FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 10 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OmsiL Katso viesti
    Kai täällä on jo informoitu sen tamperelaispuljun, mikä sen nimi nyt oli...? Ootas ny..................... www.urheiluareena.fi , josta löytää mitä mainioimmat kengänsuojukset ja jalanlämpöisenäpitäjät. Mulla on ne neonkeltaiset joissa on sisävuorena sellainen nukkapinta ja kintut ei oo palellu enää pariin vuoteen. Kuuma mun kintuilla itte asias on. Klossille tarttee itte leikata sopiva reikä ja tilattuakin saa, ainakin ennen sai. Koko on se mikä mononkin koko on, kun puhutaan Shimanon popoista (mulla sekä maasto, spinning että maantie-kengät).
    Kyseisistä kengänsuojista ei ole kokemusta, mutta itse ainakin totesin hyvin nopeasti että maastoajossa suojat ei oikein toimi. Jalkautuessa suojat siirtyy pois paikaltaan, täyttyy lumesta/kurasta ja kuluu puhki. Tämähän ei toki koske niitä, joiden ei tarvitse jalkautua Hommasin oikeat talvikengät ja koin valaistumisen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Miten kiinnität akut? Pitäisi nimittäin keksiä ratkaisu jatkuvasti paleleviin jalkoihin.
    Yllättävän kevyesti kulkevat mukana. Aiemmin pidin tukevan sukan varressa akkujen kiinnitysklipsillä, mutta parempi paikka on kengän päällä olevassa kiristysnauhassa johon akku kiinnittyy tukevammin ja jää loskalta ja lialta suojaan löysän kengänsuojan sisään. Veikkaan, että kalliimmat Li-Ionit olisi vielä kevyemmät ja pienemmät, mulla on NiMh-akut. Uskoisin että niissä on sisällä kolme AA-kennoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi T. Katso viesti
    Sähköpohjalliset on musta hyvät. Useita talvia on tullut ajeltua Therm-ic:eillä eikä koskaan ole tarvinnut pakkasen takia jättää ajamatta. Pitää vaan muistaa laittaa lämmöt päälle jo lähtiessä -kylmentyneitä jalkoja noilla ei enää herkistä. Ihan kesäkengällä ja kengänsuojilla tuntuu pärjäävän. Viikon ajot menee pikkupakkasilla hyötyajoissa/ lataus, mikä lie samaa kulutusta lampun akkujen kanssa.
    Mie kietasin eilen ensimmäisen lenkin noiden Therm-ic pohjallisten kanssa. Kesäkengät verkko kuosilla, päällä kengänsuojat ja hyvin pärjäsi ihan ykksös asennolla. Tosin ulko mittari näyttikin vain nollaa. Jonkinlaiset talvikengät on kuitenkin hakusassa kovempia pakkasia varten.
    Pohjallisten(tai siis akkujen) manuaali kertoo akkujen(max+ powerpack) kestoksi ykkösasennolla 16h, kakkosella 7,5h ja kolmosella 2,8h.
    Minä ostin samoin tein pidemmät piuhat, saa akut kätevästi housun kaulukseen kiinni.

Onkohan ketään siirtynyt Northwave Celsius J GTX:stä Shimanon MW80:iin tai toistepäin? Tai päässyt testaamaan molempia. Kummat on lämpöisemmät?

Sidin kenkäin kanssa harrastettu lukkopoljintestausta nyt yhden pikkulenkin verran. Ihan kivalta tuntuu kun vielä ymmärrän, kuinka pyörittää. Jos on vinkkejä pohjallisista niin kiitos. Nääs kun ne siniset, hieman muotoillut sisäpohjalliset ovat viileät, jos tämä tästä vielä kylmenee.
    Tietty kenkien päälle voi hankkia suojatkin. Ja sisään kenkään voi mahduttaa hitusen paksummat sukat.

Kymysys

Nonii... keväästä asti polkenut vanhalla räppänällä duuni matkat ja nyt sitten ajattelin panostaa pyöräilyyn myös harrastuksena.

Nyt sitten hommasin uuden pyörän (joka varmaan lentäs jos olis siivet ) ja siinä näyttäs olevan lukkopolkimet, eli nyt on kenkien hankinta edessä. Luin tämän ketjun ja näyttäs siltä että on kaks vaihtoehtoa nyt talveks:
    Shimano MW80 tai Northwave celsius J GTX.

Hinta noilla olis suunnilleen sama. Kumpi kannattas tilata? Olen lisäks ymmärtänyt että kannattaa ottaa reilu koko. Mitä koko suosittelisitte kun normaalisti tepastelen 44 kengillä? Shimanoa toki voin käydä kokeilemassa, mutta mistäs liikkestä löytys pääkaupunkiseudulta tota celsiusta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapza Katso viesti
    himanoa toki voin käydä kokeilemassa, mutta mistäs liikkestä löytys pääkaupunkiseudulta tota celsiusta?
    Tässä lainaus toisesta keskustelusta:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vääräjalka Katso viesti
    Soittelin Northwaven maahantuojalle eli Keskolle. Eivät pidä mallistossa Celsiusta. Suomessahan GTX kenkä on täysin turha, kukaan ei niitä osta, ei kannata tuoda maahan.
    Still rides with 26er

... Northwave celsius J GTX...
    Hinta noilla olis suunnilleen sama. Kumpi kannattas tilata? Olen lisäks ymmärtänyt että kannattaa ottaa reilu koko. Mitä koko suosittelisitte kun normaalisti tepastelen 44 kengillä? Shimanoa toki voin käydä kokeilemassa, mutta mistäs liikkestä löytys pääkaupunkiseudulta tota celsiusta?
    Minulla on Shimanon maantiekenkä kokoa 44 ja tilasin viime talvena nuo Northwaven kengät kokoa 45. Juuri sopivat, mahtuvat jalkaan myös paksumman talvisukan kanssa. Supertyytyväinen olen kenkiin ollut. Todettakoon, että minulla on noista tuo maantiemalli. Eipähän ole maastokengän rautainen klossi hohkamassa kylmyyttä kengän pohjan läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Komppaillaan tätä. Viime talvena täällä jo tuota kenkää hehkutettiin useammaltakin taholta eikä tilanne taida olla siitä muuttunut. Loistava kenkä, pysyy jalat kuivina ja lämpiminä. Parhaimmillaan taisi mennä 1,5h lenkkejä 15 asteen pakkasessa, pari hyvää sukkaa alla eikä palellut.

Löytyy ainakin tuolta:
    http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/No...ts/5360032088/
    Kiitoksia vinkistä. Tuolta panin tilaukseen 45 (normaali koko mulla 43-44 mallista riippuen). Kauankohan mahtaa toimitus kestää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nimenion Katso viesti
    Sidin kenkäin kanssa harrastettu lukkopoljintestausta nyt yhden pikkulenkin verran. Ihan kivalta tuntuu kun vielä ymmärrän, kuinka pyörittää. Jos on vinkkejä pohjallisista niin kiitos. Nääs kun ne siniset, hieman muotoillut sisäpohjalliset ovat viileät, jos tämä tästä vielä kylmenee.
    Tietty kenkien päälle voi hankkia suojatkin. Ja sisään kenkään voi mahduttaa hitusen paksummat sukat.
    Mä olen käyttänyt noita perus alumiinivuorattuja karvapohjallisia, jota saa prismoista yms. kaupoista. Hyvin toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mä olen käyttänyt noita perus alumiinivuorattuja karvapohjallisia, jota saa prismoista yms. kaupoista. Hyvin toimii.
    Ääni alumiinipohjaisille karvoille. Poonuksena voi itse leikkailla passelin muotoiset. Ja lämmin.

Onko kenelläkään tässä lähettyvillä noita Nortware Celcius-kenkiä koko luokkaa 41-42? Jos on, niin olisiko mahdollista päästä sovittamaan? Olen nyt käynyt kokeilemassa Sidi Diablo koko 42 sekä Shimano MW80 koko 43.. Sidin kengistä on aika hyvä tarjous tuolla Lauttasaaren Best Brakissä.

Mainitaan vielä, että molemmat Shimanon kesäkengät ovat kokoa 41. Jos joku osaa/haluaa ehdotella kokoja..
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mainitaan vielä, että molemmat Shimanon kesäkengät ovat kokoa 41. Jos joku osaa/haluaa ehdotella kokoja..
    Nämä kenkien koot on aika yksilöjuttuja, mutta täällä on kesällä Shimanon M182 kokoa 45 ja talvelle Celciukset myös nelifemmat - istuvuus täydellinen. Minun jalkaan siis.
    Normi kengät on noin nelinelosia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Nämä kenkien koot on aika yksilöjuttuja, mutta täällä on kesällä Shimanon M182 kokoa 45 ja talvelle Celciukset myös nelifemmat - istuvuus täydellinen. Minun jalkaan siis.
    Normi kengät on noin nelinelosia.
    Koot tosiaan ovat yksilöllisiä ja sen takia ajattelin kysellä jos jollain on noita Celciuksia. Olisi mukava kokeilla. Sidin kengät(42) eivät istuneet kunnolla kantapäästä, joten odottelen nyt soittoa tuolta Best Brakestä. Sinne pitäis tulla lisää kokoja tällä viikolla. Tänään oli tarkoitus mennä kokeilemaan muita kokoja noista Shimanon kengistä, mutta Friisilän BP olikin kiinni
    Still rides with 26er

No nyt on tilattu Celsiukset, koko 45. Normaalisti käytän n44 kenkiä. Ilmoittelen sitten miltä ne tuntuu kunhan saan ne. (4-6 päivää)

No nyt on tilattu Celsiukset, koko 45. Normaalisti käytän n44 kenkiä. Ilmoittelen sitten miltä ne tuntuu kunhan saan ne. (4-6 päivää)
    Tulet kyllä olemaan tosi tyytyväinen kenkiin. Käytä niitä vielä kengänsuojien kanssa, niin säilyvät kovassakin remellyksessä kuin uusina.

Koot tosiaan ovat yksilöllisiä ja sen takia ajattelin kysellä jos jollain on noita Celciuksia. Olisi mukava kokeilla. Sidin kengät(42) eivät istuneet kunnolla kantapäästä, joten odottelen nyt soittoa tuolta Best Brakestä. Sinne pitäis tulla lisää kokoja tällä viikolla. Tänään oli tarkoitus mennä kokeilemaan muita kokoja noista Shimanon kengistä, mutta Friisilän BP olikin kiinni
    Minä kävin tänään Lauttasaaren Best Brakes:ssa sovittamassa (ja ostamassa) Sidin talvikengät, kooksi tuli sitten 44. Sama mitä Shimanon kesäkengässä, kokeilin kuitenkin kahdella ohuella sukalla ja yhden lenkin perusteella (tunti tielllä, + 5 astetta) ostos vaikuttaa hyvältä.
    Toisena vaihtoehtona oli Shimanon MW80, pitäisi löytyä ainakin Kauppaveljiltä (soitin sinne pe, lupailivat lisää alkuviikosta).

On tuo MW80 talvikenkänä ja vähän ongelmia kääntöpolkimien kanssa, jotka on kiinni työmatkarassissa. Pohjan muotoilu on sellainen että klossi tulee tosi syvälle, mikä jumittaa polkimen melko tiukkaan lukkopuolella. Saa oikein tosissaan riuhtoa, jos meinaa jalan irroittaa. Shimanon maastokesäkengät toimii ongelmitta, eikä poljinta voi oikein löysemmällekään säätää, koska muuten ei kevyemmät kengät pysty kiinni ollenkaan. Yksi ratkaisu ois tietysti laittaa normi spd-polkimet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti imartika Katso viesti
    Minä kävin tänään Lauttasaaren Best Brakes:ssa sovittamassa (ja ostamassa) Sidin talvikengät, kooksi tuli sitten 44.
    MITÄ!? Joko niitä oli siellä.. Katsoitko mitä muita kokoja siellä oli? Myyjä sanoi soittavansa kun tulee lisää kokoja. Toisaalta helposti nuo unohtuvat, joten ei hätiä. Täytyy vaikka tänään soitella ja kysellä koon 41 perään..
    Still rides with 26er

no paljonkos ne sidin talvikengät maksaa best brakesissa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemu oksanen Katso viesti
    no paljonkos ne sidin talvikengät maksaa best brakesissa
    199 €......
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Crc sai taas asiakkaan ja Celsiukset lähti tilaukseen. Hinnan puolesta sattuu vielä jalkakin olemaan sopivaa kokoa . Tällä kertaa kävin tarkistamassa talvikenkätarjonnan paikallisista kaupoista, mutta tarjonta oli pyöreä nolla.
    Kengät tulivat eilen perille. Yleensä kengät ovat minulla kokoa 44 ja foorumilta luetun perusteella tilasin koon 46 kengät. Ihan hyvin sattu koko kohdalleen, ei ole liian ahdas kahdella sukalla eikä liian väljä yhdellä. Kengässä on kyllä aika kapea lesti, kuten täällä on jo aiemmin kerrottu.

Kenkien kiristys syysteemi vaikutti aika mielenkiintoiselta. Onkohon kellään mennyt rikki?

MITÄ!? Joko niitä oli siellä.. Katsoitko mitä muita kokoja siellä oli? Myyjä sanoi soittavansa kun tulee lisää kokoja. Toisaalta helposti nuo unohtuvat, joten ei hätiä. Täytyy vaikka tänään soitella ja kysellä koon 41 perään..
    Minun mielestä oli kaikki koot n. 40 - 47. Kait takahuoneesta löytyi uudet 44 kokoisetkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Kengät tulivat eilen perille. Yleensä kengät ovat minulla kokoa 44 ja foorumilta luetun perusteella tilasin koon 46 kengät. Ihan hyvin sattu koko kohdalleen, ei ole liian ahdas kahdella sukalla eikä liian väljä yhdellä. Kengässä on kyllä aika kapea lesti, kuten täällä on jo aiemmin kerrottu.

Kenkien kiristys syysteemi vaikutti aika mielenkiintoiselta. Onkohon kellään mennyt rikki?
    Minusta tuo kiristys systeemi on tosi hyvä ja simppeli. Ainakaan yhden talven käytön jälkeen ei ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Minusta tuo kiristys systeemi on tosi hyvä ja simppeli. Ainakaan yhden talven käytön jälkeen ei ongelmia.

Samaa mieltä.

Itte tilailin tuossa alku syksystä myös nuo Celsiukset ja olen ollut todella tyytyväinen.
    En kyllä kengänpäällisten kanssa enää rupea leikkimään.
    Kovimmat pakkaset millä olen ajanut taisi olla -5 ja nopean työmatkatemmon jälkeen jaloilla oli suorastaan lämmin.
    Pitää ruiskuttaa vielä se suoja-aine noiden pintaan kun kura tuntuu tarttuvan kivasti tuohon kankaaseen.

Ainut isompi ongelma tuli kun kiristin klossia turhan kireälle ja tuosta kengässä olevasta vastakappaleesta irtosi jengat kokonaan.
    Onneksi oli toiset reijät. Tuon vastakappaleen vaihto voi olla temppu, sillä tuo sisälmys on kiinteä.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Paleleee... Isoin ongelma just nyt on kyllä nuo klossit, jotka jäähdyttää aivan liian tehokkaasti jalkapohjia ja varpaita (pitää vaihtaa paremmat pohjalliset). Ilmeisesti ne Northwave Celsius GTX kengät on todettu hyviksi, ja jos ymmärsin oikein, niin noissa on leveämpi lesti kuin shimanon tekeleissä, joten eiköhän sitä joudu tilailemaan nuo Celsiukset. Koko on hieman epäselvä, mutta diadoran kesäkengät on 46, niin ilmeisesti 47 celsius ois passeli. Jalaksen turvakengät näkyy olevan 44 kokoiset ja niitten pohjalliset vastaa tuota diadoran pohjallista. Pirullista kun edes koot ei ole yhteneviä valmistajien välillä, sen ymmärtää että lestit poikkeaa, mutta hankalaa kun kengän sisäpituudetkin ilmoitellaan ihan miten sattuu.

Saakos nuo nyt CRC:ltä halvimmalla? Suomesta kun ei vissiin tuota mallia tarvi haaveilla löytävänsä hyllystä? Hassua sekin, että vissiin NW:n suosituin malli on sellanen, että "ei kannata tuoda suomeen"

Kertokaapa hieman kokemuksia noista sidin diabloista. Vaikka hyvä tarjous Best Brake:ssa niin hintaa löytyy silti ja Celcius alkanut kiinnostamaan.

Tuli puhelu tuossa *askalla ollessa, että Sidin 41:et odottaa tiskintakana täytyypä lähteä sovittamaan...
    Nappulakenka muokkasi tätä : 22.10.2009 at 12.51
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannuk Katso viesti
    Paleleee... Isoin ongelma just nyt on kyllä nuo klossit, jotka jäähdyttää aivan liian tehokkaasti jalkapohjia ja varpaita (pitää vaihtaa paremmat pohjalliset). Ilmeisesti ne Northwave Celsius GTX kengät on todettu hyviksi, ja jos ymmärsin oikein, niin noissa on leveämpi lesti kuin shimanon tekeleissä, joten eiköhän sitä joudu tilailemaan nuo Celsiukset. Koko on hieman epäselvä, mutta diadoran kesäkengät on 46, niin ilmeisesti 47 celsius ois passeli. Jalaksen turvakengät näkyy olevan 44 kokoiset ja niitten pohjalliset vastaa tuota diadoran pohjallista. Pirullista kun edes koot ei ole yhteneviä valmistajien välillä, sen ymmärtää että lestit poikkeaa, mutta hankalaa kun kengän sisäpituudetkin ilmoitellaan ihan miten sattuu.

Saakos nuo nyt CRC:ltä halvimmalla? Suomesta kun ei vissiin tuota mallia tarvi haaveilla löytävänsä hyllystä? Hassua sekin, että vissiin NW:n suosituin malli on sellanen, että "ei kannata tuoda suomeen"
    Miulla shimpan kesäkenkinä M182 koossa 47. Tuo on just napakka eikä väliin sovi kuin yksi sukka.
    Nuo Celsiukset on koossa 48 ja niihin sopii ohut sukka + vähän paksumpi merinovillasukka.
    Aiemmin miulla oli shimanot myös koossa 48 ja nuo NW:t on leveämmät ja varvastuntumalla saman pituiset.

Taitaa olla nuo Celsiukset CRC:ssä halvimmat. Ovat näköjään kuukauden takaisesta nostaneet hintaakin 16€.

Ainut mitä nuissa NW:issä kaipaan on tuo vuoren irrotettavuus. Lähinnä sen takia että saisi teippiä tms. tuonne klossin reikiin estämään veden pääsemistä kenkään.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    .. En kyllä kengänpäällisten kanssa enää rupea leikkimään.
    Sillä pitäisit kengät puhtaina ja säilyisivät siten ulkokuosiltaan uudenveroisina. Ei kenkien puhdistamista/pesemistä. Lisäksi toisivat lisää lämpimyyttä.
    Mulla on nämä Celsiuksien päällä. Toimii.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •