ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 1 / 35 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #1
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090

    Grammanviilausta raharajoitteisille

    7.x-kilon innoittamana päätin tehdä tänne oman keskustelun kevennysosista jotka sopivat meille jotka syystä tai toisesta olemme liikkeellä olemattomalla budjetilla.

    Sana on vapaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  2. #2
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Onko sellaisia olemassa täällä topicissa .

    Juuri kevensin omaa antamalla keulan omasta kaverille! ilmatteex..

    Keveni noin 1.700g
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  3. #3
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Renkaiden vaihtaminen lienee se helpoin ja halvin tapa. Kevyemmät ei yleensä maksa juurikaan enempää kuin painavat.
    Suo, kalja ja läski.




  4. #4
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Se klassinen kevennyspora kimppaostoksena voisi olla meille raharajoitteisille edullisin tapa keventää
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  5. #5
    2. tapa eli tuttu juttu:

    Karsitaan turhat osat pois -ss

    JT

  6. #6
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    71
    Samaa aihetta sivuten voisi kysellä että kuinka halvalla pystyy rakentamaan esim. alle 10kg:n toimivan maasturin? Oli se sitten täpäri tai jäykkis...
    Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...

  7. #7
    Luxembourg Guest
    Hieno aihe, lisää viestejä tänne! Itse en pidä pyörän painon pudottamista kovin tärkeänä, varsinkaan älytön hipoilu. Kuskin painon pudotus on minusta tärkeämpää! Mutta kai hiemolla, ja porailemalla saa painoa pudotettua kymmeniä grammoja, mutta älkää kysykö minulta mistä.

  8. #8
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    390


    ----

    Itse olen myös hieman pohdiskellut Alligator Wind Cutteria jarrulevyksi (pitäisi jotkut levyt hankkia niin olisi mukavampi vaihdella kiekkoja, näitä halvemmalla ei tahdo saada kuin Deorea).

    160 mm / ~90 g (valm.: 88 g).

    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=34063

    Saa myös bling-bling pinnoitteella:
    http://www.bike-components.de/produc...msscheibe.html

  9. #9
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti o.j. Katso viesti

    Itse olen myös hieman pohdiskellut Alligator Wind Cutteria jarrulevyksi (pitäisi jotkut levyt hankkia niin olisi mukavampi vaihdella kiekkoja, näitä halvemmalla ei tahdo saada kuin Deorea).

    160 mm / ~90 g (valm.: 88 g).

    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=34063

    Saa myös bling-bling pinnoitteella:
    http://www.bike-components.de/produc...msscheibe.html
    Nuo Allimoottorilevyt on sitten melko kuluvaa ainesta. Ainakin Hayesin originaalipaloilla...
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  10. #10
    mutanaama Guest
    Mun tapauksessa toi kuskin painon pudotus lienee se helpoin, mutta onkos kukaan tutkinut, kuinka paljon satulaputken täytyy upota runkoon. Ja kun rasitus putken alapäässä on kuitenkin pienin, niin eikö sinne voisi porata nipun reikiä. Säästö nyt on ehkä sen 20g, ja esim tällä satulalla yhdistelmä jää jo melko kevyeksi. Noinkin suhteellisen kevyt satula kestää kuitenkin hyvin meikäläisen 85kiloa

  11. #11
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Nuo Allimoottorilevyt on sitten melko kuluvaa ainesta. Ainakin Hayesin originaalipaloilla...
    Kevyt - kestävä - halpa.
    Valitse kaksi.

  12. #12
    Luxembourg Guest
    Näyttävät ainakin hyviltä, ja jos harrastaa rajumpaa rymistelyä, nuo varmaan jäähtyvät myös hyvin

  13. #13
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Ka, en miä oo huomannu että nuo jotenki nopiaa kuluisivat, taitaa olla vanhimmalla 'gaattorilla jo lähemmäs kymppitonni ajettuna ilman ongelmia. Noita on mulla ollut MX-2:issa, Juicy kolmosissa ja R1:issä. Ja keventelyvinkkinä, taakse riittänee 140mm versio tuosta Alligatorista, painaapi noin 61g. Sille 140mm:lle taka-adapteriksi käy normaali 160mm etupalikka.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  14. #14
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1AH8 Katso viesti
    Samaa aihetta sivuten voisi kysellä että kuinka halvalla pystyy rakentamaan esim. alle 10kg:n toimivan maasturin? Oli se sitten täpäri tai jäykkis...
    No eihän se ole edes kovin vaikeaa jos pyöräksi kelpaa täysjäykkä vannejarruilla ja kevyillä litkurenkailla varustettu sinkula. mutta sitten jos tarvitaan useampia vaihteita ja jousitusta niin halvalla kannattaa etsiä vanhoja rock shoxin SID keuloja ja muita kevyitä huippupalikoita.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  15. #15
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Laitetaas tämä linkki nyt tännekin: http://lbmnts.kilu.de/

    Yrittävät kasailla tuonne budjettikeventelyosia, ihan ok listahan tuo on jo.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  16. #16
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jotenkin omaan korvaan porailu ja modaus kuullostaa aika extremeltä. Lähestyn itse asiaa niin, että asetan ensin vaatimukset toiminnallisuudelle ja etsin halvimmat komponentit. Sen jälkeen päätän g/€ rajan jonka olen valmis maksamaan keveydestä. Parantunut toiminnallisuus plussaa, heikentynyt miinusta.

    Jokaisen komponentin vaihtoehdot kun käy noin läpi selviää helposti mitä kannattaa päivittää, mitä ei.

  17. #17
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1AH8 Katso viesti
    ...kuinka halvalla pystyy rakentamaan esim. alle 10kg:n toimivan maasturin?....
    Näin hatusta voisin heittää että reilulla kahdella tonnilla saa rakennettua jäykkäperäisen hyvän maasturin. Varsinkin kun syystarjouksia metsästää.

    Osaesimerkkeinä mm:
    No Saint MaxAri R 690e
    Rock Shox SID race 379e
    Fun Works n-light 499e
    XT-osasarjaa 499e
    KCNC-osaa
    yms.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  18. #18
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Joo taitaa se 2000 € olla ihan minimi raha alle kymppikiloseen.
    Ja itse rakentaen saa jo alennusten perässä juosta.
    Helpoiten saa valmiina alle 10 kg:n ja alle kahden tonnin
    kaupasta Saksasta. Puolitoista tonnia maksaa vähän päälle kymppikilonen ja siihen itse virittäen putkiosat ja kiekot viidelläsadalla niin on alle 10 kg, mutta rahaa paloi se maaginen kaksi tonnia. Nämä on Ciclib:n valmiita
    Maxi Areja.

    Mutta kyllähän sille itse kasaamiselle ja speksailulle pitää laskea myös
    oma arvonsa pimeinä talvi-iltoina .
    Kuntoilija muokkasi tätä : 27.10.2009 at 21.31

  19. #19
    Luxembourg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Mutta kyllähän sille itse kasaamiselle ja speksailulle pitää laskea myös
    oma arvonsa pimeinä talvi-iltoina .
    Arvo, jota ei voi liiaksi korostaa!

  20. #20
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Täysjäykän sinkulamaasturin saanee alle 10 kiloiseksi aika halvalla.
    Suo, kalja ja läski.




  21. #21
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    98
    Onkohan kukaan kokeillut näitä jarrupaloja:
    http://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=14&p=593&

    Jos valmistajaan on uskominen niin fillari kevenee 15 grammaa per pää, Shimanon paloihin verrattuna. Hinta ei ainakaan ole kovin paha.

  22. #22
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hapa Katso viesti
    Onkohan kukaan kokeillut näitä jarrupaloja:
    http://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=14&p=593&

    Jos valmistajaan on uskominen niin fillari kevenee 15 grammaa per pää, Shimanon paloihin verrattuna. Hinta ei ainakaan ole kovin paha.
    Mä olen, tosin Avid-versiona (BB7+Alligator Wind Cutter 160 mm). Nämä ovat 14 g kevyemmät kuin originaalipalat. Jarrutustehon totesin olevan riittämätön etujarruun. Takana on toiminut ihan hyvin nyt reilut 2000 km.

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luxembourg Katso viesti
    Arvo, jota ei voi liiaksi korostaa!
    Sanos muuta, yksi harrastuksen hienoimpia osa-alueita, josta ei vähällä luovuta - sitä saa mitä tilaa .
    Eipä tulisi kuuloonkaan ostaa enää valmiiksi koottua pyörää, ts. omat vaatimukset ja toiveet täyttäviä kokonaisuuksia ei ole pahemmin myynnissä.

  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mun tapauksessa toi kuskin painon pudotus lienee se helpoin, mutta onkos kukaan tutkinut, kuinka paljon satulaputken täytyy upota runkoon. Ja kun rasitus putken alapäässä on kuitenkin pienin, niin eikö sinne voisi porata nipun reikiä. Säästö nyt on ehkä sen 20g, ja esim tällä satulalla yhdistelmä jää jo melko kevyeksi. Noinkin suhteellisen kevyt satula kestää kuitenkin hyvin meikäläisen 85kiloa
    Pituuden optimoinnin lisäksi tuo reikien porailu (ehkä mieluummin viimeisten millien sisäpuolelta ohuemmaksi viilailu) kuullostaa äkkiseltään ihan fiksulta ratkaisulta jos alumiinitolpallisen pyörän haluaa muutaman gramman keveämmäksi. Toinen porailtava paikka voisi olla ohjaustangon ja pikalinkkujen viimeiset sentit? Toki vastaava kevennys voisi tulla myös pyörän pesulla, millin lyhyemmillä pinnoilla (niihinhän yleensä jää liikaa löysytysvaraa) tai ohuemmalla maalipinnalla.

  25. #25
    Junnuraita Guest
    ruuvaa pienimmän rattaan mtb kampisarjasta pois ja vaihtaa Ultralight sisurit.Hinta n.20€ ja paino tippuu yli 100g.

  26. #26
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti o.j. Katso viesti
    ---

    Itse olen myös hieman pohdiskellut Alligator Wind Cutteria jarrulevyksi (pitäisi jotkut levyt hankkia niin olisi mukavampi vaihdella kiekkoja, näitä halvemmalla ei tahdo saada kuin Deorea).

    160 mm / ~90 g (valm.: 88 g).
    ]
    ....... noilla lähtee hyvin alkuun. Eikä vituta kun tilailee useammat levyt kesässä, pitkoksien korkaamien tilalle


    Egg Beatter C Crank Brothersilta 299g ja 50€
    XT-pakka 256g ja 40€
    Rocer Ronit alle 2x445G ja 2x30€
    lateksisuskumit (tai litkut) 2x100g 2x10€
    Tuommoisella setillä repäisee jo peruspyörästä sen vajaan kilon. Tankoa, stemmiä, satulaputkea ja itse satulaa kannattaa sitten metsästää fillaritorilta, ebaysta yms käytettynä. Siitä pääsee sitten joustavasti kampiin ja jarruihin, ja samalla alkaa hintakin pompsahtaa.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  27. #27
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Korkki- tai foamigripit on yleensä alle 20g/pari kun monet kumiset on 80+ ja lukolliset reippaasti yli 100g/pari. Hintaa gripeillä 5-20€, joten halvalla saa ~100g pois.

  28. #28
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Korkki- tai foamigripit on yleensä alle 20g/pari kun monet kumiset on 80+ ja lukolliset reippaasti yli 100g/pari. Hintaa gripeillä 5-20€, joten halvalla saa ~100g pois.
    Tankonauhaa tupeiksi ja paketista pystyy uusimaan tupet jokusen kertaa, eli hinta ei päätä huimaa.
    6.7 WTF/kg


  29. #29
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320

    kuitua ebaysta

    Silläkin uhalla että Tamperelaiset sylkee ens kerralla päin,

    Onko kellään kokomusta ebayssa myytävästä Full Carbon MTB Framesta?

    http://cgi.ebay.com/Full-Carbon-MTB-...ht_1853wt_1165

    Tuossa olisi kyllä todella mielenkiintoinen aihio kevyeen budjetti projektiin.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  30. #30
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tässä Izmon vinkki sieltä 7.x -ketjusta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    SLX kammista taitaa saada yhtä kevyet kuin XT kun vaihtaa pultit alumiinisin ja pienemmän rattaan alumiiniin...
    Tämän tyyppiset vinkit kiinnostaa kovasti, eli jos jonkun komponentit "synti" on joku tietty osa, mikä on helppo / halpa vaihtaa kevyempään.

    Esim A Korpela on kirjoitellut Manitoun keulojen öljymääristä, jotka kannattaa itse passailla kohdilleen...

    Entäs täpärien rungot. Olen saanut sellaisen kuvan, että joissain malleissa kevyemmän ja painavamman rungon ainoa ero saattaa olla kevyempi takaiskarin linkku. Eli se vaihtamalla pyörä muuttuu pykälää kalliimmaksi.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •