HINTA: 321€!!!!!
tolla hintaa saa tangon täyteen (9kpl) näitä : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
ja varmasti näkee. Olen tyrmistynyt (ja samalla varmasti ärsyttänyt joitain).![]()
HINTA: 321€!!!!!
tolla hintaa saa tangon täyteen (9kpl) näitä : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
ja varmasti näkee. Olen tyrmistynyt (ja samalla varmasti ärsyttänyt joitain).![]()
Mun alle 100 lumenin teholla olevasta Fenixistä tullut kaksi valitusta häikäisystä. Miespyöräilijä ja -kävelijä, sattuivat tapaukset aika lähekkäin ja silloin siirryinkin takaisin Sigmaan joksikin aikaa.
Itelle ei ole liian häikäisevää pyöränvalaisinta tullut vastaan, paitsi kun joku just kohdalla nosti otsalampun valokeilan suoraan päin näköä niin se ei ollut kivaa. Mutta Ierolle sympatiat joka tapauksessa, kaikkee sitä voikin sattua!
Kaikki mahdollinen bujettiisi sopiva valomäärä. Vastaantulijoista ei kannata välittää. "Ärsytys" menee joka tapauksessa vähintään tasoihin
Juuri näin. Kommentoijille voi vastata, että pitääkö tuijottaa suoraan valoon. Jos lamppu on päässä niin kyllä sitä toki tulee hiukan sivuun katsottua välttääkseen turhaa kiusantekoa
Näin on.
Nipottajien määrä on vakio: niitä on PALJON. Turhaan mussuttajia on vielä enempi![]()
No et mua ainakaan mua ärsyttänyt, oon hyvin tietoinen että tuo DX:n valo on todella tehokas ja ennen kaikkea halpa. En vaan tarvitse kuin yhden laadukkaan lampun, ja mielellään juuri tuollaisen jonka saa helposti kokonaan irroitettua, koska kuljen pyörällä myös työmatkaa. Kuitenkin valotehon tulisi riittää myös maastoon. Mut kai tääkin on niin, että ostos tehdään tunteella ja perustellaan järjellä...
DX näyttää päivittäneen otsalamppunsa, enää ei kannata tilata tankomallia paremman akkukotelon vuoksi! Kävin itse juuri hakemassa uuden sku.29489, eli tuon headlamp mallin postista ja huomasin kaksi isoa eroa vielä viikko sitten Suomeen saapuneisiin yksilöihin:
- Pantaan on lisätty myös pään yli menevä hihna. Nyt alkaa olla aika suora kopio Lupinen pro pannasta
- Akkukotelo on nyt sama kätevä tarraviritelmä kuin tankomallissa (ja Lupine Teslassa), ei enää pelkkä vyölenkki.
Toisin sanoin: headlamp sku.29489 on nyt sama kuin tankomalli sku.25149, ainoastaan dollarin halvempi ja mukana tulee otsapanta (Lupinen vastaava varaosana muuten 100€).![]()
Siis mikä Lupinen vastaava varaosana 100 euroa? Otsapantojen hinnat lähtee Lupinen omassa verkkokaupassa 37 eurosta. Ite hankin taannoin tuon skull set special offerin DIY lamppua varten.
http://s235041100.online.de/shop/cat...ount-Kits.html
Tätä kysymystä on varmaan käsitelty jo jossain ketjussa, mutta en jaksa kymmeniä sivuja läpi, joten:
Alkoi kuumottamaan tuollaisen Deal Extremen otsalampun hankinta... Samalla vois tietysti tilata tuollaisen fikkarimallinkin. Kysymys kuuluukin: miten tuo Deal Extremestä tilaaminen mukavimmin onnistuu? Oletteko maksaneet luottokortilla, PayPalilla vai millä? Kauanko tuotteet ovat viipyneet postissa ja minkälaista postikulua nuo haluavat, kun lähettelevät leluja tänne pohjan perukoille?
Still rides with 26er
Tollanen led lencerin kokoinen fikkari kiinnostaisi. Tulisi fillarin tankoon + muuhun retkeilykäyttöön. Lumeneita pitäis olla vähintään tuo 170, mitä tuo led lencer antaa, kokoluokka, hintataso, laatu suurinpiirtein samassa tasossa.
Mitäs vaihtoehtoja tuolle olisi??
Fenix PD30
http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm
Tuon DX:n lampun saa sekunnissa irrotettua telineestään ja mahtuu takin taskuun. En oikein keksi, miten kiinnityksen saisi yksinkertaisemmaksi, siksi päädyin juuri työmatkasyistä tämmöiseen. Tässä ketjussa on linkki norjalaisten tekemään valotestiin, joka vastaa hienoilla kuvilla valotehokysymykseen.
Meikäläisen motto pimeällä ajaessa on ollut ja tulee olemaan - Näe ja tule nähdyksi - eli ajan aina kaikki valot päällä myös pyörätiellä. Sillä ei ole paskankaan väliä, jos joku häikäistyy pyörätiellä tai vinkuu, että sammuta nyt ne soihdut. Tuo mitä kuvasit on toinen, erittäin mahdollinen ja onneksi itsellä toistaiseksi vain läheltä-piti-vaihtoehto.
Perustin tietoni toisen käden tietoon. Joku sanoi että noin paljon maksaisi hommata Suunnistajan kaupan kautta. Mutta hyvä että korjasit vieläpä linkin kera. Voi olla että lähtee tuolta tuo helmet mountti vielä tilaukseen. Pysyy melko hyvin kyllä suoraan kypärässäkin o-renkaalla jos vain sopiva poikittaispalkki löytyy aukoista...
Sen mitä tiedän Led Lenserin omaisuuksista liittyy valokeilan säätöön eli joko sulla on voimakas spottia ei hajavaloa tai toinen vaihtoehto on laajahajavalo, mutta ei spottia. Vähän niin kuin Mag Lite.
Fenix:ssä taas sinulla on jatkuvasti spotti sekä hajavalo. Mulla on työkäytössä Fenix TK11(versio 1), eikä valittamista. Sama valaisin toimii myös tankovalona niin maastossa kuin kevyenliikenteenväylillä. Virtalähteenä käytän 18650 akkua ja paloaika turbo-modilla(225 lumea, uusi malli 235 lumea?) noin 3.5 h.
Jos jotain pahaa pitää keksiä, niin lampun mukana tullut nylonkotelo toimii vain välttävästi aktiivisessa työkäytössä eli lähes jatkuvaan koteloon laittamista ja pois ottamista. Kotelo on niin sanotusti löysäkotelo, mutta nyt kotelolla on leikitty reilu vuosi ja olen oppinut elämään sen kanssa.![]()
Still rides with 26er
48€ taitaa olla Suunnistajankaupassa tuo pääosa. Yksi kaveri moisen oli kiinaihmeeseen hakenut ja muistaakseni puhui 48 eurosta.
Oma DX:n fillarilampun tilaus lähti 11.10 ja seuraavana perjantaina 16.11 se lähti tulemaan tänne päin. Eilen 28.11 se sitten tuli.
Tuntuis olevan iha hyvä lamppu, mut huomenna ensimmäinen testi lenkki niin siellähän selviää. Fenix ld20 ja tuo DX lamppu, toinen tankoon ja toinen päähä ni eiköhän nillä näe iha ok.
Hyvin oli pakattu ja kaikki oli mukana mitä piti.
Ilmeisesti tuo mun toinen lamppu tulee ensi viikollaOutoa tässä on se, että tilaus muuttui 10 päivää sitten "shipped" muotoon. Tuli haettua paketin tiedot Hong Kongin ilmapostista ja siellä on maininta, että paketti lähtee 30.päivä kohti Suomea. Ootas Hong Kongissa päivä on jo vaihtunut ja siellä kello on nyt noin 01.12 eli se lähtee "tänään"
Still rides with 26er
No niin, ny on ensimmäinen testilenkki takana tuon DX taikaloisteen kanssa. Ajelin asfaltilla, soratiellä ja vähän metsäpolulla. nyt on lamppu jolla todellakin näkee.
Ainoa parannus mikä ois omasta mielestä hyvä, ois kytkin josta vois valita valotehon
low -> high ja erillinen on/off kytkin.
Onkohan Lupinen vastaavassa tämmöistä toimintoa?
Lupinessa painetaan lyhyitä painalluksia tehon säätämiseksi ja pitkään painamalla se sammuu.
Lohjanharjun polut tuli koluttua nyt pimeellä.
Mukavaa oli ja valot pelitti ongelmitta.
Pelkästään yhdellä lampullakin näki hyvin hitaammilla pätkillä.
Eiköhän noilla maantielläkin talvella pärjää
http://www.niterider.com/prod_pro1200.shtml
Äsken kävin juoksulenkillä Hopen Vision 4 valon kanssa ja valoteho oli ainakin tiellä juoksuun vähintään riittävä jo 2 teholla. Pitänee käydä pimeässä fillaroimassa kun vaan ehtii niin näkee riittääkö se poluilla pyöräilyyn. Luulisin että teho on riittävä siihenkin. Jos joku vatuloi Wilman ja tämän välillä, niin voin suositella tätä selvästi halvemman hinnan vuoksi. En tiedä minkä verran Wilma maksaa kahdella 5ah:n akulla, kypäräkinnityksellä ja otsapannalla varustettuna, mutta villi veikkaus on noin 500€.
X-terra muokkasi tätä : 29.10.2009 at 21.01 Syy: Suosittelut
Tuo vilkku moodi on minusta aika turha, minkä voisi jättää pois.
Vertasin fenixin ld20:een, jossa on 180lm, ei ollut hirveempää eroa vaikka tässä DX:n lampussa pitäis olla ne 900lm. Fenix oli kirkkaampi kun vertasi dx:n 500lm modeen. Ilmeisesti sattunut kohdalle se tehottomampi versio? Onhan tästä lumeni määrästä jo keskusteltu mutta yllätti vain se teho määrä kun kuitenkin puhuttiin 900 lumenista. Mutta onhan se kuitenkin aika kirkas, ei siitä mihinkään pääse.
Miten olette muuten laittanut noita kiinni kypärään? Olen varsinkin yrittänyt laittaa tuota fenixiä mutta en saa sitä kunnolla kypärään kiinni siten, että se olisi oikeassa kulmassa ja tukevasti.
huomaa myös se että heijastimet/linssit ovat erilaiset joten valo suuntautuu eri tavalla eli 10lumenin teholed voi olla todella kirkas 1asteen spotilla ja ero 1000lumeniin voi olla siten huomaamaton vaikka todellisuudessa tietty se esim 1000lumenia on kirkkaampi.
kannattaa valotehoa kotikonstein tutkiessa valita jokin pitkähkö tunnelin omainen metsikkö tms ja siinä kohdistaa valot ensin tismalleen samalla tavalla ja sen jälkeen vasta tutkii että kummasta tulee laajempi valokuvio ja kuinka hyvin yksityiskohdat näkyvät siinä ja sama molempien lamppujen spoteille eli kuinka kauas näyttävät ja kummalla näkyy paremmin yksityiskohdat.
se kummasta näet eniten yksityiskohtia molemmilla tavalla testatessa on luultavasti myös se tehokkaampi.
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Kirjanmerkit