HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 122 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 172 222 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Itse tilasin Fenix PD30 R2+laturin+4x1000mAh Li-Ion akut 13.10 täältä:
    www.hkequipment.net

Kyselin eilen tilaukseni statusta s-postitse ja vastaus tuli pikaisesti. Paketti on lähtenyt 16.10, toimitusajaksi luvattiin 10-16 pv. Vaikuttaa aivan asialliselta firmalta. Onkos kukaan muu tilannut tuolta?

Jauno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Itse tilasin Fenix PD30 R2+laturin+4x1000mAh Li-Ion akut 13.10 täältä:
    www.hkequipment.net

Kyselin eilen tilaukseni statusta s-postitse ja vastaus tuli pikaisesti. Paketti on lähtenyt 16.10, toimitusajaksi luvattiin 10-16 pv. Vaikuttaa aivan asialliselta firmalta. Onkos kukaan muu tilannut tuolta?
    Todellinen kapasiteetti niissä on max. 650mah, todennäköisemmin hieman alle siitä. Kuten kaikissa maailman muissa RCR123-akuissa

Eli toiminta-aikaa tulee max. puolet mitä CR123:lla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti

Mistä mua voisi syyttää, kun mulla on tämmöinen?

Mitäs olet Eskimo lyhdystä mieltä? Mulla jo tuollainen roikkuu CRC:n ostoskorissa mutta vielä hieman mietityttää...

Moni review kiittelee valokeilan muotoa hyvinkin leveäksi jolloin pärjännee paremmin ilman erillistä kypärävaloa? Kuinka pitää paloaika-lupaukset kutinsa, 2,5h maximilla -> 8h ecolla?

Tuohon (EUR 250-300,-) hintaluokkaanhan löytyy kyllä paljon muitakin kiinnostavia vaihtoehtoja, lähinnä muodossa L&M Stella 300 (tupla), Exposure Enduro, Nuke Proof Reactor jne.

Mihinköhän sitä kallistuisi..?

Maastoajossa tankovalona voisi valokuvio olla hieman leveämpi, mutta hyvin pärjää. Koskaan en ole ajanut yli kahta tuntia täydellä teholla ja silloin ei ainakaan ole virta vielä loppunut. Kiinnityssysteemi on hyvä varsinkin kun ajossa on kolme pyörää.

Akkukotelo on kerran hajonnut liimaauksistaan ja jouduin teippaamaan sen umpeen.

Tuossa hintaluokssahan on myös Lupinen Tesla.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Mistä mua voisi syyttää, kun mulla on tämmöinen?
    Lähinnä syytän sinua hyvän valon häikäsevyydestä :-) Toimivan näköinen kiinnitys. Mitä mieltä itse olet?

Nyt olisi Evansilla valot -20%. Sieltä saa melko edullisesti Lupinen Teslan: http://www.evanscycles.com/categorie...campaign=email
    Mika Hollström muokkasi tätä : 20.10.2009 at 16.31 Syy: i-kirjain puuttui...
    MH

Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    Mitäs olet Eskimo lyhdystä mieltä? Mulla jo tuollainen roikkuu CRC:n ostoskorissa mutta vielä hieman mietityttää...

Moni review kiittelee valokeilan muotoa hyvinkin leveäksi jolloin pärjännee paremmin ilman erillistä kypärävaloa? Kuinka pitää paloaika-lupaukset kutinsa, 2,5h maximilla -> 8h ecolla?

Tuohon (EUR 250-300,-) hintaluokkaanhan löytyy kyllä paljon muitakin kiinnostavia vaihtoehtoja, lähinnä muodossa L&M Stella 300 (tupla), Exposure Enduro, Nuke Proof Reactor jne.

Mihinköhän sitä kallistuisi..?
    Myös Exposure Maxx-D on aika lähellä, n. 320 euroa. Itselläni on se ja se, että akku on kiinteänä lampussa on kyllä todella iso käytettävyystekijä. Lisäksi tankokiinnitys on aivan loistava. Keila on maastoajoon erittäin hyvä, täysin vailla hot-spotteja ja sopivan laaja. EDIT: Pähkäiltiin viisaampien kanssa, että todellista valovirtaa tulee pihalle n. 600 lumenia ehkä. Valmistaja ilmottaa 960 LEDiltä. Subjektiivisesti voi todeta että tällä näkee erittäin hyvin... =) Reilusti enemmän / fiksumpaa valoa kuin 35 watin sisustushalogeenilla, jolla aiemmin ajelin. Akku (n. 10 Ah) kestää täpöillä n. 3.5h.

Lisäksi potassa on Joystick + White Light ja ko. combo täydentää hyvin tätä Maxx-D:tä.
    Nythän on tullu aika monta uutta mallia 2010 kaudelle, esim. Toro (tankovalo maantiekäyttöön) ja Diablo (tavallaan Joystickin tehoversio).
    Näissä Exposuren lampuissahan on kaikissa se idea, että akku on integroitu ja juuri tämä oli itselläni ostokriteeri. Hyviä arvosteluja ovat myös saaneet.

Terv,
    Tuomas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Hollström Katso viesti
    Nyt olisi Evansilla valot -20%. Sieltä saa melko edullisesti Lupinen Teslan: http://www.evanscycles.com/categorie...campaign=email
    Alessa ei ole kuin pattereilla toimivat valot ja niistäkin vain ne joilla ei ole valmiiksi laskettua tarjoushintaa. pöö...

Mitäs olet Eskimo lyhdystä mieltä? ... Mihinköhän sitä kallistuisi..?
    Useasti olen itseäni onnitellut onnistuneesta valohankinnasta, käyttöä tuli koko viimetalvi, sekä päivittäiset työmatkat, että metsäajelut.
    Kestotestiä akulle en ole kertaakaan suorittanut, kun lumiseen aikaan ei täyttä tehoa tarvi välttämättä edes käyttää.
    Tankokiinnitys on yksinkertainen ja toimiva, akunkiinnitykseen kannattaa laittaa tukevampaa hihnaa, kuin mukana tuleva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OmsiL Katso viesti
    On toimiva, jos Bilteman dynamo on 2,4 wattinen. Mikäli dynamo on kolme wattinen, tarttet myös takavalon. Muutenkin suosittelen saman valmistajan takavaloa, o meinaa tehokas. Ja pyörä on kerrasta laillinen.
    Ei tarvi välittää wattimääristä näillä ledilampuilla, hehkulampuilla ja halogeeneilla tuo pitää ottaa huomioon ettei polta lamppua liian tehokkaalla dynamolla.
    Itsellä on myös cyo ja fly käytössä ja valoa piisaa katukäyttöön riittävästi 3w dynamolla kummastakin lampusta.
    Takavaloina käytän Prisman patterikäyttöisiä superflasheja niin ei tarvi alkaa piuhoja taakse vetämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jauno Katso viesti
    Todellinen kapasiteetti niissä on max. 650mah, todennäköisemmin hieman alle siitä. Kuten kaikissa maailman muissa RCR123-akuissa

Eli toiminta-aikaa tulee max. puolet mitä CR123:lla.
    Joo, sitä vähän arvelinkin. Liian hyvää ollakseen totta. No hyvä diili silti . Heittää nuo ylimääräiset akut taskuun jos haluaa kapasiteettia lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Ei tarvi välittää wattimääristä näillä ledilampuilla, hehkulampuilla ja halogeeneilla tuo pitää ottaa huomioon ettei polta lamppua liian tehokkaalla dynamolla.
    Itsellä on myös cyo ja fly käytössä ja valoa piisaa katukäyttöön riittävästi 3w dynamolla kummastakin lampusta.
    Takavaloina käytän Prisman patterikäyttöisiä superflasheja niin ei tarvi alkaa piuhoja taakse vetämään.
    Mutta esim Petteri Valkoinen ja Bumm itse kehottavat myös takavalon käyttöön silloin, kun käytössä on 3w dynamo. Syynä se, että led kuumenee enemmän ja käyttöikä lyhenee. Tosin ledin käyttöikä on niin pitkä, että se ei liene kovin olennaista. Miksi et muuten hanki Bummin takavaloa pyörääsi, jos kerran käytössä on tehokas dynamo? Mullakin on Schmidtin dynamossa kiinni parhaimmillaan kaksi Cyota ja silti palaa takavalo kirkkaasti.

PS. Tuli tilattua wihdoinkin kunnon valo. Saas nähä mimmonen o.
    Pää edellä risteykseen, jalat edellä pois.

Mutta esim Petteri Valkoinen ja Bumm itse kehottavat myös takavalon käyttöön silloin, kun käytössä on 3w dynamo. Syynä se, että led kuumenee enemmän ja käyttöikä lyhenee. Tosin ledin käyttöikä on niin pitkä, että se ei liene kovin olennaista. Miksi et muuten hanki Bummin takavaloa pyörääsi, jos kerran käytössä on tehokas dynamo? Mullakin on Schmidtin dynamossa kiinni parhaimmillaan kaksi Cyota ja silti palaa takavalo kirkkaasti.

PS. Tuli tilattua wihdoinkin kunnon valo. Saas nähä mimmonen o.
    Joo en ole kovin huolissani ledien käyttöiästä kun se on kuitenkin jotain ihan muuta kuin polttimoilla.
    Käytän itseasiassa iq Cyota tällä hetkellä akuilla (kun on vaan toisessa pyörässä napadynamo) ja vähän isommalla jännitteellä kun manuaali suosittelee eikä se kuitenkaan lämpene ajaessa juuri ollenkaan näillä keleillä. Paikallaan ollessa kyllä lämpeää joten pitemmässä stopissa sammutan sen.
    Manuaalissa lukee että 7.5 volttia ei saa ylittää mutta ei se ainakaan heti ole kärähtänyt vaikka täyteen ladattuna kaksi 18650 akkua syöttää varmaan jotain vähän yli 8 volttia.

Edelux kyllä houkuttaisi mutta kun se on puolet kalliimpi kun Cyo...

6.10. tilaamani epäeettinen merirosvo HA-III SSC P7-C lähti tänään matkaan HK:sta. Ihan vaan tiedoksi toimitusaikoja pähkäileville. Ei sillä, että tuolla on mitään relevanssia tämän hetken tilanteeseen... Ja on mulla kaksikin "vanhaa" Dinotten tunnelmavaloa, joten olen syöttänyt välikättäkin aikanani. En siis väistä peilikuvaani.
    MoreCowbell++

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Maastoajossa tankovalona voisi valokuvio olla hieman leveämpi, mutta hyvin pärjää. Koskaan en ole ajanut yli kahta tuntia täydellä teholla ja silloin ei ainakaan ole virta vielä loppunut. Kiinnityssysteemi on hyvä varsinkin kun ajossa on kolme pyörää.

Akkukotelo on kerran hajonnut liimaauksistaan ja jouduin teippaamaan sen umpeen.

Tuossa hintaluokssahan on myös Lupinen Tesla.
    Ok, kiitokset. Tuossapa tulikin esille yksi kriteeri joka itseltä unohtui mainita, täälläkin kolme pyörää joiden välillä valoa tulee vaihdeltua on daily basis.

Useasti olen itseäni onnitellut onnistuneesta valohankinnasta, käyttöä tuli koko viimetalvi, sekä päivittäiset työmatkat, että metsäajelut.
    Kestotestiä akulle en ole kertaakaan suorittanut, kun lumiseen aikaan ei täyttä tehoa tarvi välttämättä edes käyttää.
    Tankokiinnitys on yksinkertainen ja toimiva, akunkiinnitykseen kannattaa laittaa tukevampaa hihnaa, kuin mukana tuleva.
    Kiitos luottamuksen valamisesta, lähtenee tilaukseen.

Ok, kiitokset. Tuossapa tulikin esille yksi kriteeri joka itseltä unohtui mainita, täälläkin kolme pyörää joiden välillä valoa tulee vaihdeltua on daily basis.

Kiitos luottamuksen valamisesta, lähtenee tilaukseen.
    Hetkeäkään en ole katunut minäkään ko. lampun ostosta. Laturin saa helpoiten toimimaan täkäläisissä oloissa, kun ostaa siihen esim Biltemasta/Class Ohsonilta pöytäradion virtajohdon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Hetkeäkään en ole katunut minäkään ko. lampun ostosta. Laturin saa helpoiten toimimaan täkäläisissä oloissa, kun ostaa siihen esim Biltemasta/Class Ohsonilta pöytäradion virtajohdon.
    Korjaa jos olen väärässä mutta eikö riitä että hankkii vain adapterin Uk-> Europe vai onko tuo johdon vaihtohomma pakollinen operaatio, että saa virtaa?

Adaptereilla hoituu. Omalleni näytin vähän sahaa, oli pyöreä ja maadoitettu.
    Nyt laturi istuu hyvin.
    edit : Tarkoitin siis tuota DX:n valoa ja laturia.
    AimoS muokkasi tätä : 21.10.2009 at 11.40

Hopen laturissa on MUKANA brittiadapteri, mutta kun sen ottaa pois ja tuikkaa reikään radion/partakoneen tms. virtajohdon on paljon helpompaa.

Siis tällainen.

Mä aikanaan Light&Motion ARC xenonin laturiin vaihdoin tietokoneen näytön virtajohdon kun brittimallinen pistoke oli kanssa... nuo harvemmin ovat ongelma. aina joku piuha sopii.

Iglumies jo valaisikin asiaa. Tällä kertaa oli edullisempi vaihtoehto ostaa johto kuin adapteri Laturin adapteri oli muuten jonkin verran tiukassa...

Smart Alloy 10W

Onko kokemuksia kyseisestä valosta kenelläköön?
    Hakusessa olisi hyvä valo joka ei maksaisi kumminkaan ihan mielettömästi.
    Vai onko muita vaihtoehtoja olemassakaan kuin DX:n valo?

Jopo Juoppo Guest
    On toimiva, jos Bilteman dynamo on 2,4 wattinen. Mikäli dynamo on kolme wattinen, tarttet myös takavalon. Muutenkin suosittelen saman valmistajan takavaloa, o meinaa tehokas. Ja pyörä on kerrasta laillinen.

Itse valosta vielä. Kyseinen valohan on senso plus eli siinä tunnistaa hämärän automaattisesti (senso) ja jää palamaan liikennevaloihin tms. pysähdyttäessä (plus). Mutta toí valo on 40 luxia. Samasta valosta on olemassa myös 60lux versio, jonka tunnistaa siitä, että siinä on kokonaan kirkas linssi. Mulla on molemmat ja suosittelen kirkaslasista, sillä se näyttää pidemmälle, on hivenen kirkaampi valokeila, mutta toisaalta ei näytä valoa aivan pyörän eteen.
    Esim. tää: http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0
    Tässä on edelleen plus ja senso sekä katkaisin napadynamoa varten, mutta selkeesti kirkkaampi ja näkee pidemmälle. Kato täältä kuvia eri dynamovalojen valokeiloista löytyy molemmat versiot Cyosta.

Pidä muuten kuitti tallessa. Noista "Nothing but light" valoista eli Cyot ja IQ Flysta on lähtenyt joillakin led-polttimo irti ja sitä ei oikein voi ite korjata, jos ei oo alan miehiä tai naisia. Mulla on tässä kädessä yx puoli vuotta vanha IQ FLY, josta toi polttimo on irti, eikä valo enää toimi. Olis saanu uuden takuuseen, mut ne olis halunnu tän valon tietty takas valmistajalle. Halusin kuitenkin itse viritellä siihen vähän tehokkaampaa lediä ja pidin lampun. Nää valot ei oikein tykkää kovista maantie- ja hybridirenkaista ja niiden aiheuttamasta rytyytyksestä.
    Nyt mulla on hybridissä saman valmistajan Lumotec ledi, jolla näkee jotenkuten. Näissä valoissa ei oo muuten katkaisijaa eli on ihan aina pyörän liikkuessa päällä.
    Laitoin tilaukseen (Bike24) ton ehdottamani version. Siinä miellytti tuo ”lähivalo” ominaisuus – tiedostin kyllä sen ”syövän” muuta kantamaa tuohon 60 lx verrattuna.
    Hieman tuo valon hämäräautomatiikka arveluttaa, mutta päädyin kuitenkin siihen, kun hinta ilman sitä oli kympin tai pari korkeampi(!) Ei olisi haitaksi jos valo palaisi jo päivähämärissä…

Tiedustelin valmistajalta tuon yhteensopivuuden ja kuten arvelinkin, niin toimii mainiosti kunhan ei lisäile takavaloa kuormaan mukaan:

Valmistajan terveiset kyselyyn:
    Hi xxx
    Your assembly will work fine when you only use a headlamp. The headlamp is made for 6V / 2,4W. In Germany normally hub dynamos (6V / 3W) are used to meet the traffic regulations. 0,6 W takes the rear light.
    If you also connect a dynamo-driven rear light to the 6V/2,4W dynamo, the head lamp will not be as bright as it could be. But it will also work.
    In case you have further questions please contact us again.
    Best regards

Silke

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Hieman tuo valon hämäräautomatiikka arveluttaa, mutta päädyin kuitenkin siihen, kun hinta ilman sitä oli kympin tai pari korkeampi(!) Ei olisi haitaksi jos valo palaisi jo päivähämärissä…
    Teknisesti toi hämäautomatiikka on täysin toimiva. Kun ajaa esim. kirkkaana kesäpäivänä hämärään tunneliin, valo syttyy. Enkä ole vielä löytänyt saksalaisilta tai enkkulaisilta foorumeilta ketään, jolla toi olis hajonnut.

Oon ite aatellu, et jos seuraava dynamovalosarja hybridiin olis toi Diva eli takajarruvalolla varustettu tsydeemi. Olishan se hyvä lisä pyörässä olla jarruvalo, kun joutuu usein ajaan autoteillä.

Laitoin DX:n lampun tilaukseen, saas nähdä milloin ja mitä tulee . Ajattelin kuitenkin jättää kypäräänkin lampun, olen huomannut, että pää hakkaa paljon vähemmän risuihin sun muihin kun näkee vähän katseenkin suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Ajattelin kuitenkin jättää kypäräänkin lampun, olen huomannut, että pää hakkaa paljon vähemmän risuihin sun muihin kun näkee vähän katseenkin suuntaan.
    Itse olen todennut, että se on mukavampaa aja kun näkee katseenkin suuntaa. Jos katsoo sivulle esim. hakiessa ajolinjaa tai pidemmälle katsoessa.

Tuommonen http://www.fenixvalaisimet.fi/src/tk30_0i.jpg kera bikemountin lähti tilaukseen tänään. Testiraporttia pukkaa ens viikolla.
    Aja tunti - rassaa kaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiillosmakkara Katso viesti
    Tuommonen http://www.fenixvalaisimet.fi/src/tk30_0i.jpg kera bikemountin lähti tilaukseen tänään. Testiraporttia pukkaa ens viikolla.
    Varmaan on mahtivalo! Pistähän sitten raporttia kehiin. On kyllä aika pitkä pulikka stongaan kiinnitettäväksi! Asenne kohdillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Varmaan on mahtivalo! Pistähän sitten raporttia kehiin. On kyllä aika pitkä pulikka stongaan kiinnitettäväksi! Asenne kohdillaan.
    Ahps, katos vaan, en osannu linkittää sittenkään oikein - tarkoitus oli linkittää sivulle, jossa tuo koko helahoito on esitelty. Siis joo, tossa kuvassa se on pidempänä versiona (tupla-akutus). Yhdellä akulla pituus on kuitekin n. 15 cm, eli ihan ok koko stongaan kiinnitettäväksi - tietty lyhyempänä versiona max tehot tippuu, samoin käyttöaika. Tossa kuvatusta combon ideasta: http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_tk30.htm#

Mulla meni Fenixin Bikemount rikki Tai ei se nyt niinkään rikki mennyt, mutta liitoskohdan liimaus petti. Nyt se on korjattu väliaikaisesti nippusiteellä. Ei olis tullu mieleen, että tuossa telineessä on liimaakin. Pitäkääs nipareita mukana.

Mulla meni Fenixin Bikemount rikki Tai ei se nyt niinkään rikki mennyt, mutta liitoskohdan liimaus petti. Nyt se on korjattu väliaikaisesti nippusiteellä. Ei olis tullu mieleen, että tuossa telineessä on liimaakin. Pitäkääs nipareita mukana.
    Roger that. Kiitti vinkistä - pitää tarkkailla tuota mahdollista vikaa ensitesteissä ja antaa bikemountille kunnolla sikaa, notta pettää sitten varmasti takuuaikana jos on pettääkseen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •