Samu: kuullostaa tutulta tuo race kingin kyljen antautuminen. renkaan painuessa kasaan kylki on varmasti aika tyrkyllä.
Kaistapää: Oli MM-kisoissa palkintopallillakin kuitenkin kahdella tuubit...
Aki: En ehkä vertaisi Furious Frediä ja Dugastia keskenään. Dugast on kai kevein tuubi joten ei voi valita pienempää kuviota/heikompaa rengasta pistosuojauksen osalta vertailuun. Tosin en kyllä tiedä yhtään mitään Dugastista, mutta oletan että sen kesto verrattuna FF:n on eri luokkaa. FF voi mennä tahkolla kuivalla muuta märällä en lähtis.
Et kai suunnittel lähteväsi tahkolle 2" renkailla ja sisureilla?
Äh, renkailla spekulointi on kyllä turhaa ja nyt vielä tuubit...
Norski Ole, jolla on über kevyet kiekot Innolite kehillä mainitsi WW palstalla että ne toimis litkuilla?
Siinä kehässä ei ole ollenkaan kaulusta, mitenköhän ulkorengas pysyy paikoillaan matalilla paineilla?
www.hypy.fi
Jep, mutta olisko nämä taluttajat ollut maalissa paremmilla sijoilla jollakin muulla rengasvalinnalla? Toisaalta eipä taida olla järjen asia tää...kään. Se on kaunista millä voitetaan ja senhän tietää kauppiaskin.Kaistapää: Oli MM-kisoissa palkintopallillakin kuitenkin kahdella tuubit...
Tuolla MM-radalla ei voinut oikesti olla mitään hyötyä tuubeista, paitsi jos se kuski USKOI että ne tuubit menee kovempaa, jolloin niistä oli hyötyä, paitsi jos ne puhkes.
Kova paikka, sponsori lyö kateen tuubit, ajat näillä tai et aja... Mää skitso?
Mutta jos rakennetaan itelle pyörää, niin pitää miettiä, että huoltoalueita varakiekkoineen ei ole parin kilsan välein...
Raskansin muuten omaa filoa uudella keulalla![]()
Totta puhut. Vertailu oli ainoastaan siinä mielessä järkevä, että siinä oli likimain keveimmät vaihtoehdot tuubeista ja avorenkaista. Mutta toiminnallisesti ovat varmasti kovin erilaisia nämä Dugast-tuubi ja kapea Furious Fred.
Enkä suunnittele Tahkoa FF:n varaan. Iso Raceking taitaa edelleen olla ykkösvaihtoehto. Itse en ole koskaan FF:llä kisaa ajanut, mutta oon tässä viime aikoina yllättynyt 2.0" FF:n kisakelpoisuudesta ja kulutuskestävyydestä. Tampereen kisassa noilla ajoivat ainakin Juide ja Samuli S., ja molemmat meni pirun kovaa.Lisäksi Samuli on siitä lähtien ajellut noilla renkuloilla kanuunalenkeillä, tosin litkujen kanssa.
Jos näkyy seuraavassa lehdessä niin sitte kerron. Sen voin kertoa, että menin taas kerran nokan kautta ympäri ja se oli tietysti keulan vika, ei kuskin.
Se uusi keula on musta, sillä perusteella valitsin. Kaikki ne hajoo tai on muuten vaan paskoja.
Aki, joko tämä on tilattuna: "Miltei pakollinen osa kaikkia keventelyprojekteja"
--> micanon
Ei tota, sillä se on liian läski.DT:ltä pitäis olla lähikuukausina tulossa XRC 100 Race, jonka massaksi on DT:n sivuilla ilmoitettu 1170 g. Positiivista on, että DT:n ilmoittamiin lukemiin on yleensä voinut jopa luottaa. Tuota keulaa ei vaan ole vielä missään kaupassa hyllyssä, joten odotellaan. Ilmoitelkaapa, jos joku löytää tästä kevytkeulasta "in stock" -merkinnän.
Olin, ja olen, siinä luulossa että tuo on juurikin kyseinen keula.
Mjoo, kyllähän tuo vois ollakin, jos tuossa on tankolukitus mukana. Silloin paino on jotain 1250g luokkaa. Ei tuo ranska oikein suju...
Tarttee kuulemma sitten olla erikoistyökalut, jotta tuon keulan pystyy huoltamaan. Maksaa jotain 1500€ ja kurssit päälle. Pitää vissiin ajella sillä vaan kisat ja pitää vitriinissä väliajat.
Maahantuojan mukaan tarttee erikoistyökalut, että keulan saa purettua ja aika suolaisen hinnan on sveitsin poika työkaluilleen laittanut. Foxcompin kautta ne saa kuiten huollettua, mutta ei varmaan mitään ihan halpaa. Sinällään harmittaa teettää jotain hommaa toisella ja maksaa siitä minkä osais itekkin tehdä.
Jostain muistan lukeneeni, että tää 1170-grammainen keula olis 1190 g kaukolukituksen kera. En vaan millään muista, missä noin väitettiin... Liian epävarmoja ovat kuitenkin nuo ranskalaisen kaupan tiedot. Mainostavat 2010-mallia, mutta speksit vaikuttaisivat olevan vuodelta 09.
Aivan oikein muistat! Se on deeteen esitteessä, mutta siellä on myös pieni teksti jossa lukee, että paino ei sisällä vaijeria. Joten veikkaan kekelle todellisen painon kaukolukituksella 1280g![]()
Kertokaas joku DT:n keulan omistava, mitä tuo "erikoistyökalujen tarve" tarkoittaa. Onko niin, ettei öljynvaihtoakaan pysty itse tekemään, vai tarvitaanko erikoistyökaluja vain vaimenninsysteemin atomeiksi purkamiseen?
Veikkaisin et tuo vasemman puolen korkin avaaminen vaati jonkin sortin erikoishylsyn...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Kävin komean päivän kunniaksi paiskomassa Sparkkia kunnon kivikkopoluilla. Idea oli testata, häiritseekö takajousituksen toiminta täyspitkää Alligator-kuorta. Ja eipä näytä häiritsevän. Jonkin sortin mutkia kuoreen kyllä lenkin aikana ilmestyi, mutta vaihtajat toimivat silti täsmällisesti. Etuvaihtajakin vaikuttaisi ensilenkin perusteella olevan ongelmaton.
Myöskään AX-stemmi-tanko-yhdistelmä ei näyttänyt suuttuvan paiskomisesta.Mitään havaittavaa eroa ei siinä tunnu F99-TLO-yhdistelmään verrattuna olevan. Mutta saa nähdä, pysyykö se ehjänä.
Kaipa noissa tuubeissa on hyötynä se matalilla paineilla paremmin paikallaan pysyvä rengas..joskin eipä hörppäysvaaraa ole stanin kehilläkään kun rengasvalinta on oikeanlainen. Eli kyllä, olen harkinnut noita tuubejakin kun tarmo tuo maahan ritcheytä...![]()
https://www.instagram.com/xtranza/
outs...
Ai tuo...pitänee mainita asiasta eteenpäin....
Oon tässä yrittäny lähinnä kerätä perusteluja että miksei ritsejä kannattais hommaa(enkä oikeastaan itselleni).
Oikeastaa hinta ja se että niissä on centerlock adapteri ahistaa eniten.
Ne vois olla kyllä huomattavasti jämäkämmät kuin esim uudet stanin podium mmx kehät.
06 saksalaisessa bike lehdessä oli testattu maastotuubeja ja tulokset ei oikein ollu suosiollisia tuubeille. Onkohan uudempia testejä?
www.hypy.fi
Otahan Antti tuubit ensi kesäksi käyttöön, niin päästään ihmettelemään.![]()
Joo, niinhän se on että jonkun täytyy näyttää tietä(tai siis vastaavasti hypätä kaivoon)
Vanha mutta lihava.
paul+braze on 9sp
tollasetkin putkahti postiluukusta, vaikkei maastopyöräkamaa ookkaan, keskiön paino 97g
znood muokkasi tätä : 03.11.2009 at 21.41
Vanha mutta lihava.
Hienot! Tarttis päästä testaamaan tollasia Paul-vipuja maasturissa... Pystyykö vaikkapa kivikkorytyytyksessä vaihtamaan vaihdetta yhtä hyvin kuin gripparilla? Löytyykö keltään kokemusta aiheeseen liittyen?
Mulla oli tollaset vastaavat, tosin Campan tekemät, maasturissa joskus...80'-luvun lopulla. Siinä 88'.....
Pelaa ne. Tosin kyllä vaihtaminen ja ajaminen yhtäaikaa onstuu paremmin uudemman tyylisillä kilkkeillä...
niin noita braze oneja joutuu sorvaamaan, mutta ne onkin kepeemmät kun barendit
barendit pitäs kyl sopia suoraan noihin paulin kahvoihin
Vanha mutta lihava.
Pistää Red:in TT-vivut, takavaihtajan ja 11-28 pakan? 10s ja sipponen....
Tollanen on mulla ns. käynyt mielessä. Eteen 27-29/40 2x. Rotorin Soikehilla rattailla toi 2x voisi skulata paree viä maastossa kun vääntö on tasaisempi =jaksaa vääntää...
Eikös ne SRAM TT-vivut jotka palauttaa itse keskelle joka vaihteenvaihdon jälkeen olisi kätevät? Tosin niissä taitaa olla sen verran painoa, että ei taida olla oikein WW-materiaalia.
Ne ei kyllä oikei pelaa maasturissa, meinsasin noita tavallisia kuituisia-Red vipuja joita meidän TT-fillareissa on. Ja ne uudet on aika himmeen hintasia....
Kirjanmerkit