Entäs jos ei "halua" kuitukampia...niin onko XTR:n M970 voittanutta?
Entäs jos ei "halua" kuitukampia...niin onko XTR:n M970 voittanutta?
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Mun mielestä XTR on aina erittäin hyvä valinta, olipa kyseessä sitten kammet tai mikä tahansa muu palikka. Hiukan on tosin moitteita tullut tuosta "uudesta" XTR:n vapaarattaasta, mutta kyllä sekin tuntuu joka tapauksessa ajoa kestävän, mikä on kai tärkeintä...
Jos haluaa olla järkevä, XT taitaa olla kammissakin se kaikista järkevin vaihtoehto, mutta toisaalta tällä säikeellä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa.
edit: Mutta eikös Shamus ollu juuri se, joka rakentaa fillarit tunteella.Siinä tapauksessa voisi katsella kammissa vaikka Tunen suuntaan, jos ei halua kuitua... Ainakin tamperelaiselta hiilikuitumestarilta taitaa moiset kammet löytyä.
Se tunnepuoli juuri laittaakin XTR:rää vastaan...ja järki yritää välttää Tunea.
Epäilen Tunen kestoa itselläni, jos on kokemuksia niin kertokaa?
Kammet tulisi siis tähän:
http://www.teamvelocycling.com/pyori...us_am_1000.jpg
Ja siis alle 12kg tarttis päästä
Muut upgreidaa, mut mä downgreidaan. Olen ihan tyytyväisenä vaihtanut rataspakan SLX:ään eikä sarjan kammissakaan taida vikaa löytyä. Penninvenyttäjälle käyttökelpoinen sivusto muuten: http://lbmnts.kilu.de/. Mut jättäkää suosiolla ne halvimmat kevennysstongat kauppaan niin ei tuu pipi.
--> Jussi T.
Kiitos mielenkiintoisesta linkistä!
Kerrohan Shamus, millainen tuo DT:n keula on toiminnaltaan. Onko se alkujoustoltaan superpehmeä vai ennemminkin nihkeä? Entä progressio? Jos paineet pitää niin alhaalla, että alkujousto on mahdollisimman pehmeää, pohjaako keula helposti?
Kaipailen kommentteja DT:n keuloista, sillä haaveissa on se 2010-mallinen XRC 100 Race, jota en ole vielä yhdestäkään kaupasta löytänyt...
Aki Korpela muokkasi tätä : 27.10.2009 at 09.38
@Aki K -
kyselit kokemuksia tuosta Shamuksen keulasta - en oo S mut mullon kans tuollainen Nicolaissa. Ollut nyt ajossa kuukauden päivät ja ajotunteja kertyny ihan mukavasti.
Alkujousto on superpehmeä, kuten kysyit. Mulla paineet ~90psi kun itse painan öbaut 70kg. Ja superpehmeän alun jälkeen siinä on oikeasti progressio, joustoa saa käyttöön pitkänkin matkaa mutta pohjaamaan asti en oo saanu. Ehkä paras yritys oli vahinko, reilu metrin droppi sellaisessa etunojassa et koko paino tuli alas osapuilleen keulaputkien suuntaisesti - riitti jousto siihenkin.
Toinen asia josta pidän on sen toiminta hitaissa tilanteissa, siellä "liian syvän" niiauksen saa säädettyä vek, ei kumarra sellaisissa vastapateissa, joista ennen sai hyvän OTB:n. Ja se on jäykkä, 15mm läpiakseli ja umpinainen kruunu kai yhdessä tekevät siitä sen verta jäykän etten ainakaan itse osaa enää lisätukevuutta kaivata.
Saas nähdä sitten kuin nuo pidempiaikaisessa käytössä kestää - onko DTSwiss saanu noista kokonaan pois ne Fightereita vaivanneet vuoto-ongelmat...
Notta suosittelen kyllä - tuo oli vaan yksi vaihtoehdoista, kun uutta olin hankkimassa. Jos nyt olis sama tilanne, valinta olis helppo - EXC150. Ja kohtahan niitä on saatavilla niitä uusia malleja, joissa hiilikuidun sijasta putket magnesiumia. Melkein yhtä keveitä, mut enempi edullisia.
PaH muokkasi tätä : 27.10.2009 at 08.59
2010 Deeteen keulat pitäisi tulla kauppoihin marras-joulukuussa. Kannattaa kysellä hintoja myös suomen maahantuojalta (Foxcomp) tai paikallisesta pyöräliikkeestä. Meinaan paikallinen Special-Bike lupasi tuon XRC 100 Race carbon keulan tankolukituksella reilusti halvemmalla, mitä näyttää Bike-Componentsin hinnastossa olevan.
Noita pidempiä DT Swissin keuloja on jokunen halvennuksessa ranskanmaalla,
http://www.probikeshop.fr/vtt/Fourches/c24/index.html
Ihan ok kauppa tuo jos pelkkä ranskankielisyys ei haittaa![]()
Ok, kiitos kommenteista. Bike-Componentsin listoilta tuo XRC 100 Race 2010 jo löytyy, mutta eipä ole vielä hyllyssä. Jospa jouluksi saisi...
Onhan se näinkin, mutta älkää nyt ihmeessä ajatelko niin, että mulla olis rahaa.Kyse on vain ja ainoastaan priorisoinnista. Kaurapuurolla, tonnikalalla ja maidolla pärjää yllättävän pitkälle, jos rahaa on tarpeen saada säästöön. Ja erittäin paljon selittää sekin, ettei mulla ole autoa, ja tyttöystäväkin on rungoltaan hiilikuituinen.
![]()
No juu, tarkoitus ei ollut jakaa ihmisiä köyhiin ja rikkaisiin.
Meikeläisen vuosibudjetissa tämä harrastusrivi on pakon sanelemana aika ohkainen, joten tälläiset edukkaat, mutta muuten näppärät ratkaisut kiinnostavat. Mutta ne eivät kuulu tähän 7.x täpäri-ketjuun. Meikeläisen täpäri kun painaa 12.5 kg.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Laita Shamus KCNC kammet niin lähtee painoa kammista pois ja lompakkokaan ei niin paljon kevene.Tukevat ja hienot!
Toimiiko titaani jarruissa? Panoonsa nähden kuitenkin terästä lujempaa. Mites lämmönvaihtelut...? Nuo on ainakin kevyet.
http://www.bikeman.com/CARV-TIROTOR.html
Onkohan se peeäksä ajanut jo lenkkiä niillä kuiturissoilla?
Kaar ittelles vaa
Mulla on maantiepyörässä nuo scandiumalumiiniset KCNC:t ja ovat kyllä ihan jäykäntuntuisen mun painon alla (70kg) ja kevyet. Näyttävät vain epäilyttävän ohuilta.
XX-kammet ovat kevyet jos sattuu löytymään BB30:nen keskiö. Normikierteille tuli joku sovitin väliin ja nostaa painoa.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Mulla kans maantiepyörässä.Nyt olisi tarkotus tilata 2 rattaisen kampisarjan.Painoa 663g keskiön kans.Mulla taas painoa vähän enemmän 89kg.
XTR on kyllä varma veto jos ei halua kuitua niin kun Shamus sano.Mu KCNC kammet tuntuvat yhtä jäykältä niin miksi ei,hintakin on suht edullinen.
Kuitu on hyvästä, mutta kun tahtoo kammet kolista kiviin liikaa, niin ei viitti tehdä lisää työtä tampereen kaimalle.
No KCNC:ltä löytyy vaan ja ainoastaan alumiini osia.Hyvin ovat nykyiset maastokammet kestänyt pari vuotta.Ei hirveesti kiveniskuja tullut mut tietysti tekevälle sattuu.
Sitten vaan kaikki tänne, jos siis on painoa enemmän pyörässä ja rajoitteita rahapussissa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Itsekin tätä mietin, kun taannoin Claviculan maastokampien ostamista harkitsin. Mutta kun näin jollain ulkomaisella foorumilla kuvan, jossa kyseisiä kuitukampia oli paiskottu ympäri kivikoita huolella ja pitkän aikaa, uskalsin vinguttaa luottokorttia. Eli eipä kolhuiset kuitukammet taida vaatia sen enempää korjaamista kuin metallikammetkaan. Toki on hieman sääli rikkoa kiiltävä lakkapinta, mutta elämäähän se vain on.![]()
No sitten... Noirit punaisena...
Vai mitkä..ei kuiteskaan Claviculia
Tune voi olla vaihtoehto. Hiukan retrot kuitenkin. Ainakin R3SL:ssä ne ei minusta näytä pahalta, S-Cerveloihin en laittaisi kuitenkaan. Yksi Jussi muinoin ajoi muutaman vuoden XC-kisaa 180mm Tuneilla. Jamppa oli 190cm ja muistaaksseni +80kg. Ne kammet on yhä ehjät....mitään KCNC:ta en lähtisi laittaan siihen sun FS:ään. Ei minusta ole linjassa sun muun pyörän laatuun, ei siinä muutenkaan roiku kiina-kamaa.
Samu Ilonen muokkasi tätä : 27.10.2009 at 16.43
Kirjanmerkit