FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 116 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 216 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Korjaanpa tuota hieman. Vertasin äsken uudestaan noita ja DX:än valo on kellertävämpi kuin TK11:sta, mutta vihertävää sävyä en mielestäni havaitse.
    Katso oikein tarkasti ja suoraan kohti, niin kyllä eron huomaa.

En mä tiiä... Katsokaapa te, kun mun mielestä toi on enemmän kellertävä..

Still rides with 26er

Kyllä DXTesla on enemmän kellertävä.

DX-valoissa on kyllä eroja. Minulla on niitä kaksi, ja toinen niistä on selvästi kellertävä. Niiden valossa ei kyllä ole mitään vihertävää. Molemmissa on sunnilleen saman verran valotehoa, mutta todellinen valomäärä lumeneissa on pikemmin 500 kuin 900. On ehkä hiukan enemmän valoa kuin 20W Silvassa (xenon-poltin 450 lumen).

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Eli toi on sitä perustasoa, koska TK11:sta on kyllä ihan ihan valkoinen?
    Still rides with 26er

Tekisi mieli tilata toinen DX valo ja sopivasti on tullut tuo kypärämalli myyntiin. Mitenkäs, onko tuossa pidempi piuha akulle kuin siinä aikaisemmassa tankomallissa, niin että akun saisi esim remppuun jemmattua, vai pitääkö siihen rakentaa jatkokappale? Pysyykö tuolla pannalla valo kypärässä kiinni vai millaisia ratkaisuja jengi käyttää? Mielelläni näkisin kuvia kiinnitysratkaisuista
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

En tiedä saatko selvää näistä kuvista, mutta tuossa on oma kypärä "viritys" eli käytänössä tuo lamppu isomalla rinkulalla kiinni kypärässä ja kypärä ja lampun välissä on vähän random kumia tukemassa ja suojaamassa. Akku on kiinni repun olkaimessa eikä näin haittaa ajamista..
    Still rides with 26er

Tarpeeksi hyvin. Testasin samaa viritystä pienemmällä renkaalla ja hyvältä ratkaisulta vaikuttaa. Simppeli. Luulen ettei tuolle pannalle tule mitään käyttöä. Samalla tuli testattua akkupaketin piuhan pituutta ja kyllähän tuo riittää repun ylätaskuun hyvin, tai olkaimeen. Tietysti joku ½ metriä piuhaa ei olisi pahitteeksi, helpottaa pukemista/riisumista. Tilaukseen meni.

Jotenkin olet tutun näköinen, onko me tavattu jossain?
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Huomenna sunnuntaina TV2 klo 8:20. Siellä pompitaan seuraavaksi
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PasiK Katso viesti
    Mulla oli status shipped aika nopeasti, mutta kesti yli viikon ennenkuin Hongkongin posti oikeasti laittoi sen liikkeelle.
    Näköjään oli eilen lähtenyt paketti oikeasti liikkeelle eli vajaat kolme viikkoa sitä leipoivat jossain..

Olen kaavaillut maastomenijääni valoksi Led Lenserin lamppua, josta minulla on aiemmin hyvää kokemusta. Kuitenkin hieman epäilyttää tuo ko.merkin oma pyörään tarkoitettu valoteline. Onko teillä kokemusta pysyykö lamppu tuossa telineessä patikossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putkikameli Katso viesti
    ...Kuitenkin hieman epäilyttää tuo ko.merkin oma pyörään tarkoitettu valoteline. Onko teillä kokemusta pysyykö lamppu tuossa telineessä patikossa?
    Pysyy ainakin P7 hyvin siinä telineessä kun tulee niin tiukalle. Siitä saa myös väsättyä kätevän kypärätelineen. Laittelin sellaisen Motonetistä tekemälleni 20euron heräteostokselle. Siinä näyttäisi olevan Cree-ledi ja valoa antaa suurin piirtein saman verran kuin P7, mutta on kevyempi. Eli halpa kiinalainen, mutta ihan kohtuu hyvä työnjälki ja oikein koneistettu runko.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jäck Katso viesti
    ...Mitenkäs, onko tuossa pidempi piuha akulle kuin siinä aikaisemmassa tankomallissa...
    Ei taida olla.
    Att inte cykla är att gå för långt

Jospa siihen tankomalliinkin olisi huomattu lisätä pidempi piuha... Sen näkee kun saapuu joskus. Tilaus lähti tänään lopulta eteenpäin, kun näytti että olisi jopa hyllyssä tavaraa.
    Kypärään sitten tehovaloksi, kun pidikekin on jo tullut hankittua.

Ohjaustankoon tuli hetki sitten valoksi tämä :
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=41147

Ohjaustankopidike, Kypäräpidike ja otsalamppupidike. Valoa 240 lumenia. Pyöräteillä noin 80 - 100 lumenia, riittää ~ 30 tuntia. Pimeällä tiellä noin tupla (arvio) riittää ~ 8 tuntia ja maksimi sitten noin 3 tuntia.

Pikakokeilulla tuo 8 tunnnin kestoinen riittää pimeällä tiellä ajamiseen. virtalähteenä toimii 4 kpl AA-kokoisia akkuja / paristoja.

Voin suositella.

Tuo tuli hankittua, kun se DX:n valo on aika ylitehokas tielle, ainakin jos on jonkinlaista katuvalaistusta.

WHL82 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putkikameli Katso viesti
    Olen kaavaillut maastomenijääni valoksi Led Lenserin lamppua, josta minulla on aiemmin hyvää kokemusta. Kuitenkin hieman epäilyttää tuo ko.merkin oma pyörään tarkoitettu valoteline. Onko teillä kokemusta pysyykö lamppu tuossa telineessä patikossa?
    Tuli äskettäin ostettua Led Lenser P7 pyörätelineen kanssa. Teline tuntuisi olevan ihan laadukas, lamppu pysyy aika tiukasti telineessa, ainakin näin uutena. P7:n teho (170 lumenia) tuntuu riittävän normaaliin cruisailuun. Jotkut ulkoilijat jäivät tänään ihmettelemaan tuota P7:n tuottamaa valoa

Olen tilannut kehutun DX:n lampun, saas nähdä miten muut ulkoilijat reagoivat siihen

Meneeköhän jo överiksi jos laittaa tankoon kaksi dx-teslaa ja kypärään Lupinen Teslan.

Lupine on jo ja 1 DX tesla on matkalla. Mietin vaan että pitäskö tilalta vielä toinen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti
    Olen tilannut kehutun DX:n lampun, saas nähdä miten muut ulkoilijat reagoivat siihen
    Ne varmaan kehuu maasta taivaaseen sun hienoa lamppua tyyliin: "Mahtava Lupinen kopio".
    MH

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtok77 Katso viesti
    Meneeköhän jo överiksi jos laittaa tankoon kaksi dx-teslaa ja kypärään Lupinen Teslan.
    Itse jäin viime talvena auton alle, kun oli pari P7:aa stongassa... Vastaantulija häikäistyi, panikoi ja käänsi päälle. Ehkäpä ne valot maastossa alkaisi just ja just riittää, mutta liikenteessä pitää vähän varoa tehoja.

Testimielessä kävin näin öiseen aikaan ajamassa maastossa sekä tuttua että hieman myös tuntematonta polkua. Polkua valaisi 2x Fenix LD20 kiinnitettynä tankoon Lockblockilla. Valon määrä oli - kun ei paremmasta tiedä - riittävä ainakin tutulla polulla, kun ei tuo oma vauhti nyt niin päätä huimaa. Tuntemattomalla polulla olisi mielellään ottanut tuohon lisäksi vielä kypärälampun.

Mitä Lockblockien tukevuuteen tulee niin hyvin pysyi kohdassa johon sen suuntasin ja lamppu ei oikeastaan tärissyt yhtään.

Mutta kai sitä täytyy laittaa tuo Tesla-kopio tulemaan, siirtää vaikka toisen LD20:n kypärään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Itse jäin viime talvena auton alle, kun oli pari P7:aa stongassa... Vastaantulija häikäistyi, panikoi ja käänsi päälle. Ehkäpä ne valot maastossa alkaisi just ja just riittää, mutta liikenteessä pitää vähän varoa tehoja.
    Ei se minkään panikoimisen takia päälle ajanut, vaan tahallaan. Jos kirkkaat valot tulee kohti niin sitä väistää, estääkseen törmäyksen. Se on aivan normaali refleksitoiminto.
    Kaikki muu (=päälle ajaminen) on tahallista. Ettei vain olisi päättänyt antaa opetusta fillaristille ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Mitä hittoa?
    "Bright light! Ajan yli...ei häikäse enää"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti
    Matinkylän rantaraitilla(valaisematon ulkoilureitti), niin ihmiset siirtyivät hyvissä ajoin tien reunalle tai jotkut jopa pusiikkoon Käytännössä sain ajalle ihan rauhassa koko tien leveydellä Valoin TK11 225 lumea ja kypärässä DXtesla 500-700 lumea(mitä se nyt ikinä antaakaan)
    Still rides with 26er

WHL82 Guest
    Matinkylän rantaraitilla(valaisematon ulkoilureitti), niin ihmiset siirtyivät hyvissä ajoin tien reunalle tai jotkut jopa pusiikkoon Käytännössä sain ajalle ihan rauhassa koko tien leveydellä Valoin TK11 225 lumea ja kypärässä DXtesla 500-700 lumea(mitä se nyt ikinä antaakaan)
    Tuota mä juuri ajattelinkin, että tilaa annetaan varsin kivasti jos nokalla on 900 lumenia tai enemmänkin antava lamppu Kyllähän tuon ymmärtää kun porukka luulee, että sieltä on tulossa mopo tai auto. En minä ainakaan haluaisi ketään säikytellä tai sokaista, mutta kyllä se on mukavaa ajella kun on kunnon lamppu.

mutanaama Guest
    Mulla on kanssa sen 500-900lm stongassa, eikä häikäse ketään. Tää valokeila on tullu esiteltyä jo aika monesti, mutta laitetaan se taas esille muistin virkistämiseksi, ja tässä, kuinka se on tehty. Ton saman virityksen tein kanssa deeäxän lamppuun, jolloin se toimi stongassa paremmin.

WHL82 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mulla on kanssa sen 500-900lm stongassa, eikä häikäse ketään. Tää valokeila on tullu esiteltyä jo aika monesti, mutta laitetaan se taas esille muistin virkistämiseksi, ja tässä, kuinka se on tehty. Ton saman virityksen tein kanssa deeäxän lamppuun, jolloin se toimi stongassa paremmin.
    Toi sun kuvan valokeila olisi loistava lenkkipoluille, mutta harva jaksaa/osaa modifioida lamppuaan tuollaiseksi valokuvioltaan.

mutanaama Guest
    Se vaatii yhden kappaleen heijastavaa materiaalia, ja pikkasen liimaa. Tollasta peilinomaista muovia saa motonetistä kympillä suht ison arkin. Tekeminen kaikkineen kestää noin 5min
    Etuna tossa on myös hajavalon lisääntyminen huomattavasti fillarin edessä

hmm.... pitäiskö kokeilla. Niin siis jos tuo ei ole tuon vaikeampaa niin..
    Nappulakenka muokkasi tätä : 11.10.2009 at 14.46
    Still rides with 26er

Pistinpä DXteslan tilaukseen. Tarvitseeko tuohon laturiin hankkia jotain adapteria?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Latukka Katso viesti
    Pistinpä DXteslan tilaukseen. Tarvitseeko tuohon laturiin hankkia jotain adapteria?
    Tarvitsee. Kuten varmaan näet kuvista, niin siinä laturissa on jenkkipää eli joko tilaat DX:stä oikean adapterin tai sitten ostat kotomaasta. Jos et tiedä minkälainen adapterin pitää olla, niin selaa muutama sivu taaksepäin
    Still rides with 26er

Kävikös Lupinen kypäräteline tuohon DX:n halpaan kopioon? Vai mitä kypärätelinettä arvon raati on käyttänyt?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •