On toimiva, jos Bilteman dynamo on 2,4 wattinen. Mikäli dynamo on kolme wattinen, tarttet myös takavalon. Muutenkin suosittelen saman valmistajan takavaloa, o meinaa tehokas.

Ja pyörä on kerrasta laillinen.
Itse valosta vielä. Kyseinen valohan on senso plus eli siinä tunnistaa hämärän automaattisesti (senso) ja jää palamaan liikennevaloihin tms. pysähdyttäessä (plus). Mutta toí valo on 40 luxia. Samasta valosta on olemassa myös 60lux versio, jonka tunnistaa siitä, että siinä on kokonaan kirkas linssi. Mulla on molemmat ja suosittelen kirkaslasista, sillä se näyttää pidemmälle, on hivenen kirkaampi valokeila, mutta toisaalta ei näytä valoa aivan pyörän eteen.
Esim. tää:
http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0
Tässä on edelleen plus ja senso sekä katkaisin napadynamoa varten, mutta selkeesti kirkkaampi ja näkee pidemmälle. Kato
täältä kuvia eri dynamovalojen valokeiloista löytyy molemmat versiot Cyosta.
Pidä muuten kuitti tallessa. Noista "Nothing but light" valoista eli Cyot ja IQ Flysta on lähtenyt joillakin led-polttimo irti ja sitä ei oikein voi ite korjata, jos ei oo alan miehiä tai naisia. Mulla on tässä kädessä yx puoli vuotta vanha IQ FLY, josta toi polttimo on irti, eikä valo enää toimi. Olis saanu uuden takuuseen, mut ne olis halunnu tän valon tietty takas valmistajalle. Halusin kuitenkin itse viritellä siihen vähän tehokkaampaa lediä ja pidin lampun. Nää valot ei oikein tykkää kovista maantie- ja hybridirenkaista ja niiden aiheuttamasta rytyytyksestä.
Nyt mulla on hybridissä saman valmistajan Lumotec ledi, jolla näkee jotenkuten. Näissä valoissa ei oo muuten katkaisijaa eli on ihan aina pyörän liikkuessa päällä.
Kirjanmerkit