ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 117 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

WHL82 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Se vaatii yhden kappaleen heijastavaa materiaalia, ja pikkasen liimaa. Tollasta peilinomaista muovia saa motonetistä kympillä suht ison arkin. Tekeminen kaikkineen kestää noin 5min
    Etuna tossa on myös hajavalon lisääntyminen huomattavasti fillarin edessä
    Nyt alkoi hiukkasen kiinnostaa tämä lampun tuunaaminen Pitäisi vaan ensin saada lamppu kotiin.

Mulle on jäänyt käsitys, että tuo DX:n lamppu kävisi aika kuumana, siis kun sitä pitää paikallaan. Lämpiääkö tuo heijastin paljonkin? Mietin vain, että viittiikö mitään muovia ja liimaa laittaa, jos heijastin kuumenee runsaasti.

Virittely vois olla ihan järkevää, koska enimmäkseen tulee ajeltua muiden ulkoilijoiden seassa. Samanlaista hyvin leikattua valokuviota käytetään esim. autojen xenon-valojen kanssa.

Kävikös Lupinen kypäräteline tuohon DX:n halpaan kopioon? Vai mitä kypärätelinettä arvon raati on käyttänyt?
    En omista ko tuikkua, mutta kyllä sen pitäis käydä ihan 1:1...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Kävikös Lupinen kypäräteline tuohon DX:n halpaan kopioon? Vai mitä kypärätelinettä arvon raati on käyttänyt?
    Halpa kopio kiinnitetään tietty mukana seuraavalla gummilenkillä. Siis samalla, jolla lamppu laitetaan kiinni tankoon. Ainakin tiekäytössä kestää. Lyhyen johdon takia laitoin akunkin nippusiteillä kypärään. Yllättävän käyttökelpoinen jos kypärä ei itsessään ole törkeän painava eli niskalihakset ei tykkää kyttyrää.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti
    Nyt alkoi hiukkasen kiinnostaa tämä lampun tuunaaminen Pitäisi vaan ensin saada lamppu kotiin.

Mulle on jäänyt käsitys, että tuo DX:n lamppu kävisi aika kuumana, siis kun sitä pitää paikallaan. Lämpiääkö tuo heijastin paljonkin? Mietin vain, että viittiikö mitään muovia ja liimaa laittaa, jos heijastin kuumenee runsaasti.
    Ei se niin paljoa kuumene, ellet pidä sitä päällä sisätiloissa tuntitolkulla. Ajaessahan toi ei juuri lämpene

Ei se niin paljoa kuumene, ellet pidä sitä päällä sisätiloissa tuntitolkulla. Ajaessahan toi ei juuri lämpene
    Oletkos käyttänyt tuohon liimaamiseen jotakin liimaa mikä kestää lämpöä, vai ihan tavis pikaliimaa?

mutanaama Guest
    Liiman valintakriteerinä ollut saatavuus, kaikki käy, mikä pitää. Araldiittiä vaan sattu olemaan laatikossa

Se vaatii yhden kappaleen heijastavaa materiaalia, ja pikkasen liimaa. Tollasta peilinomaista muovia saa motonetistä kympillä suht ison arkin. Tekeminen kaikkineen kestää noin 5min
    Etuna tossa on myös hajavalon lisääntyminen huomattavasti fillarin edessä
    Tuon vois värkätä omaankin lampuun. Turhaan metsässä valoa menee kuusten latvoihin ja maantiellä taivaisiin. Kaikki minkä saa sieltä käännettyä mustaan isänmaahan on plussaa.

Omat puolensa tuossakin. Itse arvostan sitä, että näen myös polun yläpuolella roikkuvat oksat mahdollisimman hyvin ja aikaisessa vaiheessa.

tv. nimim. "kuusenoksan isku vasten kasvoja ja vähän muutakin"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Omat puolensa tuossakin. Itse arvostan sitä, että näen myös polun yläpuolella roikkuvat oksat mahdollisimman hyvin ja aikaisessa vaiheessa.

Minä arvostan aika paljon kypärävaloa tankovalon lisänä
    Mutta jos haluaa elämään lisää jännitystä, niin antaa palaa yhdellä valolla
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

Tää valoasia lähtee niiiin helposti käsistä...

En aja maastossa(juuri lainkaan), mutta tuosta tuli heti mieleen, että näkee paremmin ansalangat yms.(joihin en henk.koht. ole edes koskaan törmännyt). Ja tuli heti pervo ajatus tilata saman tien kaksi lamppua, lähi- ja kaukovalo. Liikun pääasiassa suht hyvin valaistuilla klv:illä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Minä arvostan aika paljon kypärävaloa tankovalon lisänä
    Mutta jos haluaa elämään lisää jännitystä, niin antaa palaa yhdellä valolla
    Kyllä se kypärävalo on aika hyvä, ellei ehdoton lisä, varsinkin maastossa ajamiseen siis. Itse rymistellyt nyt tangossa ja kypärässä Marwi P7 conversionit, jota nyt saa myös valmiiksi kasattuna(EDIT: tällä hetkelle tosin toimitusaika saattaa olla jokusen viikon, johtuen komponenttien saatavuusvaikeudesta, ja kalliimpihan tämä on mitä DX-valo): http://www.el34world.com/Misc/bike/BikesLights1.htm
    Tosin tulliriski tuossa sitten, mutta osina kun tilaa ja itse kasaa niin ei tarvi tulleja/alvia maksaa Eikä ole tarvinnut säätää linssien kanssa, valokuvio on paljon tasaisempi mitä DX:n tuikussa: http://www.el34world.com/Misc/bike/BeamShots1.htm Vastaan tulijoiden häikäisykään ei ole mietityttänyt, kun valon saa suunnattua alas helposti ajaessa, eikä silti pahimmissakaan ryminöissä pääse liikkumaan, sivuttaissuuntainen säätö löytyy myös ja kädellä liikkuu sekin, mihin veikkaan että tuo DX:n kuminauha ei ehkä pysty. Niin saahan tuommoisen DX:n valoonkin, maksaa tosin posteineen tankoteline ja kypäräteline noin 30$. Pitää mainostaa kun itse olen ollut tyytyväinen

mutanaama Guest

Eniten sitä valoa edessä ja alhaalla kaivataan, heijastuu siitä maasta valoo niihin oksiin melkosesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilde Katso viesti
    Itse rymistellyt nyt tangossa ja kypärässä Marwi P7 conversionit, jota nyt saa myös valmiiksi kasattuna...
    Eikä ole tarvinnut säätää linssien kanssa, valokuvio on paljon tasaisempi mitä DX:n tuikussa: http://www.el34world.com/Misc/bike/BeamShots1.htm
    Harmi että noiden kuvien perusteella ei voi arvioida (Marwi P7 ja DX2 P7 välillä) valokuvioiden tasaisuutta ja valon kantomatkaa.

Marwi oli kuvissa hölmösti laitettu valaisemaan selvästi lähemmäksi, jolloin se näytti tehokkaammalta siinä 10 m etäöisyydellä ja huonolta siellä 19,2 m päässä. DX taas oli sopivasti tähdätty kuvauskohteeseen nähden. Lähellä hieman vähemmän ja siellä "maalissa" sitten sopivasti valoa. Tuohon 10 m päähänhän sopii parhaiten valaisemaan toinen valo, pienemmällä teholla tai laajemmalla kuviolla.

Kyllä tuo Maewikin varmaan ihan ok valo on, mutta ei voi sanoa olevan tasaisempi valo tai pidempi heittomatka, ainakaan esitetyn näytön perusteella.

[QUOTE=WHL82;1253707]Tuli äskettäin ostettua Led Lenser P7 pyörätelineen kanssa. Teline tuntuisi olevan ihan laadukas, lamppu pysyy aika tiukasti telineessa, ainakin näin uutena. P7:n teho (170 lumenia) tuntuu riittävän normaaliin cruisailuun. Jotkut ulkoilijat jäivät tänään ihmettelemaan tuota P7:n tuottamaa valoa

Jokos olet kokeillut Led Lenserisi valotehoa ja soveltuvuutta ajovaloksi metsäpoluilla? Olen ajatellut lampukseni kahta pientä Lenserin lamppua tai vaihtoehtoisesti yhtä P7:ää. Valmistajan antamien tietojen mukaan tuossa P7:a on melkein kaksinkertainen valonvoimakkuus pienenpiinsä nähden ja leveämpi valokeila.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti
    Tuli äskettäin ostettua Led Lenser P7 pyörätelineen kanssa. Teline tuntuisi olevan ihan laadukas, lamppu pysyy aika tiukasti telineessa, ainakin näin uutena. P7:n teho (170 lumenia) tuntuu riittävän normaaliin cruisailuun. Jotkut ulkoilijat jäivät tänään ihmettelemaan tuota P7:n tuottamaa valoa

Olen tilannut kehutun DX:n lampun, saas nähdä miten muut ulkoilijat reagoivat siihen

Äsköiseen viestiini iski "härö". Yritys kaksi.

Jokos olet kokeillut Led Lenserisi valotehoa ja soveltuvuutta ajovaloksi metsäpoluilla? Olen ajatellut lampukseni kahta pientä Lenserin lamppua tai vaihtoehtoisesti yhtä P7:ää. Valmistajan antamien tietojen mukaan tuossa P7:a on melkein kaksinkertainen valonvoimakkuus pienenpiinsä nähden ja leveämpi valokeila.

Aamulla tuli uudistettua Tesla kopio kypärävaloja ja MTE SSC P7 tangossa. Erittäin positiiviset fiilikset jäi molemmista valoista. Ihmiset pomppi pois alta ja autot antoivat hyvinkin auliisti tilaa suojateitä ylittäessä, varsinkin jos vähän suuntasi spottia autojen suuntaan.

Tänään saapui vihdoin myös itselleni tuo DX Tesla postissa, tilaus lähti vetämään 24.9. joten hetkenaikaa joutui odottelemaan

Akkupaketin olivat näjemmä paketoineet hyvinkin tiiviisti kutistesukkaan. Tätä ei vissiin kaikissa (aikaisemmissa?) versioissa oltu tehtaalla vielä tehty? Ainoastaan tuonne johdon läpivientiin pitänee tilkka kuumaliimaa tuikata niin sitten pitäs olla vesitiiviskin...

Muuten ei mitään ihmeellisyyksiä ilmenny, muutakuin että olihan tua pienempi ku mitä osas odottaa Kirkas se näyttää olevan ku mikä, mutta tänään pitänee käydä metsissä tarkastamassa miten hyvin piisaa...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    ilmeisesti kinuskit tilaa milloin mistäkin saa halvalla noita p7 ledejä sillä tässä ko. kaverin mallissa on ilmeisesti huonomman luokan binin p7 sillä valoteho on ei ihan puolet huonompi mutta melkein kuin minun lampussani sekä itse valo vihertää kun minulla on lähes valkoista valoa.
    Tänään saapui tuo otsapannallinen versio. Valo on punertavaa, ja väriltään se vastaa P7-ledisiä fikkareita, jotka hankin viime syksynä. Ensimmäisen Tesla-kopioni valo on vihertävämpi ja sanoisin sitä hieman kirkkaammaksi. Se myös kuumenee nopeammin.

Akku oli uudessa pussukassa, joka lienee tarkoitettu vyölle kiinnitettäväksi. Sitä ei enää saa kietaistua stemmin ympärille, kuten aiemman mallin. Ehkä tuon kamelin olkahihnaan kuitenkin saa kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Tänään saapui tuo otsapannallinen versio. Valo on punertavaa, ja väriltään se vastaa P7-ledisiä fikkareita, jotka hankin viime syksynä. Ensimmäisen Tesla-kopioni valo on vihertävämpi ja sanoisin sitä hieman kirkkaammaksi. Se myös kuumenee nopeammin.

Akku oli uudessa pussukassa, joka lienee tarkoitettu vyölle kiinnitettäväksi. Sitä ei enää saa kietaistua stemmin ympärille, kuten aiemman mallin. Ehkä tuon kamelin olkahihnaan kuitenkin saa kiinni.
    jep.
    tänään saapui tälläinen http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29069 ja tuossa fikkarimallissa on tosiaan punertavampi sävy kuin dx lampussani mutta valoteho oikeastaan aika sama. tai no ehkä tuo fikkarimalli tuntuu valoisammalta sillä siinä on suurempi spottialue joka tietenkin tekee valosta "kirkkaamman". ei ollenkaan huono ostos tuo fikkari.
    sen verran tietenkin purin tuotakin atomeiksi etten sillä nyt kuitenkaan sukeltamaan lähtisi mutta uimaan ehkä (eli akkujen puolella on tupla o-renkaat mutta heijastimen puolella vain yksi.)
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Tänään saapui tuo otsapannallinen versio.

Juup. Kyllä kiinanpojilla on vaihteleva varustelu. Oma otsapannallinen saapui viisi päivää sitten (tilattu 21.9). Mun kappaleessa akkupussin suukappale on niin pitkä että menee stemmin ympärille. Lisäksi siinä on ne muoviklipsut McGyver-kiinnityksiä varten, aivan kuten DX:n kuvassa.

Valo on mun silmään valkoista.

Silti, DX:n tuikulla sai ihan tarpeeksi respektiä työmatkalla.

- R

jep.
    tänään saapui tälläinen http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29069 ja tuossa fikkarimallissa on tosiaan punertavampi sävy kuin dx lampussani mutta valoteho oikeastaan aika sama. tai no ehkä tuo fikkarimalli tuntuu valoisammalta sillä siinä on suurempi spottialue joka tietenkin tekee valosta "kirkkaamman". ei ollenkaan huono ostos tuo fikkari.
    sen verran tietenkin purin tuotakin atomeiksi etten sillä nyt kuitenkaan sukeltamaan lähtisi mutta uimaan ehkä (eli akkujen puolella on tupla o-renkaat mutta heijastimen puolella vain yksi.)
    Faija tilasi kans just tuommosen varasukellusvaloksi kuukausi sitten. Pari viikkoa odoteltiin toimittajaa, jonka jälkeen se on ollut " Processing - Contact us for the latest update." -tilassa. Viikko sitten pistin tiedustelua, että mikä uittu maksaa, mutta ei ole tullut vastausta. Alkaa kuulemma kärsivällisyys loppua...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mc_Mursu Katso viesti
    Faija tilasi kans just tuommosen varasukellusvaloksi kuukausi sitten. Pari viikkoa odoteltiin toimittajaa, jonka jälkeen se on ollut " Processing - Contact us for the latest update." -tilassa. Viikko sitten pistin tiedustelua, että mikä uittu maksaa, mutta ei ole tullut vastausta. Alkaa kuulemma kärsivällisyys loppua...
    tossakin omassa lampussa meni tilauksesta saapumiseen noin 3vk 2päivää kaikkinensa..

jep.
    Itseäkin alkoi kiinnostaa mainitun valon hankkiminen. Jokunen kysymys:

- Mitkä moodit löytyvät lampusta? (DX ilmoittaa sivuillaan Hi-Med-Low, mutta pakkauksen kuvassa näkyy olevan myös strobo?)
    - Paloajaksi ilmoitetaan 3,5h. Millähän teholla? Onko sulla kokemusta paloajoista?
    - Menikö tulleja/Alv?
    - Mitä mieltä olet laadusta?
    - Millainen takuu?

Turha se ton dx:än kanssa on hermojaan menettää, tavarat tulee kun on tullakseen. Välillä kestää ja välillä ei. 5 vk sisään on kuitenkin kaikki paketit tänne löytäny perille

WHL82 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putkikameli Katso viesti
    Äsköiseen viestiini iski "härö". Yritys kaksi.

Viikonloppuna tuli testattua valoteho pimeällä polulla. Ihan mukavasti tuosta valoa lähtee, valokuvion pikasäätö on ihan kätevä. Jos metsässä haluaa "kunnolla" nähdä, niin noita vois olla vaikka kaksin kappalein, mutta yksikin riittää varsin pitkälle.

Suosittelisin hankkimaan P7:n ja katsomaan riittääkö yhden teho sun käyttöön. Mun mielestä toi P7 on oikein mukava taskulamppu, mutta aika hintavia noi Led Lenserit ovat.

Netissä oli jossakin juttua, että valmistaja ei suosittele akkujen käyttöä lampuissa, mutta oman lampun mukana tulleissa manuaaleissa ei ollut mitään mainintaa kyseisestä asiasta. Akkuja alan käyttää heti kun alkuperäiset patterit hyytyvät.

Jos jotakin kiinnostaa P7, niin täällä on se on alessa: http://www.scandinavianoutdoorstore....valaisimet/p7/
    Pyörätelinekin on varsin edullinen, 3,90 €.

Kallishan toi on jos vertaa DX:n tuotteisiin, mutta elämä on!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Itseäkin alkoi kiinnostaa mainitun valon hankkiminen. Jokunen kysymys:

- Mitkä moodit löytyvät lampusta? (DX ilmoittaa sivuillaan Hi-Med-Low, mutta pakkauksen kuvassa näkyy olevan myös strobo?)
    - Paloajaksi ilmoitetaan 3,5h. Millähän teholla? Onko sulla kokemusta paloajoista?
    - Menikö tulleja/Alv?
    - Mitä mieltä olet laadusta?
    - Millainen takuu?
    moodit ovat hi, med, low, off ja kyllä minullakin paketissa lukee vielä tuo strobo joka on onneksi pois
    tuo "fillari" dx lamppu neljällä akulla kestää noin ~3h täysillä joten kun tuo sukellus paketti sisältää vain kaksi 2200mah akkua niin kesto lienee ainakin puolet eli jotakin tunnin ja puolentoista välillä (en ole testannut vielä tarkkaa kestoa)
    ei mennyt tulleja eikä alveja.
    laatu on ulkoisesti todella hyvä eli tuntuu vankalta ja näyttää hyvältä mutta itse ledin heijastimen viimeistelemättömyys aiheuttaa pienen miinuksen sisäosien laadukkuuteen mutta mitään valittamisen aihetta ei kyllä ole ja kuten jo aiemmin mainitsin niin sukellus käyttöön en tuota lamppua ehkä ostaisi kun vaikuttaa siltä ettei etupään ainoa o-rengas jaksa ehkä ihan niitä sukelluspaineita kestää mutta aivan varmasti kestää perus roiskeveden yms
    takuu lienee tuolle käytännössä sama kuin että toimii niin kauan kun toimii ja jos menee rikki niin voit yrittää saada jotain korvauksia honk ongista mutta itse tekisin mieluummin niin että jos tuo lamppu menee rikki niin dealerextremestä saa noita tismalleen samoja varaosia todella halvalla joten helpompaa on jotakin rikki mennessä tilata vain uusia osia
    fsol77m muokkasi tätä : 12.10.2009 at 21.36

moodit ovat hi, med, low, off ja kyllä minullakin paketissa lukee vielä tuo strobo joka on onneksi pois
    tuo dx lamppu neljällä akulla kestää noin ~3h täysillä joten kun tuo sukellus paketti sisältää vain kaksi 2200mah akkua niin kesto lienee ainakin puolet eli jotakin tunnin ja puolentoista välillä (en ole testannut vielä tarkkaa kestoa)
    ei mennyt tulleja eikä alveja.
    laatu on ulkoisesti todella hyvä eli tuntuu vankalta ja näyttää hyvältä mutta itse ledin heijastimen viimeistelemättömyys aiheuttaa pienen miinuksen sisäosien laadukkuuteen mutta mitään valittamisen aihetta ei kyllä ole ja kuten jo aiemmin mainitsin niin sukellus käyttöön en tuota lamppua ehkä ostaisi kun vaikuttaa siltä ettei etupään ainoa o-rengas jaksa ehkä ihan niitä sukelluspaineita kestää mutta aivan varmasti kestää perus roiskeveden yms
    takuu lienee tuolle käytännössä sama kuin että toimii niin kauan kun toimii ja jos menee rikki niin voit yrittää saada jotain korvauksia honk ongista mutta itse tekisin mieluummin niin että jos tuo lamppu menee rikki niin dealerextremestä saa noita tismalleen samoja varaosia todella halvalla joten helpompaa on jotakin rikki mennessä tilata vain uusia osia
    Dänks

Välihuomiona ettei vaan mene sekaisin, niin Led Lenserin 'P7' mallinimen omaavalla lampulla ei ole mitään tekemistä esim DX:ssä myytävien lamppujen kanssa joista löytyy tehokas 'P7' ledi.

Luin, että se strobo moodi on piilotettu ovelasti. Pitäis rupee välkkyy, kun low -> high alle 1s tai Stand-By -> High alle 1s.

Kävin nyt iteki testaa tätä DX:n "fillarilamppua", versio missä on otsaremmitellinki matkassa - josta tein kypärään lampulle telineen.
    Vaikea saada valotehoa kuvaan, mutta riittää enemmän kuin hyvin omaan käyttööni. Kivituhkabaana on noin kolme metriä leveä ja paikalla oli pikkopimeää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •