ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 24 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #691
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla on sellasia ketjuvenymämittareita. Jos vaikka sellasta vilauttaisi välistä niin voisi olla paree. KMC sinkula ketju venyy sinkulassa 0,1 / lenkki eli ketju on "moro" kymmenessä lenkissä.

    Juu, sisämitta on sama, kylkipellit ohuemmat. Tietty jos samaa kama niin kuluvat nopsemmin....

  2. #692
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitokset, p-olkisin. Taitaa tosiaan sittenkin kuoret aiheuttaa jonkin verran ropinaa.

    --> Samu

    Mullakin on venymämittari ketjulle. Tarttee seurailla, miten tuo KMC venyy. Ei se ihan kuraa pitäis olla, sillä tälläkin palstalla on kavereita, jotka ajoivat yhdellä ja samalla voimansiirrolla koko kuluneen kisakauden, vaikka ketjuna oli tuo X9SL. Mutta saa nähdä, miten kestää.

  3. #693
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tarttee seurailla, miten tuo KMC venyy. Ei se ihan kuraa pitäis olla, sillä tälläkin palstalla on kavereita, jotka ajoivat yhdellä ja samalla voimansiirrolla koko kuluneen kisakauden, vaikka ketjuna oli tuo X9SL. Mutta saa nähdä, miten kestää.
    Vertailuna, Campan 9-ketju kesti aikanaan hyvin kaksi kisakautta, ja samoille rattaille ja pakalle heitin uuden ketjun ja hyvin pelasi. Record 10-ketju näyttää nyt yhden kisakauden jälkeen siltä, että se kannattaa vaihtaa jos samoja rattaita haluaa käyttää uudella ketjulla. Semmoinen 35 g on eroa Campan 9- ja 10-ketjujen painossa. Onko tuo sitten järkevää, jää jokaisen itsensä harkittavaksi... Mitäs toi X9SL maasturimitassa todellisuudessa painaa?

  4. #694
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Mitäs toi X9SL maasturimitassa todellisuudessa painaa?
    Miun 600km ajettu X9SL painaa likaisena ilman lukkoa 239.2g, olikohan tossa nyt 103 vai 104 linkkiä. Tuo paketissa odotteleva uusi X10SL gold painaa lyhentämättömänä 245g.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  5. #695
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, kuten px jo kertoi, X9SL on huomattavasti painavampi kuin X10SL, joten ehkä toi sitten hiukan kestääkin. Uusi kiiltävä 106-linkkinen X9SL painaa SRAM Power Linkin kera 243 g. Vastaavan mittainen Shimano DA/XTR oli 260 g.

    Mutta tosta etuvaihtajasta tuli kepeä: 65 g pantoineen kaikkineen. Nykyinen XTR on jotain 140 g. Se onkin sitten ihan eri asia, saako tuota DA:ta laisinkaan kelvollisesti toimimaan... Powercordz-narut on myös kepeitä. Kahden täyspitkän vaijerin yhteismassa näyttäis olevan 5 g.

  6. #696
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    jollet saa toimiin kolmella rattaalla niin harkitse siirtymistä kahteen eturattaaseen...?
    just saatiin Jukan kanssa asennettua roskalavalta löytyneet kääntövaihtajat kiinni
    ja etuvaihtaja on vielä jarrujen kanssa alkuperäinen mutta ittekin vois miettii kahta
    eturatasta ja tommonen maantievaihtaja kiinni isopyörään...

    (joku oli vienyt sen ohjaustankon roskalavalta mistä otin vaihtajat vaikka ei ollut edes kuituu)

  7. #697
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tietenkin kannattais koittaa käyttää kahta eturatasta vaan jos se vaihtaja ei ala toimiin..?
    joku 29 ja 42 rattaat vois olla hyvät edessä...?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, katotaan... 10-lehtinen SRAM XX-pakka saattais vielä olla kevytkin.
    Tuli vain mieleen että jos, jos ja jos joudut tuohon kahden lehden systeemiin ja sitämyöten esim kymppipakkaan siirtymään, niin mites käy vaihtajien? Gripshiftiä kun ei ainakaan vielä tietääkseni XX:n kympille ole tarjolla. Tuota samaa olen miettinyt itsekin tässä pohtiessani mahdollisesti kahteen eturattaaseen siirtymistä. Eteen grippi etuvaihtajalle ja taakse (painavat) vivut? Sepäs ois nättiä Noup, kyllä tässä tilanteessa on pakko pitäytyä vielä 9-pakassa.

    Harmi ettei tuollaista XX:n tasoista takapakkaa löydy ysilehtisenä, esim 11-30/32/34 välillä.. ellei sitten lähde kikkailemaan joillain tuollaisilla: http://luckynino.blogspot.com/2009/0...cassettes.html . Ei kiinnostaisi vain investoida kulutusosiin moisia summia, no ihanniinkuin XX:n pakkakaan halpa olisi
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  8. #698
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> px

    Onpas taas täänyt meikäläiseltä tajuamatta moinen... Toisaalta mulla ei ole mitään hinkua päästä eturattaista eroon, sillä ainakin Tahkolla ja Finlandiassa (ja varmaan muissakin koitoksissa) tarvitsen alle 1:1-välityksen. Kuluneena kesänä tuo 22-25 oli oikein sopiva välitys esimerkiksi Tahkon kolmannella kierroksella. En oo vielä ehtinyt sovitella tuota maantie-etuvaihtajaa, kun tämä ilta kului Strikea kootessa.

    Muakaan ei kiinnosta nuo kalliit rattaat, sillä ihan selkeistä kulutusosista on kuitenkin kyse. Siksi tykkään pitäytyä D-A-pakoissa tai muissa vastaavan hintaisissa. Stemmiin voikin sitten upottaa rahaa vaikka kuinka paljon, sillä se kestää kuolemaan asti, kuten Samu asian esitti.

  9. #699
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Vaihdevipuongelmaan on myös näita Paulin vipuja moneen lähtöön:
    http://www.paulcomp.com/mtthumbie.html

  10. #700
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Paulin vivut olis kyllä hienot ja ilmeisesti myös kevyemmät kuin gripparit...

    Tuli asenneltua palikat paikoilleen. Muuten oli ongelmatonta, mutta maantie-etuvaihtajan kanssa sai hieman askarrella. Se ei suostunut liikkumaan riittävästi ulos, joten viilalle oli töitä. Alimmista kuvista vasemmanpuoleisessa näkyy porras, joka on oikeanpuoleisessa kuvassa viilattu pois, jotta vaihtaja pääsee liikkumaan riittävästi ulos. Lopulta liikeradasta tuli riittävän laaja, mutta edelleen oli ongelmia. Jos vaihtajan sääti siten, että ketju putosi ongelmitta pienimmälle eturattaalle, ketju ei sitten enää noussutkaan isoimmalle limpulle. Ja sama tietenkin päinvastoin. Tämä ongelma ratkesi, kun toin vaijerin vaihtajalle "väärältä" puolelta. Seuraus on se, että vaihtajan liike suhteessa vaijerin liikkeeseen kasvaa, ja tällä viritelmällä sain kaikki kolme eturatasta käyttöön. Kymppiketjulle tarkoitetun etuvaihtajan häkin kapeus ysiketjua käytettäessä ei ole tässä tapauksessa mikään ongelma, sillä gripparissa on naksuja vaikka kuinka monta. Vaihtajaa voi siis siirrellä pieniä askelia kerrallaan, jos ketju alkaa hangata häkkiin.

    Varasto-olosuhteissa vaihteet tuntuvat toimivat ongelmitta, mutta kenttätestit saavat vielä odottaa pakkasten kuivattamia polkuja... Alligator-Powercordz-yhdistelmäkin vaikuttaisi olevan ongelmaton, muttei uskalla vielä riemuita. Sain muistaakseni joskus Nokonitkin toimimaan varastossa ongelmitta, mutta poluilla tuli ongelmia, kun takajousituksen toiminta väänteli kuoreen mutkia. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että Alligator on tiukasti asennettuna hieman jäykempi kuin Nokon.





    Massaa ropisi näillä muutoksilla yhteensä 139 g. Summa on nyt 7605 g, ja kun puntari on yleensä näyttänyt reilut 100 g enemmän, todellinen lukema lienee tällä hetkellä noin 7,75 kg. Kun vielä parisataa saisi irti, niin voisi jo reilun marginaalin turvin puhua alle kahdeksankiloisesta Tahko-pyörästä.

  11. #701
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    vai parisataa, otsikko pitää kohta muuttaa alle 7.49...

    Keula,jarrut ja kiekot

    Punnasitko originaali kuoret?paljonko oli ero?

    Ihan hyvin lähti painoa.

    Onko uudet hopen jarrut painavemmat kuin r1:set tai mites xx?
    Oliko sulla takana 140 vai 160 levy?

    Mitkä on kevyimmät levyt 140 ja 160millisinä:
    hope
    xx
    r1
    muita?


    Miten ois extralite navat?
    Nii ja tietty kuituiset tuubi kehät esim edge?
    www.hypy.fi

  12. #702
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969

  13. #703
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.dulight.fr/catalog/produc...roducts_id=877

    noi varmaan vielä menettelis ja ei ihan kalliit edes....

  14. #704
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Keula,jarrut ja kiekot
    Joo. DT XRC 100 Race (-120 g) ja Innoliten kuitukehät (-80 g) riittäis. Jarruillakin toki hieman lähtis...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Punnasitko originaali kuoret?paljonko oli ero?
    Kuoret oli 65 g ja vaijerit reilut 20 g. Nyt 34+4 g, joten ihan hyvin lähti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Onko uudet hopen jarrut painavemmat kuin r1:set tai mites xx?
    Oliko sulla takana 140 vai 160 levy?
    Mulla on 140-millinen levy takana. En tiedä, onko R1:n tai XX:n levyt kevyemmät kuin Hopet. Kovin marginaalinen ero joka tapauksessa on. Eli jos haluaa pitäytyä jarrupinnaltaan teräksisissä levyissä, grammoja ei liene juurikaan levyistä viilattavissa. Alumiinilevyillä toki lähtisi jonkin verran, mutta hiukan epäilyttävät moiset. Eikös sulla ole noista kokemusta... Uskaltaisko niillä lähteä Tahkon pitkälle matkalle, jos sattuu sateinen päivä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Miten ois extralite navat? Nii ja tietty kuituiset tuubi kehät esim edge?
    Aika pieneksi taitaa grammaero jäädä Extraliten ja Tunen välillä. AX-Lightnessin uudet 200-grammaiset maastokuitukehät olis äärihienot, mutta noi on tuubeille, jotka ei ainakaan toistaiseksi innosta. Innoliten kuitukehä lienee avorengasversioista kevein (245 g). Ne olis siinäkin mielessä hyvät, että rengaspainetta saa laittaa reippaammin kuin ZTR Race:ssa. Ja jos tulee sählättyä, kuitupajalta saa apua.

  15. #705
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    noi varmaan vielä menettelis ja ei ihan kalliit edes....
    Joo, noi on hienot ja yksinkertaiset, mutta eivät ole Hopeja kevyemmät.

  16. #706
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mulla on 140-millinen levy takana. En tiedä, onko R1:n tai XX:n levyt kevyemmät kuin Hopet. Kovin marginaalinen ero joka tapauksessa on. Eli jos haluaa pitäytyä jarrupinnaltaan teräksisissä levyissä, grammoja ei liene juurikaan levyistä viilattavissa.
    Formulahan ei tarjoa R1:seen 140mm levyä ollenkaan. 160mm aluspiderillä on 87g ja ilman yllättävsti saman 87g. ja noi hopet näyttäs olevan kevyemmät= 61gr(140mm) - 78gr(160mm).
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  17. #707
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitos tiedoista. Kuulostavat tutuilta nuo Hope Mini Pro:n levyjen massat: noin 80 g ja 60 g ne muistaakseni itsellänikin ovat.

    edit: Multa löytyi varastosta yksi ylimääräinen 160-millinen Hope Mini Pro -levy. Puntari näytti 78 g.
    Aki Korpela muokkasi tätä : 25.10.2009 at 21.18

  18. #708
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=712

    Mitä mieltä Aki tosta pakasta jos isopyörää laittais ja välitys 12-25 ?
    Mahtoiskohan nousta pyörä enään Ketunkivenkankaan moottoribooreilla...

    (jokku kevyet ja järkevän hintaset kammet kans täytyis saada?)

  19. #709
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mulla oli Strikessa juuri tuollainen pakka lauantain Ketunkivenkangas-retkellä, ja hyvin pääsi. Pakka on hjuva, joten kyse onkin enää lähinnä eturattaista ja reisistä. Itse tarvitsen pienen eturattaan, koska olen pulkannaru. Sun reisillä kannattaa tietenkin maksimoida eturattaiden hammasmäärä.

  20. #710
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42786

    Onko noista järki kaukana ja välitys 28-42 ?

  21. #711
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    XX vivut ei pitäisi olla juurikaan painavammat kuin gripparit. Kerron tarkan painon kunhan saan ne käsiini. Lupaavat 183g vipuparille, eli n. 10g tappio painossa tulisi.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  22. #712
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Mitenkäs olis izmolle rotorin kammet, http://www.velotechservices.co.uk/ac...TB_cranks.html , lisää Rotor agilis2x9
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  23. #713
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mitenkäs olis izmolle rotorin kammet, http://www.velotechservices.co.uk/ac...TB_cranks.html , lisää Rotor agilis2x9
    tyylikkään väriset... sopis isopyörän värityksen mutta 175mm täytyy olla kammen pituus vaan että pystyy vääntää johtokahvoista

    jaa tohon täytyy täpätä vaan rasti ruutuu niin tulee oikeen pituset....

  24. #714
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=144

    lisää vaihtoehtoja kammista... noi punasena täytyis olla.

  25. #715
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42786

    Onko noista järki kaukana ja välitys 28-42 ?
    XX kammet ei valitettavasti taida olla kauhean kevyet, mutta muilta ominaisuuksiltaan taitaa olla yhet parhaimmista maastokammista tällähetkellä (nopea vaihtaminen, q-factor, jäykkyys ja 2x9). Painoa vois saada viilattua vaihtamalla pinemmän rattaan vaikka ruottalaiseksi titaanirinkulaks...
    www.hypy.fi

  26. #716
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Tällaisetkin olis olemassa, vai onko jo liian tusinamerkki? Helppo täs on toisten rahoja virtualisoida..
    http://www.raceface.com/components/cranks/79/

  27. #717
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Hienoja kampia nuo XX, Rotor ja RaceFace! Mutta izmo hei, jos meinaat kuitenkin melkein viissataa satsata kampiin, niin eikö kannattais samantien ostaa Claviculat? Kerran se vain kirpaisee, ja sitten ne kestää elämän loppuun asti.

  28. #718
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    XX vivut ei pitäisi olla juurikaan painavammat kuin gripparit. Kerron tarkan painon kunhan saan ne käsiini.
    Tätä odotellessa... Oon aika huonosti XX-sarjasta perillä, mutta onko siis niin, että tästä SRAM:n uudesta lippulaivaosasarjasta ei löydy kiertovaihtimia?

  29. #719
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hienoja kampia nuo XX, Rotor ja RaceFace! Mutta izmo hei, jos meinaat kuitenkin melkein viissataa satsata kampiin, niin eikö kannattais samantien ostaa Claviculat? Kerran se vain kirpaisee, ja sitten ne kestää elämän loppuun asti.
    Täytyis perustaa oma topikki ja otsikko vois olla >Kuinka kevennän pyörää ettei mopo lähde käsistä aattelin vaan jos kolmella sataa sais kammet...

  30. #720
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    XX vivut ei pitäisi olla juurikaan painavammat kuin gripparit. Kerron tarkan painon kunhan saan ne käsiini. Lupaavat 183g vipuparille, eli n. 10g tappio painossa tulisi.
    Vaijereiden kanssa:

    http://weightweenies.starbike.com/fo...3955&mode=view

    Ilman vaijereita:

    http://weightweenies.starbike.com/fo...3965&mode=view
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tätä odotellessa... Oon aika huonosti XX-sarjasta perillä, mutta onko siis niin, että tästä SRAM:n uudesta lippulaivaosasarjasta ei löydy kiertovaihtimia?
    Ei löydy kiertovaihdinta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •