT:ltä pitäis olla lähikuukausina tulossa XRC 100 Race, jonka massaksi on DT:n sivuilla ilmoitettu 1170 g. Positiivista on, että DT:n ilmoittamiin lukemiin on yleensä voinut jopa luottaa. Tuota keulaa ei vaan ole vielä missään kaupassa hyllyssä, joten odotellaan. Ilmoitelkaapa, jos joku löytää tästä kevytkeulasta "in stock" -merkinnän.

  9. #789
    Liittynyt
    08/2001
    Paikkakunta
    Luoma
    Viestit
    154
    Olin, ja olen, siinä luulossa että tuo on juurikin kyseinen keula.

  10. #790
    liquid Guest
    Mjoo, kyllähän tuo vois ollakin, jos tuossa on tankolukitus mukana. Silloin paino on jotain 1250g luokkaa. Ei tuo ranska oikein suju...
    Tarttee kuulemma sitten olla erikoistyökalut, jotta tuon keulan pystyy huoltamaan. Maksaa jotain 1500€ ja kurssit päälle. Pitää vissiin ajella sillä vaan kisat ja pitää vitriinissä väliajat.

  11. #791
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liquid Katso viesti
    Mjoo, kyllähän tuo vois ollakin, jos tuossa on tankolukitus mukana. Silloin paino on jotain 1250g luokkaa. Ei tuo ranska oikein suju...
    Tarttee kuulemma sitten olla erikoistyökalut, jotta tuon keulan pystyy huoltamaan. Maksaa jotain 1500€ ja kurssit päälle. Pitää vissiin ajella sillä vaan kisat ja pitää vitriinissä väliajat.
    Olisiko se RL= remote lock. Minkä lie erikoistyökalun se mahtanee vaatia? Yleensä keulat hoituu kotihuoltohommina, mutta ne typpijutska-takaiskarit sitten huollossa, joten eiköhän keulahuolto jossakin onnistune?
    MH

  12. #792
    liquid Guest
    Maahantuojan mukaan tarttee erikoistyökalut, että keulan saa purettua ja aika suolaisen hinnan on sveitsin poika työkaluilleen laittanut. Foxcompin kautta ne saa kuiten huollettua, mutta ei varmaan mitään ihan halpaa. Sinällään harmittaa teettää jotain hommaa toisella ja maksaa siitä minkä osais itekkin tehdä.

  13. #793
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Jostain muistan lukeneeni, että tää 1170-grammainen keula olis 1190 g kaukolukituksen kera. En vaan millään muista, missä noin väitettiin... Liian epävarmoja ovat kuitenkin nuo ranskalaisen kaupan tiedot. Mainostavat 2010-mallia, mutta speksit vaikuttaisivat olevan vuodelta 09.

  14. #794
    liquid Guest
    Aivan oikein muistat! Se on deeteen esitteessä, mutta siellä on myös pieni teksti jossa lukee, että paino ei sisällä vaijeria. Joten veikkaan kekelle todellisen painon kaukolukituksella 1280g

  15. #795
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kertokaas joku DT:n keulan omistava, mitä tuo "erikoistyökalujen tarve" tarkoittaa. Onko niin, ettei öljynvaihtoakaan pysty itse tekemään, vai tarvitaanko erikoistyökaluja vain vaimenninsysteemin atomeiksi purkamiseen?

  16. #796
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Veikkaisin et tuo vasemman puolen korkin avaaminen vaati jonkin sortin erikoishylsyn...


    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  17. #797
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kävin komean päivän kunniaksi paiskomassa Sparkkia kunnon kivikkopoluilla. Idea oli testata, häiritseekö takajousituksen toiminta täyspitkää Alligator-kuorta. Ja eipä näytä häiritsevän. Jonkin sortin mutkia kuoreen kyllä lenkin aikana ilmestyi, mutta vaihtajat toimivat silti täsmällisesti. Etuvaihtajakin vaikuttaisi ensilenkin perusteella olevan ongelmaton.

    Myöskään AX-stemmi-tanko-yhdistelmä ei näyttänyt suuttuvan paiskomisesta. Mitään havaittavaa eroa ei siinä tunnu F99-TLO-yhdistelmään verrattuna olevan. Mutta saa nähdä, pysyykö se ehjänä.

  18. #798
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kävin komean päivän kunniaksi paiskomassa Sparkkia kunnon kivikkopoluilla. Idea oli testata, häiritseekö takajousituksen toiminta täyspitkää Alligator-kuorta. Ja eipä näytä häiritsevän. Jonkin sortin mutkia kuoreen kyllä lenkin aikana ilmestyi, mutta vaihtajat toimivat silti täsmällisesti. Etuvaihtajakin vaikuttaisi ensilenkin perusteella olevan ongelmaton...
    Hyvä kuulla että toimivat myös täyspitkinä. Pistäppä lisäkomnttia käyttötestin edistyessä mikäli toiminassa ilmenee jotain ongelmia.
    www.hypy.fi

  19. #799
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Kaipa noissa tuubeissa on hyötynä se matalilla paineilla paremmin paikallaan pysyvä rengas..joskin eipä hörppäysvaaraa ole stanin kehilläkään kun rengasvalinta on oikeanlainen. Eli kyllä, olen harkinnut noita tuubejakin kun tarmo tuo maahan ritcheytä...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  20. #800
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Kaipa noissa tuubeissa on hyötynä se matalilla paineilla paremmin paikallaan pysyvä rengas..joskin eipä hörppäysvaaraa ole stanin kehilläkään kun rengasvalinta on oikeanlainen. Eli kyllä, olen harkinnut noita tuubejakin kun tarmo tuo maahan ritcheytä...
    outs...

    Ai tuo...pitänee mainita asiasta eteenpäin....

    Oon tässä yrittäny lähinnä kerätä perusteluja että miksei ritsejä kannattais hommaa(enkä oikeastaan itselleni).
    Oikeastaa hinta ja se että niissä on centerlock adapteri ahistaa eniten.
    Ne vois olla kyllä huomattavasti jämäkämmät kuin esim uudet stanin podium mmx kehät.

    06 saksalaisessa bike lehdessä oli testattu maastotuubeja ja tulokset ei oikein ollu suosiollisia tuubeille. Onkohan uudempia testejä?
    www.hypy.fi

  21. #801
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Otahan Antti tuubit ensi kesäksi käyttöön, niin päästään ihmettelemään.

  22. #802
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Joo, niinhän se on että jonkun täytyy näyttää tietä (tai siis vastaavasti hypätä kaivoon)
    Vanha mutta lihava.

  23. #803
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187

    paul+braze on 9sp


    tollasetkin putkahti postiluukusta, vaikkei maastopyöräkamaa ookkaan, keskiön paino 97g
    znood muokkasi tätä : 03.11.2009 at 21.41
    Vanha mutta lihava.

  24. #804
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Hienot! Tarttis päästä testaamaan tollasia Paul-vipuja maasturissa... Pystyykö vaikkapa kivikkorytyytyksessä vaihtamaan vaihdetta yhtä hyvin kuin gripparilla? Löytyykö keltään kokemusta aiheeseen liittyen?

  25. #805
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla oli tollaset vastaavat, tosin Campan tekemät, maasturissa joskus...80'-luvun lopulla. Siinä 88'.....

    Pelaa ne. Tosin kyllä vaihtaminen ja ajaminen yhtäaikaa onstuu paremmin uudemman tyylisillä kilkkeillä...

  26. #806
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hienot! Tarttis päästä testaamaan tollasia Paul-vipuja maasturissa... Pystyykö vaikkapa kivikkorytyytyksessä vaihtamaan vaihdetta yhtä hyvin kuin gripparilla? Löytyykö keltään kokemusta aiheeseen liittyen?
    noita joutuu varmaan vähän sorvaan että noi dura-asen vivut menee kiinni.... ehkä inasen huononpi vaihtaa kuin kiertokahva.

  27. #807
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    niin noita braze oneja joutuu sorvaamaan, mutta ne onkin kepeemmät kun barendit

    barendit pitäs kyl sopia suoraan noihin paulin kahvoihin
    Vanha mutta lihava.

  28. #808
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Pistää Red:in TT-vivut, takavaihtajan ja 11-28 pakan? 10s ja sipponen....

    Tollanen on mulla ns. käynyt mielessä. Eteen 27-29/40 2x. Rotorin Soikehilla rattailla toi 2x voisi skulata paree viä maastossa kun vääntö on tasaisempi =jaksaa vääntää...

  29. #809
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Eikös ne SRAM TT-vivut jotka palauttaa itse keskelle joka vaihteenvaihdon jälkeen olisi kätevät? Tosin niissä taitaa olla sen verran painoa, että ei taida olla oikein WW-materiaalia.

  30. #810
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ne ei kyllä oikei pelaa maasturissa, meinsasin noita tavallisia kuituisia-Red vipuja joita meidän TT-fillareissa on. Ja ne uudet on aika himmeen hintasia....

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •